Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla todettiin itseasiassa pissi tulehdus taas, eilen illalla alotin antibiootin siihen, voisko johtua siitä :O Kun mietin tosiaa että 3 päiväs yhtäkkiä nii pahaks vetäny ton selän. Nyt helpottanu kivut, ku kävin vähän liikkumassa ja otin tosiaan ton panadolin. On mulla sitten noi vahvemmatki lääkkeet tohon selkään, mutta niitä en ota, ellei ole aivan pakko. Näkyviin panadolikin ajaa aivan asiansa, tai sitten tuo liikunta + alotettu antibioottikuuri. Jospa huomenna olis jo helpompi nousta sieltä sängystä.

hain tänään citymarketista tuon liberokassin tuolla kupongilla mikä tuli postissa. Oli nii ihmeissään kassatäti ku annoin sen kupongin että tällä pitäs saada tämä laukku ilmatteeks, ihmetteli sitä oikee näkyvästi ja epäilevästi otti sen viivakoodin siitä, ja ku lähtiki hinnasta 10e pois, nii oli että ohhoh, ja oikeesti, en tiedä miks, mut näytti siltä ku sitä olis melkee harmittanu että sain sen ilmaseksi :D

Huoh! Yöllä tuli nukuttua n.3h... Ei mitään kovia kipuja, mutta kaikki maailman murheet pitivät valveilla :( Nyt kyllä väsyttää, onneksi pääsee päikkäreille...

Rokotukset täällä ohjelman mukasesti otetaan kanssa. Enpä lähtis noilla asioilla leikkimään, löysin kerran teini-iässä isän kuvien joukosta pienessä arkussa olevan pienen pojan kuvan, arkku oli siis auki. Kysyin isältä kun järkytyin kovasti ja isä kertoi, että hänen 2 pikkuveljeään 2ja3v. kuolivat kurkkumätään ja isälläkin se epäiltiin olevan, mutta onneksi ei ollut. Että tämä riittää mulle syyksi ottaa rokotukset.

Lilith voimia kipujen kanssa ja myös tietty muut kipuilevat! Ei se panadol varmasti mitään haittaa tee, ei vauvakaan tykkää jos äiti on kovin kipeä.

Täälläkin otettiin nyt viime keskiviikkona miehen kanssa tuo kausirokotus. Mulla tuli kamalan kipeäksi se pisto kohta, vaikken jännittänyt lihasta tai mitään. Nyt kuitenkin jo helpottanu. Ei pystyny sillä puolen kättä ees nukkuu, ja sitä kutitti ja kuumottikin. En muuten olisi ottanut koko rokotetta, mutta vauvan takia otin.

Lilith, juu siis se selkäkipu voi ihan hyvin olla yksi pissatulehduksen oireista! Seuraile, jos antibiootit helpottaa sitä kipua niin luultavasti oli sit kyllä sitä!

Se selkäkipu voi kyll olla myös pissitulehduksesta johtuvaakin. Ittellä kerran menny pissitulehdus oireettomana melkein munuaisiin asti kunnes kylki alkoi kipuilla ja sit oli yhtäkkiä siin kunnossa selkä ettei sitten käveltykään enää vaan hiivittiin. Kenkiäkin pystyin pitämään vaan juuri sen verran että autoon pääsin ja autosta päivystykseen nii sit lensi kengät pois ja hipsin villasukkasilleen ku kengistä aiheutui "kauhea" kopsahdus joka napsu suoraan selkään. Toivottavasti menee nopeasti ohi sulla Lilith tuo pisstulehdus.

Täällä oli lilith ihan sama homma ton libero-laukun kanssa! Eivät kassalla tienny mitä niiden ois pitäny tehä sille kassille ja lapulle. Ihme juttu, kait niidenkin pitäs olla vähän perillä missä mennään?? :D

Meillä kävi samoin :D Kovin oli tädin ilme sellanen, et "pitäiskö tää muka ilmasiks sulle antaa" :D Ilmeisesti ei oo infottu.

Meidän kassalla oli taas sellanen nuori poika myyjänä ja sille tuntu olevan ihan arkipäivää toi liberolaukun ja kupongin kanssa pläräily :happy:

Tänään kasattiin sänky vauvalle. Kohta rupee olemaan kaikki valmiina, toivon että vauva on vielä ainakin pari viikkoa mahassa. Ei tuo näytä mitään syntymisen merkkejäkään kyllä. Jotenkin oon ajatellu että ei se sieltä yhtäkkiä tule.
Nyt on 34+5.

Onko normaalia, että harkkasuppareilta tuntuvia supistuksia tulee säännöllisesti? Siis nää ei oo kipeitä ollenkaan, sellasia kiristyksiä mut niitä tulee noin vartin välein. :O

Harkatkin voi tulla säännöllisesti. Esikoista odottaessa kävin pari kertaa harkkasuppareiden kaa synnärillä. Ja ne tuli välillä ihan alle 5min välein. Panadoliahan ne käskee ottaa jos ei ohi mee. Kannattaa seurata miten ne etenee ja kokeilla saada ne loppumaan. Suihkun pitäis laannuttaa tai sit panadolin tai molemmat.
Itse esikoista odottaessa en käyttäny noita ku aattelin että jos ne eskaloituis siitä ihan kunnon supistuksiksi mutta ei :D

Joo tässä on vaan sellanen homma, että ei oo panadolia lähimaillakaan ja oon kuskina kun mies pitää varpajaisia. Oon keskellä mehtää metsästysmökissä. Tällä ystäväpariskunnalla on laskettuaika samana päivänä kun meilläkin. Nää on tämmöset erilaiset "varpajaiset" kun myö naisetkin ollaan mukana. Mutta siis ei ole mahdollisuutta päästä suihkuunkaan.

No pitää toivoo, että nää loppuu vaikka ovatkin vähän kipeytyneet. Toivottavasti eivät kipeydy enempää. Täältä kun ei ole mahdollisuutta päästä pois muuta ku itse ajamalla.

Toi onkin sit hankalampi tilanne. Toivottavasti loppuvat ittekseen. Ei varmaan tartte sanoa että otahan rauhallisesti sit :)

Wildis, kai sinne ambulanssi pääsee jos niikseen on? Eikö se toinen nainen sit vois ajaa?

Säännöllisyys ei oo pahasta, jos ei oo kipeitä. Mullakin tuli joskus ihan 5 min välein useamman tunnin. Ja synnytyksenkin käynnistyminen oikee kovilla suppareilla voi kestää useemman vuorokauden. Tai sit muksu syntyy autoon :D Eihän näistä koskaan tiedä ;)

No pääsin sieltä pois. Se mökki ei edes oo kartalla.. Nyt ollaan kotona. Oli paha ajaa, mut onneks ei ollu liukasta eikä vielä kovin voimakkaita suppareita. Eikä matka ollu pitkä.
Otin panadolin nyt ja kohta meen lämpimään suihkuun.

Se toinen nainen ei voi ajaa kun ei mahu ajamaan enää. Sen verran isompi maha on ku mulla.

No mutta hyvä, että nyt saat ehkä levättyä ja pääset helpommin sitten sairaalaan jos siihen homma menee.

Wild täälläkin tulee nykyään harkkareita kunnon setti (5-10min välein/1-2h ajan) useamman kerran päivässä...
Kunhan ei kamalan kipeitä tai tunnu niiltä synnytyssupistuksilta niin en olis huolissaan:)

Huomennako saan alkaa hyppimään tasajalkaa, kun 37 viikkoa täynnä? :D Vai onko se täysiaikaisuuden raja 38 viikkoa? Mulla on maanantaina äitiyspolilääkäri. Jos paikat on jo auennut ja syntymisen mahdollisuus lähiaikoina suuri, niin eihän sinne kuitenkaan tarvi jäädä osastolle, kun näinkin hyvät viikot jo? Eri asia tietenkin, jos jotain on pielessä. Kuitenkin supistellut iltaisin hieman kipeesti, niin vois olla että jotain on tapahtunu.

Takaisin