Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei! Ikävä kuulla että kauan yrittäneillä on vaikeaa, meillä vuosi yritystä takana ja ei onneks oo ainakaa vielä ollu mitään pelättävää... Onneks wildiksel kaikki kunnossa ja toivotaan että ninnunkin pieni jaksaa vielä taistella ! ❤

Ninnu en ollu kyssillä ku olin joensuussa. Muutettiin jo.
Toivotaan, että meidän kaikkien pikkuset jaksaa massussa vielä pitkään.

Tänään kotiin päästyä oon tuntenu liikkeitä ja jatkuvasti muksautteleeki, tosi kovaa välillä.
Mieskin laittoi kätensä massulle hellästi, niin poitsu alko työntää isukin kättä. Korkeelle nosti ja isille ja äitille tuli tietenki itku ku oli niin hellyyttävää <3 Aivan kuin poika olis halunnu kertoo isillekkin, että on kunnossa. Nyt tuo tuleva isi ei malta odottaa, että poika saapuu maailmaan.
Hän kovasti suunnittelee jo ostavansa star wars legoja vaikka vauva ei niillä vielä pitkään aikaan leikikkään. (mutta poika toimii tekosyynä, että saa ostaa ja itse saa niitä alkaa kokoamaan) :D Hän tykkää kovasti star warsista :)

Hienoa wildis että säikähdyksellä selvisitte. Nyt vaan varovasti varovasti! Riehua kerkiää sitten raskauden jäljeen ;)

Mies opiskeli täällä aamupvn suomalaista vauvakirjaa. :)

Millähän mie saisin miehen lukemaan/tutustumaan vauvamaailmaan? Ärsyttää kun ite tutkin koko ajan jotain ja hamuan tietoo mutta mies ei... Ja ei oikein miestä muutenkaan tunnu kiinostavan esim synnytys vaikka sinne on mukaan tulossa "eikös se nyt oo vaan ku rykäsee kerran".... Meinasin vetästä nekkuun :D

Joo-o ei täälläkään isäntä ole ollut hirveen kiinnostunut vauva aioiden miettimisestä ennen kuin se vauva syntyi ja hyvin ollaan pärjätty! Joten älkää stressatko jos ukot ei jaksa samalla lailla googlettaa, hyviä isiä tulee siitä huolimatta:)
Itse sillon aikanaan kun ekaa odoteltiin näyttelin viikko päivityksiä tms mutta nyt se vaan toteaa että eikös kaikki samalla lailla mene kuin muittekin odotuksessa... Nyt sillä vaan mielessä että miten se mut synnärille saa ja pääseekö itse mukaan, mutta odotus asiat sitä hirveämmin kiinnosta:)

Meillä mies on hamunnut kaiken mahdollisen tiedon vauvoista ja synnytyksestä yms. kun neuvolan antamat lehtiset oli käännetty niin mies painui kirjastoon ja lainasi vauvakirjoja, mm. isä matkalla. Katsoi yksipäivä netistä videon, miten vaippa vaihdetaan :grin Toki miehellä vaikuttaa sekin, että haluaa kieltä oppia mutta ihan kiva on ollut, etten ole ainoana hakemassa tietoutta. Paras tietous taitaa kuitenkin sitten loppupelissä tulla siitä käytännöstä :wink

Juu ei kiinnosta munkaan miestä.. Paitsi eilen yllätti höpöttämällä synnytyksestä.. Hänhän ei ollut mukana ekan synnytyksessä, joten tää on ihan uus juttu hälle. Jotain se mainitsi että kun käydään synnyttämässä vauva. Muistutin että olin kyllä ensin osastolla käynnistyksessä ja sitten melkein vuorokauden salissa. Mies raukka meni ihan vakavaksi, "siis 19 tuntia huusit ja ponnistit sitä ulos?!?!" :'DD Joo ei ihan.. Tolla ei ole kyllä mitään hajua mihin on tulossa mukaan.. XD

Meille pidettiin tänään synnytys"valmennus". Selvensi ajatuksia. Ainakin on porukkaa synnytyksessä. 2 kätilöä, gyne, lastenlääkäri, vauvojen tehon hoitaja. Vauva lähtee tehopuolen kans heti jatkohoitoon tai arvioon, riippuu viikoista. Lastenlääkäri päättää sit tehohoidetaanko. Väliliha leikataan automaattisesti. Nyt vaan toivotaan lisäpäiviä. Ja viikkoja.

Ollaan Jemina ihan samassa veneessä :) Itsellekkin tullut melkein se 10kg jo lisää eikä näytä nousu hidastuvan. Mä en saanut mitään satikutia kun alkupaino oli niin alhainen. Miten sulla? Se mun käsittääkseni onkin niin, että jos sitä varaa ei niin paljon löydy niin paino herkemmin nousee. Taitaa kyllä olla aika yksilöllisiä juttuja nämäkin.

Voi Ninnu kun pieni nyt pysyisi masussa mahdollisimman pitkään! Melkoinen porukka siihen synnytykseen on tulossa mutta hyvä kun varautuvat ja onneksi Suomessa on keskostenhoito huippuluokkaa. Varmasti kyllä jännittää. Paljon tsemppiä ja jaksamista :Heartred

Ninnu hyvä että henkilökunta valmistautunut ottamaan pienen vastaan jos hän nyt päättää/joutuu tulla aivan liian aikaisin! Ja tiedätte itsekin missä mennään ja mitä tapahtuu, toivotaan nyt kuitenkin että jaksaa vielä olla masussa mahdollisimman pitkään!!! Joka päivä niin tärkeä<3

Missäs meidän kaksosten odottaja muuten on? Mikäs sen blogin osoite olis, nii vois sieltä käydä kurkkaan?

Arya no mun alkupaino 54kg.. tuntuu hurjalta kun astuu vaa'alle ja lukemat 64 pärähtää.. varsinki kun tosiaan oksentelin ekat 20vko..

Toivotaan Jemina, että saadaan sitten ylimääräiset karistettua :grin Mulla jämähtää suurin osa vanhoista farkuista jo reisiin, jos yritttää päälle pungertaa. On se hassua, että ennen käytti 26- 27 tuuman farkkuja ja nyt on jo 30 käytössä eikä sekään varmaan kauaa enää mene. Että onhan tässä mulle ainakin tainnut jotain muutakin kun vaan vaavi kiloja kertyä, jos nyt ihan rehellisiä ollaan...

Tässä raskaudessa tullut nyt 6kg, esikoisen odotuksessa tuli aluksi hitaasti paino mutta viimeinen kolmannes 2kg:n viikkotahtia liikuntakiellossa ja lopulta olikin reilu 20kg tullut lisää lähtöpainoon, niistä 16kg lähti puolessatoista viikossa vaavin syntymästä urheilutta kun raskausajan mieliteot katosi (hieman turhan nopeaa vauhtia mielestäni) joten ei haittaa vaikka se parikymmentä kiloa tässäkin raskaudessa pamahtaisi puntariin. Yhdellä ystävälläni tuli jokaisesta kolmesta raskaudestaan 35kg ollen aina viimeisillään satakiloinen mutta nyt fitness-urheilijakunnossa nuorempien lasten ollessa päiväkoti-iässä :)

Mulla tuli aamulla aivan hirvee suonenveto oikeeseen pohkeeseen. Olin nousemassa sängystä ylös ja sattu niin paljon ettei voinu puhua mitään ja sit kun välissä helpotti pariks sekunniks niin huusin miehen avuks. Sitten se helpotti mut kesti aivan liian pitkään. Nyt se pohje on ollu koko päivän niin kipeä et on ollu vaikea kävellä. Mikähän noihin suonenvetoihin auttas parhaiten? uskaltaakohan tässä mennä nukkumaankaan.
Mä en muista miten ne edellisessä raskaudessa sitten meni mut sillonkin oli noita suonenvetoja.

Takaisin