Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa kuulla että muutkin on joulua laittaneet :happy:

Että rupes ärsyttämään kun vaikka meillä pieni koira onkin (ranskanbulldoggi) niin en saa käytyä enään sen kanssa lenkillä ja nyt kun mies on töissä ja päästin sen takapihalle ja kävi kakalla niin hitsi ku se on sellanen kömpelön hömelö ja meni kaikin tassuin kävelemään sen kakan päälle ja tälläsellä hirveen kokosella pallomahalla yrittää sit putsailla niit jalkoja :wtf:
Eihän se pieni sille mitään voi mut kyllä hermoa riipas.

Sen ymmärtää että kun maha on iso niin kaikki asiat on hankalampia mut musta tuntuu kyllä että musta on tullu sika, ruokalista on päivittäin rinnuksilla ja öisin kuorsaan ja kuola poskella joka yö :hilarious:

T87 mä en ole meidän ronttia (saksanpaimen mix) pystynyt käyttämään lenkillä pitkään aikaan... Innolla odottaen kunnon metsälenkkejä! Koiruus muutenkin ottanut vähän etäisyyttä muhun, paijattavaksi tulee vaan kun kutsuu ja silloinkin pääalhaalla ja anteeksi pyytävästi...hölmöläinen vähän sekaisin:)

Joo, harmittaa ihan kun ei pääse lenkeille kun varsinki mun ja koiran kahenkeskiset iltalenkit on mulle tosi tärkeitä ja mieli pysyy paljon virkeempänä.

T87 meillä on ranskis ja keeshond. Kiroan päivittäin tota ranskista, kun se on vaan niin pälli! Seisoo eessä sisälläkin kuin sahapukki ja meinaan kompuroida siihen, kun tää toinen älyää väistää.

Anksu, minä kävelen ihan rehvakkaasti koiraa päin jos ei tajua väistää, kyllä ne siitä sit pikkuhiljaa oppii :D
Meillä koira on ollu aina minun perään, seuraa kaikkialle. Nyt viimeisellä kolmanneksella on alkanut pitämään päätään kovin lähellä minun vatsaa aina, mahtaako kuunnella tytön möyrintää sitten :) Lenkeillä on alkanut ehkä hieman suojelemaan minua, enemmän kuin ennen.
Mitäs vinkkejä teillä on synnytyksen käynnistyksen edes auttamiseen? Aloitin tuon vadelmanlehti-teen juonnin, mutta ei oo vaikuttanu ainakaan vielä mitenkään. Hierojalle menen ensi viikolla, jos hieroisi alaselkää enemmän, kun siellä kai on jotain akupisteitä mitkä liittyy synnytykseen. Seksi ei oo ainakaan vielä aiheuttanut supistuksia meillä, eikä sauna. Saa nähdä mennäänkö yliajalle ja rytinällä!
36+4

Joo mullaki siis yleensä hiivassa kyllä oireet, mut tällä kertaa ei ollu :O tai oli eka oireet, mut sitte ne hävis eikä vuoto ollu kokkareista niin aattelin et meni ohi.. No eipä se sitten mennykkää ja jännästi se sitten näky miehestä :D Mies raukka.

Timbe tuskin synnytyksen käynnistykseen mitään ihme lääkettä on, seksi laukasee mulla supparit, siivous sukkapuikko vihlonnat, teetä juon ja ekan kanssa luin että tuore ananas käynnistäs synnytyksen...
Joten olisko sitten että seksiä harrastaessa siivoat ja juot teetä ja syöt ananasta samaan aikaan:D tai että saat sen viimesenkin ässän käyttöön niin harrastatte saunassa seksiä ja samalla peset lauteita ja syöt ananasta ja juot teetä :D

Ihanaa kuulla että muutkin on joulua laittaneet :happy:

Että rupes ärsyttämään kun vaikka meillä pieni koira onkin (ranskanbulldoggi) niin en saa käytyä enään sen kanssa lenkillä ja nyt kun mies on töissä ja päästin sen takapihalle ja kävi kakalla niin hitsi ku se on sellanen kömpelön hömelö ja meni kaikin tassuin kävelemään sen kakan päälle ja tälläsellä hirveen kokosella pallomahalla yrittää sit putsailla niit jalkoja :wtf:
Eihän se pieni sille mitään voi mut kyllä hermoa riipas.

Sen ymmärtää että kun maha on iso niin kaikki asiat on hankalampia mut musta tuntuu kyllä että musta on tullu sika, ruokalista on päivittäin rinnuksilla ja öisin kuorsaan ja kuola poskella joka yö :hilarious:

Anteeks, mua alko hillittömästi naurattaa tuo sikakommentti, ei siks että se olis jotenkin huvittavaa vaan kun ite ajattelin just eilen samaa... Ennen kauppaanlähtöä pitää aina tarkastaa paita, rinnuksilta vatsan alle saakka ettei siellä olis sitä ruokalistaa... Öisin sen kuolaamisen ja ähinän kanssa aina kyljen vaihto ja uutta kuolaa ja kuorsausta...!

Mulla oli painoarvio just maanantaina rv36+3 ja vauva 3kg loppuarviota ei oo annettu mut vauvahan kasvaa loppua kohden noin 200 g viikossa...oliko niissäkin eroa et pojat kasvaa enemmän ku tytöt tms. Ei tietenkään kaikki mut toi onkin niinku sellanen yleinen arvio.

Siis mäkin kuolaan nukkuessa! Ennen kuolasin vain päikkäreillä, nyt on pitänyt yöksi laittaa pikkupyyhe tyynylle, ettei herää kuolalammikossa :P

Mä aattelin kans jos huomenna jaksas jo joulua laitella, valoja jne... kuusi haetaan vasta jouluviikolla... Ihana ku tännekki saatiin maa valkoiseks, kuhan nyt pakastus ni pysyiski ☺
Ja tänään sain nukkuu melkeen 10 asti ❤rakas mieheni nousi kerranki aikaisin, vaati kyllä eilen illalla mulla kunnon itkuromahduksen lasten nähden, ennen ku uskoi et oon niin poikki... Vanhimmainen otti vaan liikaa siitä itteensä ku sit uneksi koko illan ja sitä piti käydä rauhottelee useesti...
Tänään postipate toi uudet vaunutki, ovat kyl mageet ja väri just :love7kokoominenki meni ihan hyvin ilman ohjeitaki, mut oonhan mä koonnu edellisetki tuosta vaan ☺

Meilläki toi koiranpentu yks yö, ku päästin ulos ni istui oman paskan päälle... ei paljon naurattanu ku lähes valkoinen ku on....mun se piti yöllä sit pestä, mut onneks toi antaa tosi hyvin viruttaa suihkulla, nytkin ku kävivät pikkulenkin isännän kans ni piti takapuoli virutella ku oli istunukaikki soratien rapakot...:meh:

Madonna ihana että olet saanut nukuttua, kyllähän se hyvää tekee:)
Kuulostaa teillä olevan ihanaa karvavauva aikaa:)

Oli ilmestynyt pikkuhousunsuojaan ja tuli myös hieman pyyhittässä punertavaa tai rusehtavaa vuotoa. Onko tää nyt sit limatulppaa?? :D

Ansku80: meillä myös toi ranskis vähän yksinkertanen ja monesti makaa selällään keskellä lattiaa, ihan kun oikeen tahallaan haluais että joku kompastuu siihen :joyful:
Meillä edellinen ranskis oli ihan toista luokkaa, se oli fiksu ja ymmärsi nimistä lähtien kaikki mitä puhuttiin, mut tää meidän neiti ymmärtää just ja just sanat "ulos" ja "saunaan" ja oman nimensä, ja kuitenki ikää 5-v. Noh, se riittää että hän näyttää suloselta ja on sellanen kiltti kaikkien kaveri :happy:

Tänään meinas lähtee jalat alta kun lonkat on ollut kipeät ja nyt ihan kun niistä meinais tunto lähteä. Tänään sit kävelin niin jalat puutu ihan yhtäkkii tai meni sellaseks puuroks. Se puutuminen selkeesti lähti lonkista alaspäin. Onko muillakin tällästä?

Äippä me ollaan joo vähän liiankin hyvissä ajoin alotettu joulua, kun vanhemmilta sain valkosen ihanan muovikuusen, niin en mää voinu sitä pakkaukseen jättää vaa näpersin sen heti kasaan ja eihän se voi alastomana tossa seistä nii piti vähä valojakin laitella :p mutta kerkeen viel moneen kertaan koristeleen sen uudestaan jos alkaa kyllästyttää :D
Täällä taas kädet oikee kutiaa ku pakko siivota joka paikkaa että nää päivät menis ees vähän nopeemmin.
Aika kummallista että vaikka makaan vaan sohvalla tekemättä mitään niin nivusiin ja etureisiin särkee ja polttelee..? :D hyvä syy siis olla tekemättä yhtään mitään.....

Se olis hyvä vauvojen malttaa olla masussa mahd. pitkälle, meilläkin 37+1 syntyneet voi kyllä ihan hyvin, mutta varsinkin toisella oli niiden bilirubiini-arvojen kanssa ongelmia, eihän se mitään vakavaa ole, mutta aiemmin syntyneillä ne herkemmin nousee. Mekin jouduttiin oleen sen takia 10 vrk:tta sairaalassa. Eihän se muuten olis ollu aika eikä mikään, mutta hirmuinen ikävä noita kotona olevia lapsukaisia.

Niin äippä en mä taida nyt ainakaan tohon verhohommaan ryhtyä, mutkun tekis niiiiin mieli touhuta ja laitella paikkoja jouluisiksi... :)

Mut tosi hyvä mieli tuli muuten tänään kun yksi äiti, joka oli siä perhekerhossa tänään, laittoi viestin facen kautta, ja laittoi että hän on valmis auttaan mua lastenhoidossa jos tulee sellanen tilanne, että joudun vaikka sairaalaan lähtemään. Me ei juuri edes tunneta...

Mukkis onneks noita auttaviaki apuja löytyy yllättävältäki taholta☺

Mulla piti just soittaa myrkytyskeskukseen, ku tää meidän nuorimmainen 3vee oli menny juomaan käsisaippuavettä kupista suoraan... onneks ei kuulema oo vakavaa, mut ei meillä kukaan oo aiemmin tommoista tai muutakaan ylimääräistä ainetta menny syömään/juomaan...

Oli ilmestynyt pikkuhousunsuojaan ja tuli myös hieman pyyhittässä punertavaa tai rusehtavaa vuotoa. Onko tää nyt sit limatulppaa?? :D

Mulla tuli limatulppa toissapäivänä ja eilen muutamassa erässä, vaaleaa / todella vaalean kellertävää, pääosin kuitenkin kirkkaan /haalean harmahtavaa limaa, selvänä klönttinä / yhtenäisenä lötkönä. Erityisesti jos käynyt isommalla hädällä ( kun joutunut vähän ponnistamaan) niin sen jälkeen erityisesti tullut.

Mulla paikat jo vähän avoinna ja pehmeät ja kanavaa n.1-2cm ultralla viime pe ja la, kortisoni piikit saatu myös viime pe ja la. Tässä eletään nyt ihan jännittäviä aikoja sohvan pohjalla.

Ja tänään siis 33+4

Takaisin