Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meiän vauva sais sen kuukauden päivät viel ootella. Ny vaan juilii ja vihloo siihen malliin supistusten kera että gramma panadolia nassuun ja lepoon. Näköjään tuo ulkona käyminen nii raskasta vaikka yritettiin minimoida liikunta tuollaki reissulla. Ja siis ihan sukkapuikkotyyliä nää kivut. Ihmettelen kyll jos tiistaina ei paikat näytä kypsyneen. Sit kai vaan kuvittelen nämä(?) :O
Se ois tänään (1.11.) miehen kaa tullu oltua 3v kihloissaki <3 oli se kyll lutuinen tänään ku tulin syömästä kotia. Luulin sen jo luvanbeen kaverilleen yöpaikan mutta olikin ottanu opikseen ja sanoi että oli vastannu kaverille että pitää eka kysyä minulta :) en mie sit kehdannu kieltääkään :) ja ite nii väsy että minusta mitään iloa.

Muokattu viimeksi:
Ja sanokaas mitä jos häpyluu poksuu ku kääntää kylkeä?

Saini onnea vuosipäivästä <3

Kyllä alkaa todenteolla jännittää että mitä lääkäri sanoo tiistaina, eilinen ilta meni enemmän vähemmän kramppaillen:/ toivon vaan että vielä pari viikkoa, sit saa mun puolesta tulla!

Ei olis enää kauaa niin alkaa joulukuisetkin jakaantumaan;)

Täällä on tehty eilen piparitaikina! Tänään sitten leivontapuuhiin. Meinasin, että pitää nyt hyvissä ajoin tehdä nuo alta pois. Joulutorttuja onkin paistettu jo useaan otteeseen, ne kun on onneksi niin helppoja ja vaivattomia tehdä. Sänky kasattiin eilen ja nyt on senkin suhteen ittellä vähän levollisempi mieli, kun on edes jotain järjestyksessä ja valmiina vauvaa varten. Vaunut, turvakaukalo, nukkumapaikka ja vaatteet kaapissa. Kai niillä jo hyvään alkuun pääsee, jos kävis jotain niin että pompula tulis ennenaikaisesti tai itse joutuisi vuodelepoon niin ettei mitään voisi enää touhuta.

Pari viikkoa töitä ja sitten koittaa äippäloma! Sijainen aloittaa huomenna, niin kerkeen vähän perehdyttämään häntä hommiin. Vähän jännittää kyllä, kun ensimmäinen kerta että ittellä on sijainen ja joku muu hoitaa niitä juttuja, joihin on tottunut tekemään omat rutiinit ja toimintamallit. Mutta kyllä huomaa, että ns. normaaleista kauppareissuista ym. saattaa tulla aivan naatiksi, ei vaan millään jaksa samaan tyyliin kuin aikaisemmin. Joten ehkä menen suosiolla sohvalle kutomaan vauvan villatakkia, se on melkein kuin vaan pelkkää olemista:)

Voi ei saini! :D Saa nähdä miten mun käy, jos vaikka nyt tulevan viikon lopulla syntyis niinkuin oma äiti on veikannut :D Mä en itse ole vielä täysin valmis kyllä..... :o Oon vaan koko ajan ajatellut et yli menee!

Lilith, lepo synnytyksen jälkee ja stressin välttäminen parasta apua maidon nousulle. Imetys on useimmin muksun taidoista kiinni, mutta imetysasentoja on monia, joten eiköhän muksu jostain asennosta tykkää.

Ja ymmärtääkseni esim. istukan vajaatoiminta vaikuttaa kyllä lapsen kasvuun, muttei niinkään kehitykseen.

Näytättekö tekin tältä kun koitatte kääntää kylkeä? :grin

Mä jotenkin oon tähän niin samaistunut, samanlaista rämpimistä aina sängynpohjalla kun koittaa kääntää kylkee tai nousta ylös.. Hirveet vihlonnat häpyluussa tekee sen, ettei oikein tiiä miten päin ja millä tavalla olis parasta kääntyminen suorittaa :p

Se olis sit marraskuu!:excited001 Hui! Viimeisiä viikkoja viedään meillä kaikilla! Jaksaa jaksaa! :happy119

Alkavaa flunssaahan tuo väsymys taisi olla ku aamusta ihan tukossa.. Toivottavasti nyt huomiseen ei pahentuisi kun olisi huomenna illallinen vanhojen luokkakavereiden kanssa pitkän kaavan mukaan, joka on vielä maksettu :wideyed:

Sainille onnittelut vuosipäivän johdosta :happy:

Herkkusieni,kyllä samaistuin :D ja samaa menoa jos yrittää päästä sängystä tai sohvalta ylös :P

Ihanaa,nyt on kummit pyydetty ja he lupautuivat <3 Tänään ehkäpä saadaan pinnasänkykin meille asti ja ens viikon aikana pitäisi tulla kaukalokin :) on tää jotenkin hurjaa,että kohta kaikki on valmista ja sintti saa tulla <3

Rv 31+5 <3

Aika pitkälti tuon näköistä on kääntyminen :D eilen ku menin nukuttaa likkaa nii mies kiikuttaa mulle puhelimen siltä varalta jos tartten apua nousemisessa :D
Tänäänki sukkapuikkokivut jatkuneet mutta onneksi harvemmin. Uskaltauduin lähtee ostoskeskuksessakin käymään :) ny o likallekin vähän juhlavammat vaatteet :) ja sain imetystopit vihdoin ostettua. Nyt jos yrittäis päikkäreille päästä.

Äipällä masussa mestarishoppaaja ku ennen syntymäänsä jo lahjoja ostelee :)

Mulla on laskettu aika 27.11 :) Ensin oli joulukuun alussa mutta tarkentui sitten tuohon mutta ei enää tohtinut ryhmää vaihtaa :D

Hahaaaa toi jääkarhu!! :D :D ❤️ Näyttää kyllä niin tutulta! Mies yölläkin saattaa herätä kun mä ähisen ja kääntelen kylkeä kun mikään asento ei oo hyvä :D

Ihanat ponit Äippä! :) Meillä vaavi tuo isosiskolle luultavasti Ryhmä hau -hahmon ;) Tuli hamstrattua niitä joulua varten ku br-leluissa kerrankin oli ja niitä ei oikeen mistään taho löytää. Isosisko taas sai valita vauvalle pehmon edellisellä Ikea-reissulla ja halus samanlaisen sydännallen, jonka on iteki vauvana saanu mummilta (kuskaa omaansa lohtuleluna jatkuvasti) :Heartred

Samaistun Herkkusieni kyllä tohon poloseen jääkarhuun! Kaikkein kamalinta on ku yöllä kylki kramppaa, eikä tiiä mitä kautta yrittäis kääntyä :eek: Pari kertaa oon yrittäny herättää miehen avuksi, ekalla kertaa se nosti vahingossa mun jalkaa nii et tuntu ku vatsalihas repeäis ja toisella kertaa taputteli vaa epämääräsesti kädellään ja nukahti :D Meillä on pinnis sängyn vieressä ja sen laita on kyllä iha ykkösapua ylösnoustessa ;)

Todennäköisesti muutamilla on jo vauvat sylissä tän kuun aikana! :)
Huomaa että loppua lähestytään kun vaivat on yhdellä sun toisella lisääntyneet...
Täälläkin jotain tapahtunut kun tuntuu ihan erilaiselle.. Alaselkää juilii välillä, samoin nivusia, jotenkin tuntus siltä että vauva on selkeesti laskeutunut, hengittäminenkin helpompaa. Viime raskaudessa samat tuntemukset rv34 ja nyt vähän aiemmin rv32+3. Mulla on toi raskauspäiväkirja, joten siitä helppo verrata kaikkia tuntemuksia. Mä olen kyllä ollut viimeksi jo rv 34 lähtien niin pelottavan kipeä, etten paljoa odota sitä vaihetta... No josko vaikka tää raskaus menis helpommin lopussa. Ainakaan en joudu yksin oleen niin paljon lasten kanssa kuin sillon.

Jaksamisia kaikille!

Jaksamista sinullekin mukkis! Ja muista ottaa rennosti:) itsekin odotan kauhulla koska alkaa ne viimeisten viikkojen kiinnari kivut:/

Poodle ootpa taitava:)

Pauliina sinähän alat olla jo loppunsuoralla:) pitää varmaan alkaa sun puolesta jo jännäämään! <3

Musta tuntuu että tää raskaus on mennyt kuin siivillä, vastahan tässä stressas keskenmenoja ja ultria ja millon mitäkin, nyt aletaankin olemaan viimeisiä metrejä vaappumassa... Kohta tontut sylissä ja kinkut mahassa:)

Takaisin