Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hansu! Meillä kissa joka oikein kerjää rapsutuksia ja huomiota tuolta miehen 4w pojalta, mutta kun uhma oli pojalla pahimmillaan, nii kissa pysyttelin piilossa ja kun päästettiin ulos, nii saattoi olla monta viikkoakin aina reissussa, ja ei tullu takas vasta kun poika oli lähtenyt takaisin äitinsä luokse. Mutta nyt kun poika rauhottunu nii kissi taas parasta kaveria. Saa nähdä tosiaan miten suhtautuu sitten vauvaan.. Ja ikävä kyllä kun tää meidän kissa on niin ulko kuin sisäkissa, niin sitä uskalla pienen luo päästää ennen pesua. No, eipä haittaa, kissi tykkää vedestä ^_^

Tänään piti olla lepopäivä, niin mitä tekee tämä mamma: siivoaa työhuoneen kaapit. Ja tekee valtavan kaalilaatikon ja lisäksi vielä coleslawta. Ei tarvi miettiä, miksi yöllä sitten on alaselkä, häpyluu ja kädet kipiät :(

Täällä pelkopolikäynti takana ja viikolla 37 vielä toinen käynti. Hyvin kertoi faktat mun pelkoihin liittyen ja miten toi aiempi sektio synnytyksessä sit huomioidaan.
Nii ja painoa oli jo 2kg (32+2)! Massakausi :D

Rahi, et sattunu samaan aikaan äippäpolille. Ku odotushuoneessa ei ollu ketään ku itte siell olin.

Ny ei millään meinaa tuo iskias helpottaa ultrakäynnin jälkeen. Mies joutui auttaa minut sängystäki ylös päikkäreiden jälkeen. Ja juilii jalkaanki nii tuntuu että lähtee alta pois.

Joo-o täällä vihloo ja supistelee, kyllä oli taas mukavasti sörkitty:( onneksi mies yön kotona!

Paljon onnea ihanista pikkuisista Metsäläinen ja Ninnu! Kiva kuulla hyviä uutisia että vaaveilla on kaikki hyvin! :)

Onnea myös Sainille hyvistä uutisista, toivottavsti se poikkeama tosiaan olis kadonnut!

Omanapailen senverran, että täällä ollaan edelleen vauva masussa, viikkoja 33+4 ja olo on aika kurja. Hb oli jotenkin salakavalasti laskenut ja vissiin aiheuttaa hengenahdistusta, pyörrytystä ja totaaliväsymystä. Myös liitoskipuja sekä supisteluja on, onneks on isoimmat siivoilut ja valmistelut jo kaikesta huolimatta reilassa jotta voi vaikka vaan lepäillä vikat viikot. :)

Mites muut, onko muita jotka jo kärsimättöminä odottaa vauvelin syntymää? Täällä mennään samoilla linjoilla Äipän kanssa, mahasta eroon kiitos. :grin

Joo mahasta eroon vaan mutta mielellään vasta viikon päästä aikasintaan (tänään siis 35+5)!
Ellei sitten nää supistukset ala muuttumaan säännölliseksi ja tule lähtö jo tänään:/

Äippä koitappa saada pikkuinen vielä masussa pysymään. Toivottavasti supistelut loppuvat. Vaikka onhan sulla jo hyvät viikot, jos supistukset säännöllisiksi yltyvät.

Mä kans odotan jo, että sais synnyttää. Pääsis tästä turvotuksesta ja käsien kipuilusta. Mutta josko vielä muutama viikko, tänään 33+6.

Täälläki valmista kauraa synnytystä varten mutta jos ainaki kolme viikkoa malttais.

Täällä taas ei olla yhtään valmiita. Hirveästi olisi vielä hommaa, esim. vauvan huone näyttää varastolta ja paljon pitäisi hankkia ja laittaa valmiiksi. Onneksi on laskettuun aikaan on vielä tovi, eikä tarvitse töihin mennä.

Tsemppiä kipuilijoille!

Täälläkin aletaan oleen jo valmiita synnyttään.. Tai viikon jos olisi niin saatais se 37 viikko täyteen. Sen jälkee saiski alkaa portit aukeen kun en jaksa odottaa enään :D

Täälläkin kovasti ootellaan synnytystä, tosin nyt viikkoja 34+4, että saisi nyt vielä vähän aikaa köllötellä vatsan uumenissa. Mulla alkanut lähteen tukkaa päästä ihan hulluja tuppoja, johtusko lievästä unettomuudesta ja stressistä? Muilla samaa?

Tääll o pikku hiljaa tukka ohentunu. Tuntuu että liuru vaan jäljellä ku ponnarille laittaa.

Saipa taas illan jännätä. Verenpaineet ny olleet rajoilla muuten ok 140/90 tasoa. No tänä iltana useamman tunnin ajan 165-175/95-105. Hiukan jo mietin että soittelenko synnärille mutta ny vihdoinki näytti 143/83. Jos aamulla yrittäis aamupaineet saada ja kattoo mihin suuntaan ne menossa.

Muokattu viimeksi:
Saini toivottavasti paineet aamulla paremmissa lukemissa.

Täällä toivotaan että asukki pysyy masussa vielä nelisen viikkoa. Vielä olisi vähän tehtävää ennen tulokasta.

Saini toivottavasti paineet laskee!

Täällä yhtenä, onneksi! Kipuilu loppu yön aikana. Unta sain vasta 2 tienoolla kun vauva paukutti menemään 19-1 koko ajan, pikkunen todella levoton viime illan ja yön:/taisi supistelut pistää vauvaan liikettä. Kyllä nyt vaan väsyttää ja maha ja alakerta ihan hellänä:(

Hyvä, että saat lepäillä, Äippä! Saini ottaa kanssa nyt ihan rennosti ja toivotaan, että paineet laskee.

Mulla ihan tajuttoman kipeä häpyluu, kiitos taas eilisen hääräämisen... Huoh :rolleyes:

Ja mä taas oon onnekseni huomannut, että tukka paksuuntuu! Multa on viime vuosina lähtenyt tosi paljon tukkaa ja otsalla paistoi jo kallo läpi, nyt harjaan ei jää oikeastaan karvan karvaa! Katotaan vaan mitä imetys sitten tekee... Tippuu varmaan kaikki karvat päästä!

Mulla on kans raskauden aikana hiukset paksuuntuneet, ja on muutenkin tosi hyvinvoivat. Mutta sithän ne lähtee kun imettää :D

Takaisin