Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi paska mammat! Tää äitykkä jää pitemmäks aikaa sairaalaan. Taas protskut plussalla ja pissin keräys alkaa..

No voi höh tsemppiä kovasti sairaalassa oloon!

Tää sai nukuttua ennätyksellisesti 23-05 putkeen ja sit reilun tunnin pötkötyksen jälkeen oli pakko nousta, kun ei uni tullu ja lonkat kipeät... Jos sitä laittas kahvin tulemaan

Täällä herätty jo neljältä painajaiseen ja se yö oli sit siinä. Iltapäivällä pitäis treffata tulevan kummin kanssa, mut saas nähä jaksanko vai meenkö kiltisti päikkäreille. Eilen meni ilta vähän pitkäks, ku oltii kerätty kaveriporukka juhlistamaan mun tulevaa kummityttöä, vähän niinku pienimuotoiset vauvakutsut. Nyt jännätään, kun heillä on la joulukuun alussa, et koskas putkahtaa :)

Mutta hyvä että oot Wildside ny kuitenkin paikassa, jossa sut otetaan tosissaan ja hoidetaan ja tarkkaillaan.

Täällä herätty taas kukonlaulun aikaan, mutta hyvin nukkuneena kuitenkin, PITKÄSTÄ aikaa :happy: Lonkkaki antaa jo vähän armoa, lepo on kova sana. Nyt kuitenkin olis jo niin paljon tekemistä pelkästään jo aamulle, sämpylöiden leipomista, kämpän siivousta, pyykkihommia ja vaatekaappi inventaariota.

Milläs raskausviikoilla mammat täällä menee tänään? :Heartred:Heartbigred:Heartred

Mullakin muuten usein muksut ollu selkeesti napa kohti mun napaa, ku raajat hakannu vattaan ihan vikoille päiville. Voisko olla et toi viiminen pyörähdys voi tapahtua vasta just synnytyksen aikoihin?

Ja hyvä W, et oot nyt kuitenkin turvallisessa paikassa seurannassa. Ei tarvii enää pähkäillä ja stressata.

Täällä 33+5 ja näyttää siltä, että tältä reissulta ei mennäkkään kotiin enää yhtenä vaan kahtena :) kunhan vaan oireet pysyis stabiilina eikä pahentus, niin vois synnytyksen käynnistää vasta kolmen viikon päästä.

Wild hyvä että ne nyt hoitaa oikeaa asiaa, harmi vaan että joudut jäämään sairaalaan, paljon voimia!

Täällä mennään 36+1, miten sekin nyt mahdollista:P

Menin nukkumaan jo 21.30 ja kyllä nyt on nukuttu hyvin kun untakin sain jo ennen 23 ja tarvinnut herätäkkään kun pari kertaa, mut 6.20 ylös, pidempäänkin ois voinu nukkua! Mutta ainakin päivä valkenee ilman suurempia kipuja, jotain positiivista siis:)

Tsemppiä kaikille kipuilijoille ja myrkytys epäilyille!

Tärkeintä wildis, että saat hoitoa, vaikka ei sairaalaan varmasti oo mukava jäädä.

Täällä nukuttu taas vaan muutama tunti :sad001 olo sen mukanen.. onneksi ei oo kiire mihinkään aamusta. Rv34+4 menossa nyt.

Tuntuuko teillä usein tuolla kohdunsuulla, että vauva yrittäisi änkeä pois? Tulee tunne, että tarvii pidättää tai jännittää lihaksia, ettei pääse putkahtaa:nailbiting: onko ihan normaalia? Ainakin toinen on pyörinyt hirveesti mahassa.

Täällä 35+5 ❤️ ja taas yö täynnä painajaisia, joten nukutut tunnit voi laskea yhden käden sormilla. Plaah.

Hansu, varsinkin illasta aika tuttu tunne, alkaiskohan lihakset olla väsyneet että ei oikein jaksa? Tiedä häntä, mutta ei se sieltä noin vaan tupsahda:) jos ei ponnistuta niin en huolestuisi!

Tiitterä ja sale, lämmin hali teille, mun isä kuoli kans pari vuotta sitten äkillisesti ja ikävä on iso. Olin aina semmonen isin tyttö :(

Nannuska, bebesinfosta löytyy vinkkejä miten saada vauva kääntyyn parempaan asentoon.

Wildis, kyllä taas huomaa et itse usein tunnistaa parhaiten, et joku ei oo kohdillaan. Miten ne ei siellä päivystyksessä sitä tajuu?

Alkaa täs jo jännittään, et tuleeko itsellekin yllättävä lähtö, kun teitä kuuntelee. Ei kyl mitään oireita, ja kaikki valmistelut ihan vaiheessa.

Hyvä Wildis, että nyt pääsit hoitoon. Ei ne oireet mitään vähäpätöisiä olleetkaan! Harmi tietty sairaalassa maata, mutta lyhyehkö aika enää. Tsemppiä! :)

Ansku80, mä oon ainaki siinä ryhmässä :)

Osanotot, Tiittärä ja Sale ❤

Täällä 34+3 ja tänään taas kontrolli neuvolassa. Eilen oisin saanut jo mennä päivystykseen Kättärille, kun oli koko päivän kestosärky päässä + valonarkuutta silmissä. Ei auttanu grammanen panadoli mitään, särky vaan paheni. Mut milläs lähet illalla kun ukko lähti satojen kilsojen päähän työkeikalle?! Oon muksun kanssa kahestaan täällä. Tänään jos saan lähetteen niin ehdin viedä esikoisen mummolaan kuitenkin. :| Edelleen tuntuu jomotus päässä. Eiköhän se tästä pahene taas...

Catherine mene sinäkin ihmeessä näytille jos yhtään siltä tuntuu, parempi pelata varman päälle!

Mitäs Tatalle kuuluu? Entäs Metsäläiselle ja pikku prinssille?
Ja Nepsu, edelleen hukassa?

Mun pitäis kohta soitella niistä vasta aine kokeista, toivottavasti niissä ei ole mitään... Muutama minsa vielä niin aukee neuvolan puhelin, jänskää!!!

Takaisin