Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tammikuisista tulen utelemaan että mikä ruokasooda juttu närästykseen?
Paljonko vettä ja paljonko soodaa ja kylmänä vissiin? :D
Täällä joka päiväistä ja sen verran mukavasti närästää että samantien kurkun pää ylhäältä menee kipeäksi.. sekä ne unettomat yöt :(

Hemmutar eli 1tl ruokasoodaa lasilliseen vettä ja kurkusta alas, olisko toi mun lasi n2dl :)
Ja kylmään veteen olen itse tehnyt.

Tiittärä, osanottoni :Heartblue

Itekin käyn ensimmäistä kertaa isänpäivänä muistamassa omaa isää hautausmaalla. Isä kuoli tammikuussa äkillisesti 56 vuotiaana. Asun toisella paikkakunnalla, mutta vien kynttilän muualle haudattujen muistopaikalle.

Isänpäivänä muistan omaa miestä pikkulahjalla ja kakulla, eka lapsi meille siis tulossa :)

Onnittelut Saini :happy:

Minä oon juonut tuota vadelmanlehti teetä jo rv28 viikolta asti kerran viikossa ja rv30 jälkeen kaksi kertaa viikossa. Lisään siis pikku hiljaa kertoja ennen kun alan joka päivä juomaan. Ei ole ollut harjoitussupistuksia kummempia niin uskaltanut juoda ja tuossa mistä oli tuolla kuva niin on vain 50% vadelmanlehteä niin mietin että juon nyt nuo loppuun ja ostan sitten semmoista missä enemmän.. Saa sitten nähdä onko mitään vaikutusta oikeasti mutta voihan sitä ainakin niin kuvitella

Paljon onnea Saini! :Heartred

Pitääpä itsekkin hurahtaa tuohon vadelmanlehtiteehen, mitä Äippä ja muut suosittelitte :) Kuulostaa lisäksi tosi namilta :p

Onnea Saini! Uteliaana kyselen minkälainen oli maistraatin tilaisuus? Kun meilläkin on ollut jonkun kerran puhetta että mentäisiin maistraatissa. .

Mullakin on kaapissa vadelmanlehtiteetä mutta en oo uskaltanut vielä maistaa sitä kun mietin että jos se voimistaa supistuksia? Voiko siitä olla haittaa siinä mielessä?

Nythän ongelma on ns kasvotarjonta, eli vauva on asettunut muuten oikein mutta räpiköi siis jalat ja kädet ylöspäin. Yritin kahlata tietoa että miten vois edesauttaa vauvelia kääntymään selkä mun kupua kohti. Ideoita? Ilmankos koko maha hyllyy kun tyyppi pikkasen potkii ja maha tuntuu tosi raskaalta, konkreettisesti näkyy pienen jalka kun vähän monottaa. Tekee jopa vähän kipeää kun nahka venyy niin paljon.

Weledan öljyt mulla käytössä ja nyt vaihteeksi ostin tyrni/hedelmäöljyn, imeytyy mahaan hyvin ja on ihana tuoksu. Välilihan hierontaan mulla on myös öljy jo odottamassa, myös Weledan, enpä vaan vielä tiedä miten saan homman hoidettua, siinä suositus oli 2-3krt viikossa. Miestä en halua räplää enää paikkoja, kyl niin kammottava turvotus on jo huh!!!

Maistraatin tilaisuus oli lyhyesti kuvailtuna lyhyt :) tais mennä alta 10min koko touhussa ku kirjoitettiin nimet ja todistajien nimet paperille ja sit itte vihkiminen :) meillä tosin mukana oli vaan kolme muuta aikuista niin siin mielessä ei tarttenu ootella ketään. Lyhyt ja ytimekäs. Pari kynttilää ja kukkia oli tilaan tuotu maistraatin toimesta :) käytiin sit syömässä sen jälkeen :)

Ja kiitoksia onnitteluista :) <3

Mäkin oon juonut vadelmanlehtiteetä kerran päivässä parin viikon ajan (nyt rv 33). Varmaan pitää lisätä annostusta vähitellen. Jos ei oo hyötyä, niin tuskin haittaakaan - ja ihan hyvältä maistuu joka tapauksessa :). Mulla on kanssa tuota, jossa on 50 % vadelmanlehteä, kun mistään en ole suuremmalla prossalla löytänyt. Näköjään tuon linkin kaupastakin on tuo sataprosenttinen lopussa.

Hah, muokkaan: kun googletin kuivattu vadelmanlehti, niin johan alkoi löytyä myynnistä.

Onnea Saini täältäkin!

Osanotot kaikille isänsä menettäneille <3

Wildis onpa helpottavaa kuulla, että olet nyt seurannassa! Toivottavasti vointisi paranee ja vauva saa asustella masussa vielä jonkun aikaa!

Täällä koiruus sai hoitoa, suolitukosta ei ilmeisesti onneksi ole, mutta mahalaukun tulehdus, kova kuumekin kullalla oli... Nyt pahoinvointilääkettä, antibioottia, kipulääkettä ja nestetasapainolitkuja... Paljon rauhallisempi on jo, eikä läähätä enää kipujaankaan. Onneksi! Kyllä mä niin huolissani olin, enkä ole vielä valmis meidän Evasta luopumaan...

Ja edistystä mun sosiaaliseen erakkouteeni, sain kutsun kauneudenhoitoiltaan yhdeltä mukavalta äidiltä täältä kylältä ja ekaa kertaa meen sitten lasten kanssa kyläilemään huomenna :) onpa mukavaa!

Paljon onnea saini naimisiin menon jodosta!!! :Heartred

Mulla tosiaan tuo lonkka/lantio tuli niin pirun kipeeks tänään liian ripeestä kävelystä. No nyt en pysty enää nousemaan kunnolla, ja liikkuminen ottaa niin kipeetä, että silmissä meinaa aivan sumentua, joudun ottamaan tukea kaikkialta ku kävelen, ku tuntuu että kipu vie jalan alta. Päikkäreitäkin kun otin sängyssä, niin pelkästään kyljen vaihtaminen ottaa niin kipeetä, että puuskutus ja itkun tihurtaminen vaan käy. Onko muilla tullut tällasta? Mulla tosiaan tuo selkä murtu parisen vuotta sitten ja siitä kuntoutuneena kuin ihmeen kaupalla kävelen taas, mutta lantion seudun ongelmat jää ikuisiksi, nii mietinkin että voisko tää selkä ja lantio oirehtia nyt vasta ihan loppuraskaudesta..

Täällä otetaan käyriä vauvalta ihan kunnolla. Kolmas kerta jo kuuden tunnin sisään. Ei haittaa kyl yhtään, musiikkia korville aina kun kuulee sen pienen jumputuksen <3 Suppareitaki piirtyy käyrään. Yön yli jään tänne ja aamulla tarkastetaan protskut ja sit lääkärin tarkistus ja katotaan päästäänkö kotiin. Jos protskut puhtaat, niin päästään. Mut jos ei oo puhtaat niin alkaa pissin keräys ja pitempi sairaalareissu edessä.
Toivottavasti on puhtaat.

Vitsi wild aivan mahtavaa kun vihdoin sä saat hoitoa:) oli jo aikakin! Toivottavasti aamulla ei ole pissassa mitään ja saavat sut kuntoon! Voimia <3

Joo kiva saada hoitoo, mut ei nää hoitajat liiemmin kauheen puheliaita tai huumorintajusia oo. No mut en valita ku kuitenki hoitaavat. Päänsärkykii on poissa ku kipulääkkeen sain. Ainut vaan, et hiivan iski. Mut huomenna lääkäri kattoo ja saan lääkkeen.

Lilith, mulla ollu tollasta kipua jo raskauden puolivälistä asti. Mulla johtuu siis symfuusikivuista. Jo 10 viikkoa pelkkää makoilua kun muuhun ei pysty.

Mulla on vähä huolettanut tänään. Verenpaineet on ollu vähä kohoamaan päin ja aamulla liuskassa ehkä protskut 1+. Jaloissa myös nyt illalla ihan hirveä turvotus. Pitää huomenna ottaa uusiksi nuo proteiinit (huolellisemmalla alapesulla) ja soitella sitte neuvolaan, jos vielä plussalla. Tänään ei oo onneksi päätä särkeny niin paljon kuin eilen. Vauva kyllä möyrii oikein olan takaa, eli siitä ei huolta.

Saini senkun tietäis. Minäki oon ihmetelly ku moni teistä sanonu, että noiden paineiden nousulla teidän lääkärit olis jo jotain tehny.. Onko Catherine sulla tietoo tai jollakin muulla, et millasta se ylämahakipu tuossa raskausmyrkytyksessä on? Mulla nyt siis myös se kipeytyny. Onko se sellasta "vatsanpuruja"?

Muokattu viimeksi:
Takaisin