Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lilith mene nyt ihmeessä lääkäriin, eihän tuo oo maalaisjärjellä ajateltuna lähelläkään normaalia!! Ja toisilla tuntuu supistukset vallan selässä, ne voi osittain olla jotain sellaistakin. Mene nyt ihmeessä lääkäriin!

Lilith ja kaikki muut kipuiliat tsemppiä!
Ja lilith mene käymään lääkärillä jos se mahtais sun selälle jotain, kyllähän tää maha vaikeuttaa tätä sängystä nousua ja kaikkea muutakin liikkumista...

Nilimaa meidän koira luimii mun kanssa, se ei oikein tiedä mitä se mun kanssa tekee, kun ei halua että mä paijaan sitä tai muutenkaan että mä olen sen kaa missään tekemisessä... Kun mulla kipee päivä niin sit se on todella levoton ja tulee perässä huoneesta toiseen mutta pysyy koko ajan parin metrin päässä, eikö varsinaisesti vieressä... Isännän ja lastenkanssa on ihan normaalisti! Meillä siis saksanpaimen, mastif,noutaja mix ja se on leikattu narttu...

Rokotteista sun muusta elämäntapa hihhuleista (sori sanamuoto, mutta en keksi muutakaan;)) jos itse haluaa hoitaa kaikki omat taudit tms niin luontaistuotteilla niin ok, teeppä niin! Mutta sitten nämä lapset, niiden terveydestä ja hyvin voinnista nyt pitää pitää hyvää huolta ja siihen kuuluu rokottaminen! Jos miettii että nykyään on paljon maahanmuuttoa ja matkustelua niin nopeastikko noi kadonneet taudit yleistyy varsinkin jos rokotus% pienennä... Eikö kaikkia tauteja ihme lifen rohdoilla paranneta!
Mun mielestä jo edes vastuutonta jättää rokottamatta ja hoitamatta lapsia! Sori taas kärkäs mielenilmaus;)

Täällä nää menkka kivut senkus yleistyy ja oikean jalan nosto vaikeutuu... Kyllä taas loppua kohden kipuilut lisääntyy! Max muutama viikko vielä jaksaa,jaksaa!:)

Äippä täällä meiä sekarotunen leikkaamaton uros kohta 6v (25kiloo silkkaa rakkautta) on alkanu puolestaan olemaan koko aika mun ihossa kiinni ja seuraa mua joka paikkaan enemmän ku aiemmin.. mieskää ei sitä meinaa saaha ulos vaan koiruus juoksee mun luokse! :O kerran päivässä aina lähen mukaan ulkoilemaan, mut enempää en kykene ku selkä alkaa olla niin kipee.. :/

Nilimaa meillä chihu-uros joka muutenkin aina kiinni mussa mutta varsinkin jos supistaa niin se aistii sen jo hetkeä ennen ja on levoton. Jos on kipuiluja niin se suorastaan hätääntyy vaikka itse en ääntäkään pihahtaisi. Toisaalta tää koira aisti raskaudenkin jo ennenkuin ite tiesin tai osasin edes arvata.
Toisaalta kiva nuusa mutta öisin kun on muutenkin vaikea nukkua niin tää pötköttää ihan kiinni masussa.

Kyllä ovat fiksuja nuo koirat, meillä olisi niin paljon opittavaa muilta eläimiltä. Miten ne tuon kaiken aistiikin! Ihmisilläkin saattais nuo aistit toimia vähän paremmin jos ei elettäis tällaisessa kiireisessä modernissa yhteiskunnassa, missä älypuhelimet saa eniten huomiota. On kyllä ihanaa asua Suomessa kun täällä on kuitenkin luontoa ja rauhaa <3

Meillä esikoinen sai kaikki muut rokotteet paitsi sen uusimman pneumokokki rokotteen. On ihan hulluutta jättää ottamatta noita kauan olleita rokotteita, jotka suojaa todella vakavilta sairauksilta poliolta jne. Pneumokokki rokotetta on mainostettu mm. suojaavan korvatulehduksilta. No oliko se 7% vaikutus koko rokotteella tutkimuksen mukaan niin kysyin terkkarilta ja sukulaiselta joka on terkkari, että sanokaa suoraan aiheutanko lapselleni hengenvaaran jos en tuota rokotetta ota ja molemmat vastasivat, että en aiheuta. Se riitti mulle tiedoksi! Silloin 2013 keväällä oli paljon uutisointia, että suomessakin jotkut lapset oisivat saaneet neurologisia oireita kyseisestä rokotteesta ja en vaan uskaltanut ottaa. Mutta kaikki muut ehdottomasti otetaan nytkin. Ja mies saa luvan nöyrtyä ottamaan influenssa rokotteen. Vauva on pieni juuri pahimpaan influenssa aikaan.

Lilith ymmärrän ihan täysin tuskasi! Mullakin on tauastalla toi kaularankakipu, joka on kestänyt sen kuutisen vuotta kohta. Pahimpina päivinä saattaa lähtee jalat alta tai puutua käsi yhteen asentoon (ei onneksi pitkään aikaan). Liikunnalla, lääkkeillä ja hieronnalla saanut pidettyä sitä kunnossa. Pitkälle raskauteen selvisin hyvin ja ei ollut pahoja kipuja. Levon tarve nytkun on lisääntynyt sekä liikkuminen vähentynyt niin on kivutkin lisääntynyt. Nyt en oo nukkunut kohta kolmeen viikkoon kunnolla ja viime yön saldo noin tunti vartin pätkissä. Kerran viikossa oon ottanut panadol 1g vahvemmat lääkkeet, että edes yhden yön pystyisi nukkumaan.. en haluisi vaan ottaa noita vahvempia lääkkeitä ollenkaan, kun pelottaa, että aiheutan niillä jotain. Panadolia oon ottanut useammin ja siitä äippäpolilla sanottiin, että saa ottaa, vaikka sen kolme kertaa päivässä. Kun olit aiemmin kirjoittanut, ettet oo ottanut ees särkylääkettä niin tosta ei pitäis Lilith olla haittaa. Kannattaa käydä näyttää lääkärissä, jos saisit jonkun vahvemman lääkkeen, joka edes hetkeksi helpottaisi. Lääkäri sanoi, että aina pitää punnita hyöty/haittasuhde, joten joskus se lääkkeen ottaminen on hyödillisempää vauvallekin kuin kärsiminen. Äippäpolilta siis sain noi vahvemmat lääkkeet, kun jouduin lähtee sinne kesken yön, kun niskajumi muuttui hengitysvaikeuksiksi.
Itteeni vähän stressaa kuinka rikki oon, kun tää lapsi syntyy, jos noi kivut ei yhtään helpota ja en saa nukuttua. Vielä ois kuitenkin se kuukausi laskettuun aikaan. Anteeksi tuo valitus ja omanapailu samassa :sorry:

Muokattu viimeksi:
Voimia kaikille enemmän ja vähemmänkin kipujen kanssa painiville.

Me otetaan rokotusohjelman mukaset rokotukset, muita ei uskalleta.

Täällä taas vähän ihmeissään kun tuntuu menevän vaivat ja supistukset niin että 2 vaivasta päivää ja 2 hyvää päivää. Oon kuullu et kohtu kasvaa sellasissa sykleissä, ehkä se johtuu siitä.

Tänään on onneksi hyvä päivä, tai ainakin nyt tuntuu siltä :happy:

Ootteko käynyt raskaushieronnassa? Onko olut millanen? Mietin, että uskaltaisinko sellaseen vai pahentaako ton niskan tilanteen. Viimeksi meinasin normihieronnassa pyörtyä 10min sisään kolme kertaa.. lääkäri kyllä suositteli kokeilemaan. Tai mites toi akupunktio synnytyksen käynnistämisen nopeuttamiseen vkon 37 jälkeen/lähtien. Onko joku kokeillut ja onko toiminut?

Kannattaa käydä fysioterapeutin paikkeilla jos olo ei helpota, tuntuu että vanhat vaivat nousee herkemmin pintaan mahan kasvaessa ja liitoskipujen ohessa kun esikoisen kohdalla vanha lonkkavika alkoi vuosien takaa vaivata enkä myöskään silloin päässyt loppuvaiheessa sängystä ylös ilman apua, piti ottaa tukea huonekaluista liikkuessa tai käyttää kävelykeppiä ellei talutusapua lähistöllä. Kyseiset kivut helpotti vauvan synnyttyä ja toinen raskaus ollut onneksi kivuttomampi.
Nyt aamusta ei päässy enää itte sängystä ylös. Mies joutu auttaan, ja ku piti lähteä kävelee sängystä olohuoneeseen, niin mies joutu auttaan tukena, kipu oli asteteikolla 1-10 niin 9. Ja tää nyt vasta 3 päivä. Ei ole helpompia hetkiä missään kohti päivää, aamulla ja illalla ehkä kuitenkin pahimmat. Mitä teen jos en huomenna aamulla enää pysty liikkumaan!?! Kun se makaaminenkin sattuu :( Pitääkö soittaa jonnekkin, onko siitä edes mitään hyötyä, sit joutuu ehkä makaamaan vaan jonnekki muualle, ei se sitä ongelmaa pois vie :( Itkua tuhertaa, enkä valita turhasta, on ennenkin koettu 10 tason oikeeta selkäkipua, ja tää on ihan hirveetä, ei pysty enää olee ja aattelee selkeesti

Meil ei koiria oo mut pari yötä takaperin kun supisteli enkä pystyny sen takia makuuasennossa olemaan niin kissa tuli viereen, istu ja tapitti ja kehräs. Eipä tuo ole tolleen aikasemmin käyttäytynyt. Välillä tykkää syliin tulla, mut ei kyllä seurana istu muuten vaan.. Ja yleensä aamusta kun herää ni se kyllä saattaa tulla käväsemään makkarissa tai sängyssä ja heti kun yhtään liikahtaa niin juoksee kohti keittiötä, yrittää siis viestiä et nyt se aamuruoka tänne ja sassiin :D

Hei onko se limatulppa sellasta "kiimaliman" tyyppistä? Vähän niinku oviksen aikaan tulevaa egg white limaa? :D Mulla tuli äsken sellasta vessassa, ei ollu valkovuotoo ku oli väritöntä ja sellasta limasta.
Eihän se nyt kerro alkavasta synnytyksestä? Eikös se tulppa voi mennä montaki viikkoo ennen synnytystä? :D Sori tyhmät kysymykset

T87 mulla menee kanssa samallalailla olot, mutta nää mun syklit kestää päivän... No sitten tulee touhuttua ehkä vähän liikaakin kun "nyt vaan on hyvä päivä" periaate:)

Wild jos tosiaan oli tulppa niin se ei nyt välttämättä merkkaa että tänään on lähtö, mulla mennyt siis tulppa aikapäiviä sitten ja kovin tiineenä ollaan;) ja se tulppa voi olla juoksevaa tai klönttimäistä ja väritykseltään aikalailla mitä vaan:)

Saattaa olla wildis tulppaaki. Mulla se tuli esikoisesta 41+1 iha paloina ja käynnisti synnytyksen, mut tuo olomuoto voi tosiaan olla niin monenlaista et aika sen vaa näyttää :)

Täällä on otettu yön jälkee hyvin rauhassa... Aamulla tuli joku nii ärtsy kipu, et sai iha nousta lantiota heijaamaan. En tiiä oisko se ollu supistus+lonkkakramppi ku ei mulla yleensä pelkät supparit noin pahalta tunnu lonkissa o.O Onneks Panadol lopetti nuo jomottelut taas...

Lilith, tutulla oli vko36 tosi kovat kivut oliko nyt virtsa vai sappikivistä. Sai kunnon dropit sairaalasta ja kun ei autta, ni synnytys käynnistettiin. Ei tommosissa kivuissa ketään pidetä.

Mä oon mielestäni vähän rokotevastainen, mut rokoteohjelman rokotteet on lapsille otettu. Ymmärrän jos joku haluu ottaa omaan tahtiin, mut kieltäytymistä en ymmärrä.

Täällä tuli yöllä niin kärkky kipu, et nää muut jomotukset tuntuu taas ihan iisiltä :) Heräsin, ku maha vaivas ja sit muksu potkas, ni en voinu ku huutaa kivusta. En tiiä, mihin jymäytti, mut sai miehenki kerrankin hereille ja pelästymään :D

Hyvinki voi wildis olla tulppaa :) ja kuten muut ehtiny sanoa nii synnytys voi käynnistyä hetikin tai sit voi vielä mennä yli lasketunkin.

Tääll panadol rauhoitti paineita ja kipuja ja suppareita siten että sai nukahdettua joskus yhden maissa. Muuten hyvä mutta heräsin sit viideltä ja sain unta joskus kahdeksan jälkeen :/ onneksi likkakin oli aamu-uninen nii sain tunnin nukuttua. Jouduinpa ekaa kertaa miehelle sanoo tänään että pitää sit puhelimen hollilla että jos noi eiliset supparit jotain ennakoi nii saan heti yhteyden häneen jos hätä tulee. No tänään taas suht ok fiilis nii enhän mie malttanu paikallani olla vaan lähdin lastenkirpparille :D katotaan kui tässä kroppa kärsii illalla.

Lilith, kannattaa ottaa sitä panadolia edes. Tai sit lääkäriltä hakea paremmin auttavaa lääkettä.

Takaisin