Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hirni kyllä kannattaa oman mielenrauhan takia soitella jos mieltä painaa:)

Itse olen miettinyt että voiko masukki potkia liikaa? Siis tämä on koko ajan liikeessä:)

Syntymäpainosta sen verran että mä toivon että tää olis yli 3 kg niin ei tarvisi herätellä syömään :) meillä kun nää likat on on ollut 2,9kg, 3,2kg ja 2,6 kg pikkaisia <3

Esikoispojalla syntymäpainoa 3740g ja 52cm vaikka syntyikin pari viikkoa ennen laskettua aikaa, olivat synnärillä arvioineet painon lähes puoli kiloa alakanttiin, olen itse aikanaan yliaikaisena ollut 49cm ja 3300g joten mielenkiinnolla katsotaan tuleeko kuopus (joka nyt potkutuulella <3) kasvussa enempi lähemmäs parimetriseen isukkiinsa :)

Hirni saattaapa ollakin, onko ne sun kivut aaltomaisia tai helliittääkö ne kun liikut?

Me oltiin ukkelin kanssa molemmat 3-3,5 kg ja vaan yksi näistä meidän muksuista päässyt yli 3kg :)
Näin tässä yksi yö unta että meille tuli "iso" 3,6 kg poika:D se oli siis niin söpö<3

Hmm, harkkarit loppuu yleensä liikeessä... Soitteleppa sinne neuvolaan! Saattaahan toi olla kiinnareitakin jos se vaan koskee! Mutta ne varmaan osaa kyllä sanoa paremmin:) mutta tosiaan supistukset vetää maha kovaksi ja kipu enemmän aaltomainen...

En tiiä, sattuu koko ajan.. Pitää ootella vähän vielä ennenkun soitan kun on se soittotunti....

Väitän et 56-62 puku vois olla hyvä talveksi. Mulla 50 ja 56 valmiina, ja 62 froteepuku + lämpöpussi. Kaikki muksujen vanhoja, ni en kyl meinaa enää muuta hommata. 68 menee tod näk kesällä ja se pakkauksen puku sit syksyllä

Itsellä ollut kans tuon tyyppistä alavatsakipua tuolla kohdun alaosassa, ja välillä masu pinkeenä. Kauttaaltaan ei ole kipee ollut mutta sit oli tuo kohdun alareuna arkana ja sattui. Itte päädyin siihen että kohtu venyy ja harjoittelee supistuksia yhtä aikaa :/ Ei mitään herkun tuntuista. Ja usein jos paljon ollut liikkeessä niin masu tuntuu tavallaan väsyvän ja alkaa kipuilla sit, ja välillä mennyt parikin päivää ennen kuin asettuu kunnolla. Aina kannattaa soittaa neuvolaan jos jokin mietityttää :) Meiän neuvolatäti tuntuu vaan aina soittoaikana olevan niin kiireinen että välillä saa tunnin ajan soitella koko ajan että jos johonkin väliin sais oman puhelun menemään.

Ja miun neuvola täti on vähä semmonen "no mitä sie haluisit sille sit tehtävän, enpä osaa tässä puhelimessa paljoa auttaa"

Mäkin olin tänään aamukävelyllä ja ekaa kertaa alkoi vihlomaan alavatsasta, niin että piti hetkeksi pysähtyä ja hengitellä ja jatkaa hitaammin matkaa. Se oli semmoinen pistävä kipu alavatsan jossain syvyyksissä, tuntui vähän helpottavan kun kumartui. Ei ollut kuin puolen tunnin lenkki ja loppumatkasta jälleen normaaliolo. Jos kipuilut lisääntyy niin pitänee jättää lenkkeilyt sitten vähemmälle? Se ois kyllä harmi, ollaan käyty kävelemässä jo ennen ysiä, ilmassa on silloin ihanaa syksyn kirpakkuutta jo! :) Tai ehkä sit etukäteen vähä lämmitellä ja venytellä, jos aamusella on paikat muutenkin jumissa. En yhtään itse osaa tulkita oliko se sitten supistuksia vai ihan "vaan" liitoskipuja.

Tuleeko teillä muuten ollenkaan huono olo potkuista? Mulla on istukka myös etuseinässä, joten se vaimentaa varmasti liikkeitäkin, mutta silti pari kertaa on ollut pidempiaikaisen myllerryksen jälkeen ollut semmoinen pikkasen etova olo, siis semmoinen kuin ois ollut jossain huvipuiston pahimmassa kieputus- ja höykytyslaitteessa, jossa sisuskalut on lentelee ympäriämpäri :grin Kai se vähä samalla tavalla sitä vatsaa höykyttää :joyful: En sitten tiiä, miten paljon potkuista nauttii kun beibsukka vielä tästä kasvaa ja potkii kovempaa.

Nyt muuten alkaa olee se aika kun alkaa sikiökin kuulemaan. Täällä mies soitti järkkyä "uuh beibe beibe" -tasoista biisiä ja jottei mun tarvinnu sitä kuunnella, vetosin että "Bobi" kuulee, ei voi soittaa tommosta kun siitä tulee kamala amispoika! ... Noh, sit vaihtuikin musiikki Adiemukseen ja sen sellaiseen :laughing002 Ehkä se pauhaa sit loppuraskauden ajan niin ulos putkahtaa maailmaa syleilevä zen-tilassa oleva pikkuinen. :happy:

Miulle on tullut välillä huono olo kun vauva kääntyy ja tekee isonpia liikkeitä... :))

Soittelin neuvolaan niin siellä on tänään ilmeisesti ruuhka kun neuvolatäti oli varattu ja vastaanotosta epäili että ei välttämättä tänään ennätä soittaa takasi kun oli niin paljon soittopyyntöjä.. :\ ois nyt kiva kuulla että mitä nää kivut on..

Sellaiset neuvolatädit on kyll hiukan ärsyttäviä :( Luulis että neuvolasta juurikin kysytään että mitä ny tehdään eikä siten että neuvolatäti tuohon tyyliin ottaa asian...

Ittellä muuten usein ultran jälkeen myös ollut tuota vihlontaa ku tähän mennessä kaikki ultraajat olleet suht kovakouraisia sen anturin kanssa.

Mulla tulee välillä pahaolo kyllä pikkusen potkuista kun kauheeta rumbaa siellä vetelee.
Ootteko muut tuntenu potkuja selkään päin? Mulla tuntuu välillä sellanen muksautus peräsuolessa ja ei kyl varmasti oo mikään kakka liikkuu -juttu :D Olen tulkinnut ne potkuiks, koska samaan aikaan saattaa muksauttaa selkään päin ja samaan aikaan massuun niin että massun päältä näkyy. Kunhan pikkunen ei sitten kasvaessaan ala tykätä leikkii mun peräsuolella :D onko muilla tämmöstä?

Meillä taas mies soittaa vauvalle kitaraa ja aina ku isi soittaa niin vauva alkaa potkia. Mies soittaa myös blackmetallia vauvalle :D Jotenki hirmu hellyyttävää ku sellanen köriläs herkistyy ajattelemaan vauvaa <3

Meillä on ainakin siten että jos neuvolaan ei saa yhteyttä ja mietityttää niin sit soittaa synnärille suoraan :)

Meillä synnäri mikkelissä, eli eri paikkakunnalla,muistaakseni sinne aletaan soittaa vasta kun esitietolomakkeet on menny sinne ja kun viikkoja on tietty määrä....

Onneks soitti neuvolasta heti miulle, oon kuulemma sen verta pitkällä et pitää suhtautuu vakavasti(?eikös aina?).. 14:20 lääkäri ja sinne asti pitäs olla pissaamatta :D toivottavasti vauva ei ala potkia kauheesti että tulee housuun jos kovan hädän lykkää :))

Huoh, ihanaa ku pääsee kohta muuttaa pois tästä hajoavasta kämpästä!!! Viikko enää! Tänään kävi huoltomies korjaamassa vessanpönttöä tai liimaamassa takaisin paikalleen (korjattu viimeksi vuosi sitten) ja sanoi eka, ettei vuorokauteen saisi käyttää ollenkaan vessanpönttöä vaan tulisi käydä viereisen talon saunatilalla vessassa. Tähän totesin vähän vastaan, että raskaanako mun pitäis yölläkin useampi kerta lähtee tallustaa kolmannesta kerroksesta rappusia toiseen taloon asti vessaan. Sain lopulta onneksi luvan käyttää vessaa varovasti, että pakaralihakset joutuu treeniin :hilarious:

Onko siin mitään sellaista rajaa milloin sinne synnärille saa soitella.. En itte ainakaan muista että ois sanottu. No mie oon kyll itte ollu synnärin äippäpolin asiakkaana jo kuukauden verran niin en tiiä miten se oikeasti menee. Viimeksi sanoivat kyll että sinne saa aina soittaa kun siellä kuitenkin tietävät paljon näistäkin asioista. Ja kuitenkin viikonloppuisin ja iltaisin jos tulee tuollaisia kipumietintöjä niin sieltähän saa ammattiapua kuitenkin :) Vaikka ny eivät kaikkia tietoja näkiskään koneelta vielä :)

Mutta hyvä että pääset heti käymään näytillä niin ei tartte pidempään miettiä että mitä tämä on :)

Meillä soitetaa vklp ja pyhinä päivystyksee... Sinne en mielellää mene ettei tuu kaikenmaailman flunssat ja oksutaudit :\

Takaisin