Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin tuo istuminen tuntuu välillä vaikealta, vähän takakenossa saa olla, ettei tunnu niin ilkeältä lantiossa. Sohvalla yleensä tulee maattua jalat koholla kylkiasennossa, jotenkin lonkat sen kestää, mut sängyssä sit ei voi suoraan lonkan päällä nukkua, vaan oltava enemmän mahan puolella ja ylempi jalka koukussa. Heräiltyä tulee 1-3h välein, millon mihinkin, yleensä supistaa ja kerran yössä käyn vessassa... Meillä alkaa viideltä miehen torkuttelu näin aamuvuoroviikoilla ja 5.20 nousee sit ylös, monesti ite pomppaa ekan herätyksen jälkeen ylös, kun väsyttää vaan hitosti enemmän jos ehtii nukahtaa uudelleen.

Kävellessä mullakin tuntuu enemmän takapuolella painetta ja tullukin vitsailtua, et ei kai sitä ny takakautta tarvihe ulos yrittää :D Mulla toki toi häntäluu vaikuttaa jälleen kipuihin, joskus penskana sen murtanu ja tosi herkästi kipeytyy. Varmaan on jo laskeutunu, kun ylämahalla niin paljon tilaa.

Tissit muuttu kyl kokonaan ekan raskauden jälkeen ja joka raskaudessa nännit kasvanu ja nännipihat suurentunu&tummentunu. Saa nähdä millaseks "palautuu" tän raskauden ja imetyksen jälkeen. Toisaalta ei kyl kiinnosta tippaakaan, kun ei tuu ite noita pahemmin kateltua, mut on ne kyl paljon rumemmat ja semmoset lapasmaiset ku vertaa mitä ennen muksuja oli :D

Eilen kävi huoltoyhtiö onneks laittamassa jääkaapin kuntoon, saranatapin vaihtamisella selvittiin. Tänään pitäs vielä jaksaa vaappua esikoinen eskariin ja takas, huominen ONNEKS vapaata ni saa siivotuks rauhassa, tai no mikä se rauha on noiden muksujen kans, mut ei tarvii kelloa vastaan siivota :) Nämä miehen aamuvuoroviikot on muutenkin jotenkin mukavampia kun tulee ajoissa herättyä ja ajoissa mentyä nukkumaan, inhimillinen rytmi. Liikunta auttaa lonkka- ja liitoskipuihin ja nyt kun viikkojakin on näin reippaasti, niin en enää stressaa synnytystä, supistuksetkin vähentyneet, mut on ne nyt jo todella kipeitä ja paksua limaa valuttaa välillä o.O

Hei muuten, tuli tossa mieleen kun toi liberon mainos tossa reunassa näkyy aina... kun luin että nyt muuttuu toi liberon kassin jakaminen niin että kotiin pitäis tulla kuponki, jolla saa hakea k-kaupasta(tai jostain kumminki) sen kassin, kun ennen se jaettiin sairaalassa... Niin mä aloin miettimään,että millon se kuponki sitte tulee? Vai pitääkö sitä nyt yhtäkkiä älytä jostain pyytää... kun on jo aikasemmin rekisteröityny.. vai tuleeko se vasta kun vauva syntyy? Onko jollain niinku tullu jo tai? Mietin vaan,että etten oo vaan vahingossa sitä pois heittäny jos on tullu jo aiemmin jonkun mainoksen mukana.. harmittaa... oon aina tykänny noista kasseista ja jos toi paketti on nyt vielä tollanen kiva vihree niin :)

Minä pistin liberolle ihan viestiä yks päivä asiasta, niin sieltä tuli vastaus että kassin saa sairaalasta kun pyytää. Jos ei saa sairaalasta, niin sen voi suoraan tilata ilmaseksi liberolta, lähettäävät kotiin.

"Kuponki lähetetään aikaisintaan 8 viikkoa ennen laskettua aikaa ja viimeistään lapsen ollessa 5 viikkoa vanha, riippuen siitä, missä vaiheessa rekisteröit tietosi."
Liberon sivuill luki näin :)

Mä luin kans, että sen saa marraskuun jälkeen haettua K-kaupoista ja kupongin saa kait sairaalasta. Voin myöhemmin tarkistaa mitä luki, kun löydän sen lehden.

"Kuponki lähetetään aikaisintaan 8 viikkoa ennen laskettua aikaa ja viimeistään lapsen ollessa 5 viikkoa vanha, riippuen siitä, missä vaiheessa rekisteröit tietosi."
Liberon sivuill luki näin :)

Noni, koitin mä tossa kahtenakin päivänä tota tietoa nimenomaan etsiä, mut enpä onnistunu löytämään :D
Iso kiitos,sokea kana kiittää :D :D :D Että kai se sieltä sitten tulee, ellei oo sattumalta tullu jo, ja oon paiskonu menemään... Odotellaan siis rauhassa :D

Mä luin kans, että sen saa marraskuun jälkeen haettua K-kaupoista ja kupongin saa kait sairaalasta. Voin myöhemmin tarkistaa mitä luki, kun löydän sen lehden.

Okei, no sitä ehkä sitte voikin kysästä jos ei oo siihen mennessä näkyny sitä kuponkia, jotenkin ne kai rekisteröidään nimen mukaan tai jotain... Kiitos sullekin oikein paljon :)

Minä pistin liberolle ihan viestiä yks päivä asiasta, niin sieltä tuli vastaus että kassin saa sairaalasta kun pyytää. Jos ei saa sairaalasta, niin sen voi suoraan tilata ilmaseksi liberolta, lähettäävät kotiin.

Mut tän käytännön piti nimenomaan nyt poistua, kun tuli nää kupongit, ihan siks aloin kysyy,että jos olinkin ymmärtäny jotenkin väärin.... Mut tiiä noista sitte, jos niitä on sairaaloissa vielä niin jakavat varmaan pois ainakin....

Juu itteki metästin sitä tuossa oliko ny viime viikolla että milloin se kuponki tulee mutta en löytäny. Eilen sit kävin taas kattoo nii löysin heti :D eiköhän ne sieltä tule piakkoin, toivottavasti :)

Herkkusieni ihana yllätys :) miks kukaan mulle niitä järjestänyt koskaan... No eipä passaa valittaa sainhan mä mieheltä sen hemmottelu päivän :)

Lilith mulla ainakin kroppa aika hyvin palautunut (myös tisut) raskauksien jälkeen patsi maha nahka:/

Äityli johan menee jännäksi :)

Hei kaikille. Sieltä se joulukuu vaan lähestyy ja saa vaan todeta kuinka aika on mennyt näin nopesti. Harmittaa kun en ole kerennyt tänne kirjoittelee vaikka alusta asti oon ollut joulukuun mammoissa mukana. :) täällä rv 35+6 ja huomenna taas neuvola. Innolla odotan mitä siellä sanotaan kun kipuillu oon välillä erittäin voimakkaasti tai ainaki siltä tuntuu näin esikoista odotellessani. On ollut monena iltana älyttömän kovaa alaselkä kipua, vähän niinku ois järkyttävä menkka kipu, se nyt sitten ruvennut säteilee reisiin ja jalkoihin että ei voi ku vaan kävellä, hengittää ja pomppia pallon päällä. Yöt on ollu ongelmallisia jo kauan, muutenki ku oon herkkäuninen niin nukkumisesta ei tule yhtään mitään. Viime yön saldo ehkä joku puoltoista tuntia. Vessassa tulee käytyä monta kertaa ja närästys tekee hulluksi ja kun mikään asento ei vaan oo hyvä ja ihanat levottomat jalat :/ hirveä avautuminen. Mut kaikille ihanaa loppu odotusta <3 eihän näitä ongelmia muista kun nyytti on kainalossa. Ja kiva kun keskustelitte tosta libero laukusta, itse oon kans miettiny että mistä sen nyt sitte saa ja milloin.. :D

Tänään pamahti sitten rv 36<3 mahtavaa!!! Enää muutama hassu viikko:) onko teillä kellä vaavi tipahtanut lähtökuoppiin niin maha pienentynyty?
Esim kuva
ImageUploadedByVau Foorumi1446702284.845104.jpg

Kumma homma...

Libero laukusta laitoin itse viestiä liberolle ja pitäisi tässä 2 viikon sisään saada se kuponki kotio niin pääsee hakemaan:)

Ps sori rähmänen peili, ei se noin kamalalta näyttänyt livenä :D

Odottajalle tsemppiä neuvolaan!

Eilenpä oli sitten viimeinen työpäivä ja tänään siis ensimmäinen lomapäivä kahden viikon lomasta. 18. päivä alkaa sitten virallinen äitiysloma! <3 kyllähän tuo rupes jo tuntumaankin, että joutais töistä lomalle, kun ei enää oikein kunnolla jaksanu töitä tehdä. :)

Tänään neuvola, aamulla ehdin jo vähän huolestua, kun Nappula oli niin hiljainen.. Yölläkään en muista tunteneeni liikkeitä ollenkaan. Onneks kuitenkin aamupalan jälkeen alkoi taas vahvat mytinät mahassa eli kaikki lienee hyvin :)

Ainii ja en muista joko onnittelin Metsäläistä, joten paljon onnea! Ja Ninnulta ihana sydämen sulattava kuva tuli myös! :) Lykkyä teille molemmille! :)

Mua on nyt vähän ruvennu mietityttämään kun maha on vähän niinku tippunu, kun aikasemmin tissit lepäs mukavasti sen mahan päällä niin nyt se maha on roikkumassa niin että tissitkin roikkuu. En kuitenkaan tunne että haaroissa olis päätä eikä liikkuminen oo vaikeaa vaan päinvastoin. Eihän se vauva vielä laskeudu kun viikkoja 33+3?
Muutenkin parempi hengittää ja olo on muutenkin mukavampi. Yks mikä tuli mieleen että eikai lapsiveden määrässä oo tapahtunu muutosta mut neuvola oli pari päivää sitten ja se sano siellä että normaalilta tuntuu. No nyt sitten siihen sektioarpeen vihloo. Viime ultrassa sanottiin että se arven kohta on ohentunu. Toivottavasti ei repeä, no eikai se voikkaan.
Mä mietin että kun en oikein tarkalleen tiiä miltä supistukset tuntuu niin onhan sellanenkin harjotussupistus kun liikkeessä maha kovettuu ja jalat sisäreidet menee sellaseks väsyneeks? Se ei kuitenkaan satu mut en uskalla liikkuu etten kaadu :hilarious: mutta että kun se mahan kovettuminen alkaa liikkeessä eikä suinkaan poistu liikkeessä vaan sit ku pysähtyy.
Nyt oli kyllä taas niin valivali mut eipä raskaus tunnu olevan helppoo oikeestaan melkeen kellään meistä.
Mut ihanaa, joulu tulee pikkuhiljaa ja pipareita ollaan paisteltu ja poika (3v) sai koristella piparitalonkin ja eilen leipoi joulutorttuja ja olihan ne tosi sulosia myttyjä :joyful:

Hyvä Wildis, että oot päässy seurantaan. Mitä ne on sanonu? Kyselit siitä ylävatsakivusta, oon kuullu että se on vannemainen ja puristava. Ei niinkään polttava niinkuin närästys. Mut mulla ei semmosta viimeksi ollut.

Mulla jatkuu tää eilen alkanu päänsärky. -.-

Ja unohdin sitten että aamulla piti ottaa virtsanäyte. Kiva nyt aamukahvin jälkeen pidätellä se 4h. Vielä 2h jäljellä. Saa tosiaan tehä lantionpohjan lihakset töitä, ettei tuu pissi housuun. :D

Takaisin