Mun kaveri kertoi joskus omia kokemuksiaan, että sillä on laktoosi-intoleranssi kadonnut aina raskauden ajaksi ja se kuulemma liittyy istukan toimintaan, että se osaa sitä laktoosia jotenkin sitten pilkkoa. En nyt osaa yhtään lääketieteellisesti selittää

Huomasi asian sattumalta ensimmäisen raskauden aikana ja toisella kertaa kun sai tietää olevansa raskaana, alkoi heti huoletta nauttimaan maidosta jätskistä ja muusta :) Ja kuulemma heti kun synnytyksen jälkeen oli sit maitotuotteita syöny, niin vatsavaivat palas saman tien...
Mäkin oon kärsin pitkään mahavaivoista, testejä on tehty, muttei mitään varsinaista löydetty eli ärtyneestä oireyhtymästä on sit puhuttu. Noh joka tapauksessa, oon kyllä huomannut, että tässä raskauden aikana olo on ollut paljon seesteisempi ja mukavampi! :)
Tuo Lady comp kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta! Itsekin tässä pyöritellyt raskauden jälkeisiä ehkäisyvaihtoehtoja. Mulle ei ole yhdistelmä- eikä minipillerit sopineet ja meillä olikin "ehkäisynä" keskeytetty yhdyntä tässä pari vuotta. Ihan siksi kun kumia ei oikein parisuhteessa tykkää käyttää ja kun se raskaus ei olisi ollut mikään shokki, eikä se sit ollutkaan kun lopulta nin kävi

Oli puhe, että aloitellaan yrittäminen tässä tosiaan parin vuoden sisällä muutenkin, niin en nähnyt kannattavaksi alkaa investoimaan ja kokeilmaan pidempiaikaisia kierukoita ja kapseleita.
Mutta tuo Lady comp... hm... jos tosiaan on luotettava niin siinä olisikin hyvä vaihtoehto!