Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo kyllä on mennyt aika hurjaa vauhtia!! Ihanasti sanottu äippä tuo että tontut sylissä ja kinkut mahassa :D :D Näin se kyllä pian jo on! Hassua ajatella kun tuntuu et äskenhän vasta stressattiin täällä alkuraskautta!
Hahaa nii saa nähdä oonko minä kuitenkaan kovin pian poksahtamassa :D Tänään taas ollut ihan normi päivä, toki vielä kurkku kipeä mutta kuume on poissa! Outoa.. Mutta täytyy tänne raportoida juu heti jos ja kun jotain tapahtuu :)

Kyllähän tässä viimeistään parin viikon päästä alkaa tämäkin porukka jakautumaan, vähitellen kiihtyvää tahtia. Jännää :) Vaikka mulla varmaan 2kk vielä jäljellä, niin innolla odottelen teidän muiden tuotoksia :D Täällä vielä joulukuun puoleen väliin tenttejä, joten toivottavasti ei ennen ainakaan tapahtuis mitään. Just tulinki tentistä, ni nyt voi siirtää ajatukset isyyspakkaukseen ja kakkuun :D

Kiitos Äippä! :) Tuli tuosta nyt päällisin puolin kivan näkönen, joskin piiloon menevissä osasissa on aika montaki kauneusvirhettä ;) Mutta oli kyllä semmosta äherrystä, ettei iha heti tarvi uudestaan alkaa kokeilemaan :P

On se kyllä tosiaan iha hurjaa, että kohta alkaa olla meidän vaavien syntymähetket käsillä :O Tuntuu, että tekemistäki olis vielä vaikka millä mitalla, esim. hoitopöydän kasaus, pinniksen laidan kiinnittäminen, pyykinpesua, pullojen ja tuttien sun muiden härpäkkeiden keittämistä, sairaalakassin pakkaus... Apuva! :D Mutta ihanaa tosissaan, että kohta on toivottavasti pikkunen tonttu sitten sylissä tuhisemassa <3

Mä jätän nää keitto hommat miehelle kun oon synnärillä... Se onkin sit ainut homma mikä pitää hoitaa :) mä oon NIIN valmis! <3 koiruuskin lähti mun siskolle ja sen miehelle hoitoon, jos lähtö tulee ja mies ei saa apua koti hommiin niin eipä tarvii siitä huolta kantaa, vähän vaan outoa kun ei ole koira varpaita lämmittämässä... Mun äitillä alkaa loma vasta 25.11 ja se tulee sillon tänne avuksi niin päästään ukkosen kanssa synnärille yhdessä:)

Mullakin menee varmaan lähemmäs 2 kk, ennen kuin nyytti on sylissä (la 26.12). Tänään valittiin miehen kanssa sairaalakassi ja sinne menevät vauvan vaatteet. Mun vaatteista ei viel tietoakaan ja herkkuja ei voi kassiin ostaa.eivät säilyisi synnytykseen asti xD
Mua pelottaa aika paljon kohtukuolema. Joo, aika harva vissiin kuolee, mut nyt oon jo kiintyny enempi tähän asukkiin.luonnekkin on tullu jo vähän esiin. Ajatus lapsen menettämisestä tuntuu nyt pahemmalta, kuin keskenmeno alkuraskaudessa. Enkä halua nyt vähätellä kenenkään keskenmenon saanneen tuskaa!
Mut pointti, pelottaa et joudun ottaa noi vauvan vaatteet sairaalakassista pois kotona ilman vauvan kotiutumista....

Nyt on pinnis kasattuna makkarissa :happy: Tajusin just, että reunapehmuste ja vaunuverho hankkimatta.. Ja vielä turvakaukalo ja sitteri odottelee paketissa, että pikkujuttuja enää jäljellä niin kaikki ois valmista pikkuselle:Heartred Sovittiin, että mennään tällä tai ens viikolla tutustumaan Taysiinkin :)

Mullaki saattaa mennä se 2kk hyvinki ennenku saan nyytin syliin, vaikka tänään jo miehelle puhuin et kuhan 5 vko viel matkustaa ni sais kyllä sit tulla jo :) La 30.12. alkaa olla jo niin tukalat olot ja väsyny kyl oon... tänäänki oon noussu ennen 8 ja ukko veti sikeitä sinne lähes 12 asti... Sanoin jo et lähen ens viikonloppuna lasten kans mun porukoille jos ottavat, ni saan ainaki nukkua yhtenä aamuna pidempään ja ehkä koko yön yksin et ei kukaan muu ku mahassa oleva herätä... jos sekään... siitä on nyt 5 vko ku edellisen kerran oltiin siel yötä ja sillä jaksoi muutaman viikon et sai oikeesti nukkuu...

Tänään oon nyt sit pessy noita vauvan vaatteita ja laittelin ne tuohon lipastoon... Naurattaa ihan ku oon ostellu siis kirppikseltä kaikkee ni mulla on samaa kuosia olevia muutamat toiset oli samaa kokoaki :D luulin et oon hävittäny edellisen jäliltä ne potkuhousut 56cm vaan en ni olin jo samat ostanu kirppikseltä... Ja noita yökkäreitäki näkyy olevan lähes 15 koossa 56/62... samoin bodyt... nyt jos satun jossain kirppiksillä pyörii, ni pitää vaan ostella niitä 68/74 et saa sitäki kokoo kerrytettyä... 80cm on jo edellisen jäljiltä aikas paljon ku ovat unisex värisii ni säästin niistä osan....

Aattelin myös ottaa riskin ja laittaa olkkariin matot jo lattiaan... ku kumminki täällä aina lähes joku on koiran kans, ni kerkee huikkaseen et ei siihen ssaa asioita tehdä...

Poodle: ihana toi sun värkkäämä lipasto :) voiku sais itekki aikaseks tehtyy jotain tommosta.. Onko toi valkoinen jotain kalusteteippiä/verhoiluteippiä (en nyt saa sitä päähän et mikä se oikeelta nimeltä on). Mietin et jos itekki vähän tuunais jotain lipastoo tässä keväällä valkoiseks. Vaikka meillä kyl on pääasiassa olkkarissa kaikki valkoista/ruskeaa ;)

Ai niin, tuo sitteri pitäis kans kaivaa jostain varastosta esille! :O Ja putsata... Taitaa kyllä jäähä miehen hommiksi sen peseminen, muistelen, et oli sen verran hankalaa äherryshommaa...

Mulla meinaa kans Kettukuittaa aina välillä mietityttää, että mitä jos jotain tapahtuukin... Vauvalle tai itselle. Muistan ku esikoisen kohdallakaan en osannu yhtään ajatella vauvaa syntymän jälkeen ja pelkäsin, että meinaako se nyt jotain. Nyt jo tietää, että se on vaan niin iso juttu, ettei sitä pysty tajuamaan, ennenku pieni on sylissä :) Ja että hormonit tekee ihan valtavan huolilisän kaikkeen (ainaki mulla) niin ennen synnytystä ku sitte imetysaikanakin. Mikäänhän sitä ei takaa, että kaikki sujuu hyvin, mutta huolehtiminen pahimmillaan vaan tekee tosi kurjan olon. Pitää vaan yrittää luottaa siihen, että ku vauva möyrii niin sillä on kaikki kunnossa :)

Kiitos madonna! :) Tuo on dc-fixiä, sitä kalusteisiin laitettavaa kontaktimuovia. Meillä oli Etolassa valkosen puun sävyssä, sillä pistin ton rungon, ja laatikot sitte kiiltovalkosella. Näin jälkiviisaana ois pitäny ottaa noihin laatikoihinkin tota valkosta puuta, kun se on vähä kivemman näköstä ja antaa enemmän anteeksi virheitä. Tuo kiiltovalkonen on meinaan ihan hirveen armotonta kaikille ilmakuplille sun muille! Onneks nuo laatikkopinnat on niin pieniä, että virheet jää niissä sitte muuten huomaamatta ;)

Ai tosiaan sitteri pitää kasata, meillä se edelleen laatikossa kun piti hommata uusi... Miehen hommia :)
Vauvan pikku, pikku vaipat just laitoin kphn vaippa laatikon, olenko vähän malttamaton<3

Poodle pitääpä itse kokeilla tuunata yks vanha lipasto...varmaan paljon helpompi tollaisen "teipin" kanssa kun maalaamalla, kiitos ideasta :)

Kettu itsekin pelkään että en vauvaa syliin saakkaan, mutta luottavaisin mielin eteen päin vaan... Nyt viime metreillä alkaa noiden liikkeiden tarkkailu ottaa ihan uudet mitta suhteet! Huolta, huolta...

Meiltä taitaa puuttua enää ne tuttipullot ja vaipat.. Tosin sitteri täytyy puhdistaa vielä. Oli kyllä aika rumba pyykätä noita vauvanvaatteita :D

Voi että monella alkaa olemaan jo kohta jännät paikat ja saa pian nyytin syliin. Itselläkin vielä melkein 2kk laskettuun niin tuntuu vielä pitkältä ajalta :D

Kyljet ja selkä alkanut olemaan nyt koko ajan kipeänä. En yhtään ihmettele että kylkiin koskee kun pe neuvolassa rv31 sf mitta 30 ja esikoisesta oli saman verran vasta rv39!

Täällä koskee hitokseen päähän ja suoli tyhjentyy ihan älytöntä vauhtia. Yllätyksekseni myös meinaa toinen jalka lähteä alta.. Voi perse ku loppus tää olo!!

Kesäkirppu täälä kans rv34 sf mitta oli 34 :D Kyllä ollu kyljet joo hellinä, tosin lähiaikoina ei oo kylkiin enään sattunu ja happiki kulkee suhteellise hyvi :)

Kettukuittaa täällä kans tuo sama pelko. Oli esikoisen aikaan ja on nyt. Sitten se vaihtui kätkytkuoleman pelkoon... Ystävän juuri hiljattain kokema kohtukuolema on saanut pelkäämään vielä enemmän.

Täällä menee helposti se 2 kk kun la 28.12. En todellakaan usko, että tulisi etuajassa. Esikoinen syntyi 29.12 vkot 40+1. Mies on varma, että tämä syntyy samana päivänä

Toissayönä vessareissulla iskias meinasi viedä ekaa kertaa jalan alta. Piti vaappua todella varoen.

Tytsy ihana ylläri :)

Mulla menee varmaan vielä noin pari kuukautta ennen nyytin syntymää, ehkä vähän vajaa. Vieläkin puuttuu pinnasänky ja kylpyamme pienelle.

Takaisin