Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tytsy esim. napanuora ongelmat voi tulla nopeastikin, kun taas istukan toiminta voi vähitellen heiketä. Ystäväni tapauksessa pari päivää ennen kaikki oli hyvin neuvolassa ja sitten tapahtui jotain jota ei 100% varmuudella pystytty selvittämään. Todennäköisempää on, että kaikki menee hyvin kuitenkin ja siihen on vaan yritettävä uskoa. Toisella tutulla kävi niin, että vauva oli vaisun oloinen koko päivän ja meni onneksi illalla polille. Lapsi syntyi alle 15 min sinne menosta hätäsektiolla. Oli vihreä lapsivesi eli kakannut ahdingossa. Muistaakseni istukka ongelma. Itse kävin esikoisen aikaan pari kertaa käyrillä ja jos nytkin mietityttää niin aion mennä.

Mulla on myös hedelmät himottaneet nyt syksyllä kun niitä saa hyvin :hungry: Aivan parasta on omenanpalat soijakookosjogurtin kans, nam! Tai sitten jos oikeen haluaa herkutella nii ananaspalojen, mutta niitä oon pyrkiny välttään kun ovat säilykkeitä. Tänään ois herkkupäivä ja mielessä ainaki irtokarkit ;) Aattelin, että jotain vois ehkä viikonloppuna leipoakin.

catherine: Toivottavasti menee ohi vielä tuo valvomisjakso! Varmasti tympeetä kun ei yöllä saakaan enää unta :( Itekin ootan vähän kauhulla sitä ihan loppuaikaa, kun tuota esikoista odottaessa meni yöt aivan pipariksi ja sitten piti yrittää päivällä nukkua...

Meillä lähti tänään mies ja esikoinen viikonloppureissuun, tulevat vasta sunnuntaina! Totesin iha suosiolla, että minusta ei enää pidempiin reissuihin oo, jos ei halua siihe tehä sairaalareissua bonusnumerona... Oon ensimmäistä kertaa vuosiin näin monta päivää ihan itekseen :nailbiting: Kaikki on hehkuttaneet, että nyt nautit ja teet kaikkea ihanaa, mutta musta tuntuu, että eniten oon vaan kauhuissaan, että miten ne pärjää ja mite minä ite pärjään ja pääseekö ne turvallisesti perille (n. 7 tunnin automatkat suuntaansa). Noh, onneks on jotain suunnitelmia itelleki tähän, ja yritän ihan tosissaan nyt asennoitua, että nauttisin tästä omasta ajasta :) Harmi ku on vaan niin vähän tuttuja täällä, ettei oikeen voi vieraitakaan kutsua kauheesti kyläileen... ehkä ite yritän huomenna sitten tuppautua serkun perheelle kylään niin ei ihan mökkihöperöksi tule :P

Minä oon ostanut varmaan samoja ikean pyyhkeitä kun Äippä, sieltä vauvaosastolta 10kpl maksoi jonkun 2,99e ja ajattelin et niillä olis hyvä kuivata pikku pylly :)
Tänään rv 36+0 ja koko eilisen päivän oli menkkamaisia kipuja alavatsalla :/ Ja tuntuu et edelleen jatkuu.. Olin eilen kaupungilla koko päivän ja kävin aamulla lenkillä, liekö näillä osuutta asiaan.. On vaan hankalaa kun ei oikein edes tiedä miltä ne supistukset tuntuu..
Mukavaa viikonloppua kaikille!! :) Täällä ei ihmeemmin vietetä pyhäinpäivää, haudoilla käydään ja varmaan hyvää ruokaa syödään :)

Täällä oli lääkäri noitten lisääntyneitten suppareiden takia. Kanavaa hyvin jäljellä, proteiinit +1 ja päänsärkyjä ollu niin antoivat liuskoja mukaan. Ja lääkäri määräs lepoa seuraavat 4 vkoa. Kyseli jo aletaanko järjestämään lapsille jotain hoitopaikkaa, en halunnut vaan sovittiin, että otan nyt todenteolla iisisti. Paikat kun voi nopeestikin ja vaivihkaa alkaa avautua ja ettei mitään myrkytystä ny tulis... Miehellä pari pidempää reissuakin viä, joten nyt on oikeesti oltava kiltisti ja laiskoteltava sohvalla.

Meillä pidän lapsille huomenna Halloween juhlat ja askarrellaan ja taidetaan tehdä kurpitsapääkakku. Hyvää ja rauhallista viikonloppua kaikille!

Me ollaan miekkosen kanssa menossa äitini luo koko viikonlopuks. Ei meilläkään mitään erityisiä suunnitelmia oo, kuhan vaan syödään hyvin ja ollaan ! :)

Mukkis muista ottaa rauhallisesti.

Täällä kans ei kummempia suunnitelmia viikonlopuksi ole. Syödään jotain hyvää ja ehkä leivotaan pakastimeen jotain pientä, niin on sitten jotain tarjolla niille jotka vauvaa tulevat kotiuduttua katsomaan.

Pitääkin käydä kattomassa ikeasta noita pyyhkeitä, jahka on seuraavan kerran kuopion suunnilla :) Meillä tosin kyllä aika paljon on noita käyttämättömiä käsipyyhkeitäki joita vois alkaa käyttää siihen tarkotukseen. :)

Meilläkään ei isompia suunnitelmia. Yritin puhua, että jos nikkaroitais vihdoin nuo varaston lisähyllyt.

Hautausmaalla haluaisin käydä, kun siellä on varmasti kaunista. Ja viedä kynttilät muualle haudattujen muistomerkille mummoille, papoille ja yhdelle mun oppilaalle, joka kuoli puolitoista vuotta sitten aivokasvaimeen.

Ja ehkä jotain herkutteluakin luvassa, koska mies oli kirjoittanut kauppalappuun: jotain herkkua H:lle :)

Tääll ei ihmeempiä viikonloppusuunnitelmia oo. Huomenna ois tarkoitus mennä syömään tyttöjen kesken siskon ja miehen veljen vaimon kanssa. Ns polttarit ennen ku mennään ens viikolla miehen kaa maistraattiin. Ja kai sitä vois pikku hiljaa alkaa pakkailee tulokkaan tavarat muuttoa varten plus muita mitä nyt ei tähän hätään kotosalla tartte. Tutit vois muistin aikana keittää sairaalakassiin mukaan.
Menkkamaiset juilinnat jatkuu ajoittain. Meinasin kuitenki imuroida tänään ja tehdä leipää. Kuinka useasti tässä onkaan tän aamun aikana ehtiny miettiä että uudessa asunnossa saa sit leivän tehtyä leivinuunissa :)
Ja hormonitkin on taas nostaneet päätään... eilen oli ärinäpärinää miehen kanssa ja päädyin jopa teatraalisuuksiin ja lähdin kämpästä pihalle :D ja yöllä sit eka näin unta omista hautajaisista joissa olin kyll hengissä ja päätteeksi sit kuolin (?) Ja seuraavassa unessa mentiin miehen kaa naimisiin. Hiukan sekava fiilis. Muistelen että esikoisenkin aikana alkoi loppuraskaudessa heitellä tähän tyyliin :D vielä sais masuasukki pysyä kuukauden yksiössään.
Hei sanokaas muuten.. mulla oli tuossa unohdusten takia pari päivää taukoa metformiineista ja nyt ku oon niitä taas parina päivänä ottanu nii about tunti oton jälkeen alkaa hillitön kutina käsissä jaloissa ja masussa. Pitäiskö pyytää hepatoosiarvot tarkistuttaa vai? Voi kyll johtua ilmastakin..

Heipsan!
Herätty noin 3.ta yöllä kissan oksentamiseen, yök, enkä saanut sen jälkeen unta. Olin sitten hereillä ja kasilta alkoi väsyttää sen verran että vedin 2h aamupäikkärit:)
Nyt olen ihan töttöröö ja vauveli heittää pyllyä puolin ja toisin masussa, nää liikkeet on nyt jotenkin niin erilaisia kun kääntyi pää alaspäin. Juurikaan mitään ei pysty enää tekemään, alkaa heti tuntua pahalta tuolla alhaalla, ihankuin kaivautuisi ittekseen ulos tai jotain :)

Meillä 10 v pitää meille tänään halloween pileet :) Saas nähdä mitä tuleman pitää...

Hyvät viikonloput kaikille!

Meilläki on muutama noita muumipyyhkeitä, ne on kyl pehmeitä :) Tilasin kuitenki ikeasta nyt noita teidän mainitsemia pyyhkeitä ja samalla tilasin kuolalappuja kun halvalla oli ja sit sellasen paketin missä on kolme säilytyslaatikkoo. Ajattelin tuohon hoitopöydän alemmalle tasolle laitella ne. Saa vaikka vaippoja siihen (ei tartte aina siitä alkuperäsestä muovipakkauksesta repiä niitä) ja sit vaikka jotain vaatteita niin saa tilaa tuonne lipastoon :)

Nii ja ennen kaikkea saa siistin näköseks tuon pöydän. :) ja tykkään järjestellä. Ei oikein mammalomalaisella oo muuta tekemistä päivällä :D

mulla on just noita pieniä muumipyyhkeitä joita on käytetty just pyllyn kuivaukseen, myös aiemmilla lapsilla. Ja siihen ovat tosi hyviä... Itellä himottas päästä käy ikealla ihan kiertelee vaik, en mä tarvis muutako muutaman laatikon nuihin kallax hyllyihin, ni sais ton eteisen järkättyä siistiks... Pinnasänkyki ois tuossa eteisessä mutta vielä kasaamatta... Oon kyl jo tänään imuroinu koko talon ja puolet talosta luutunnu... ei siis enää paljoo siivousta jälellä siis, wc:t täytyy viel ottaa ni saa rauhassa olla koko illan :D

mulla on just noita pieniä muumipyyhkeitä joita on käytetty just pyllyn kuivaukseen, myös aiemmilla lapsilla. Ja siihen ovat tosi hyviä... Itellä himottas päästä käy ikealla ihan kiertelee vaik, en mä tarvis muutako muutaman laatikon nuihin kallax hyllyihin, ni sais ton eteisen järkättyä siistiks... Pinnasänkyki ois tuossa eteisessä mutta vielä kasaamatta... Oon kyl jo tänään imuroinu koko talon ja puolet talosta luutunnu... ei siis enää paljoo siivousta jälellä siis, wc:t täytyy viel ottaa ni saa rauhassa olla koko illan :D

Tytsy oli mullakin mahassa muutama rauhallisempi päivä. Kevyitä liikkeitä tuntui välillä, mutta silti meinasin vähän panikoida. Ihan turhaan, koska eilinen päivä olikin sitten sellasta jumppaa, että tuntui kyljestä tulevan ulos :grin Aiheutti itelle koko päivän kestävää pahoinvointia. Oma liikkuminen ja nukkuminen tuntuu vaikuttavan siihen, kuinka paljon toinen jaksaa myllertää.

Mäkin ostin Ikeasta noita pikkupyyhkeitä. Ei ollut tosiaan kalliita. Joko teillä alkaa olemaan vauvan tavarat paikoillaan ja hommattuna? Meillä on oikeastaan kaikki hommattuna, mutta tuolla vaatehuoneessa vielä kasassa.

Meillä on viikonloppu suunnitelmina, että tänään syömään ja leffaan kattoon Napapiirin sankarit 2 kavereiden kanssa ja huomenna koti-ilta ruokaa ja kauhuleffaa Halloweenin kunniaksi :eek: Mä en tykkää yleensä kauhuleffoja kattoa, mutta jos sitä miehen mieliksi kerran vuoteen.

Mukkis nyt otahan kunnolla iisisti siellä kotosalla :)

Me ei meinattu juhlia. En oo muutenkaan koskaan ymmärtäny halloweenia.
Enkä kans tykkää kauhuleffoista, unissa on tarpeeks kauhua :D Ainut kauhu mitä seuraan on walking dead ja ihan tarpeeks pelottavaa mulle :D Jääny kans viimestä jaksoa välistäki ku en oo uskaltanu kahtoo ku mies ei oo ollu kotona. :D miehen kans uskallan.

Mukkis nyt sit OIKEASTI otat rennosti!!! Tiedän että eihän se helppoa ole kun on lapsia mutta lääkärin käskystä :)
Toivottavasti ei tule myrkytystä ja pikkunen jaksaisi vielä hetken masussa!

Täällä kaverit just lähti, yks muksuista nukutuksessa ja mahassa julmettu rumba päällä, alkaa tuntuu jo kovin ilkeältä nää potkut tai oikeastaan muljuamiset, mutta hyvähän se että touhuaa niin tietää että kaikki ok:)

Takaisin