Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin huonosti nukuttu yö takana:(
Illalla kun laitoin poikia nukkumaan alko vihlomaan alavatsaa oikealta. Kipu vaan koveni ja olin jo ihan epätoivoinen, koska mies ei ole kotona. Laitoin kuumavesipulloa ja lopulta otin panadolin menin sänkyyn ja tyynyjen avulla sain hyvän asennon jossa nukahdin, herätessäni muutaman tunnin päästä se kipu oli poissa, mutta tuli kipeitä supistuksia.
Kyllä pelottaa olla ilman miestä kotona! Tämän päivän otan ihan rauhallisesti.

Mulla on, elinatuuli! Ja ihana onkin! Mies sen mulle osti jo joskus pari kuukautta sitten. Mulla syy oli enemmän se, että vaikka olemme miehen kanssa rauhallisia ja sääntöjä noudattavia kuskeja, niin kaikki eivät ole. Pelkäsin, että jos kolari tulisi, niin vyö painaisi juuri vauvan kohdalta. Ja tokihan tuo ihanasti vie paineen pois mahalta noin muutenkin.

Minä oon koko raskauden käynyt hierolla noin 1 x kk, istualtaan ollaan hierottu ja ollaan hierottu myös alaselkä. Mitään supistuksia ei ole tullut, vaikka viimeksikin keskityttiin enemmän juuri alaselkään sen kipuilun vuoksi.

Täällä nukuttu yö. Ihanaa. Nukuin 4h, valvoin n. 1h ja nukuin vielä 3h. Ja nukkumisjaksot ilman kusitaukoja! Onpa heti parempi mieli. Ei tuo valvominen oo ihmisille sopivaa pitemmän päälle. Varmaan ressi helpotti kun sain sitä saikkua ja koitin tietosesti heti alkujaan torperoida mielestäni kaikki tekemättömät työt...ja nuo pissatulehusantibiootit kun se kusella ravaaminen loppu. Emätintulehusvoiteen jämien mukana näyttää tulleen aika runsaasti sitä verensekasta valkovuotoo... Toivottavasti sekin loppuis pian :/

Aamulla kävin viikkopunnituksessani ja se näytti kilon vähempi ku edellisviikolla. Nyt sitte ressaannuin siitä, että onko aivan ok..... Kääk... Mun paino ei nyt sitte ookaan noussu ku vajaa 3kg koko aikana ja alaspäin suunta... Miten mun pieni voi... Olen lähtötilanteessa normaalipainonen bmi jotain 20-21... Nouseeko mulla vaan paino vieläki näin hitaasti? Ja sahaa ees taas? Paniikissa heti dopplerillaki kuuntelin, siellä sydän jumpsutti. Tais olla nukkumassa.

Käsittämätöntä lun tuo vauva on nyt tullu jo niin rakkaaks että pakahun kun huolettaa. Ukkokin on alkanu vauvaa odottaa ja sanoo että minä ja vauva ollaan sille kaikkein tärkeimmät...

Mirille tsemppiä valvomisen kans. :( Toivottavasti sullakin ens yö on parempi.

Täällä kans TOSI surkeesti nukuttu yö, yhteensä nukuin varmaan alle tunnin ihan niinku unta. Muuten meni pyörimiseks ja painajaisiksi. On viime aikoina ollu kyllä taistelua ton unen kanssa, ja häviäjänä herätty yleensä aamusin.. On nii väsyny koko ajan vaa

Ah täälläkin nukuttu "hyvin" vaan 2 kertaa vessaan muuten nukuin kuin tukki 22-6, tuli tarpeeseen!
Metsäläinen täälläkään ei ole painoa tullut yhtään! Ei tippunut ole myöskään, mutta samassa kuin lähdössä :) ja neuvola ohjeisti kun asiasta stressasin että asia on ok! Kunhan se ei tipu kamalan nopeasti niin mitään haittaa:) älä huoli! Ja nyt kun voit niin lepää!:)

Mukkis täällä tykyttää aktin jälkeisen päivän alapäähän, veikkaan että johtunee enemmän limakalvoista kuin lihaksista:) siis mitä nyt muistelen, seksistä kun on jo tovi mennyt... Onneksi mies jää tänään 8 päivän vapaalle, vielä kun sais selkänsä jamaan niin kaipa tota vois testata vieläkö tykyttää ;)
Ainakin tää mamma meinaa pistää isukin hommiin ja se saa herätä muksujen kanssa!

Mir toivottavasti muksut päästää sut helpolla, mä luulen että täälläkin alkaa hätä tossa 30+ viikoilla kun mies yöt töissä ja yksin kotona...

Niin ja voimia teille ketkä nyt vuorostanne ellette viime yön valvoneet! Toivottavasti saatte päivällä levättyä ja ensi yönä kunnon unet!!!

Se taitaa olla nämä ajat raskaudesta kun yöt menee levottomiksi. Eka säikähdin nukkumaan mennessä ku niin pistämällä sattui vatsaan mikä onneksi meni ohi nopeasti. Painajaiset täälläkin valvotti :( No suht ok kuitenki väliajat nukuin...

Mukava kuulla että monella ollut nyt parempi yö ja saanut nukuttua. :) Kyllä se uni jännästi antaa voimaa ja tulee heti uudestisyntynyt olo!
Meillä olis tänään vuorossa vauvamasu kuvaukset :) Kaveri on ammatiltaan kuvaaja niin hän ottaa meistä kuvia luonnossa. Pikkusen jännittää, en koe olevani mikään kovin kuvauksellinen ihminen niin saa nähdä millaisia tulee :D

Laita pauliina kuvia näytille tänne sit kans! Minä haluaisin kans kuvauksiin, mutta en taida raaskia maksaa siitä kuitenkaan niin paljoa.

Meilläkin muovisia aventteja. Niiden kanssa kannattaa nyt olla tarkkana. Turussa prismojen aventit on vaihtunu uuteen muotoiluun, joihin on myös uudet imupäät. Cittareissa myydään vanhaa mallia ja sen imupäitä. Vast eile huomasin, et siellä vielä noita vanhoja. Onneks, ni käyn hamstraa noita päitä, ei tiiä koska nekin vaihtaa ton mallin... Eilen olin kattovinani, et aventit on Cittarissa halvempia

Meillä oli niitä ainun tavallisia pulloja tokalla käytössä. Aluks oli varalle yks pullo ja purkillinen korviketta, sit kun imetys loppui, niin pulloja oli varmaan jtn 15. Ei kiinnostanut jatkuvasti olla tiskaamassa ja keittelemässä pulloja. Pullojen keittelynkin taisin lopettaa joskus 4kk iässä.. Jotenkin vaan otti niin paljon päähän se imetyksen epäonnistuminen, että menin ton pullottelun kans sieltä mistä aita matalin. Sillä imuosallahan voi sit olla merkitys imuotteeseen jos pullottelee ja tissittelee. Samahan se on tuteissa, et ei ihan vastasyntyneelle pitäs tuttia antaa jos ei imetys oo lähtenyt käyntiin kunnon imuotteella.

Täälläkin nyt viime yönä tuli nukuttua vähän reilu 4h putkeen ja olo on ku uudesti syntyneellä! Reipas lenkki sumuisessa syysaamulla piristi vielä lisää :)

Meillä oli kanssa ainun pieniä pulloja aluksi, mutta aika nopsaa vaihdettiin mam anti-colic pulloihin kun rupesi olemaan masuvaivaa. Niillä meinataan mennä nytkin jos imetys ei luonnistu, pari on jo hankittu :)

Huomenna ois neuvolalääkäri ja yritän kovasti psyykata itseäni valittamaan rehellisesti kaikista jomotuksista, kiristelyistä ja vaivoista. Mulla kun on paha tapa vastata aina, että hyvin menee vaikkei siltä tuntuisikaan. Ärsyttää ja nolottaa vaan kun vasta reilun viikon ollut loman jälkeen töissä ja nyt jo alkais olemaan levon tarpeessa. Vielä kuitenkin kymmenisen viikkoa töitä jäljellä ennen mammalomaa...

Kävin verikokeissa ku edelleen tutkivat sitä raudan imeytymistä, oli siis taas 12h paasto. Sairaanhoitajat tekee tärkeetä työtä, mutta nyt kyllä oli nii tumpelo käsistään tämä hoizu, joka otti verikoettani.
Pisti neulan suoneen, päästi irti neulasta (MIKSI??) niin tottakai paine poksautti sen neulan pois ja verta valu/lensi suihkussa lattialle, mun päälle, tuolille ..
Tää hoizu vaan että oho, tuleepas sulla paineella veri, että heh heh, (pitää tilannetta hauskana tai yrittää pelastaa tilanteen huonolla huumorilla..)
vääntää, kääntää ja kiertää (!?!) neulaa mun kädessä, ku hävitti suonen, yrittää saada verta putkiloon niin että painelee suonta neulan vieressä.. ööö... Sitten ku hirmu koettelumus on ohi, ja saan kääreen jota painaa kättä vasten, hän alkaa putsaamaan hirmuisella vauhdilla verta tuolista ja lattialta ja minusta, ja lattialta tää hoizu ei enää noussut, vaan jäi kyykky istuma asentoon lattialle ja puhui sieltä minulle. oli kyykyssä lattialla ja yritti keksiä käsillensä tekemistä vielä siinäkin vaiheessa kun lähdin ovesta ulos..
Tulee komea mustelma käteen takuu varmasti.

Käytiin samalla katsomassa miehen äitiä vuodeostastolla (hänet siirrettiin sairaalasta sinne eilen) Käytiin moikkaamassa myös jo eilen =) Nii lähellä kun on nii pääsee käymää pari kertaa päivässä.
Jos sitä nyt aamupalaa, jess, paasto on ohi ! :)

Voi apua lilith ton näytteenotto-homman kanssa... Ok kyllähän kaikilta ne suonet joskus karkaa yms. mutta mulla ollu kyllä aina sellanen periaate, että neulalla en ala kaivelemaan, kokeilen eka toista kättä ja sit kutsun jonkun kollegan tai labratädin, mutta sulla tais olla juuri se labratäti... Varmaan vähän nolotti tuota hoitsua...

Kuulostaa että labratätiä tais hiukan nolottaa. Ittellä on ollut samantyyppinen kokemus osastolla ollessa, aamu-unilta tulee herättää ja sit ei löydäkään suonta vaan vääntää ja kääntää neulaa sit käsivarressa että saa sen suoneen :eek: Mutta paastojen jälkeen on kyll parasta kun saa aamupalaa :)

Mulla on kanssa muutama huono kokemus henkilöistä jotka ei osaa ottaa verikoetta nätisti, vaan kaivavat suonta ihon alla ja painelevat neulan läheltä, ai että kun se tuntuu hyvältä. Onnex nää viimeisimmät kerrat on sujuneet hienosti.

Lilith aivan kamalaa!!!:(
Mulla verisuonet sen verran pinnassa että ei ole kokemusta tosta kaivelusta mutta kuulostaa todella kamalalta:O

Hitto kasasin tytölle matkasänkyä päikkäreille ja jotenkin sen kanssa rehvelsin ja nyt alamaha järkky kipeä:( jospa se nukkuis kunnon päikkärit niin sais itsekin vaan maata ja katsella lasten kanssa piirrettyä, kyllä niin paska äiti fiilis kun selkä kipeä, väsynyt ja muutenkin poikki niin syyllistyn tähän telkkarin käyttöön lastenhoito tarkoituksessa :(

Nyt täytyy purkautua ihan asian vierestä mistä täällä normaalisti puhutaan...ASIAKKAAT!!!
Että ne saa mun verenpaineen kiehumaan..eilen kun olin töissä,paistoin hampurilaisia,puhelin soi ja se on toisesta toimipisteestä mistä kyseisen paikan ravintolapäällikkö soittaa. Vastaan ja jatkan paistamista. Mulla on hanskat kädessä ja tämä ko. asiakas antaa kassalaiselle palautetta kun onnsaanut tuotteensa että on erittäin epähygieenistä vastata puhelimeen ja jatkaa työntekoa samoilla hanskoilla.
Eikä tämä siis riitä tälle lehmälle että antaa suoraa palautetta vaan on pistänyt sen menemään nettisivujen kautta menemään!!!

On se helvetti kun on tollaisia vittusaatananpikkutarkkojapaskiaisia pätemässä kaikkialla...ymmärrän että puhelin on "likainen" mutta en jaksa ymmärtää sitä että kaikesta pitää tehdä ja pitää olla niin ylitsepääsemättömän putipuhdasta. Ja se että pidin toisella kädellä puhelinta ja toisella jatkoin hommia.

Nyt esimies soitti että jatkossa sitten täytyy muistaa hygienia paremmin..
Että mä vihaan ihmisiä.

Toivottavasti kaikilla alkaa sujumaan paremmin vointien puolesta ja loppuvaiheet menisi helpommin =)

Takaisin