Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Hilla!
Mitä Air4M kuuluu?
Mulla 33+1 arvio vain 1703g eli jos kaikki menee ok niin tuon mukaan pojalle tulis painoa noin 2900g. Mut ens viikolla kontrollikäynnille, oudosti heittää mitat eri mittaajien kanssa. Ja käsittääkseni tossa on virhemarginaali kuitenkin sen about +/-21%, näin olin lukevinani tulosteesta jonka sain käyrineen ja tietoineen mukaan.

Täällä oli painoarvio 32+3 1600g. Katsotaan mitä ens viikon perjantaina sanotaan. Syntymäpainoa ei ole sanottu.

Kyllä Miäkin yritän nauttia tästä myllerryksestä, kun koskaan ei tiedä,saako toisen mahdollisuuden <3

Käytiin eilen porukoilla,niin iskä katteli vähän aikaa miua ja tokas,että sintti tuskin kahta viikkoa kauempaa enää mahassa viihtyy ;P
Toivottavasti nyt ees sen kolme neljä viikkoa haluis olla,niin olis viikoilla 36-37 ;)

Eilen oli ihana päivä, kun ei oikeestaan mitään kipuja, pitkästä aikaa :) Tänään reippaana menin lasten kanssa perhekerhoon ja nyt sitten makoilen sohvalla tuskaillen alaselkä- ja sisäreisivihlonnan kanssa.. No josko tää tästä levolla ohi menisi...
Lunta tosiaan tulee hiljalleen jo toista päivää putkeen ja varmaan sellaset 20cm maassa. Nyt kun sais kaivettua joulukoristeet valmiiksi varastosta ja verhojakin tekis mieli jo alkaa vaihtaa, ihan hissukseen siis.

Tsemppiä Hilla ja toivottavasti ei ole myrkytyksestä kyse!

Mulle kuuluu hyvää. Kyllä oli ihana nukkua omassa sängyssä miehen kainalossa! Nukuin niin hyvin :) Tänään oon katellu netflixin antia ja kirjoittanut miehelle selkeämpää listaa hankinnoista, mitä vielä pitää ostaa. Eilen kyllä vähän itketti, kun mietin, että tätäkö tää raskauden loppuvaihe sitten on, synnytyksen käynnistymisen odottamista ja pelkäämistä. Kun jokainen pikkusupistus voi olla pahasta tässä vaiheessa... Ahdistaa :( Ehkä tää muutamassa päivässä helpottaa, kun tottuu taas ajatukseen siitä, että ehkä tää vielä täällä masussa pysyy hetken.

Biara, sillä mrsa-bakteerilla ei oo mun mielestä muuten mitään väliä, mutta joudut "eristykseen" jos oot sen kantaja. Se testataan joltain jos on ollut sairaala hoidossa tietyn ajan sisällä, tai sit se voi olla ihan sairaala kohtainen juttukin. Multa testattiin se raskauden alussa kun oon hoitotyössä ja oon ollu kolmen vuoden sisällä leikkauksessa.

Air4M ihana kuulla!
Mä luotan että vauva syntyy kun on aika. Kaikelle ja kaikella on tarkoitus. Nää kipuilut ja supistelut pelottaa joka kerta ja aina kun on vatsakin sekaisin niin sitä pelkää että meneekö vedet. Päivä kerrallaan. Voimia!

Biara meillä kävi niin että esikoisen kohdalla se tuli Naistenklinikalta ja hoitajat oli tosi tarkkoja hygienian kanssa. Multa testattiin se silloin myös sekä sitten jälkeenpäin myös uudelleen esikoiselta, kunnes paljastui että mitään sairaalabakteeria ei ollukaan ja että testissä oli tapahtunut virhe.
Mutta - koska virhe oli tapahtunut Naistenklinikalla niin meidän olis pitänyt mennä sinne uusiin testeihin jotta tiedot olis saatu korjattua. Hirveän monimutkaista ja ongelmallista. Lopulta jätin homman sikseen ja meidän perustietoihin on merkattu asia.
Jos sitä siis kantaa positiivisena niin joutuisi joka sairaalakäynnin yhteydessä ns eristyksiin. Näin ymmärsin..

Painoarvio 33+3 oli 2,6kg.
Sf mitta huitelee ylälukemissa.. viimeks neuvolassa 32+0 oli 37.. :confused:
Mietin miten isoks kasvaa.. lääkäri puhu kyl et seuraavassa neuvolassa puhuttava kontrolli ajasta. Ja jos painoa om kertyny hyvi niin käynnistys on joulukuun alussa. Vkoilla 37-38. Ei annettais mennä pidemmälle ettei sektiota ois eeessä. Mulla suht kapee lantio ei mahu hirmu iso.. ei yli 4 kg annettais syntyä.

Tänään kyselin neuvolassa nii sanoi että luulee ettei minun tapauksessa päästetä kovin herkästi yli lasketun ajan (radi+lääkitys+verenpaineet). Pitääkin seuraavalla tyks-reissulla kysellä lisää että mitä ne meinaa. Ittellä fiilis että välttämättä joulukuulle asti ehditä edes mutta katsotaan :) aika näyttää :)

Hilla voimia sulle, toivottavasti pääset huomenna kotiin ja pikkuinen pysyy yksiössään vielä tovin!
Samoin Air toivottavasti sullakin kaveri pysyy mahassa vielä tovin!
Voimia molemmille<3

Mukkis jos et nyt kuitenkaan rupeis verhoja vaihelemaan! Koita nyt ottaa rennosti ilman ylimääräistä ohjelmaa, jookos?

Voi ällötys kun taas tulee valkkaria vaikka missä olomuodossa ja värissä:/

Mulla muuten toi valkkarin määrä kerto hiivasta. Siis muöla ei mitään oireita ollu minnnekkään suuntaan paitsi toi runsas vuoto. Tajusin siitä, että hiiva on pamahtanu päälle kun se tarttu mieheen :O Miehelle tuli siis ekana oireet. Sain osastolla siihen kunnon mömmöt ja nyt se on poissa eikä valkkariakaan enää näy.

Wild mulla tullut hiivasta oireet ja nyt ei ole... Kaipa tota vois kokeilla jos menis lääkkeillä ohi, kaipa sitä vois käydä muutenkin labrassa alkuviikosta jos ei hiiva lääkkeet pelaa, ihan vaan varuiks:)

Josa tepä olette ajoissa:O meillä ei ole vielä kuin tontut ikkunassa ja joulutekstiilit keittiössä ja olkkarissa, niin ja toi ruukku kuusi :) varmaan tulee haettua oikea kuusi metästä vähän lähempänä... Ajattelin että pidetään sunnuntaina pikkujoulut, jos vaikka leipois tyttöjen kanssa pipareita ja herkuttelis jouluruuilla:) ihana joulu!

Takaisin