Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lilith tsemppiä, hyvin se sujuu!

Mulka on ollut toi veroprossa joku 18, vaikka saan vähemmän kotihoidontukea kun sä Äippä. :o täytykiny käydä katsomassa jos sais noi prosentit kohdilleen, kun kyllä sille rahalle ois käyttöä..

Täällä on sokerirasitus kärsitty, oon ihan ihmeisäni kun oli todella erilainen kokemus kun ekalla kerralla. Silloin muistan että oli ihan horroria, hikoilin, tärisin ja kärsin. Nyt voin tosi hyvin, ees nälkä ei oo vielä. Mut tsemppiä kaikille joilla on vielä edessä toi rasitus!

Tietääkö kukaan että saako niitä Vicksin pistokkeeseen liitettäviä höyryhengitysjuttui käyttää raskaana ollessa? Yritän googlesta löytää niiden tietoja mutta e löydä edes pakkausselostetta siihen.

Saini meillä on vicksin ilmankostutin jossa käytetään vicks vapopads haju tyynyjä ja ainakin itsekin olen niitä "impannu" nyt kun ollaan kipeänä... Ei käyny edes mielessä etteikö sais! Eikä tossa paketissakaan mitään vastalausetta sanota etteikö raskaana sais käyttää...

Ku meillä on kaks tuollaista missä käytetään hajutyynyjä niin toisesta löysin netistä että suositellaan lääkärin konsultointia ennen kuin käyttää raskaana ollessa. Ku itte jonkun miniluennon saanu mentooli-eteerisestä öljystä että sitä ei suositeltais raskaana olevien käyttöön.. En kyll tiedä mitä se aiheuttaa sit. Sen takia alkoi mietityttää. Mutta jos siin paketissa ei ole merkintää siitä.. Hmm.. Hankalaa.. Mietin kyll että kokeilen ihan sipulipussia ens yönä. Jos se auttais pitää likan nenää auki.

Ai, meillä toi tossa putputtaa jo toista päivää...
Koko kämppä haisee ihan mentholille, ei käynyt edes pienessä mielessä että ei sais käyttää, mikä siinä sitten on?

Siinähän se onkin kun en nyt muista muuta kuin sen että päähän on iskostettu että eteerisistä öljyistä ainakaan mentolia ei sais raskauden aikana käyttää. Ja tämä on yhden aromaterapeutin opettama. En sit tarkalleen muista että mikä siin sit oli että ei saisi. Hitsi kun ei muista :( Tutkitaan....

Pikaisella tutkimisella varmaankin toi verisuoniin vaikuttava tekijä on se, minkä takia ei ainakaan aromaterapiassa suositella. Tosin löysin että menthol vaikuttais verisuonia avaavasti.. En tiedä. Taidan itte kokeilla tuota sipulipussia tai sit meen apteekkiin kysymään, että mitä mieltä he ovat.

Laitoin eilen kelaa noi hakemukset menee ja liitteenä laitoin sen todistuksen. Ja siihen tuli vielä lukemaan että liitteen lähettäminen onnistui.
Tänää kävin kattoo nii siellä äitiysavustukses lukee että liite pitää toimittaa 17.9 mennessä??

WopWop, oiskohan että Kela ei oo vielä kattonu niitä läpi niin näkyy sit tuohon tyyliin? Tai sit soittaa Kelaan että onko se liite tullut.

Mulla luki kanssa samalla tavalla. Mut kun klikkasin sitä linkkiä niin siellä luki, että olin toimittanut liitteen silloin ja silloin. Siinä pisteessä se oli pitkään, sitten siirtyi käsittelyyn ja itse päätös tulikin sit tosi nopsaan.

Mulla kolme viikkoo kohta ku laitoin hakemukset eikä vieläkään edes päätöstä. Laitoin viestiä eilen kelalle, mut sieltä tuli vain vastaus "vastaamme tarvittaessa"!!?? Kysyin, että puuttuuko mulla joku liite esim miks kestää päätöksen teossa.. Ihme touhua. Sit siitä päätöksestä vielä kaks viikkoo kestää ku se perhanan paketti on meillä edes noudettavissa.. Taitaa tulla aika lähellö laskettua aikaa vasta meijän paketti..

Wild, kyllä se sieltä vielä tulee! Mä saan tänään hakea, yht. meni näköjään 5 työvkoa hakemuksen lähetyksestä paketin saapumisilmoitukseen. Eli juurikin Kelan maksimiajan sisällä. Kärsivällisyys ei oo meitsin paras hyve, joten kyllä Kela saa nyt nolla pistettä tästä suorituksesta :D

Sossu tapaaminen ohi! ja niin nätiksi olin pöydän laittanu, keksejä, teetä ja hunajaa, kuka voi kieltäytyä sellasesta? No, saampahan itte enemmän keksejä :D
Tosi asiallinen oli mun mielestäni, vähän liikaa jauho ehkä mun lapsuudestani, että sinä olet ollut pienenä lastenkodeissa, että miksi ja millaisissa jne. ja kyllä, takertui kaikkiin negatiiviisiin asioihin mun menneisyydessäni, mutta omasta mielestäni sain selitettyä kyllä, että ne asiat on menneisyyttä, että menneisyys on siellä ja pysyy, siihen ei voi vaikuttaa, mutta nykyisyyteen voin ja olenkin vaikuttanut ja tulen vaikuttamaan. Hyvillä mielin hyvästelin sitten lopuksi sossun tantan. Mies meinas että oli ollut hänen mielestään tuo sossu vähän kylmän ja ilkeän oloinen, että jos olisi ollut sossun pari mukana, niin varmasti olisi ollut ilkeämpi jne. Mutta sanoin miehellekin että työtänsä vain teki, ja asiallisesti ja ammattitaitoisesti mun mielestä teki.
Kyllä ressas koko aamun ennen ku alko palaveri. Mieski oikee kiukuttelin mulle, ku sitäkin ahdisti, rupes kiukkuumaan mulle kun laitoin leikkuulaudan keittiössä hänen mielestään väärään paikkaan, siitä kamala sanasota, aika ykspuolinen tosin jossa mies sai olla äänessä. Näin paremmaksi tilanteessa olla vain hiljaa. Nyt kaikki kuitenkin kunnossa.

Nyt sitten miehen poika tulee tänne v-lopuksi, pojalla ollut tunti sitten 4 vuotis rokotukset, että saa nähdä onko kuinka kipeenä. Ihanaa kun tuo tapaaminen on ohi! :)))))))))))) KIITOS kaunis teille kaikille tuesta ja ku rauhottelitte :)

Kävin itsekin kelalla kysäsemässä joutessani, että mikä on äippäpakkauksen tilanne. Laitoin siis reilu kolme viikkoa sitten paperit vetämään ja toimitin liitteet. Kävi ilmi että hakemus on saapunut ja odottaa liitteitä. Heti perään oli kuitenkin merkattu että tarvittavat liitteet ON toimitettu. Hakemus oli jäänyt johonkin ihme välimuotoon ja kukaan ei ole ottanut asiakseen hoitaa asiaa . Nyt kuitenkin laitto hakemuksen hoitumaan joten jospa se päätös tulisi nopsaan.

Lilith, hienoa että meni hyvin :) nyt pääsette keskittymään loppuraskauteenkin hyvillä mielin :)

Kuulostaa perinteiseltä Kelan touhulta ku hakemukset jää jonnekin limboon jne :D Onhan niillä varmaan ruuhkaa näin syksyisin, mutta luulis ny että liitteiden osalta ny hakemukset saatais edes jonkun hoidettavaksi.

Lilith kiva että meni asiallisesti tapaaminen sun mielestä. Ehkä tuo kun tarttui paljon negatiivisiin asioihin sun menneisyydestä, johtuu siitä että ne katsoo miten nyt suhtaudut omaan menneisyyteen. En usko että sillä on sen suurempaa merkitystä. Näkivät kodin ja teidät ja että kaikki on kunnossa.

Mun äippäpakkaus on nyt saapunut, mutta en kyllä tänään ehdi sitä noutamaan.

Ohhoh! Oottekos lukaisseet tai kattoneet tuota vau.fiin artikkelia: kuinka suureksi raskausvatsa voi kasvaa?. Noissa on kyll sf-mitat paukkuneet yli ja hurjasti.

Takaisin