Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Naamani komeilee kohta jokaisessa carriwell tuotteessa, puuttuu vaan se sponsori sopimus:D olipa väsynyt läppä...

Tosiaan toi 68 saattaa olla pienesti liian iso alkulähtöön... Meidän helmivauvoilla oli 58 ja meni mukavasti aloituksen :).

Ja kaverin yks vuotias käyttää edelleen joitain 68 vaatteita... Niin ne vaan koot vaihtelee. Mulla on alkuun ostettu ihan pikkanen 56 senttinen kaukalopussi, joka maksoi kirpparilla 3€. Vähän olen suunnitellut, että ostan uuden toppapuvun, sitten kun näkee miten vauva alkaa kasvaa.... En tiedä, tai sitten ostan vähän isomman myös ensi kevääksi.

Itte aattelin talven pärjätä eisbärchenin kaukalopussin kanssa. Entuudestaan on jo sit H&M:n fleeepuku kokoa 56 niin aattelin että nämä varmaan riittää talveksi sit. Kun sit siihen saa helposti lisättyä peittoa päälle :) Ainakin esikoisen kanssa meni hyvin tällä tyylillä eikä tarttenu toppapukua ostaa erikseen. Autossakin oli helppo kun kaukalopussin sai avattua niin ei tarttenu pientä paahduttaa toppauksissa :)
Masuvauva herätti sit ensimmäistä kertaa keskellä yötä jumppahetkellään <3

Noista pituuksista vielä tuli mieleen että helmivauvallani jäi kokonaan äitiyspakkausen talvihaalari käyttämättä kun oli sen verran iso koko mutta veikkaan että se aikalailla taisi olla 68 tai 70 kokoa, tuli käytettyä ostamia 56 ja 62 toppapukuja alussa :) ja vauvojen koot vaihtelevat paljolti kun olen itse aikanaan kuulemma vuodenikäisenä ollut 72cm

Tammikuussa syntyneelle esikoiselle ostin pussimallisen toppapuvun, joka oli huippuhyvä ekan talven kaukalossa ja vaunuissa. Sitten seuraavana talvena äippäpakkauksen toppapuku oli passeli. Tosin meidän neiti on aika pikkuinen kun ei äitiäkään ole pituudella pilattu :D

Meillä tammivauvalla tuli äitiyspakkauksen puku käyttöön vasta seuraavana talvena. Silloin ensisynnyttäjänä tosin olin laittanut kotiintulovaatteisiin tämä puvun ja järkytyin osastolla sit että miten minä tämän pikkutytön tähän käärin ku sehän hukkuu tähän pukuun :D Nyt tämä tyttönen 1v 7kk niin pituuttakin 80cm.

Vauvojen koot kyll vaihtelee erittäin paljon ku kavereilla vauvat olleet lähemmäs 68 kokosia about 3kk iässä. Tyttösen serkutkin 6kk käyttävät jo 74 kokosia ja meiän tyttönen vasta vuoden iässä alkoi käyttää hiukan isohkon kokoisia 74 vaatteita :)

Mäkin aikoinaan luotin, että saisin työnnettyä esikoisen vaatteet kiertoon viisi kuukautta nuoremmalle ystäväni vauvalle. Muutaman kuukauden jälkeen osat vaihtuivat ja meidän muksu saakin tämän ystäväni lapsen pieneksi jääneitä vaatteita :D siinä mielessä vähän jännään jos tämä kakkonen kasvaa ihan eri tahtiin kun esikoinen, niin miten käy kaikkien säästettyjen vaatteiden, varsinkin ulkovaatteiden. Alkaako taas hirveä etsimisrumba, kun uutena maksavat turhan paljon ja kirppareilta löytäminen on vähän arpapeliä.

Ja vaaveilla saattaa tulla jossain vaiheessa ensikuukausien jälkeen pieni kasvupyrähdyspiikki, esikoispojalla kasvukäyrä laski 5kk tarkastuksessa keskikäyrältä ja 6kk neuvolatarkastukseen oli tullut kasvuspurtti niin pituuskäyrä palasi keskiviivalle mistä neuvolatätikin hitusen yllättyi :)

Muokattu viimeksi:
Meillä on nyt hankittuna joitain 56 koon bodyja ja housut :) kai se toppapuku pitäs ostaa sitä kokoa kanssa kun se äitiyspakkauksen puku on kauheen iso :O

Mua alkanut vähän huolestuttaa kun on tullut hommattua prinsessalle paljon pientä vaatetta, tai en itse oo hommannu vaan ollaan saatu :D Saa nähdä ehtiikö kaikkia käyttää.. Muutenkin kiva kyllä kun ei ole itse tarvinnut paljon mitään vaatetta hommata kun on saanut siskolta ja miehen kaverilta, ja mun äiti on hommannut ihan luvattoman paljon kaikkea :D Vielä mä haluaisin sen lämpöpussia hommata, mieleinen on jo katseltuna mutta on sen verran kallis että odotan sopivaa hetkeä tilata sen.. Salaa mieheltä ;)

Kävin hakemassa mielenrauhan avoimessa neuvolassa, kun on ollut ylävatsa kipuja, turvotusta yms ja nyt ei eilen ja tänään vauvan liikkeitäkään oikein tuntunut. No onneksi huoli oli turha ja kaikki näytti ja kuulosti hyvältä :)
Verenpaine hivenen koholla mun normaalisti alhaiseen, joten sanoi että sitä voi käydä seuraamassa terveysasemalla. Ehdin jo miettiä raskausmyrkytystä kun aika monta oiretta siihen suuntaan on, mutta ei ainakaan vielä ole mitään huolta :)

Musta tuntuu etten hirveesti viiti vielä satsata reilu 50cm vaatteisiin. Mun mies ollu syntyessään jo 55cm pitkä ja melkein viiskilonen ja ite oon ollu 52cm ja melkein 4,5kg. Jotenkin tuntuu että mahdollisuus siihen että meille siro kolmekilonen minimies ilmaantuis on aika pieni. Rakenneultrassa paino oli jo 411g vauvalla. Suosiolla oon kattonu enimmäkseen 60cm ja reilumpia vaatteita ettei ois heti sitten pieniä..ja saahan noita hommattua sitten jos tulee pienempi vauva niin syntymän jälkeenkin

Meillä pojat oli syntyessään jo ihan eri koko luokkaa, ja on edelleen. Vanhempi paino syntyessään 2700g vaikka synty 40+2 ja on edelleen sirorakenteinen ja pikku2 taas paino 3600g ja on tosi jykevärakenteinen. Monia vaatteita ei ole voinut kierrättää sen takia kun vartalon malli niin erilainen.
Toivon syvästi että noususuhdanne ei pysy samana tai täältä tulee viisi kilonen :/

Toissa iltana käveltiin parin km lenkki ja sit alko vihloo alamahaan...eilen istuin lähinnä koko päivän niin vihlo silti illalla mahaan ja nytkin on vähän kipeä vaikka oon just herännyt.. Pitäsköhän ihan soittaa ja kysyy mikä on mut sit toisaalta kun eioo vuotoja tai mitään niin varmaankin niitä liitoskipuja.... :\

Takaisin