Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Timbe voit vaan arvata väistänkö ite tota piskiä jää surutta alle, mutta se on niin yksinkertainen ettei vaan tunnu oppivan.

T87 mun vanhemmilla on kans ranskis ja nää on kyllä oikea team vähäjärkiset. Lamppu ei vaan pala!

Mulla on Ultra tässä ollu noin kaks kertaa kuussa ni joka kerralla saan sen arvion. Kalliiksihan tuo käy mut tarkkailevat ettei kasva liikaa ja niiden maksajuttujen takia kans.

Miten must tuntuu et teillä kaikilla on ollu tosi paljon ultra käyntejä? Itellä on viimeks ollu rakenneultra ja seki viikolla 20 :o ja seuraavana on se neuvolalääkäri ni siellä sit vissii kai ultraa..

Wop ei mullakaan ole ollut kun se np ja ru :( en kyllä ymmärrä miksi en saanut nyt loppuraskaudessa ultraa kun mulla se Radi, ja edellisen kerran lääkäri sano että radilaiset ultraan varuiks ihan vaan vauvan koon takia... Vaan ei!
Vähän jännittää minkä kokoinen tyyppi tuolla masussa asustaa kun on aikas täysi olo...

Meillä ei ultrata neuvolalääkärissäkään. Edellinen ultra oli myöskin viikolla 20. Eipä tuo niin hirveästi haittaa, niin vähän jäljellä tätä odotusta enää :)

Meillä on tuo synnytystapa arviointi ultra kaikille ensisynnyttäjille, maksullinen polikäynti siis.

Huomaan muuten ajattelevani raskauden jälkeistä aikaa enemmän ja enemmän... Kaikki imetykseen, nukkumiseen, vanhempiin lapsiin jne asiat pyörii vaan mielessä...
Voi että kun sais pienen pian syliin<3

Innolla odotan jopa mieheni ja minun 9-v vuosipäivää uutena vuotena ja lasillista kuoharia, ihania suklaa konvehteja ja herkullisia juustoja...
Hitto kun me ollaan oltu pitkään yhdessä:)

Tosta limatulpasta sen verran, jotka sitä nyt bongailee. Se on vähän kun räkää, mutta tulee väärästä päästä :D

Ja mulla ollu myös viimeks ultra, kun oli se rakenneultra joskus rv 20+..

Itellä on semmonen kokemus tosta limatulpasta että se irtosi minulla jo rv 25+1 ja lähdettiin synnärille kun kivut oli kovat, oikein joutui puuskuttaa kun vessaan menin ja sinne se tippui, lima glöntti ja kokoa oli noin ruokalusikallinen. Lääkärissä tekivät kokeita ja totesivat että synnytys käynnistynyt, selvä limatulppa ja joku testi jonka nimeä en nyt muista oli positiivinen eli käynnissä mutta kun kohtu ei ollu laskeutunut/avautunut pääsin kotiin ja saikulle. Sit olin saikulla pari viikkoo. Sit takas töihin. Nyt oon ollu loppu ajan ihan normaalisti ilman mitään rääkki urheilua ja huomenna tulee täyteen rv 37. Vissiin se limatulppa voi sinne uudestaankin kehittyä ja ite vähä aattelin pari viikkoa sitten että semmosta taas irtoilee, ei ole itsellä verrattavissa valkovuotoon jota tulee iha tajuttomasti. Ettö näin täällä. Viimeyö meni valvotessa ku tuli niin kovia sukkapuikko kipuja alakertaan.. Olisko jollakin vinkkejä sen helpotukseen vai vaan hammasta purren? :) olin jo ihan varma että se tulee pihalle just!

Mä en oo huomannu kenestäkään limatulppaa, mut nyt on valkkari ollu kyl älytön määrä mut on tosiaan ihan valkkarii... pikkuhousun suojaakaan en joka päivä käytä ku hautovat niin aina ku lähen johonki, kotona vaihan alkkareita lähes joka wc käynnillä...

Mä en oo mikään suuri joulu ihminen, mutta tänä vuonna on tehny mieli laittaa joulua, ja jo näin aikasin. Torttuja on tehty ja pipareita syöty ja joulukoristeita ostettu, ku meillä ei niitäkää ole oikeistaan ollu mitään.

Huomenna äippäpolille painoarvioon, voi kun ei ois jättivauva. Ihanaa kyllä nähdä vauva!!

Mulla tekis kans mieli laitella jo jouluhommia :) Pitäis varmaa koristelaatikko kaivaa esiin ja jotai vois yrittää leipoa pakkaseen.

Meillä on nuita kokoarvioita tehty ku oon joutunu käymää äippäpolilla ylimääräisissä ultrissa istukan ja vauvan kasvun kontrolleissa. Esikoisesta ei ollu ku normi ultrat ja loppuraskaudessa asennon tarkistus ku neuvolassa epäilivät perätilaa.

On kyllä tosi hämyä kun tuntuu, et tästä toisesta tulee nuo loppuviikkojen kivut ja olot jo nyt o.O Vauva tuntuu jo lakeutuneen, eilenki kaupungilla kävellessä iha tunsin ku sillä pää paino tonne hanuriin :O Supistuksia tulee kans herkästi. Jotenki mielialaki alkaa olla sitä luokkaa, et tekis mieli vaa pesiytyä kotii. Liitoskivut on kans voimistunu nyt varsinki iltasin makuulla. Toivon kyllä nii et tää tulis jo joskus rv38 tai 39 :)

Me käytiin äsken neuvolassa. Hb on 106 ja osastolla ollessa oli 105 ja rautaa oon syöny mut ei vissiin oo imeytyny.
Vauva on jo laskeutunu ja terkka osas sen perusteella sanoa, että ei ainakaan yliajalle mene. Jotenkin jos tietyillä viikoilla laskeutuu, niin ei yliajalle mene. Sitten jos huitelee lähempänä laskettuaikaa vielä kovin ylhäällä niin voi sanoa paljonko menee yliajalle. Eli tässä reilu kuukausi laskettuun aikaan ja jännätään millon tulee lähtö. Varsinkin ku meinas jo alkaa tulemaan.

Jotainhan voi laskeutumisesta ensisynnyttäjällä päätellä, mutta ei kannata ehkä liiaksi luottaa. Meillä esikoinen oli neuvolassa tosi ylhäällä (viikkoja 39+2) ja terkka meinas ettei varmaan synny ennen laskettua. No syntyihän se sit kuitenkin parin päivän päästä viikoilla 39+5. :D

Ja paljon onnea pojasta Äitylille!

Täällä jännitetään huomista lääkärineuvolaa, tuntemuksista päätellen tää masumukeltaja olis eilen kääntynyt raivotarjontaan, toivottavasti nyt viimein myös jäis niin! Huomenna viikkoja 35+0, pakko se on kai uskoaa että kuuden viikon sisään pääsee tuoksuttelemaan vauvantuoksua. <3

Oho en tiennykkään että laskeutumisesta voi päätellä mitään. Mulla ollut 2 viikkoa laskeutunut lähtökuoppiin ja kuulema kiinnittyny. Neuvolassa vaan sano että on jännä juttu että ensisynnyttäjällä laskeutuu ja kiinnittyy näinkin aikasin

Mä oon taas kuullut et ensisynnyttäjilla vauvat laskeutuu ja kiinnittyy aikaisemmin ja todennäköisemmin, kun taas uudelleensynnyttäjillä voi laskeutua vasta synnytyksen aikana. :) Vähän luulen että tää on niitä mystisiä juttuja, josta jokaisella kätilöllä ja terkkarilla on oma mielipiteensä. :p

Mulla viimeks neuvolalääkäri päivitteli pari viikkoa sitten, että ompas tää pää täällä jo tosi alhaalla! ...Ja tänään sitten polilla sanottiin sisätutkimuksessa, että joo, pää on kyllä tosi ylhäällä vielä, ettei meinaa ylettää tuntemaan sitä :D Kai se pikkuinen siellä sitten kelluu ylös-alas. Tosiaan tänään polilla painoarviossa, oli noin kolmikiloinen pötkylä :) Rauhallinen kaveri, johtuneeko siitä, että äitikin on niin kovin aamu-uninen ja ois mielellään vielä ollut nukkumassa polikäynnin aikaan? ;)

Niin, ja tänään tosiaan saatiin varmistus: Meille tulee poika! :happy: ....Kyllä ne äidinvaistot sit piti paikkansa, kun oon ekoilta viikoilta lähtien puhunut "poikaolosta" :grin :Heartred

Takaisin