Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Catherine, joillain raskaana oleville ahtautuu rannekanavat raskaana ollessaan. Koita rannetukia.

Koira ei silloin hyökätessään onneksi saanu hampaillaan kii, muuten ois mies varmaan itte vääntäny siltä niskat nurin. Sanoin miehelle ehdot, että koira joutuu ulkoruokintaan. Mies ny tuntee tuon koiran ku on sitä käyny lenkittämässä ja osittain hoitanu tuon tapauksen jälkeen tuota koulutusosuutta, mutta vaikka luotankin mieheen niin ei se tarkoita että pystyn koiraan luottaa. Kai se jotenkin menee.. Tällä hetkellä ny suostuin siihen, että se koira tulee ny hoitoon, mutta niillä ehdoin, että koira saa päivät olla ulkona että mun ei tartte esikoisen puolesta pelätä eikä itteni. Mies kun oli jo menny lupaamaan ja omistaja ehtiny matkaliput hommata. Vituttaa kyll ja joutuu melkoiseen puhutteluun vielä tänään tuo mies kunhan tuolta heräilee. On tuo koira meillä hoidossa ollu vuosi sitten ja silloin kävikin toi tapaus, mutta sen jälkeen se oli viel meillä, mutta sit olikin koiraportit joilla saatiin se erotettua ettei tarttenu miettiä että miten sujuu. Yö meni varmaan miettiessä että onko se ny tää raskaus mikä tekee itteä viel enemmän epävarmaksi vai mikä.... Mies kyll alkoi ymmärtää eilen, että mikä siin niin pahasti hirtti kii. Ja osittain, varmaan puolet kokonaisvitutuksesta, johtuu ihan siitäkin, että ollaan 5v oltu yhdessä ja pitäis naimisiin olla menossa, niin vielä viittii tehdä päätöksiä kysymättä minulta asiasta.

Muoks: Eihän tuo paras vaihtoehto ole, että se koira tulee meille hoitoon, mutta tällä hetkellä mies ny ymmärtää mun pelot ja minun mielipiteen ja suostuu noihin minun ehtoihin, joiden perusteella koen, että voin olla rauhallisin mielin sit kotonani.

Muokattu viimeksi:
Catherine, täällä ihan samasta ongelmasta kärsitään! Nytkin jumppailen heräilyn jälkeen täällä sängyn pohjalla ja silti on vasen käsi tunnoton vielä. Ongelma alkoi mulla aika lievänä ja oikeasta kädestä. Nyt puutuu molemmat kädet ja sormet ja saattaa mennä useampi tunti, ennenkun helpottaa. Googlailin tuossa ja niinkuin Timbe kertoi, kyse on rannekanavien ahtaumasta ja melko yleiseltä vaivalta kuulostaa. Toivottavasti meillä helpottaa kun vaavit syntyy :)

No joo, mäkin aloin heti googlailemaan. Toivottavasti tosiaan helpottaa. Luin että monilla oli alussa just oireet vaan yöllä, mutta siitä paheni.. Hui.. Onneksi tää alko vasta näin lopussa, jos synnytys ehtis pelastaa miltään vakavammalta. :D

Saini, toivottavasti koira osaa sitten olla ne sisälläolo ajat nätisti, ja tosiaan koira vaistoaa ihmisen pelon. Ite en uskaltais ottaa arvaamatonta koiraa meille, hetkeksikään. Ja kyllähän olemassa on koirahotelleja sun muita.. Mutta jokainen tyylillään :)

Itse kärsin tuosta rannekanavan oireyhtymästä lukioaikana, ja tietysti kirjoitusten aikaan, ja jouduinki tekee ne tietokoneella kirjoittaen ku kirjoituskädestä hävis tunto eikä kynä pysyny kädessä. Itsellä siihen auttoi ton hermojen pinnekohdan venyttävä hieronta. Ei se sitä pois vieny, mutta välillä auttoi siihen pahimpaan puutumiseen ja tunnottomuuteen, välillä sit saattoi hetken sattua koko käsi ku sen sai hierottua. Äidilläni on molemmat rannekanavat leikattu tämän takia ja pikkusiskollanikin kans oli jossain vaiheessa niin pahana että sillä kramppas pikkurillin alla oleva kämmenen lihas ihan silmin nähden (ihan rutussa siis oli ja näki päälle päin sen). Nyt ku meinasin sanoa että en oo ny joutunu tuosta kärsii, mutta taitaapi tää käsien puutuminen ja nivelien alueelle kohdistuvat säryt johtua tuosta syystä.

Saini, toivottavasti koira osaa sitten olla ne sisälläolo ajat nätisti, ja tosiaan koira vaistoaa ihmisen pelon. Ite en uskaltais ottaa arvaamatonta koiraa meille, hetkeksikään. Ja kyllähän olemassa on koirahotelleja sun muita.. Mutta jokainen tyylillään :)

Sehän se on ku ei tiedä etukäteen miten käyttäytyy. Koirahotellit ilmeisesti liian kalliita jne, mutta jos ei muuta vaihtoehtoa ole niin omistaja saa tulla joko kesken reissun kotia tai sit maksaa koirahotellin.

Täällä kanssa ollut nyt muutaman kerran aamuyöstä alkaen ranteet ja sormet puutuneet, mutta nopeasti on palautuneet kun olen ylös noussut.

Täällä kanssa repii hermoja :\ issiasvaivan lisäks on tullu kamalat suonenvedot ja tossa vasemmassa jalassa kun vaivaa tuo issias niin se on koko jalka sellai tönkkö ja varpaat turvoksissa. :\ nyt sit saatii illalla miehen kanssa riita aikaseksi kun mie valitan miun olosta liikaa. Jooh.. Meillä muuten anoppilassa jackrusselinterrieri joka ei pidä yhtään lapsista.. Siinä vaiheessa kun lapset alaka liikkua ja saattaa koskea niin näpit saa kyytiä.. Anoppi onkin aikasemmin koiran aina eristäny ku lapsivieraita tulee mut en tiiä miten se aikoo sitten toimia, jos meijän pieni taapero on siellä hoidossa.. :o minuuki se koira purru useemman kerran ja aina kun vieras ihminen tulee ovesta ni se juoksee suoraan näpeille..

Ihana mieheni toi sit illalla töistä tullessa ruokaa grilliltä <3 ja aamulla makoiltiin sit jonku aikaa sylikkäin, eli kyllä tää tästä taas... Meilläki jos koira puree jotain oikeesti, tai vaikka mun vanhempien koira ni saman tien saa lähtee piikille... Nyt toi pentu vaihe on kumminki niin päällä et kokeilee pikkunaskali hampaita kaikkeen :) myös lapsiin ku antavat kyl sitä tehä... vaikka niitä komentaa... koira kyl onneks jo tottelee mua niin hyvin et ei tarvi ku sormia napauttaa ni päästää irti, samoin istuu jo käskystä.... Toi vaan on inhottava ku ei millään osaa alkaa pyytää ulos... käy tekee tuonne saunalle kakat :/ ja yöllä varsinki aina saa varoo ku nousee et mihin se on asiasa tehny... Pissit tekee onneks jo pääsääntöisesti ulos... mutta ehkä se aikanaan oppii, pyytämään sinne ulos ku eihän sillä oo tuota ikääkään ku 11 vko... Mun porukoitten koirahan yritti viime jouluna näykkästä mua, ku olin lapsia ottamassa saunasta meidän äitin kans tuli siihen väliin... ja sillo yritti... olin sillo raskaana joka sit meni kesken heti tammikuun alussa.... ehkä se jotenki aavisti sen...

Oonko minä jotenkin erilainen, kun minä ainakin tunnen liikkeet paljon paremmin oikealla kyljellään pötköttäessä?? :o

Hirni itse en lapsi/vierasvihasen koiran luokse lastani veis, vaikka mies/anoppi/miehensisko tms asiasta itkis! Koira ei saa koskaan purra ihmistä... Paitsi tietysti pentuna kun opettelee vielä tapoja, "näykkiihän" vauvakin kun hammastaa:D

Madonna meidän koira lopetti näykkimisen kun sai hampaat vaihdettua, suosittelen hammastukseen vetoleikkejä ja meillä auttoi myös jäisen porkkanan rouskutus (kyllä, koirasta puhe :))
Meilläkin Lumppa tottelee mua paremmin kuin miestä, mistä mahtaa johtua?
Hyvä että olette miehen kanssa sujut taas<3

Meillä koiralta loppui nakertelu kans hampaiden vaihdon myötä, ite annoin koiralle jääpaloja rouskutettavaks :) auttaa se viilee niihi ikeniin :)

Tänään pitäis osata rentoutua ja jättää kotihommat taakse. Ois tarkoitus mennä likkojen kanssa syömään. Mies oli halukas laittaa likan päikkäreille nii sainkin yllätyksenä omaa aikaa :) taidanpa käydä suihkussa ja tehdä jalkakylvynkin :) pitäiskö ihan kasvonaamiokin laittaa. Tässä ois kuitenki melkein 1,5-2h omaa aikaa :)

Muistaakseni sitä vasemmalla kyljellä oloa suositellaan myös senkin takia että veri virtaa sillä kyljellä ollessa paremmin. En sano varmaksi mutta muistelen jotain tällaista. Ittellä kyll helpompi olla oikealla kyljellä. Vasemmalla ollessa tuntuu että puutuu paikat nopeammin.

Ihanat pikkukoirat. Niin ne ihmiset pelkää pääosin isoja koiria ja sit ne onki pikkuräksyt, jotka käy aina sormille tai nilkkoihin yms. Meillähän on kääpiöoinseri, joka ei yhtään tykkää jo liikkuvista lapsista. Juokseminen ja erityisesti käsien heiluttelu on sille vaikeita asioita. Pelostahan se johtuu, poika kun pelkää jäävänsä alle tai saavansa osuman. Oon jo miestä varottanut, että hänen pikku kääkkänsä joutuu kovaan kouluun kunhan meidän lapsi alkaa liikkumaan enemmän. Huolissani en ole, koska koiran käytös on aina omistajasta kiinni. Meidän kääkkä on koulutettu olla räkyttämättä ja muitenkin toimimaan fiksusti. Osaa ottaa vieraat vastaan ja on hyvin rauhallinen. Monet sitä hämmästeleekin, että miten me ollaan saatu ton rotusesta koirasta noin fiksu .

Joudun tunnustaan, että oon vähän jälkijunassa tän imetyksen suhteen. Koko ajan olen ollut sitä mieltä että imetän, mutta olen vissiin pitänyt koko hommaa turhan itsestäänselvyytenä.. Nyt tullu kauhee stressi että mitä jos sei onnistukkaan. Tissit vuotanu jo kuukausien ajan, että en epäile etteikö maito nousis, mutta mitä jos en vaa osaa. Olisko hyvä investoida tollaseen imetystyynyyn, onko kokemuksia?

Mullahan on jo muutaman viikon ollut tuo rannekanavan ahtauma, joka johtuu turvotuksesta käsissä ja aiheuttaa sormien puutumisen (erityisesti peukalo, etu- ja keskisormi). Nukkumisen jälkeen aina pahempi, päivän aikana vertyy. Rannetuet helpottaa vähän nukkumista. Asialle ei voi tehdä mitään, synnytys auttaa, sitä odotellessa.

Mun vanhempien Havannan koira on aivan järkyttävän omapäinen ja arvaamaton. Se on niin huonosti koulutettu. Kaikkia perheen aikuisia se on purrut, mua kolmesti ja yhdestä jäi tosi paha arpi. Itse olisin sen vienyt jo piikille ja tämän oon vanhemmillekin sanonut, mutta ei ne usko järkipuhetta. Mun ja mun siskon pyynnöstä koira eristettynä toiseen huoneeseen, kun ollaan kylässä ja jos lapsia käymässä, koira silloin hoitolassa.

Mun miehen siskon koira on ihan sekopää luonnevikainen, mutta tää nainen ei sitä vaan suostu piikille viemään. On purassu useita ihmisiä ja melkein halkas mun nenän ( onneks sisäpuolelta, ettei jääny arpea) sillon kun lasten kanssa ollaan sieläpäin kylässä, minä en suostu edes siihen, että koira olis suljettuna jossain oven takana. Ja viimeks tää sisko suuttu mulle siitä, kun vaadin että koira viedään autotalliin siksi aikaa kun me ollaan pääsiäisaterialla. Lähti sitten kiroillen koiransa kanssa kotiinsa. Mun olis pitänyt vaatia sitä piikille sillon kun se puras mua, ja jos olisin poliisille ilmottanut niin se koira olis sinne joutunut. Rakastan eläimiä ja esim. toi meidän samojedi ei ikinä purisi eikä ole ketään purrut. Noi mielenvikaiset koirat pitäisi lopettaa, en usko että niitä voi koulutuksella "parantaa", eikä niillä itselläkään ole välttämättä hyvä olla.

Eilen tuli rehattua koko päivän ja sitten itkinkin illalla sängyssä supistusten kanssa :( Sitä vaan on niin tyhmä ja aattelee, että no mä teen viä ton ja ton homman ja sitten lepään ja yhtäkkiä huomaa, että on ilta... No saatiinpa pidettyä tänään kuiteskin lapsille Halloween bileet ja nyt otan illan ihan sohvalla maaten...

Lilith, itse mietin samoja asioita ennen esikoisen syntymää ja itse asiassa nytkin. Taitaa ihan normaalia olla. Osastolla ollessa sit kysyin hoitajilta että miten tätä imetetään muussa asennossa ku makuullaan kyljellä :) sit ne näytti ja asenteli vauvaa aina eri imetyskertoina :) kyll sitä itte kotona sit vaikka missä asennossa tuli imetettyä kunhan alkoi tajuamaan ne tärkeimmät osa-alueet eli se imuote mutta siihen oppii. Varmaan itteki joudun muistuttelee että miten se ny menikään.
Imetystyynykin tuli hankittua mutta en jotenkin osannu sitä käyttää ja päädyin käyttää ihan tavan tyynyä joka oli vähän tukevampi. Oisin erimallisen imetystyynyn halunnu mutta mies ny oli ominpäin käyny töiden jälkeen silloin hakemassa tuon nii en viittiny alkaa valittamaan ku toinen oli nii suloisesti aatellu :)

Lilith sitä imetystä ei kannata turhaan stressata. Rennosti menet päivä kerrallaan ja imetys onnistuu tai sitten ei, mutta stressi ei ainakaan hyväksi ole. Muistat vaan syödä päivän aikana ja juoda paljon. Ja alku ei ole kaikille helppoa, mutta sitkeästi kannattaa yrittää, niin hetken päästä näkee miten se lähtee sujumaan. Sairaalassa kannattaa katsoa että vauvalla oikeanlainen ote imiessään ja pyytää neuvoa jos siltä tuntuu.

Takaisin