Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu tuskin kukaan pystyy ihan normaalina olemaan jos sokerit laskee alle kolmen.. Mulla ainakin tänään 3.9 lukemalla oli jo huono olo, ja hermot ihan piukassa..

Huhhei! Ei kyllä enää tänä mamma jaksa niin paljon kun ennen.. Kaupungilla yritin etsiä isyyspakkaukseen viimeisiä tavaroita,niin kyllä on hidasta puuhaa :P
Vielä jäi jotain pientä,mutta ne saa onneks tuosta lähikaupasta :) ja lakupiippuja yritin metsästää,niin ei löytynyt. Kävin lähikaupassa ja kysyin niiltä,niin lupasivat tilata miulle laatikon,ihanat <3
Eli eiköhän isänpäivänä tuleva isukki saa isyyspakkauksensa ;)

Nyt vaan tuntuu mahassa,että on ollut seisovillaan turhan pitkää.. Vähän jos lepäis ja sitten käyn vielä illalla porukoilla..

Täällä yritän tunnustella kummin päin vauva on, mutta taidan luovuttaa, tuntuu mahdottomalta päätellä onko kyseessä pää vai pylly. Ylävatsassa hyörii todella pyöreä pallo, mutta en tiedä kumpi pää se on? Jalat ovat aika alhaalla kyljessä. Onko jollakin kokemusta, että miten voisi itse päätellä vauvan asennon? Toisaalta selviäähän tuo ensi tiistaina kun on 35+0 ja neuvolalääkäri.

Joo kyllä alle kolmen arvoilla alkaa olemaan jo sekavuutta ja tajunnan taso alkaa laskemaan. Hypoglygemia on hengenvaarallinen, mutta en oo koskaan kuullut että kellään olis ollut ilman insuliinihoitoista diabetestä... Kai nää verensokeritkin on yksilöllisiä.

Barbatipu itse arvailen miten päin vaavi on niin potkuista, missä tuntuu vahvemmin esim täällä paukutetaan navan yläpuolella ja kylkiluihin, hennot räpellykset tuntuu alamahassa joiden syynä oletan olevan kädet :)

Edellisten kanssa muistan juuri nuo kivuliaat kylkiluu potkut. Nyt Kylkiluihin ei tule potkuja. En tiedä onko syynä asento vai tytön pieni koko. Ylävatsalla lähinnä epämääräistä möyryämistä.

Mulla ollu matalimmillaan ensiavussa edellisessä raskaudessa sokerit 2,0... Oli piiikkusen paska olla, mut ei niistä sokereista mtn sanottu o.O Nyt ei onneks niin matalalla oo käyny sokerit. Yksilöllisiähän noi olot on ja korkeisiin, sekä mataliin sokereihin kuulemma turtuu, miehellä välillä niitä huonompia päiviä ja sokerit jatkuvasti 15-20, eikä olossa välttämättä huomaa. Samoin joskus tipahtanu sokerit sinne alle kolmen ja ollu vaikea saada niitä nousemaan.

En minä ainakaan oo kovin varma, et miten päin vauva masussa köllii, mut aina ultrassa tai neuvolassa kokeiltaessa ollu pää alas päin. Kaiketi siis pylly tossa välillä koholla yläviistossa ja potkut tuntuu sit toisen kyljen puolella. Yleensä ku yrittää tunnustella ni heti vaihtaa asentoa :D

Mun paras mammakaveri synnytti tänään <3 Antaa ittellekin toivoa, että tämä meidänkin poika tulee joskus ulos :D

Mulla oli tänään pesänRAKENNUSvietti päällä: nikkaroin varastoon lisähyllyn. Kivaa oli, mutta kyllähän siinä touhutessa vähän väsyi.

Jemina mulla tuli ekassa raskaudessa, ja nyt sitä ei enää näy et ois napaa ollenkaan :D on vaan se navan rinkula muiden arpien kans... eli tosi ruma napa synnytysten jälkeen... mut eipä mun tarvi sitä hävetä, vaik bikineis oon kulkenu... se on mun maha, arvet ja napa :D oon niin laiha kumminki et vähän joutuu tekee synnytysten jälkeen töita et saa sen löysän pois... Mulla on tänään eka äplomapäivä ja ukon kans saatiin sit tappelu aikaseks... tai mä sen kehittelin, ku paloi pinna siihen et aina ku sillä on iltaviikko ni se nukkuu sinne 11-12 asti ja sit tunteroisen tässä pyörii saamatta juuri mitään aikaseks... valittaa vaan joka asiasta ku niillä on kotona ollu niin ja niin... niitten emäntä on tehny kaikki kotityöt jne... Ja sit ku se viel nousee just n.11 pintaan ja sen velipoika laukkaa sisään just ku se nousee... mulla paloi pinna ja mä menin vaan makkariin itkee... pyyteli sit ennen töihin lähtöö anteeks et pitäs paremmin olla aamuisin kaverina... Lapset siis herää n. 8 ja kumminki mä oon joka aamu niiden kans noussu oli arki tai pyhä... yhesti oon saanu nukkuu viikonloppuna pitkään ku tähän taloon on muutettu ja me ollaan nyt 3kk asuttu tässä....

Mä oon kyl sanonu et en muutu niiden emännäks... tykkään et on siistii, mut jotenki tuntuu et mikään ei saa olla sekaisin... Mun vanhemmat on molemmat olleet töissä ja me lapset ollaan tehty aika paljon kotihommii... eikä meil oo ollu tiptop.... siivottu vähän miten sattuu jne.... Anteeks tää purkautuminen vaan ku en tiiä mihin sen purkais...

Hei ja joku kyseli mistä sen tietää kumpi on pää ja kumpi peppu, ni pää on hiukan kovempi näin mulle neuvolassa th sanoi... Ja joskus lapsena muistan ku äiti kokeili kans joltain tutulta miten päin sen mahassa laps on... Äiti ku on tehny aikanaan äitiysneuvolaa, ni siltä joskus on hyvä kysellä.... osaa kai se vieläki ja kattoo kohdunsuun tilanteenki jos tarve vaatii... mut ei siitä niin tykkää...

Madonna ihan samoilla linjoilla täällä. Koti ja lapset on yhteinen projekti, varsinkin jos molemmat hoitaa taloudellista puolta. Ite just pistin miehet tänää yhdessä siivoomaan pojan huoneen. Ite oon yrittäny pitää muun kämpän siistinä, mut ei tää mikää puhtauden perikuva kyl ole.

Täällä myös napa pullahtanu jo aika päiviä sitten. Alkuun oli kipee ku alko venymään, mut enää ei. Ainoastaan vaan jos vauva kokeilee tulla navan kautta ulos :D

Rahi kyllä se ukko on hyvin sitä virkaa hoitanu ja ottanu myös vastuuta tästä yhteisestä projekstista :D mut nyt jotenki viime aikoina tai ku jäin saikulle kotiin enne äplomaa.. ni vaatii mahottomasti et mun pitää olla se kunnon emäntä... sillo ku molemmat oltiin töissä ni sillo tehtiin yhdessä paljon enemmän kotihommii/jaettiin... Nyt sit kuulee siitä syytöksiä ku mä en oo oikeen kasvattanu meidän lapsia et ne ei nuku päiväunia tiettyyn aikaan päivällä jne... meillä esikko jo jätti enne 2 ikävuotta päikkärit pois. ja nyt muutkin lapset ne on heittäny... noi kaks pojan viikaretta tahtoo olla vaan niin kovapäisiä et ei taho mitään kuunnella/totella... joskus vaan ottaa hermoon... Tänään niiden kans kyl on menny tosi hyvin, vissiin aamulla näkivät ku mä itkee pillitin meidän makkaris... taitaa noi hormoonitki ottaa vähän taas ja heittää lisää vettä sekaan...

Täälki tapeltu miehen kanssa tälle iltaa. Oli tehny ittekseen päätöksen joka vaikuttaa koko perheeseen ja vielä 2kk ajan ja vielä siten että toi ois alkanu rv38 tienoilla. Ja siis ihan kysymättä minulta edes mielipidettä. Oletti vaan että hyväksyn mukisematta sen. Ja siis ois kyseessä koiranhoito 2kk ja tää koira aiemmin käyny minun päälle ja silloin oli tuuri ettei esikoinen ollu sylissä. Saatiin ny sovittua asia siten että pystyn rauhallisin mielin olemaan kotonani. Meinasi pesäeroki tulla tuon riidan aikana. Koiraa on kuulemma koulutettu ja hormonihuurut taltutettu jne mutta ei se sitä luottoa siihen koiraan tee automaattisesti. Ja tykkään kyll koirista ja eläimistä.
Pakko purkaa edes jonneki tätä ku tuntuu että pää leviää ahdistuksesta. No yhdessä vielä ollaan.

Tsemppiä Saini ja Madonna ukkojen kanssa!

Mullakin on napa pullahtanut ulos ja oli aluksi kipee.

Napapiirin sankarit 2 oli hyvä leffa :grin olo oli vaan välillä tukala istua, kun käytiin eka syömässä ja sit vielå karkkia päälle. Tuntui, että maha poksahtaa kohta. Oli pakko kokeilla sokeriarvot, ku pääsin kotio. Näytti 6,8 tunnin arvo, vaikka illan ruokavalio sisälsi hampparia ja karkkia :eek:

Plääh.. ny sit toista tuntia jo hereillä älyttömän päänsäryn kanssa :( no kaipa tää tästä helpottais ku panadolin otti. Ehtiiköhän tässä ennen synnytystä edes nukkumaan enää kunnon yöunia...?

Takaisin