Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
KYSillä on käytössä sellanen netissä täytettävä esitietolomake, jossa näky olevan kohta että saako luvan hätäkasteeseen ja sinne nimiehdotukset voi laittaa.. Sinne voi laittaa näköjään myös toiveita synnytystä koskien.. :) kätevä, ei tarvi papereiden kanssa pelata :)

Meillä piti täyttää esitietolomakkeet sairaalalle jo ennen ensimmäistä ultraa. Eli joskus rv 11. Ei kyllä osattu yhtään laittaa mitään nimiä siihen ku niin aikasin kysyttiin.

Oioi, oma napa haisee nyt, mutta olipa kiva kuulla tänään, ettei ole radia. Itellä kun on ylipainoa ja tuntunu et kaikki ultraajat on erityisesti siitä varotellu ni tuli vähän sellanen "in you face" fiilis. Vaikka onki paksu ni ei se aina tarkota et ois sairas tai muuta.

Toivottavasti päivän rasituksessa istuneilla ei ole sokruissa mitään!:)

Minä mitään hätäkastenimiä ole koskaan ilmoitellut, eikä mulla nytkään mitään esitietolomaketta ole annettu, eiköhän siinä synnärillä kerkiä kätilön kanssa asioista jutella! Tässäkin taitaa olla eri kunnilla eri systeemit :)

Meilä oli jo mikkelii semmone paperinen esitietolomake ja sit en tiiä tuleeko lisää lomakkeita kun ens kerran kuulemma sit neuvolassa laitetaan se lähete sinne mikkelin synnärille :)

Meillä on koko suku ihan tässä vieressä, mut oon aatellu, et sisko tulis siks aikaa seuraks tyksiin, et esikoiselle saadaan hoitaja. Asuu tien toisella puolella :)
Saa nähä päästäänkö tammikuulle täällä, la kuitenkin vasta vuodenvaihteessa ja esikoinen synty 42+1. Toivoisin kyl et päästäis. Esikoisella ei koskaan vatsa vaivannu, ja oon tietty vakuuttunu, et johtu noista viikoista ;)

Tiittärä kävisin siellä ilmottamassa, mut ku en kyssillä synnytä vaan joensuussa. Pitääki kysellä vaikka perjantaina neuvolassa tuosta. Vähän asiat tässä muutenni sekasin tuon paikkakunnan vaihdon myötä ja synnärin vaihdon myötä. :) Noh jospa nää tästä pikkuhiljaa..

Moi mammat :) taustaillut vaan täällä...laiska :) Ninnulle paljon ONNEA pikkuisesta tytöstä :) Kävin itse eilen sokerirasituksessa ja ilmeisesti kaikki hyvin kun ei neuvolan täti soitellut, sovittiin että soittaa jos jotain poikkeavaa. Koko viikonlopun supisteli aika paljon ja välillä tuli jo ihan kipeitäkin plus kaikenmaailman pistoa ja juilimista. Kävin sitten eilen päivystyksessä ja yli viikko sairaslomaa. Paikat kiinni ja kaikkia arvot ok, mutta vähän täytyis himmata. Asiaa ei taida helpottaa työ päiväkodissa 3- vuotiaiden ryhmässä. Nyt toivon, että voisin vielä palata töihin ja, että oma olo kohentuisi.
Viikonloppuna käytiin vähän ostamassa vauvajuttuja ja brio go nextit lähti tilaukseen <3 paljon olisi kaikenlaista hankittavaa ja järjestettävää, mutta kun voi väsy.
Nimiäkin ollaan pähkäilty, niin tytölle kuin pojallekkin, mutta mitään ei olla lyöty lukkoon, täytyy nähdä pikkutyyppi ensin <3 me päädyttiin siis odottamaan jännityksellä kumpi sieltä tulee <3
Vauva potkii paljon ja koko muukin perhe saanut osansa potkuista :)

Tänään rv 26

Justiinsa kun kerkesin huokaista niin puhelin soi ja neuvolantäti soitti kertoakseen, että sokerirasituksessa oli kaksi ylittävää arvoa :( voi paska....eikös täällä ollut joku ketju radista?

No johan meitä sokerimammoja tulee, tinapilli tervetuloa juttelemaan tonne verensokerin seurailua palstalle, meitä siellä jo muutama ja hyvässä hengessä toisiamme siellä tarmpataan :) terv toisen kerran Radi mami

Kiitos äippä, aloin jo lukemaan ketjua. Mulla ei ole juurikaan hajua koko hommasta. Olen aina noudattanut tarkkaa syömisrytmiä 5krt päivässä, enkä mitenkään ihmeemmin herkuttele. Olen normaalipainoinen ja liikun, nyt vähemmän kun ei voi :/ mutta siis MIKSI MINÄ?????

Liikuntahan pitää sokereita tasassa ja tyyliin 30 min/pv kävelyä riittää jos jaksaa. Mietipä mitä viljoja syöt esim valkoiset jauhot pois ja tummat tilalle. Ja se hiilareiden määrä annoksessa (esim pasta 1-1,5 dl) paljon kasviksia.
Mutta varmasti saat Radi neuvolasta hyvät ohjeet ja neuvot ruokavalioon, eikä tämä nyt niin kamalaa ole kun kässää miten homma pelaa:)

Eikä radi varsinaisesti johdu sun elämäntavoista vaan raskaushormoonista. Se rökittää insuliinin. Siksi aika yleinen ohje on, että kaikki yli 25v. joutuu rasituksessa käymään.

Ja Ninnulta ihania kenguru-uutisia.. <3 nimikin on kaunis!

Torstaina ois tarkoitus mennä ite sokerirasitukseen... :/ saa nähdä liitynkö muiden radi-mammojen seuraan.. :/

Takaisin