Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä kaikille jotka kärsii erilaisista vatsa vaivoista <3

Mirr, tsempit rasitukseen. Itselläni ensi tiistaina sama ihanuus edessä.

Vai että kaalinlehtiä rinnoille :D Ihania nää vinkit ja tosiaan hyvä tietää tulevaisuutta varten. Naurattaa vaan se näky, kun pompit kaalinlehdet tisukoilla :joyful:

Poodle, mä käytän kanssa tuota Lactoladya ja tuntuu olevan ihan mahtava valmiste! Meinaan jatkaa vielä raskauden jälkeenkin, jos sattuisi pysymään virtsikset poissa, eikä tarvitsisi aloittaa antibioottiestoja enää. Se on vaan suosittu valmiste, ainakin meidän pikkukylän apteekista loppuun myyty jatkuvasti :shifty: äitee tuli onneksi avuksi ja osti mökkireissulla naapurikunnasta.

Kaalia on jo vuodeosastolla jääkaapissa. Ja auttaa ihanasti myös alun turvotuskipuihin. Mullakin meinas pari kertaa tulehdus iskeä, vaikka kuinka tissejä vuorasin, et kyllä sen kanssa saa talvella olla tarkkana. Kipeä, yleensä punertava kohta rinnassa ja kuumeinen/paleleva olo, niin eikä kuumaan suihkuun tissejä hieromaan ja tyhjentämään.
Oon jopa harkinnu ruskovillan rinnanlämmittäjiä, ku enää en tulehdusta haluaisi kokea.

Kukakohan mainitsi Lady Compin. Aloin lukea siitä enemmän ja mielenkiinto heräsi. Ois ihanaa jos ei tarvi tunkea hormoneja itteensä enää. Ennen käytin rengasta, ja sitten lopetin yli vuosi sitten, ja enää en haluis palata hormonaalisiin. Ehkäpä ostan Compin tai sitten se kuparikierukka...tai hormonikierukka.. arg

Mä käytän myös obsidania ja se vähän vaihtelevasti vaikuttaa vatsaan. Välillä on ihan jumissa ja tosi kipeä, välillä taas ihan löysällä. Saa nähdä viittiikö sitä käyttää koko raskauden ajan, alkuraskaus oli niin ihanaa kun maha toimi kuin unelma.
Mä mainitsin Lady-Compin ja en voi kyllä kun suositella! :) Uskomatonta miten hyvin se osaa tulkita kiertoa ja itselle ollut suuri helpotus kun ei tarvitse enää hormoneja käyttää!

Itsekin kyll laitoin muistiin ton Lady-compin :) Kattoo sit ens vuoden puolella että millä mielellä ollaan että tartteeko ehkäisyä vai ei :) mutta hormoonitin vaihtoehto ois silloinkin hyvä

Täälläkin valvottu yö takana niin nukuin nyt sit aamulla muutaman tunnin.. :) miula on vatsa ollu ihan kovalla koko raskauden ajan... Vessakäynnit on sillee 3-4vrk välillä... Mut kuulema jos säännöllinen rytmi niin ei oo haittaa... Ja miullakin oli enne raskautta laktoosioireita ja allergioita niin nyt ei oo ollu mitään!!! :)) ja olin pari kuukautta juomatta kahvia kuk tuntu että se tekee huonon olon niin eilen sit join pari kuppia niinkyllä vatsa pelas ja siks varmaa yön valvoin :)) :))

Metsäläinen täälläki hemppa ollu normaalisti ja alkuraskaudessa tuon 140 ja nyt 114 ni sano että mun kauhee väsymys voi johtua ihan tuosta pudotuksesta vaikka ei vielä ole hälyyttävä. Suositteli kans rautaa kokeiltavaksi. Mut ittellä on kans ummetus ja nykysin närästys vaivana, ni en tiiä mitenkä tässä uskaltaa alkaa rautakuuria ottamaan?! :O kyllähän se neuvolatäti sano että on semmosiaki vaihtoehtoja noissa rauta valikoimissa että ei pitäis aiheuttaa pahemmin ummetusta/närästystä.

Äippä ittekki ihmettelin tuota ihme luonnollisuus ja hippi höpinää :O

Täällä raskauden aikana nyt iskenyt laktoosi-intoleranssi! :O

Mun kaveri kertoi joskus omia kokemuksiaan, että sillä on laktoosi-intoleranssi kadonnut aina raskauden ajaksi ja se kuulemma liittyy istukan toimintaan, että se osaa sitä laktoosia jotenkin sitten pilkkoa. En nyt osaa yhtään lääketieteellisesti selittää :grin Huomasi asian sattumalta ensimmäisen raskauden aikana ja toisella kertaa kun sai tietää olevansa raskaana, alkoi heti huoletta nauttimaan maidosta jätskistä ja muusta :) Ja kuulemma heti kun synnytyksen jälkeen oli sit maitotuotteita syöny, niin vatsavaivat palas saman tien...

Mäkin oon kärsin pitkään mahavaivoista, testejä on tehty, muttei mitään varsinaista löydetty eli ärtyneestä oireyhtymästä on sit puhuttu. Noh joka tapauksessa, oon kyllä huomannut, että tässä raskauden aikana olo on ollut paljon seesteisempi ja mukavampi! :)

Tuo Lady comp kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta! Itsekin tässä pyöritellyt raskauden jälkeisiä ehkäisyvaihtoehtoja. Mulle ei ole yhdistelmä- eikä minipillerit sopineet ja meillä olikin "ehkäisynä" keskeytetty yhdyntä tässä pari vuotta. Ihan siksi kun kumia ei oikein parisuhteessa tykkää käyttää ja kun se raskaus ei olisi ollut mikään shokki, eikä se sit ollutkaan kun lopulta nin kävi :grin Oli puhe, että aloitellaan yrittäminen tässä tosiaan parin vuoden sisällä muutenkin, niin en nähnyt kannattavaksi alkaa investoimaan ja kokeilmaan pidempiaikaisia kierukoita ja kapseleita.
Mutta tuo Lady comp... hm... jos tosiaan on luotettava niin siinä olisikin hyvä vaihtoehto! :happy:

Eipä alkanu päivä hääppösesti, ajoin parkkipaikalla suoraan, niin auto peruutti parkista suoraan kylkeen Eipä sitte yhtään nainen kattonu peilistä onko ketään takana... Onneks ei sattunu muuta kuin peltivahinko! Toivottavasti hoitaa asian vakuutusyhtiölle jouhevasti, että saa auton korjattua mahdollisimman pian. Kyllä pännii...

Mukkis hui kauheeta, onneksi sinulle ei käynyt mitään!
Toivottavasti saatte auton nopeasti kuntoon.

Mulla on myös laktoosivaivat kadonneet raskauksien ajaksi, huippua. Tuossa välissä palasivat, mutta ei niin voimakkaina.

Tarkennuksena edelliseen viestiini, tosiaan rautaa voi syödä vaikkei hemoglobiini alle sadan hujahtaisikaan, jotta oma olo paranisi. Mä söin nyt Maltoferiä viikon verran, mutta maha on ollut vuorotellen jumissa ja sekaisin. Toi Maltofer on kuitenkin aiheuttanut vähemmän oireita kuin muut valmisteet.

Mulla on kyll allergioiden kanssa käyny siten että osa on pahentunut ja osa taas helpottanu. Sitrushedelmiä oon paremmin sietänyt mutta sit eläinallergiat ja hengitystieongelmat olleet pahempina. Nytkin muutamana iltana miettiny että onko normaalia että tuntuu että ahdistaa henkeä makuulle mennessä.

Sitä ittekin mietin alkuun. Aattelin kyll lääkäriltä kysyä varmuudeksi kun astmataustaakin ollu. Ny kyll pärjänny ilman lääkkeitäkin. Mulla on varmaan taas A4 täynnä kysymyksiä ku pääsen lääkärille ens viikolla :D

Kannattaa käydä tulehus lääkärissä näyttää, että saat oikeet lääkkeet. Mulla siis juuri dalacinkuuri emätintulehukseen menossa. En tiiä onko tää kuitenkaan bakterrivaginoosia, kun ei haise. Ainut oire ruskee runsas valkovuoto. Se on nyt vähenny. Välillä tullu kirkasta limasta veristä vuotoa mutta se voi kuulemma johtua tuosta dalacinista. Se paksu ruskee vuoto on jääny pois.

Pissatulehusta mulla ei kuulemma nyt ookaan. Oon turhaan syöny siihen antibiootteja. Kiukuttaa. Mutta sokeriarvot oli kahella plussalla. Mitähän se tarkottaa?

Miulla on astmalääkitys käytössä mut silti ahistaa nii oon pannu iha vauvan piikkii :)

Metsäläinen: Mulla pomppasi sokerit viime raskaudessa kolmelle plussalle neuvolan pissatestissä. Jouduin sokerirasitukseen, sielläki pomppasi ja napsahdi radi-dieetti :/ Muistakko olikko syöny makeeta vähä ennen testaamista? Täti sano sillon, että seki ois voinu nostaa, mutta mun tapauksessa se tosiaan viittas loppuraskaudessa puhjenneeseen radiin. Sanoivatko, tuleeko jotain jatkotutkimuksia?

Onneksi Mukkis säilyitte vauvan kans ehjänä! Toivottavasti autoki tulee pikapikaa kuntoon.

Mun pitäis kohta suunnata ekaa kertaa mammajoogaan! :) Odotukset on kyllä korkeella, että siitä sais selälle vähän apuja. Eilen intouduin kuuraamaan vessan (touhutaapero halusi kaataa pissat ite pönttöön ja noh...siivottavaahan siitä tuli :D) ja imuroimaan, joitten seurauksena selkä oli ihan hajalla koko illan :inpain: Lisäksi jotain on alkanu naksumaan tuolta lantion seudulta ku yöllä esim. kääntää kylkeä o_O Ei oikeen ois vara vielä ratketa liitoksistaan nii asetan kyllä nyt toivoni suuresti tohon joogaamiseen :)

No ni! Terkkuja neuvolasta. Vihdoin voin ruveta kelapapereita laittelemaan, muuten kaikki ok. Massu kasvaa yläkäyrällä sf mitta oli peräti 23,5cm ja nyt siis rv 23+5. Ihmekään kun potkut tuntuu kylkiluiden alla..

Vatsa jumittaa mullakin, aamulla otin tyhjään vatsaan probiootteja ja nyt onkin kakki kulkenu jo neljästi. .... Mut mieluummin näin alkoi olla jo tukala olo.

Yöt menee ihan valvoessa ja pyörien, viime yönä heräsin jopa taas siihen että koko oikea puoli oli puutunut. Inhottavaa. Just kun sais unta niin jo kello herättää. Mitä ihmettä tähän keksii?

Takaisin