Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivotaan, että vaavi ois syntynyt jouluun mennessä, kun laskettuaika 14.12. Voi alkaa oleen muuten aikas tukalat oltavat joulun aikoihin :eek: Meillä oli ajatuksena, joulusta että molempien porukat saa tulla sitten meille päin valmiiden jouluruokien kera :grin ei itse tartte tehdä. Molemmille ensimmäinen lapsenlapsi, että eiköhän mielellään meidän suuntaan tule :happy: Omat vanhemmat asuu 100km päässä ja miehen samassa tässä samassa kaupungissa niin varmasti tulevat, vaikka useampana päivänä meille. Nähtäväksi jää tuleeko mun sisko joulun aikaan Suomeen :wideyed: Asunut usemman vuoden ulkomailla ja käy noin kahden vuoden välein Suomessa, mutta nyt sanoi tulevansa tänä jouluna.

Graavilohta ja juustoja miekin haluisin! Suhsia haluan myös sit raskauden jälkeen!:hilarious:

Voih.. Mä kovasti yritän pysyä mukana tässä kirjoitustahdissa, mutta nytkin luen tekstejä viä sivulla 418. Väliin ennenkuin jatkan lukemista pakko kommentoida noista rokotuksista. Mun isän kaksi pikkuveljeä kuoli pienenä kurkkumätään. Eipä huvittaisi sellasta tautia lapsilleni saada. Nuo perusrokotteet on aikas hyvin todistaneet tarpeellisuutensa ja turvallisuutensa. Mutta sitten nää sikainfluenssat yms. Kyllä mietin pitkään kun kaksosia ootin, että uskaltaako sen ottaa. Pari eri lääkäriä suositteli ja ehkä hiukan vastahakoisesti otin. Mutta sen rokotteen turvallisuus ei sitten ollutkaan mitä piti... Joten nää influenssat yms meilläkin jää ottamatta.

Huh tänään oltu Kuopion Ikeassa shoppailee ja oon ihan poikki :D En paljon edes ostanut mitään mutta kyllä se silti pistää väsyttää :D Ja tää oli vasta mun elämäni eka kerta Ikeassa!
On kyllä ihanaa kun meille kaikille tulee ihanat joulutontut!! Ja hyvä tosiaan kun ollut täällä puhetta että niitä lahjoja voisi jo alkaa katselemaan, en ollut itse tullut ajatelleeksi ollenkaan! :D Meillä onneksi kyllä la niin paljon ennen jouluaattoa että ehtii hyvin jouluksi pieni syntyä :) Suunnitelmissa on käydä molempien vanhemmilla aattona ja ilta olla sitten ihan kotosalla, mutta saa nähdä, ikinä ei liikaa kannata suunnitella :) Ootteko muuten kuinka pian uskaltanut vauvan kanssa lähteä liikenteeseen ja kyläilemään? Ja päästäneet kuinka vieraita katsomaan vauvaa kotiin? Jossain kun oli miehen mukaan ollut juttua että ensimmäiset pari viikkoa olisi hyvä vaan rauhoittua kotona oman porukan kesken :D

Kai son ihan niin ku itestä ja vaavista tuntuu. Itse ainaki aijotaa olla ihan vaa ensimmäiset viikot, sit voiki jo käydä anoppilassa näyttämässä pikkasta (anoppila kun on kilometrin päässä, nii ei oo pitkä matka :D)
Apuwaaa, kuka sanoi homejuusto ja graavilohi!!!! <3 :P Ja mistä ihmmmeestä tällanen ettei imetyksen aikanakaa sais syödä graavilohta? o.O Minä tunnustan, olen syönyt maksamakkaraa, homejuustoa, simpukoita etc nytki kun oon ollu raskaana, mutta pienissä määrin. graavilohta en, ja son mun herkkua :( Jouluuuu <3

Mitä? Hyvää synttäriä äippä!

Kattelin just vähän aika sitten hyvän videopätkän, jossa oltii kuvattu sitä, kuinka nykyään kaikilla pitää olla nii omanlaisensa tapa onnitella facebookissa ihmisiä synttäreiden johdosta, ihmiset stressaa ja miettii nuppi tulessa kuinka he voisivat erottua omalla toivotuksellaan toisten toivotuksista :D Oli kyllä surkuhupaisa. Itte tykkään tästä "otan osaa vanhenemisen johdosta" mutta sitä en aina viitsi kaikille pistää, kun jotku sitte ottaa väärin. Mutta näin ajattelen sen itse, ei 20 ikävuoden jälkee enää oo kiva vanheta :D

Oi ihanaa, tykkään niin kovasti joulukeskusteluista kun oon niin ympärivuoden jouluihminen :happy:.
Meillä menee joulut yleinsä niin että joka toinen meillä ja joka toinen miehen vanhempien luona. Nyt kun LA on 21.12 niin luultavasti kotona ollaan vaikka pieni ei oliskaan vielä syntynyt ja meille kaikki sukulaiset on tervetulleita. Jouluruoista oon jo vähän kerenny ottaa stressiä, pitäs laatikot tehä varmaan viimistään marraskuun alussa. On se niin ihanaa touhua. Ja ootan innolla että pääsen taas tekemään piparitaikinat jääkaappiin, se on kätevä tehä kerralla isompi satsi niin voi vaikka joka toinen päivä leipoa pienen määrän pipareita, ja se kodin tuoksu on niin ihana :Heartred

Mä nukun myös samalla tavalla kun suurin osa teistä, eli kyljellä ja halailen samalla kokovartalotyynyä :grin
Yöt menee silti tosi huonosti kun pieneenki rapinaan herää, tai sitten on hiki tai kylmä.
Viime yönä näin unta että kävelin äitini kanssa kadulla ja mulla tuli vatsasta suolet ulos sellasessa pussissa joka oli sairaan kipeä, ja mun äiti vaan valitteli että hänen jalkansa on kävelemisestä kipeät ja että thaimaalaisilla marjanpoimijoillakin on paremmat kengät kuin itsellään :hilarious: ihme unia.

Mulla ei ole ainakaan vielä puutunu jalat tai kädet yöllä ja toivon ettei puudukkaan. Viime raskaudessa puutui öisin molemmat kädet ja vasen käsi jäi puutuneeksi ja kipeäksi niin se leikattiin sitten kun meidän poika oli 1,5v. Se käsi vaivas lopulta niin paljon ettei sitä voinu käyttää ollenkaan ja sit oltiin pienen lapsen kanssa niin että oli yhellä kädellä pärjättävä. Eli jos teillä ei pian synnytyksen jälkeen kädet palaudu normaaliks niin kannattaa aika pian hakeutua lääkäriin.

Äitiini suhde on vähän viilentyny kun joka kerta kun se kysyy kuulumisia niin vastauksen saatuaan se toteaa että : niin, kyllä äiti tietää, oonhan mä kolme lasta tehnyt,, ai että pistää kyrpimään, varsinki kun siitä viimisimmästä on kuitenki jo kakskyt vuotta.

Ruoat tehdään niin että mä teen perusruoat ja mies erikoisemmat. Se uskaltaa kokeilla kaikkea uutta ja mä pitäydyn näissä mitkä varmasti osaan. Eli ruoanlaitto menee aikalailla tasan.
Mä oon vaan sellanen pakastaja kun haluan että lapsen ei tarvi syödä kahta samaa ateriaa päivässä, tosin ei se suostuiskaan. Niin teen isot satsit kerralla.

Taas mä jauhan tyhjää rivitolkulla mutta nyt innolla odotan kun tehtiin tarjous yhestä mökistä, ja niin toivon että se menee läpi. Ollaan sellasia touhuajia että meidän rivitalon takapiha käy vähän ahtaaks ja ärsyttää tunkee perhe appivanhempien mökille kun ei siellä oo mitään omaa. Onneks paikka on tuttu ja appivanhempien mökki on noin 15 kilometrin päästä tästä (ehkä meidän tulevasta) mökistä.

Jossain vaiheessa puhuitte myös äippäloman alotuksesta. Kävi aivan sairaan hyvä tuuri että kun mun hoitovapaa päättyy niin kaksi viikkoa siitä mulla alkas äiytiysloma, mutta töistä ilmotettiin ettei tarvi pitää palkatonta tai alottaa varhennettua kun jostaki oli just se pari viikkoa vuosilomaa kertyny :wideyed:

Eli mukavasti yhteen pötköön mennään :grin

Meillä on 11kg pyykinpesukone, mut ei kuivausrumpua.
Ne kenellä on kuivausrumpu niin kertokaa onko vaatteiden kunto yhtään huonompi kun jos telineellä kuivattaa? Olis niin huippu kun sais pyykit nopeemmin takas kaappiin, ja mankeli olis kiva myös. Saahan sitä kaikkea haluta :grin

Meillä ihan vaan 6kg pesukone ja ei oo kuivausrumpuu :p luulen että aika pitkälle tuolla päästään kun ei meitä tuu olee ku kolme :)

Hihi Lilith, sulla tulee ikävä tulevaisuus jos 20 v jälkeen ei oo enää oo kiva vanheta ;) kyl tää elämä sittenkin vaan paranee koko ajan ainakin tähän mennessä :)

Ja en oo varmistanut tota graavilohta virallisista lähteistä, mut niin mun kaveri (terv.h.) sanoi joka just sai lapsen.

Miulle iski ikäkriisi jo sinä päivänä kun täytin 18, mutta hyvin täsä on neljä vuotta pärjätty :D

Kylläkai graavilohta saa syyä imetysaikana. Eihän se listeria sit enää oo vaaraksi.
Tääl on la 2.12 et vauva on aattona sylissä jo, onneks on meidän porukoiden vuoro kun on oltu vuorojouluin mun ja miehen porukoilla, meille kilsa, miehen kotiin 300km. Sinne en jaksas pienen vauvan ja kahen isomman kaa ees lähtee jouluksi. Täällä ku ollaan nii aatto ja pyhät porukoilla mut yöt käydään kotona :)
Vauvan kaa kyläilystä, me on molempien edellisten kans kotiutumispäivänä käyty mun porukoilla, mielummin meen sinne ku otan ne tänne, tääl tulee ahastaki ku mun sisaruksia asuu viel kotona.. Mummolas miehen kotona on molempien kans käyty 10vrkn iässöä, tai siis oltu vkl. Sillon on ite jaksanu jo lähtee.. Saa nähä tän kaa millon miehen vanhemmat tän näkee, eiköhän me ekan kkn aikana käyä siel vkl. Jos tää syntyy niinku aiemmat nii tää on jouluna jo 1kk vanha❤

Takaisin