• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä Sunnuntai 08.3. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Air4m ittellä hyvä jos suoli toimii kerran viikossa!!! :O ja ihan aina ollu sama ongelma jo ennen raskautta ja nyt raskaudenaikana tuo kerran viikossa ku suoli toimii ni saan itkun kans punnertaa pöntöllä että saan jotai ulos :(

Toivotaan, mutta jos poika päättää tulla maailmaan niin ei sille sitten mitään mahda. Tosiaan painoo on jo kuitenki tosi hyvin tullu. :)

Mindis, joo mulla on aina ollu aika nopea maha :D Toimii kuin kello ja jos ei toimi niin heti on kipeä.

Johan tänne tupsahtelee paljon viestejä!

Oon tiistaina menossa neuvolalääkärille. Saas nähdä miten päin tää vauveli oikeen on. Sinne asti on annettu aikaa kääntyä raivotarjontaan. Vaikka tuntuu kyllä, että kääntyilee edelleen yhtämittaa.. Luulis vaan, että tilaa on jo niin vähän ettei pitäis kauheesti enää kääntyillä.
Rv 35+3

Ihanaa omaa aikaa! miehen passitin veljensä kanssa muutamalle käymään nyt kun vielä uskaltaa lähteä niin saa itsekin ihan vaan olla kun poikakin jo nukkuu. Sohva ja suklaalevy ❤

Huomenna sitten annetaan isin nukkua vähän pitempään ja sitten käydään herättämässä aamukahville. Poika tehnyt kerhossa kortin ja lahjan, ensimmäinen oma tekemä lahja minäkin jo niin odotan että saan jotain itse tehtyä. Lisäksi minä ostin kaikkea pientä mitä pojan kanssa piilotetaan aamulla ja isi saa sitten vihjeiden perusteella etsiä.

Ootko sä Wildis Joensuussa vai kuopiossa?

Meikäläisellä ma aamuna neuvola ja 18.11 sit neuvola ja lääkärin ultratsekkaus tarjonnan suhteen. Poikittain tää poika mun mielestä taas on.

Tsemppiä wildis tulevaan! Toivotaan nyt että rauhottuisi vielä tilanne, mutta onneksi viikkoja alkaa olemaan kuitenkin jo sen verran, että varmasti pärjää jo ulkopuolellakin kun apua on lähellä!

On muuten varmaan pikkasen outoa taas synnytyksen jälkeen sitten kun ei satu mihinkään... Siis kun tossa äsken lyllersin, niin tajusin, ettei kyllä ole montaa hetkeä päivässä kun ei sattuisi johonkin... Ekassa raskaudessa kyllä muistelisin, että olin aikas kivuton ihan loppumetreille saakka, se oli kyllä mukavaa odotusta... No ikä kait tekee tehtävänsä ja tietty onhan kroppakin ollut kovilla viimeset 7vuotta. No kyllä jaksaa kun viimestä viedään :)
Sitten hetkeksi lukemaan synnytyspelkokirjaa ja nukkumaan...

Musta tuntuu että nytte alkanu kolottaa ihan joka paikkaan! Ja viikot 32+6 huh huh. Pieniki kävely aiheuttaa kauheita vihlontoja sekä harkka suppareita. Ei edes kauppareissusta selviä ilman kipuja. Ääh. No ei enään kauaa! Nii odotan jo että tämän pikkusen saisin syliin. :)

Ninnu ja Metsäläinen on vauvat jo saanut. Onkos muita? Tata taitaa olla sairaalassa vuodelevossa. Samoin Wildis. Muut taitaa kipuilla (kuka minkäkin verran) kotosalla.

Oliko tääll jollain ollu kyljessä kipua? Ittellä ku selän puolella kyljessä lantioluusta suora kipu"viiva" kylkiluihin asti. Välillä ei tunnu ja välillä sit ihan yhtäkkiä juilasee ja vaikka en liikkuiskaan mitenkään.

Ja tänä iltana ollu muutamat kunnon supistuksetki ja ihan selästä asti veti.

Mitenkä tuo influenssa rokote, kun moon ottaas sitä ensviikolla, niin tarviiko vauvalle sitte enää antaa sitä rokotetta ku eikös se mun kautta saa sen rokotteen?

Mulle ainakin sanottiin, että vauva saa suojan äidin rokotteen kautta, eli ei tarvi ottaa erikseen. Työterveyden kautta pari viikkoa sitten kävin piikin ottamassa.

Rokote antaa suojan puoleksi vuodeksi vauvalle äidin kautta, eli ei tähän influenssaan tarvii erikseen rokottaa :)

Takaisin