Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä mä teen pääasiassa ruuat, kun onnistuu nopeammin rutiinilla ja määrien arviointi mulle helpompaa. Syödään aina 2-3 kertaa samasta satsista ja mies ottaa eväät töihin. Mies kokkailee sillon kun ei ole kiirusta ja välillä viikonloppusin tehdään pihviateriat yms yhdessä :)

Jouluna varmaan ollaan kotosalla ihan rauhassa, hyvää ruokaa ja lepäilyä. Tarkotus ois ainakin vauvan eka kuukaus rauhottaa ihan imettämiseen ja arjen opetteluun.. Saas nähä millon pikkunen päättää syntyä, kaks edellistä syntyneet ennen laskettua, et voi pian mennä marraskuun puolelle kun nyt laskettu aika 8.12..

Äippä täällä kans pahoinvointi jatkuu ja viime viikolla oksensinkin useamman kerran :( Välillä vaan pakko maata paikallaan ja toivoa ettei oksu lennä... Eipähän verikokeistakaan löytyny selitystä pahoinvoinnille. Jospa tuo matala verenpaine, päänsäryt ja niskakipu on syynä.. Mitä googlaillu niin monillahan on tässä vaiheessa raskautta pahoinvointi palannu :(

Kelalle pistin eilen menemään hakemukset, ihan hämmästelin kuinka hyvin ovat saaneet selkeytettyä hakemuksia ja sivustoa muutenkin! Saas nähdä kauan menee päätöksissä ja ennen kaikkea, millon äitiyspakkaus saapuu :) Melkolailla kaikki ois valmiina, pieni toppahaalari pitäs vielä ostaa, arvon vaan 56 ja 62cm väliltä, et kumpi kannattas ostaa... Amme ja jtn semmosta ihan ruokakaupasta ostettavaa myös ois. Niin ja isompi pesukone pakko saada, toi 4,5kg täyttö ei ihan taida piisata 2+3 kokoiselle perheelle ku yks kestovaipoissa :D Linkousnopeuskin sais olla ainakin sen 1400, mut mielellään enempi niin ei kestäs tolkuttomia aikoja pyykkiä kuivailla.

Ninnu toivottavasti siellä masussa kaikki hyvin täälläkin vaavilla vaisu päivä että jospa sama siellä! Paljon tsemppiä huomiseen!!!!

Warheart voimia pahoinvointiin yritän tsempata että enää muutama kk niin sitten helpottaa viimestään:)
Meillä on 8kg pesukone ja se riittää vallan mainiosti ja kuivausrumpu kaupanpäälle niin on pyykkirumpa nopeasti hoidettu:) suosittelen!

Meillä vähän haaveena tuo kuivausrumpu. Varsinkin kun tarkoitus olisi kestovaippailla. Kuivuisi vähän nopeammin, ku narulla...

Mulla on omat synttärit 27.12. enkä ole koskaan kärsinyt siitä, vanhemmat ovat aina erikseen synttärit järjestäneet eikä niitä ole jouluun koskaan sekoitettu. Joskus kavereilta tullut yhteisiä synttäri- ja joululahjoja, mutta perhepiirissä on kyllä synttärilahjat annettu aina omanaan tasapuolisuuden nimissä. Jos teidän lähipiirissä on semmoisia, jotka sen yhden paketin antaa, niin koittakaa muistuttaa tasapuolisuudesta muiden lapsien suhteen.
Lasten kutsut aikanaan järjestettiin tammikuun puolella tai sitten reilusti ennen joulua, jotta kaikki kaverin pääsivät mukaan eivätkä olleet vielä joulun vietossa - eihän se juhlapäivä niin justiinsa ollut :)

Ei se lapsi siitä syntymäpäivästä tule kärsimään, ellei sitten vanhemmat voivottele sitä, siitä se ajatus helposti lapseenkin tarttuu.

Mun miehen synttärit on 2.1. ja musta olisi ollut jotenkin tosi söpöä, jos meijän nyytti olisi sitten saanut synttärinsä meijän päivien väliin, oltais voitu pitää aina kerran vuodessa isot koko perheen synttärikarkelot :grin, nyt taitaa vaan kuitenkin ehtiä syntyä etukäteen.

Tosin, isot synttäribileet meijän lapsi taitaa muutenkin saada, meillä perhepiirissä nimittäin enemmistö on syntynyt jostain syystä joulukuussa (tuleva mummikin nauroi lasketun ajan kuullessaan, että ei pliis enää lapsia joulukuulle!:laughing002). Että katsotaan tuleeko joulukuun 10.-17. välille vielä viides synttäripäivä, joita yleensä siis kerralla koko suvun voimin juhlistetaan :dance008

Meillä mies tekee parempaa ruokaa kun minä, mutta on niin hiton hidas että pääosin minä hoidan ruoanlaiton ja mies tekee viikonloppuisin, jolloin minä toimin avustajana eli pilkon ja kuorin :)

Ai niin ja itse toivon että junior tulis maailmaan viimeistään laskettuna päivänä eli 11. päivä kun kovasti haluisin joulun viettoon mun vanhemmille, ihan noitten isompien poikien takia, ja ettei itse tarvi miettiä ruokapuolta eikä muutakaan. Äiti kyllä sano että tulevat jouluksi meille jos kovasti menee yliaikaa. Esikoinen meni 2 päivää yli ja pikku2 9 päivää!

Mä luulen että tää tulee marraskuun lopulla kun näistä kukaan ei ole jaksanut odotella laskettua aikaa:) päästään joulun viettoon omalla kasvavalla porukalla<3
Eka siis syntyi päivän ennen la, pikku2 kaksi päivää ennen la ja kolmas 2viikko ennen la:)

Meiijän poitsu syntyi kaks päivää ennen la:ta, tän vauvelin la olis 18. pvä mutta vois tulla päivää paria aijemminkin. :) Täälläkin halutaan anoppilaan tai omille porukoille patojen ääreen! :p

Ainiin Äippä, sähän taisit käydä Jorvissa ultrissa myös? Vaihtoiko ne sullakin la:ta päivällä aijemmaksi? Meillä vauva vastasi tarkalleen viikkoja silloin kuin kävin, mutta kätilö vaihtoi päivän koska "heillä on tälläinen käytäntö". Jäi vaivaamaan että miksi. :D

Meillä savonlinnassa ultrassa näytti 24.12. lasketuksajaks mut ei vaihtanu sitä siitä 27.päivästä kun kuulemma se ei oo nii iso ero, että yli viikon heitto jos ois niin vaihdettas päivä... :O

Kuivausrumpu ku johkii mahtuis, mutta täällä päässä haaveillaan tiskikoneesta! Kun paikkakin sille tuossa keittiössä on, nyt vain tyhjä kolo.. hmh
Otin päikkärit kiukkupuuskaltani ja nyt taas ilosena ja pirteenä :) Voisin syödä eiliset nakkikeitot pois jääkaapista, niin mies saa sitte pähkäillä mitä syö :finger: :happy:

Salli, siis sikiö vastas alkuperäistä laskettua aikaa, mutta "huvin vuoksi" vaihtoivat päivää ilman syytä? Mikä sulla oli alkup. laskettu aika ja mihin ne sit siirsi? Kuulostaa hassulta :wideyed: Itse olin kans ultrassa Jorvissa. Mulla siirtyi la viikon verran myöhäsemmäksi, mutta päivän vaihtuminen olikin ihan odotettavissa kun mulla oli vähän hatarat muistikuvat, että milloinkas ne viimesimmät kuukautiset olikaan ollu :grin

Joo, mulla oli alkuperäinen laskettu aika 19.12, laskettu siis neuvolassa kierron mukaan, ja tää ultraaja vaihtoi la:n 18.12. Mulla oli tuon ultran aikaan viikkoja 12+3, kirjoitti sitten neuvolakorttiin "raskausviikko"-kohtaan 12+4, ja "vastaa viikkoja"-kohtaan 12+3. :-D

Ai Hirni, sulla ei vaihdettu ollenkaan vai? Whaaat miks mulla vaihdettiin. :wacky: Pakko kysyä huomenna neuvolasta jos terkka tietäis mikä juttu tään on. :-D

Salli ihan sama juttu mullakin. Kierron mukaan 27.12 ja kättärillä vaihdettii la 26.12 ja merkattiin eri pvät korttiin, sama juttu siis kummanki ultran suhteen.. kysyin neuvolasta asiasta ja ne sano että kättärillä lasketaan eri tavalla (?) että tulee pvän heitto...

Mun laskelmien mukaan la ois ollu 17.12 mutta nt ultran jälkeen se vaihtu 12.12, mulle sanoivat etteivät vaihda laskettua aikaa ellei heitä monta päivää, ettei yhdestä tai kahdesta lähetä sitä vaihtamaan ? :O

No ei vaihettu ei,eli pitäskl ihe alkaa varautuu et se on jouluaatto se laskettu? :D

mulla rupes eilen illalla ala mahasta ja/ sivusta repimään tosi kipeesti. jos tekee äkki liikkeen tai venyttää liian kovasti, nii käy ihan pirun kipiää. tuntuu niinku mahan sisälle olis revenny haava ja sitä polttelee. muutaman sekunnin sattuu ihan hulluna! onko kellää ollu tällästä tai tietoo mitä on? tuntuu et yölläki pitää varovasti vaihtaa asentoo ku pelottaa et se taas repii. ei oo siis mistää pikku kivusta kyse.

Kiitos Jemina, Jorvissa varmaan käytössä samat järjestelmät. :) Tai ehkä Hirni sun la onkin 23.pvä :D

anders, noi kivut itelläni olen ainakin laskenut ihan liitoskivuiks :) Pitää vaa olla tekemättä äkkinäisii, ei niin venyttävii liikkeitä liikkeessä. Kuulostipas hassulta :D

Kysymys mammoille, pelaatteko rahapelejä? Kolikkopelit kaupoissa, veikkaatteko kenoa, lottoa, jackpottia?

Itte pelaan viikottain kenoa :) ja joskus, mutta vain harvoin, kerran kuukaudessa ehkä löydän itteni kauppojen kolikkopelien luota, mutta niihin uppoo yleensä vaan se 2e max :)

Takaisin