Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän koirat tietää paikkansa perheessä ja eivät tee mitään kellekkään vaikka solmuun vääntäisi. Meillä on ranskis ja keeshond. Vanhemmilla on beagle ja kuten sen edeltäjät se on lellitty pilalle. Koulutuksesta ei tietoakaan, saa olla sohvalla, sängyssä ja isä antaa pöydästä herkkuja. Yritti purra mun miestä niin sai kyllä elämänsä ojennuksen ja on sen jälkeen kunnioittanut. Mun vanhempia pitää ihan pellenä. Koiran saa pilattua ilman johdonmukaista koulutusta hyvin helposti. Jos koira ei tiedä paikkaansa laumassa on se epävarma tai ottaa pomon roolin niin kusessa ollaan.. Meidän piskit ei ees yritä sohvalle, eivät räkytä lenkillä jne. Tyttö on joskus kerinnyt kova otteisesti hellimään ja katsovat vaan mua, että auta! Ollaan kyllä tosi tarkkoja miten lapsi saa eläintä kohdella.

Onko muilla ny kuumottanu korvia? :D yhtäkkiä ilman mitään muita kuumia aaltoja niin korvalehdet tuntui että alkoivat melkein polttaa

Lilith itse stressasin ja itkin esikoisen imetyksestä, ja näin jälkikäteen se kyseinen stressi saatto osittain aiheuttaa sen että siitä ei mitään tullu... Onnistuu jos onnistuu, hyvin noi meidän "pullolapset" on kasvanut ja kehittynyt:)

Imetys tyynyä en ole ostanut vaan käyttänyt ihan normi tyynyä:)

Mistä mahtaa johtua kun mun maha sykkii ihan tosta ylhäältä? Aina samasta kohdasta? En usko että se on vauvan liikkeitä tms kun en tunne liikettä mutta sen sykkimisen näkee ja tuntee... Outo homma:)

Meneekö se sykkiminen sun oman sykkeen mukaan? Mulla ainakin näkyy yhdessä kohdassa mahaa sykkiminen mun oman sykkeen mukaan. :)

Pitääpä seuraavan kerran kun sykkii niin kokeilla kaulavaltimosta että onko sama syke:) nyt on mahassa vaan hikka:D tuntuu että maha menee jatkuvasti jossain liikkeessä...

Miä en pysty olla ollenkaan vasemmalla kyljelle. Aina jos yritän,niin kyllä alkaa sellanen monotus että :D sintti siis majailee jotenkin tuolla vasemmalla puolella enemmän. Sitten on parempi,jos oon oikealla kyljellä :)

Vitsit tänään oli ihanaa,kun äippä,sisko ja sen sen muksut tulivat päiväks meille :)
Nyt odottelen,millon isäntä saapuu kalareissultaan,että mitä tehdään loppu päivä :)

Kaverin kanssa tänää tuli kuvailtua muistoja tästäkin masusta, vähän laittautukin kun tuntenu ittensä niin plösön ja nuhjusen näköseks.. Viimesestä meikkauskerrasta (enemmän ku ripsiväri) onkin yli vuos aikaa :rolleyes:
34+0 myöski tälle päivää etappina :happy:
12191087_855243411261759_8357799813708732990_o.jpg

Juu, näinhän se on, että ei pitäsi sitä stressiä ottaa. Yritys kova! :) Täällä pienellä on hikka vähän väliä :D

Kuinka muuten, onko muilla täällä ollut istukan kalkkeutumista jo Rv 32 tienoilla? Itsellä oli, ja nyt siinä kontrollissa pitääkin käydä ensviikolla, ku lapsen kasvukäyräkin tippunu sinne alakäyrille. Pelottaa että sen kalkkeutumisen myötä kasvu ja kehitys loppuu pieneltä kokonaan ja joudutaan käynnistään ennenaikasesti. Mutta mieluummin niin, että saa pieni sitten oikeeta hoitoa.

Hilla meidänki porukoilla on Havannan koira... ei kyl saa ihan kaikkee periks mut on tosiaan aika lellitty :) Ei nuku ku mun siskojen kans samassa sängyssä, vaan teinit antaa sen nukkuakki... Äippä x3 meilläki porukat antoi jäistä porkkanaa ja nykyäänki vaatii porkkanaa ku kuulee et joku kuorii omppua tai porkkanaa ja kyllä syö ne ku antaa :) mä nukun kyl edelleen molemmilla kyljillä eli käännän säännöllisesti yöllä kylkee... muuten oon aamulla niin kohmeessa et en pääse varmaan sängystä ylös...

Huh, täällä ihan hirvee väsymys jo useampana päivänä.. Koko ajan poikki, vaikkei mitään ihmeellistä teekään. Tänään oon tehnyt ruokaa, laitoin pyykit ja kävin tossa lähikaupassa. Lihaksissa sellainen väsymyksen tuntu kuin usein kuumeessa. Toivottavasti en oo nyt kipeeksi tulossa.

Mä en oo oikein osannut alkaa tosta imetyksestä stressamaan ja jotenkin en vielä synnytyksestäkään :wideyed: Sen näkee miten ne sit sujuu. Ei se etukäteen stressaaminen asiaan vaikuta. Tietysti helpommin sanottu kuin tehty, että älä stressaa asiaa Lilith. Ite tunnun välillä miettivän kuinka osaan hoitaa lasta, kuinka ite jaksan ja kuinka uusi elämä vaikuttaa parisuhteeseen.:oops:

Tänää kattelin youtubesta hussin synnytysvideoita ja itkin :D itkin niin kuin suihkun hanasta olisi tullu. Rupes ekaa kertaa jännittää tuo synnytys... tänään rv 32 ja mennää hautuumaalle käymää pyhäinpäivän kunniaksi

Lepäilehän vaan Hansu, jos väsyttää! :) Iteki oon huomannu, että välillä tulee tommosia väsykausia ja sitte taas joskus jaksaa ihan hyvinkin. Onko sulla hemoglobiini tarkistettu? Senki tippuminen ku voi väsyttää.

On tämä isomahasena touhuaminen kyllä hidasta. Rupesin dc-fixailemaan tuota meidän vauvanvaatelipastoa kun on rauhallista ja aikaa touhuta. En saanu ku putsattua ja tyhjennettyä sen ja ekan sivun päällystettyä puoliksi ku rupes vihlomaan ja maha meni iha kovaksi palloksi... Pitää vissii pitää pikku välihuili ja jatkaa.

Miten te muut ootte tulkinneet harkkasupistuksen ja kivuliaan supistuksen rajaa? Mulla on alkanu nyt viikko sitten tuleen semmosia napakoiden harkkojen tuntuisia supistuksia, jotka pahimmillaan kuitenkin vihloo kohdunsuuta ja tekee painetta lantioon. En esikoisesta muista tommosia, eikä nuo kyllä ihan synnytyssupistuksiltakaan tunnu o_O Kuitenki pistävät vähän irvistelemään ja hengittelemään. Alkaisko sitten tämän toisen kohdalla paikat vaan kypsymään vähän aikasemmin?

Oon kuullu ettei se kerro mitään imetyksestä, tuleeko raskauden aikana tisseistä maitoo vai ei. Vaikka tuliski valumalla, niin ei se kerro siitä et heruuko sitä sitte synnytyksen jälkeen. Samoin ku jos ei tule raskauden aikana niin voihan sieltä tissistä tulla sit ihan kunnolla. Oikastaa jos oon väärässä, mut tämmöstä oon kuullu.
Itelläni hädin tuskin on mitään tullu tisseistä koko raskauden aikana. Muutamia tippoja, mut ei tartte edes liivinsuojia. Ja voihan se olla, että synnytyksen jälkeen tuleeki ylitarjonta.. Mistäpä noita tietää muuten ku kokeilemalla.

Poodle mulla nää muksut ainakin syntynyt toistan aikaisemmin ja kivut alkanut aikaisemmin, tänäänkin veti reidet ihan hapoille :/

Maatessahan tää päivä on taas mennyt. Syyskuun puolessa välissä taidettu ottaa viimeksi hemoglobiinit ja silloin oli 123 (raaskauden alussa 158). Kannattaako rautatabletteja kokeilla vai onko siitä haittaa?

Poodle älä sinäkään siellä liikaa touhuile, ettei tule supistelua. Omia supisteluja ja vihlontoja yms. on vaikea erottaa mitkä kuuluu asiaan tässä vaiheessa ja mitkä ei.

Joo, ei tässä kauheasti passaa ramboilla ku on yksin kotona :) Teen semmosta etanavauhtia tota lipaston muodonmuutosta :D

Takaisin