Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin :happy: kuunneltiin sydänääniäkin tällä kertaa ja sain raskaustodistuksen. Sokerirasitukseen määräsivät neljän viikon päästä :hungover: Luulin jo välttyväni siltä kokonaan, mutta ei.. Paino noussut 6kg rv23+0, mutta kuulemma nelisen kiloakin ois riittänyt painon nousua. Kai sitä täytyy alkaa olemaan itekin tarkempi syömisen kanssa :sorry:

Sitähän toi lääketiede usein on: pienemmän pahan valintaa. Mielummin antibiootit kuin jatkuva tulehdus ja esim. Mielummin rokote haittavaikutuksineen kuin itse tauti. Kysynkin nyt näin asenteellisesti että eihän kukaan teistä oo (perus)rokotteiden vastustaja?

Hansu ja mulle sano et 5 kiloo oli ok eikä mitään puhetta sokerirasituksesta :o Mulla bmi normaali ollut aina tai alarajoilla, oliko sulla korkee jo alussa?

En minäkään vastusta mitään perusrokotuksia. Meidän vaaville tulee kaikki, mitä suositellaan. Ei taida olla kauakaan kun jossainpäin kuoli pikkupoika johonkin sairauteen, joka olisi ollut rokotuksella estettävissä :sad001

Mullekkaan ei tule sokerirasitusta.
Meilläkin tulee vauvalle kaikki suositeltavat rokotteet kyllä :)

Neppsu, muuten, vaikka sanoit että sanoi kuka mitä tahansa, niin mä oon kuullu et vauvoille, joiden äiti on raskauden aikana polttanut, tulee kovat vieroitusoireet synnyttyä. Se varmaan koskee myös sähkötupakan nikotiinia :( Kantsii kysäistä / googlettaa onko niin? Ettei aiheuttaisi vauvalle kurjuutta :(

Ja musta on tosi mahtavaa et oot päässyt huumeista eroon! Ne neuvolan yms tyypit on varmaan kyynistynyt kun ovat nähneet kaikenlaista... Ota ne säännölliset testit sillä asenteella, et siinäpähän näitte, mä pystyn tähän ja ehkä niiden asennekin muuttuis ees seuraavalle asiakkaalle :)

Joutuuko siihe sokerirasitukseen jos paino on liikaa noussu? Vai mikä siin on perusteena? :O

Sokerirasitukseen joutuu ainakin kuopiossa, jos ikää on yli 25 vuotta ja on suvussa sokeritautia. Muuten ei tarvii.

Meillä porissa sokerirasitukseen joutuu jos suvussa on diapeetikoita, ikä 25 tai yli ja jos painoindeksi on 25 tai yli

Ja kauheesti nyt tuntuu monella olevan kipuilua :(
Itellä tänää neuvola ja kohtu kasvaa vieläkin ylärajan yläpuolella ja kasvaa kuulema todella nopeasti ja on jo nyt melkein kylkiluiden kohdalla. Mutta vauvan koko on kumminkin ihan normaali että ei huolta kauheesta roikaleesta ainakaa vielä :D

Meillä mies tunsi pienen pienet potkut joskus kolme viikkoo sitte ekan kerran. Nyt on pari kertaa tuntenu kunnon potkut käteen niin että oikein säikähti <3 viimeks tänä aamuna. Sen jälkeen on mieskin tuntunut huolehtivan enemmän musta ja vauvasta. Myöskin meillä mies höpöttää massulle <3

Tytsy: painoindeksi normaali, mutta ennen raskautta kehonkoostumus lihaksikkaampaan päin eli rasvaprosentti matalampi verrattuna painoindeksiin . Että vähän itekin ihmettelin, että paino noussut liikaa:wideyed: Ite seurannut sellasen laskurin avulla niin siinä on tälle viikolle 6kg minimi painon nousu omilla tiedolla. Ikä taitaa olla mulla syynä tuohon sokerirasitukseen, kun tänään täyttyi 29.

Meille tulee kyllä kans kaikki perusrokotukset. EIköhän niistä enemminkin oo hyötyä kuin haittaa.

Stemppiä kipujen kanssa tuskaileville!

Muokattu viimeksi:
Mulla terkka kahto tänään kyllä väärin tuon missä kohti kohtu menee. Sano, että navan alapuolella vaikka oon kyllä vauvan potkut tuntenu navan yläpuolellaki.

Meillä mies höpöttää aina välillä mahalle, mutta mun mielestä saisi höpöttää useamminkin.:grin Ehkä se voi miehistä tuntua oudolta puhua toisen mahalle, vaikka lapsi siellä olisikin tulossa. Täytyy olla kiitollinen, kun oma mies ollut mukana kaikilla ultra ja neuvolakäynneillä sekä tosi huomioiva raskauden aikana. Potkuja tuntenut mieskin muutaman kerran, mutta pääsääntöisesti pikkunen lopettaa mellestyksen, jos laittaa käden tai alkaa tarkkaileen.:p

Tytsy, täytyypä ottaa selvää noista viekkareista. Neuvolatäti ei ole kyllä sanonut mitään koskien mun sähkötupakointia vaikka on asiasta tietoinen. Syynä voi olla, että on tyytyväinen muuten päihteettömään elämääni tällä hetkellä tai sitten ei ole tietoinen asiasta.

Juu mielelläni pussaan purkkiin jos siitä muille tulee hyvä mieli, mitään kun ei ole salattavaa. Mulla menee edelleen yksi lääke joka saattaa aiheuttaa myös vierotusoireita syntyvälle vauvalle ja olen miettinyt sen lopettamista loppuraskaudeksi, mutta Psyk polilla ovat sitä vastaan. Ovat olleet muutenkin vastaan asiassa ku olen lääkkeitä lopettanut, koska pelkäävät etten kerkeä tunnistamaan oireita tulevasta maniasta tai hypomaniasta. Käyn kyllä avokuntoutuksessa päihteiden käytön takia ja siellä olen "seurannassa" joka riittää mielestäni siihen, että he osaavat sanoa jos jotain muutoksia tapahtuu ja itse tiedostan ne hyvin myös. :)

Välillä kun mietin mitä tännekkin tulee kirjoitettua, aika henkilökohtaisiakin asioita. Nii pidättekö mua ihan sekopäänä, ettehän pidä? :D:D

Kiitos vinkistä Kirppuliina. Voisin iltasella käydä tutustumassa. :) Ja tulostaa ne ja viedä kotiin! Ei saatu vielä sovittua, tänään oli perhevalmennuskin ja yksin jouduin sinne mennä :( Tuntu kyllä tosi kurjalta.. Minä lähdin kaverille evakkoon kun itseä raastaa niin tilanne ja on ihan hylätty olo.. Jos sais muuta ajateltavaa eikä vaan itke kotona kun mies töissä. Tuntuu ettei sitä edes kiinnosta yrittää sopia.. Tulee tämmösinä synkkinä hetkinä mietittyä kaikenlaista ja jotenkin epäiltyä koko parisuhdetta. Miten sitten kun vauva tulee niin eihän tää näin voi jatkua! Pidetään mykkäkoulua ja uhkaillaan erolla ihan kuin se olisi ratkaisu kaikkeen. Päähän tässä hajoaa!
Tänä aamuna tuli viesti että äitiyspakkauskin on tullut Siwaan mutta enpä ole sitä hakenut. Tuntuisi tyhmältä yksin intoilla siitä kun piti tehdä niin miehen kanssa :(
Ihanaa kuulla Ninnu että arvot laskemaan päin!! Pidetään sormet ja varpaat ristissä että tilanne paranee ja pieni pysyy vielä kauan kyydissä ❤️
Meidän vauvalle aiotaan kyllä myös ottaa kaikki perusrokotteet. Yksi kaveri on rokotteiden vastustaja ja raivostuttaa miten hän jatkuvasti lähettää linkkejä mistä lie uutisista kun on lapsia kuollut rokotteisiin :/ varmasti lapsia kuolee enemmän rokottamattomuuteen.

Mä oon sitä mieltä et jokainen meistä on vähän sekopää anyway :D ja ihan ylijärkevät vasta hulluja onkin :) tässähän sitä elämää eläessään oppii itseään pikkuhiljaa ymmärtään :)

Takaisin