Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Poodle tsemppiä rasitukseen!

Saini täälläkin nukahtaminen nukuttaessa ihan arkipäivää, eilenkin nukahdin kun olin pienintä pistämässä päikkäreille, heräsin siihen kun vanhin tuli katsomaan kun ei enää itkuhälytin soittanut unilauluja, nukuin sit sellaisen 20min teho päikkärit :D onneksi isoimmat jaksoivat olla nätisti ilman laiskaa äitiään!

Mulla oli sit näköjään hakusanat hakusessa :D Löysinkin tuossa sit huuto.netistä turvavyön alentimen 9e postikuluineen :wideyed:
Meillä taas on päikkäriajasta tullu yhtä taistelua niin päikkärit jäi eilen väliin. Eilen kyll masuasukki laittoi säikäyttäen ku päivän oli hiljaisempi. Illalla tosin pisti sit senkin edestä jalalla koreasti :D harkkasupparit vaan oli jo epämukavan oloisia :( esikoisesta harkkarit alkoi vasta rv30+ jälkeen, kai se ku tää o toinen nii aiemmin vaan alkaa...
Toivottavasti kaikilla ois nää univaikeudet vaan hetkellisiä ja saatais nukuttua ennen synnytystä :)

Muokattu viimeksi:
Tänään käyty neuvolassa. Kaikki hyvin. Mietityttää vaan itellä tuo painon nousu, menossa rv 23+6 ja kiloja tullut jo 5. Neuvolassa kyllä kehu että hyvä kun paino nousee mutta onko tuo kuitenkin jo paljon? Alkupaino ollut alle 60kg.

Sano myös että ihmeen hyvin tuntu pikkunen tuosta vatsanpeitteiden läpi, ettei yleensä niin hyvin tunnu. On isäki saanu kunnolla jo jonkin aikaa tunntea liikkeitä :)

Tylli ei tuo minun mielestä ole paljon. Mulla on paino noussut 10 kg ja nyt rv 24+2. Neuvolasta odotin saarnaa, mutta sanoi vaan, että ei tartte huolestuu kun olen niin laiha, että painoa saakin tulla.

Painon nousu on todella yksilöllistä ja riippuu monesta tekijästä esim pituus. Itellä oli ensimmäisestä neuvola käynnistä noussu about nuille viikoille jo 8kg. Huomenna ois taas neuvola joten katotaan minne asti se paino on kerenny karata.

Täällä on hyvin nukuttu yö pitkästä aikaa :happy: Kissatkin tuli juuri uuteen kotiin, ku oli muuton ajan hoidossa porukoilla. Kyllä ihmeissään pyöritty kämppää ympäri, että mikäs paikka tämä nyt on :p Viimeinen vapaa viiden päivän vapaista ja oisin voinut jatkaa vapailla oloa, vaikka vielä viikon.

Älä tosiaankaan Metsäläinen tunne huonoa omaa tuntoa siitä, että kuuntelit omaa kroppaas ja otit lepoa, kun sitä tarvitsit. Nyt vaan yrität saada levättyä. Poodle stemppiä sokerirasitukseen! (mulla se on vielä edessä ja odotan kauhulla:wideyed:). Parananemisia Äippä pienimmäiselle!

Mullakin on painoa nyt tullut sellaset vajaa 7kiloa ja rv 25+2, että ei tuo paljolta kuulosta! Syöt vaan terveellisesti, mutta tarpeeksi ja paino nousee sitten, mitä nousee :)

Lääkkeitä eivät hepatoosin hoitoon kuitenkaan määrännyt vaan reseptivoiteita
Hmm.. Muistatko minkäläisiä arvoja sul on ollut?
Ja oliko voidesta apua? Meinaa just eilen lääkäri sanoin ett ei oo mitä voidetta..
Onneksi on joku pilleri mikä pikkase helpottaa oiret ja samalla väsyttää ;) meinan pyytää sitä varmuuden vuoksi lääkäriltä :) ainoa huono puoli ett mua väsytti seuraavanakin päivänä, mut jos on mahiksia ottaa päikkärit nii miksi ei :) lepo ei oo koska liika tässä tilassa
Nyt kohta käytälle ja samalla kortisoni n, 2

Mie kävin maanantaina neuvolassa niin hemppari 110, verenpaineet 110/45.. Vähä huippaava olo oli.. Hoitaja vaan naurahti että pysynkö tolpillani, joo pysyn ei tässä mitään.. :)) ei antanu rautalisää tai mtn ohjetta noihin.. Sitten painosta ni alkupaino oli 53kg ja sillo maanantaina viikkkoja 23+1 ja kiloja 63 :)) eli 10kg tullu ja kuulemma iha normaali :) ja en kuulemma joudu sokerirasitukseen ku ei oo suvussa diabetestä ja painoindeksi oli 18 raskauden alussa ja ei oo ollu mitää häikkää sokereissa... Oon kuulemma yks harvoista jotka ei sinne pääse/joudu... :) onneks... ;)

Mulle oli tullut kans päätös, että äippäpakkaus tilauksessa 4.9 ja toimitus noin 2vko. Onko teillä kestänyt toimitus sen ajan? Vai onko tullut jo aiemmin haettavaksi?

Voihan äippäpakkaus. Tulis jo. Tasan kolme viikkoa sitten toimitin kaikki tarvittavat paperit ja vieläkään ei oo tullu päätöstä kelalta. Huoh :/

Mulla kesti pakkauksen tulo aika tarkkaan tuon kaksi viikkoa!
Hirni samisläpsy, mä olen myös niitä harvoja jotka ei sokerirasitukseen joudu, oon kyllä enemmän kuin iloinen siitä :) Siis hemppa oli sulla 110 ja ei vieläkää rautalisää? :o Outoa! Kun mulla oli 106 ja sano et on jo aivan liian alhaalla ja kiireesti käski aloittaa lisän.
Huomenna olisi taas neuvola, pelottaa paljon on painoa itselle tullut! Vaikka nyt mm oma äiti on sanonut että näyttää että olisin muualta hoikistunut ja masu vaan kasvanut.. Itsestäni myös tuntunut siltä :) Mutta saa nähdä!

Hirni minäkään en sokerirasitukseen joudu. Normaali painoindeksi, ei sukurasitetta ja oon alle 25.
Mun pitääki kattoo toi äippäpakkauksen tiedot. Kelan sivuilla oli nyt, että hakemukset on ruuhkautunu ja joutuu oottelee 6.8 asti päätöksiä.

Joo ei se kuulemma ku kerta ei oo mitenkää outo olo, mie en oo tottunu valittaa iha pienestä (en tiiä onko raskausaikaa viisasta) mutta kun tolpillani pysyn ni mikäs siinä jos vähä huimaa... Kyl mie toimimaa pystyn .. :D

Äippä voiko mies hakee sen pakkauksen ilman valtakirjaa vai tarviiko sellasen kirjottaa? :)

Itse kyllä aloittaisin raudan jos hemppa tullu alas päin kun verta kuitenkin menettää jonkin verran synnärillä ja jälkivuodossa...

Mulla tais kestää jotain 2,5 viikkoa mutta mä laitoin 2 kertaa sen raskaustodistuksen, kun ei ollut ekalla perille mennyt vaan hävisi jonnekin bitti taivaaseen, joten jos olette kauan odotellut niin kannatais käydä katsomassa kelan sivuilta tilannetta tai soitella/laittaa viestiä sinne! Ihan vallan yllätyin kun se pitää hakea matkahuollosta, kun 4 vuotta sitten se tuli postiin, niin ne ajat muuttuu :)

Takaisin