Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko proteiinit kerran olleet plussalla vai useammin? Joskus vaan voi tulla epäpuhdas näyte, johon on päässyt juurikin valkovuotoa tai jotain muuta epäpuhtautta. Liuskatkin ovat aika herkkiä.

Muokattu viimeksi:
Täällä neuvolassa käyty... Hilkulla oli etteivät lähettäneet Kättärille. Turvotus ++ ja paino noussu nyt tosiaan sen 800g/vko. Rr 133/82. Proteiini +. Kättäriä konsultoi terkka ja sieltä sanottiin että vielä kotiin, mutta jos vointi yhtään huononee niin suoraan sinne. Ja supistuksista kanssa herkästi yhteyttä. Seuraava kontrolli perjantaina neuvolassa..

Yhen kerran ainakin on ollu plussalla. Ei se terkka mulle enää sano "todellista" tulosta ku pelkää että säikähän turhaan.
Menen huomenna päivystykseen tarkistukseen. Pääsen sitä kautta ainaki lääkärille.

Teilläkö siis neuvolatäti testaa tuloksen? Itse kun tekee niin ei voi kukaan huijata :) eikö se sitten kirjota mitään nlakorttiin vai laittaako miinuksen?

Mistä ihmeestä ne näkee sen turvotuksen? Ite tunnen kaikki turvotukset, mut en tiiä näkyykö ulospäin.

Joo neuvolatäti testaa. Täällä ei oo edes vessassa niitä liuskoja vaan pissi kuletetaan vessasta sinne huoneeseen ja siellä terkka kattoo. Ei mulle ole edes opetettu miten se tehdään tai miten sitä luetaan. Ja korttiin laittaa vaan miinuksen. Ja mulle sanoo, et pissi puhas.

Wildis, ootko omakannasta käyny lukee neuvolan tekstejä? Vai tuleeko ne sinne teiän paikkakunnalla?

Eipä tullu edes mieleen sieltä lukee. Vois käydä kattoo tuleeko sinne mitään. Ainaki kuopion neuvolan tekstit tuli sinne.

Ok. Itse lukeminen ei ole vaikeaa. Kastetaan liuska pissiin ja verrataan hetken päästä purkin kylkeen mitä väriä näyttää :)

En vaan pysty ite lukemaan ku tosiaan niitä liuskoja ei siellä yleisessä vessassa ole olemassa :D Omassa kannassakin vaan luki, että pissi puhas, mut samalla oli maininta että paino nousee yli kilon viikkoon ja verenpaineista oli maininta, että hyvät paineet..
Ensiavun tekstissä oli sitten tuo että oli alkuun ollu 112/60 ja nyt oli 140/90 ja että pissi plussalla. Tiiä näistä nyt sitte.
Parempi huomenna aamulla vaan marssia sinne päivystykseen ja selittää et haluan lääkärille keskustelemaan näistä painehommista. Johan tässä paineet alkaa nousta pelkästä stressistä perhana..

Miä sain äitipolilta niitä liuskoja kotiin. Eli siähän voit wildside huomenna käydä pyytämässä? Voi sitten kotona seurailla

Niin muuten voisin ja mies osaa opettaa niitä lukemaan ku niitä saa apteekistakin :) no huomenna toivottavasti viisaampi sitten

Hei mamat, pystyttekö vielä istumaan? :D Tää on tosi ärsyttävää kun ainoa asento missä pystyy olee 5 minuuttia kauemmin on makaa kyljellä. Mä haluan istua! Sohvalla ei voi istua kun on liian pehmeä, tuoli on liian kova, ja jumppapallolla tuntuu että paikat repeää XD Eli kyljellään makoillaan kun norppa ja se ketuttaa...

Nuppu sori mä repesin sun norppa vertauskuvalle:D
Mut kaikessa vakavuudessa, suht hyvin voi istua, mutta enemmän puolimakaavassa asennossa, tyyny selän takana, ylös pääseminen onkin toinen juttu...

Nuppu ittellä ei onnistu tuo kovalla penkillä istuminen ollenkaan ni saa nyt ravata kerran viikossa valittamassa selkää lääkärille että sais saikkua! Tosi inhottavaa :( sohvalla onneks kykenee istumaan vielä ilman alaselkä kipuja :) mut en vois kuvitellakaan mitenkä inhottavaa ja turhauttavaa on vaan maataa! Eli tsemppiä kaikille makoilijoille!

Miulla ainakin siinä purkin kyljessä on ne värit,mihin verrataan. Eli ensin pissatesti astiaan,kastat tikun ja odotat 60s ja sitten vertaa värejä :)

Istuminen ei ainakaan vielä tuota ongelmaa omalta osalta mutta tuli mieleen että onko kellään kokemusta syöttötuolivaljaista? Esikoiseni tuppaa kiipeilemään syöttötuolissa ruokailun aikana niin saa olla melkoisen valppaana :)

Innostuin leipomaan vanilja-mustikkamuffineja marenkipäällysteellä, toivottavasti miekkoselle maistuu töiden päätteeksi kun radilaisena jää herkut mutustamatta :)

Meillä on ikean syöttötuoli missä on turvavyö mikä menee jalkojen yli ja välistä ja se ainakin toimii, meillä kans sellainen apina että millään haluasi istua paikallaan ja syödä :D

Wildis, mulla ainaki hoitaja paineli mahasta ja jaloista sormilla. Ihoon jää kuopat ku turvotusta... Sormista ny näkeeki ihan selvästi mulla...

Takaisin