Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh huh, selvisi syy miksi äitiysloma pitää alottaa jo reilu kk ennen laskettua :D huomenna vika työpäivä ja tarkoitus oli leipoa. No ei tullut rakkaudella leivottua vaan raivolla. Eka Taikina ei ollut yhteistyökykyinen kaulittaessa ja jäi raa'aksi ja toisessa leipomuksessa kuorrute jäi liian löysäksi ja valui pitkin pöytiä. Että jos oltais jo myöhemmillä viikoilla niin oisin varmaan jo lähteny synnyttämään kaikista vastoinkäymisistä johtuen. Tänään tais olla virallinen äläleivomitään-torstai

Kyllä täälläkin tekee mieli kaikkea hyvää,suolaista ja makeaa,ei niin terveellistä :P onneksi kyllä tekee myös mieli hedelmiä ;) huomenna kyllä ostan persimoneja ja satsumeja!

Huomenna ajattelin myös mennä käymään kaupungilla ja ostaa loput jutut isyyspakkaukseen ;) ssa sitten ens viikolla rauhassa tehdä pakettia sillä aikaa,kun isäntä on töissä. Meinasin tosiaan isänpäivänä antaa sen :) oon ite ihan innoissani,toivottavasti myös isäntä tykkää :)

Mie en oo uskaltanu ostaa persimoneja kun en tiiä miten niitä syyää :D kuoritaaks ne tai mitä niille tehhää :D

Täälä kans yks syysherkuttelija! Kauheaa suklaanhimoa ja satsumit on kyllä parhaita! Valehtelemati 4 per päivä :D joka päivä kyllä jotai makeeta tullu syötyä... Aijai ei ehkä ihan hyvässä vaiheessa tuo makeanhimo ala kun vaikuttaa vauvan kokoon..mua pelottaa jos kauheen isoo vauvaa pitäis alkaa synnyttää, oon ottanu siitä oikeen loppuraskauden stressin. Jäiks! Painoarvio viikolla 32 oli 2106g

Mä oon herkutellu koko ikäni joka päivä eli suklaalevy päivässä.. ja nyt ei raskaana ollessa enää niin paljon tee mieli herkkuja, mutta tulee kyllä silti niitä syötyä paljon. Hedelmiä syön sitäkin enemmän ja äsken söin 6 satsumaa ja kohta lisää :grin Hauska ,että muillakin satsuma ja persimon- himoja! :)

Mulla kans aivan järkyttävä makeanhimo koko ajan ja ihan liikaa tullut herkuteltua. Tänään tein porkkanaleivoksia, joista kyllä laitoin lähes kaikki pakkaseen sitä varten, että saa tarjota kyläilijöille. Nyt kun on kotona sairaslomalla ja olo ihan ok, niin kiva kutsua kavereita kaffille :)

Satsumoita täälläkin syödään ! :) nyt vielä sopivasti kmarketissa tarjouksessa :) pakko ehkä maistaa noita persimonejakin!

Täällä ei kyllä sit tee mieli mitään hedelmää (outoa kun normaalisti syön aika paljon) nyt tekee älyttömästi mieli juuressipsejä+valkosipulidippiä, kebabpitaleipiä jossa paljon tsatsikia ja niitä mokkapaloja, viime yönä teki mieli lindströmmin pihvejä jossa vuohenjuustoa... Että näin täällä:P

Täällä kanssa kova hedelmähimo, harmi kun radilaisena siinäkin melkoiset rajoitukset: neuvolassa ohjasivat että saan syödä mm.vain puolikkaan banaanin tai 2 klementiiniä taikka kourallisen rypäleitä päivässä, no kohta rakkauspakkaus syleiltävänä niin rajoitukset karisee harteilta :)

Miä en syö persimonin kuoria,mutta oon kyllä nähny,että esim kaveri syö :) eli miten kukakin tykkää :)

Hitsit kun tää närästys on menny vaan pahemmaksi :( rennie ei auta ollenkaan ja nyt oon kokeillut reduflukseja,mutta ei meinaa nekään kun ihan hetkeks vaan auttaa,vaikka luvataan jopa 4h apu :P sanottava tiistaina neuvolassa,keksiskö ne jotain tähän..

Tytsy78 mulla oli sama huoli kun tuntui että kolmisen päivää vauvan liikkeet vähentyneet. Yölläkin heräsin murehtimaan sitä. Tänään töitten jälkeen iltapäivällä mies sanoi että soitetaan johonkin ettei tarvi enää murehtia kun itkukin jo pääsi. Soitettiin synnytysosastolle ja pyysivät käymään kun mulla oli niin kova huoli. Mulla istukka edessä joten en muutenkaan tunne yhtä usein ja vahvasti liikkeitä kuin useimmat.

Siellä ystävällinen hoitaja otti vauvan sydänkäyrää ja samalla laite mittasi vauvan liikkeitä ja supistuksia. Kattoivat käyrän lääkärin kanssa ja päästivät kotiin kun kaikki näytti olevan kunnossa. Lääkäri ei tutkinut muutoin jotta ei tutkimuksilla stimuloi supistuksia tms. Hoitaja sanoi moneen kertaan että aina saa soittaa jos vauvan liikkeet muuttuu tai muuten tulee huoli. Hyvä mieli jäi vastaanotosta, ja saatiin mielenrauha :Heartblue

Jos nyt loppuaika luottavaisemmin mielin.

31+3

Välillä tekee mieli herkkuja, mutta olen ollut aika tiukkana etten jokapäivä herkuttele. Tänään meni aavistuksen överiksi, kun tein joulutorttuja söin sitten 3 ja bonuksena pienen satsin ben&jerrys suklaajädeä. Esikoisen aikaan painoin näillä viikoilla 31+3 sellaiset 86 ja rapiat, nyt 81,4 kg. Pituutta 178 eli nyt tässä on joku tolkku ja tavoitteena on se pitää loppuun saakka. Synnyttämään lähtiessä painoin silloin about 93 kg... Synnäriltä kotiin painolla 88. Kyllä se oli vaan sen verran kova homma saada paino taas alle 70 kg, että en vapaaehtoisesti itseäni syö niin mukavaksi.

Närästykseen myös kotikonsteja : vesilasiin 3 tl perunajauhoja, tai raastaa raaka peruna veteen ja hetken likoamisen jälkeen juoda siivilöity perunavesi. Myös piimää kehutaan.

Kyfi ittelläki radi-tuomio rajottaa herkuttelua ja hedelmien syömistä, mut kannattaa mittailla omia sokereita ihan vaan vaikka huvikseenki aina hedelmien ja herkkujen jälkee.. ittellä ei oo hedelmät vaikuttanu tähän asti sokereihin eikä ees puolikas fanipala pussillinen pari kertaa viikossa :D ekana itkin ja noudatin orjallisesti niitä natsi neuvoltätin sääntöjä ja määräyksiä kunnes tajusin sokereita mittaillessa että ei ne sen neuvolatätin tiukat käskyt auta mittää sokereitten kans! Osa sen tiukoista määräyksistä vaan nosti sokereita, ni loin sit iha oman ruokavalion ja haistatin pitkät niille neuvolatätin ohjeille :D

Takaisin