Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ninnu päivän paras uutinen!!!! Tulehan huomenna kertomaan mitä lääkäri sanoo:) että prinsessa tulossa, onnea! Toivotaan että perisuomalaista sisua neidolla sen verran että pitää tiukasti kiinni ja pysyy matkassa vielä pitkän matkan!

Mukkis minäkään en tiennyt että ne vois osastolla ottaa pienen yöksi:/ pitääpä miettiä omaa jaksamista että annanko Empun hetkeksi "hoitoon":)

Niin ja nyt tuli mieleen mitä piti kommentoida tosta työnteosta ja nuorisosta.
Itse aloitin työn tein 15-v mainoksia jakamalla ja siitä se sitten lähti ja töissä oltu opiskelujen ohella, eka vakkari työ 16-v kaverin äidin kahvilassa ja suoraan koulun penkiltä laivoille ja nyt olen vuoropäällikkö/baarimestari, tämä siis "oikeassa" elämässä:) tämä mun lasten teko on ollut pisin aika kun kotona olen "työttömänä" hengaillut, vaikka töissä kyllä pääsis helpommalla;)
Jostainhan se on aloitettava ja paskaduuni on hyvä duuni ja huippu liksaa on turha kinuta lukionpenkiltä!
Taitaa olla tämä pumpuli kasvatus syynä kun on nyky junnuilla asenne "vamma"!

Mukkis kiitti neuvoista. Elikkä meillä kun tuo lappu, mikä saatiin täytettäväks neuvolasta, vauvan nimi vaihtoehdot, lupa hätäkasteeseen ja muut toiveet sairaalalle, nii mitä muuta ny kandeis toivoo? näin esikoista odottaen kun ei tiedä. Tuota että vauva otettais hoitoo siks yöks ja tuotais vaa imetykselle, ja että sais särkylääkkeitä ja nukahtamislääkkeen? mitä muuta?

Mulle ei oo puhuttu mitään neuvolassa synnytystoiveista tms.. Edes synnytysvalmennuksesta ei oo tietoo. Yleisittäin aika suppeesti on neuvoloissa puhuttu.. Yleensä vaan tarkistettu vointi (hempat, verenpaineet jne) ja vauvan sykkeet. Sit on tullu huutia painonnoususta...
Mut ei oo mitään lappuja tullu mihin vois kertoo toiveita tms..
Noh ehkä täällä uudessa neuvolassa sitten kun seuraava käynti on rv 26+

Ei mullekaan tollaista lappua olla koskaan annettu:O erilaiset on systeemit:) varmaan kannattais miettiä itse synnytystä että lääkkeitä vai ei ja jos jotain puudute toivetta tms?

Wild mitenkäs sä voit? Onko masu parantumaan päin?

Masu voi jo tosi hyvin. Yllättävän nopeeta oon toipunu. Poitsun potkut tuntuu joka päivä tosi voimakkaina. Tommonen pikkunen reikä on massussa missä tikit, mut ei haittaa onneks menoo. Ja paljon oon levännykkin nyt. Takan ääressä on tulet ja sitä oon ihastellu. Miekkoselle ruokaa laittanu ku pitkiä päiviä apteekissa painaa. Nuo meijän karvanakit (fretit) juoksee tuossa lattialla ja kattelen niiden keskinäistä leikkiä. :)

514f4a99abc62293e01be38248a1f3a6
tässä mun karvanakit. Nää huolehtii musta onneks sillä välin ku isäntä on töissä <3 Kovasti tykkäävät sylissä nukkua ku väsy tulee :3

Kommunikointi on aika lailla samaa kissan kanssa. Sähiseevät myös kun eivät jostain tykkää. Sitten taas jos tykkäävät niin älytön putputus kuuluu <3

Ninnu miten mahtavia uutisia! Kyyneleet silmissä <3

Mies tuli tänään kotiin!!!! Lähti maanantaina kattohommiin ja piti tulla vasta huomenna, mutta tulikin tänään. Sai hierontapöytä vähän toisenlaista käyttöä tänään ;)
Ja sen lisäksi otin myös makoisat päikkärit kun mies oli poikien kanssa pihalla lennättämässä paperilennokkeja. Mun miehet <3

Voi että miten suloisia, raskaana sitä on niin herkkänä että jos näkeekin jotain ylisöpöä niin rupee itkettää. Sit tietty vähän myös nolottaa ja naurattaa kun herkistyy oudoistakin jutuista :happy:

Toi lappu kuulostaa samalta ku mitä tääll tehdään netin kautta esitietolomake synnäriä varten. Ne toiveet tais lähinnä tarkoittaa sellaisia, että onko toiveita imetyksen suhteen jne. Tuskin ihan tarttee ny vielä miettiä itte synnytystä että haluaako lääkkeitä ja sellaisia :) Tai no, tässä on kopioituna Turun esitietolomakkeen toivomuksia-kohdan selitys:"Toivomukset-osioon voit kirjata toivomuksia synnytyssairaalalle. Myös luvat tai kiellot koskien verensiirtoa lapselle tai hätäkastetta voi mainita tässä. Kenttään voidaan kuvata esimerkiksi toive imetyssuunnitelman teosta. Tällöin on hyvä kertoa myös aikaisemmista imetyksistä, mahdollisista ongelmista ja kertoa toiveet mahdollisimman tarkasti."

Turussakin toi lappu on nykyään sähkönen.

Lilith:
Luulen, et koskee just synnäriä, ei vuodeosastoa. Et niistä asioista voi sit siellä puhua. Enkä mä antais mun myyttiä kenellekään yöksi. Esikoinenkin veti heti 6h unet, et oli aika lepposta :)

Mut esim. jos haluut synnyttää luomuna tai epiduraalin, olla ammeessa (missä nyt mahdollista), koet synnytyspelkoa, et missään nimessä haluu harjottelijaa mukaan, olet sairaalakammoinen tms. laita ne siihen ylös.

Ninnu aivan mahtavia uutisia!

Hirnin miehellä olisi tosiaan iso kasvunpaikka, jos vastauksetkin noi ala-arvosia. Minäen kyllä kestäs tuommosessa kyyissä kauaa, jos ei alkas se napanuora äiyimuoriin katketa. Äipän kommentteja komppaan tässä asiassa vahvasti.

Sun kätilö lukee sen lapun, ku meet synnyttää, ni mitä haluaisit hänen tietävän. Ite aion kirjottaa kuolleesta tytöstä ja miten pelkään, et ne traumat voi vaikuttaa synnytykseen negatiivisesti.

Takaisin