Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Haette verolta muutos verokorttia sosiaalietuuksiin sen voi muistaakseni tehdä verottajan www sivuilla ja pystyy laittamaan sitä kautta sitten suoraan verottajalle... Näin siis itse tein taannoin, pitääpä muuten mennäkin samoin tein tekemään uusi verokortti, kiitos saini muistutuksesta :)

Kai sitä vois ainakin kokeilla, pitää soitella Verovirastoon että lähettäkääs Kelaan muutosverokortti. Muistaakseni sen pystyi niinkin tekemään? Sitten kai sen tietää. Jos yrittäis huomenna saada sen aikaiseksi. Hiukan ärsyttää toi 20% "menetys". Saahan siitä osan veronpalautuksina kai takaisin, mutta ku sitä rahaa tarttis silloin kun se tuki maksetaan, vaikka sitä sais sen kympin kaks enemmän edes :)

Äippä, täälläkin alkaa näyttää että flunssa iskee päälle. Likalla menossa streptokokkibakteeriin jo antibiootti, ja viimeiset päivät meneillään sitä, ja ny alkaa tulla uusia oireita rään muodossa :(

Jaa... Sen voi tehdä netissä vai? En oo kyll koskaan Vero.fi sivustosta mitään selvää saanu vaan oon soittamalla aina hoitanu asiani niin tullu vähemmän virheitä :D Pitääpä kattoa jos toi ois tarpeeksi selkeästi laitettu sinne :D

Itse olen kanssa tilannut muutosverokortin kelaa varten kun aiemmin sain vanhempainrahoja. Lähettävät sieltä suoraan Kelaan sitten. :)

Minä tänään soitin verottsjslle uudesta muutosverokortista. Sanoin et tarviin kelalle etuuksia varte korttia. Piti kertoo paljon on tienannu ja paljon lähteny veroa 01.01.2015 lähtien. Eli eka on ne tulot mistä ei oo otettu vielä mitään pois, brutto tulot. Sit piti arvioida loppuvuoden tulot. Laski samantien. 15% tuli. Soitin kelaa ja korotin vähän lisää ettei tuu mätkyjä ens vuonna, nyt on 18%. ☺

Saini teille pikaista paranemista, meillä joku räkä tauti, julmettu yskä, kurkku ja lihakset kipeenä ja lima irti...
Onneksi on isukki koti "orjana" hoivaamassa meitä:)

Äityli kiitos:)

Tein just sen muutos verokortin ja jos ihan sentilleen olis tullut olisi ollut vaan 4% mutta nostin sinne 8% ihan varuiksi... Mä kun aina teen niin että alkuvuosi kunnon veronmaksut ja loppu vuodeksi uusikortti niin saa joulun mennä vähän enemmällä:)taitaa ensi vuonna tulla taas kivat palautukset!
Kaikkea sitä joutuu aikuisena miettimään... Olisinpa mielummin lapsonen ilman huolen häivää :)

Voi että pitäisköhän itsekin hakea uutta verokorttia.. Jos tulis reippaasti alas kun nytkin osa-aikatyössä prossa vaan 6% luokkaa. :)

Paljon paranemista Äippä sulle ja perheelle ❤️

Mie tein sitä kanssa tuossa, ja ilmoitti muka että veroprossaksi ois tullu 0%. No oon likan kanssa kotosalla ollu niin eipä tässä oo töissä ehtiny käydä. Pitää soittaa huomenna verottajalle noiden lukujen kanssa ja sanoa että laittaa vähän isomman prossan :)

Äippä, pikaista paranemista teillekin. Teillä isukki sopivasti lomailemassa kotona :D

Mie sain kyllä nytki mätkyjä vaikka oon työtön ja kelan rahoilla ja maksan 20% veroja joka kk ni 53e tuli mätkyjä....

Mitenkäs sit kun esim mulla on veroprosentti ollut tänä vuonna noin 26%, niin meneekö äippärahoista se sama suurinpiirtein? Koska se muutosverokortti kannattaa tilata? Sit kun tulee kelan rahoista päätös vai?

Soitin tänään neuvolaan ja sain maanantaiksi ajan, jotta voin hakea saikkua. Hirveän huono omatunto, kun lähden sairaslomaa hakemaan omasta aloitteesta :( Ei mulla kuitenkaan oo NIIN kovia kipuja, kova väsymys vaan (huonosti nukutut yöt) ja iltaisin kyljet ja lonkat kipeet. Pitäis olla itsekäs, mutta on vaikea olla ajattelematta niitä raukkoja ekaluokkalaisia, jotka joutuu olla sitten sijaisopen kanssa.
Toisaalta jos nyt pienen breikin sais, niin vois jaksaa sitte syyslomaan, johon on tämän viikon jälkeen kuusi viikkoa ja sen jälkeen on enää 2,5 viikkoa äitiyslomaan.
Mies yrittää sanoa, että hyvällä omatunnolla saikulle vaan, mutta itsellä tekee tiukkaa...

apuwa oon nyt tuolla vero sivuilla, mutten kyl osaa tehdä tuota muutosverokortti hakemusta :OOO Kai pitää hyvällä luovuttaa ja hoitaa puhelimitse huomenna :O

Hilla ei tartte huonoa omatuntoa potea :) pienen breikin jälkeen jaksat paremmin :)
Viime raskaudessa jouduin itse selkäkipujen takia jäämään yli kuukauden etuajassa saikulle. Hiukan otti päähän ku joutui perumaan työvuorot :( mutta ei minusta ois hyötyä silloin töissä ollut.

Päivän piristys kun alkuviikosta pistin kuvan mtv3:lla olevaan rakkausteemaviikkoon ja tänään Huomenta Suomessa esiteltiin Ranskan lukkosillalta otettu rakkauspusukuva joka vielä voitti kuvakisan, mieskin ilahtui vaikkei kilpailumielellä oltu osallistuttu :)

Eikö se 20% oo perusprosentti, joka menee kaikilta kelan myöntämistä tuista automaattisesti? Jos ei siis vie muutosverokorttia kelaan.

Juu se 20prossaa on se perus. Ja myös tuo kyfin pitää paikkansa. En ny muista luinko verohallinnon sivuilta sen.

Äippä paranemisia sinne <3
Täälläkin kaktus kurkussa :/

Paranemisia Mirillekin. Ittellä pää tuntuu tukkoiselta. Toivottavasti ois vaan väsymystä.

Takaisin