Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja minuu ainakin alkaa kauhistuttaa että uskaltaako mitään näistä raskausaikana kielletyistä syyä normitilassakaan jos ne on niin kauheen vaarallisia :O

Mie oon kyll ollu näissä raskauksissa siten että oon ollu ns kapinallinen näiden kieltojen suhteen :D oon itte tutkinu ruoka-aineista tarkemmin ja selvittäny syitä että miksi kielletty ja siten tehny päätöksen syödä vai ei. Lääkeaineet tietysti eri asia, niissä luotan noihin ammattilaisiin :)

Minä oon kyllä hunajaa käyttäny iha ilman huolta, neuvolastakin suositteli flunssaan :) Joka aamu tulee teehen laitettua.

Olipas tullu paljon tekstiä!! Ja monta aihetta mitä käsitelty. Politiikka keskusteluun tekisi mieli osallistua, mutta jätän osallistumatta. Suomalaisten tilanne on nyt huono, ja tulee huononemaan. Tässä kärvistellä ja kehitellä B ja C ja D suunnitelmia pahimman varalle. Mutta kyllä olen sitä mieltä, että kaikille pitäs tarjota samat edut. Ja pakolaiset saavat enemmän etuja, piste. Sellaisia, mitä eivät välttämättä edes tarvitse, esim. heille maksetaan autokoulu/ajokortti.... Tässä maassa pärjää kyllä yleisilläkin. Tämän enempää en sano hyssss...

Perjantaina neuvola käynti. Hyvä päästä purkamaan ja puhumaan. Tuntuu että hormonit jyllää taas tuhatta ja sataa, aivoja oikein kuumottaa liika ajattelu ja stressaaminen ja murehteminen.

Kauhea paineen tunne ylävattassa melkeen koko ajan, puristaa ja ahistaa, turvottaa :/

Mulla oli ylävatsassa kans pari päivää sellainen ahdistus ja puristus. Päättelin että asukki kaivautuu ylemmäs tehden lisätilaa ittelleen :) Pitää jo keksiä hyviä puolia vaivoihinkin :)

minä kans päättelin samalla tavalla, että tilaa siellä vaa tehää itelle, ku ei muutakaa selitystä löydy? :D närästää kans tosi pahasti, polttelee ikäänkuin o.O

Kuulostaa että siellä raivataan lisää kasvutilaa :) Kyll sen pitäis jossain vaiheessa helpottaa taas :)

Katoinpa sen Toisenlaiset äidit jakson tänään. Kyll nousi tunteet pintaan kun se vauva pääsi ekaa kertaa äitinsä syliin, melkein aloin itkemään :) Vielä pitää ittellä odottaa jonkin aikaa. Pystyyköhän sitä noita muita jaksoja kattomaan jos tää tunteilu "pahenee" lasketun ajan lähestyessä :)

Mie en voi käyä nukkumaan kun en oo koko päivään tuntenu liikkkeitä!! Ja välillä on vihlonu mahaan.. Ei oo mitää outoja vuotoja ollu tai mitään.. :// yleensä ympäri päivän potkii ja oon istukkakin takana ylhäällä joten outoa jos vaan sinne liikkeet osunu tänään.!!! Ja viikkoja kuitenki jo 24+3...! Mutä mie teen, valvon koko yön ja mietin mikä vikana ja aamulla neuvolaan?! En kai mie nyt minnekkää päivystyksee voi lähtee, tyhmänä ne minuu pitäs kun en oo aiemmi soittanu ja miks en sit oottas aamuun: (( hirvee olo ku ei tiiä onko kaikki ok. :--(((

Kokeile Hirni joko nukkua aamuun tai sit syö jotain makeaa ja hiukan jotain juot ja sit teet liikelaskentaa. Eli sänkyyn kyljelleen ja rennosti sit. Saa sitä yrittää herätelläki tönien sit :)

Sillä voi olla tilaakin siellä vielä että välttämättä aina tunnu. Tiedän tää seuraava helpompi sanoa ku toteuttaa mutta yritä rauhoittua nukkumaan ja jättää stressiä vähemmälle niin voi alkaa pikkuinen liikkumaankin :) itte ainakin huomannu että stressissä ja huolestuneena ei oikein tunne niitä liikkeitä niin hyvin.

Miten niitä potkuja siis lasketaan? Ihan vaan makaillaan ja lasketaan monesti potkii? :O oon ekakertalainen ja neuvolassa ainakaan kukaan oo maininnu asiasta...

No muistaakseni ne liikelaskentaohjeet annetaan joskus viikolla 30-32. Ainakin viimeksi annettiin. Ootas käyn pikaiseen kopioimassa ne tuolta ipanasta

Aii :O noo ehkä se ei oo niin vaarallista että liikkeitä ei tunne.. Jotenkin vaan kamalaa kun aiemmin on ollu tosi liikkuvainen :(

Asetu makaamaan vasemmalle kyljelle. Laske kaikki tuntemasti liikkeet ja merkitse määrä sarakkeeseen. Mikäli liikkeitä tulee laskennassa alle 10kpl/tunti on mahdollista, että sikiö nukkuu eikä sen vuoksi ole aktiivinen ja tällöin liikkeitä tulee laskea vielä toinen tunti. Ennen toista laskentatuntia nouse ylös, kävele hiukan ja voit myös syödä tai juoda jotain ennen uudelleenlaskentaa.

Tuossa tuo perusohje mikä sit silloin viikoilla 30-32 annettiin edellisessä raskaudessa.

Mutta tosiaan siellä vielä hyvin tilaa pyöriä niin välttämättä kaikkia liikkeitä huomaa :) ittellä rv26+2 ja aina ei liikkeet tunnu tai en huomaa niitä :)

Ny vaan rauhassa nukkuu :) itteki pyöriny jo pari tuntia sängyssä :)

Takaisin