Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mukavaa että Ninnu olet kotiin päässyt lepäämään. Oma koti on kuitenkin oma koti. Ei se sairaalassa olo herkkua ole vaikka apuja on saatavilla helpommin. Outoa tosiaan, jos eivät kelakyytiä sais. Niinkuin Lilith sanoi, niin kannattaa pyytää polilta todistus. Kyllähän sulla ihan perusteet on, kun et saa kävellä niin julkiset eivät tule kyseeseen ja jos ei löydy omaa autoa niin se taksi on ainua vaihtoehto. Olisi kohtuutonta joutua itse maksaa semmoiset summat.

En ole suklaata syönyt koko raskausaikana, ja nyt menossa 22+6, eli melkeempä puoleenvuoteen, niin eilen ostin suklaalevyn ja... Söin suklaata ja äskenkin söin!! Ja son nii hyväääää :P Nyt on tullut vain parin kuukauden aikana painoa lisää yhtäkkiä n.8kg niin koitan vähän kattella mitä suuhuni laitan, ei niinkään makeasta johdu painon nousu, vaan kun syö koko ajan ihan syömisen ilosta :'D

Tosta painon noususta... onko kuinka paljon muilla noussu paino? Mulla alotuspainoon tullu lisää joku 3kg ja nytte 20+5 :)

Mulla lähtöpainoon -1kg, viikkoja 20+3.

Ihanaa Ninnu että oot päässy kotiin!

Mammajooga kuulostaa kivalta! Kattelin kanssa, että meillä alkais kerho taas ensi maanantaina, jee! Käydään siis pojan kanssa seurakunnan järkkäämässä perhekerhossa, poika leikkimässä ja minä jutustelemassa muiden mammojen kanssa. :) Mites muut, ootteko käyneet kerhoissa, onko suunnitteilla aloittaa joku kerho? Meilläpäin on noita erilaisia vauvaryhmiä ja -kerhoja, itse en oo noissa käynyt, mutta varsinkin esikoisen vauva-aikana olis kyllä tullut tarpeeseen tavata muita samassa elämäntilanteessa olevia. :)

Mulle on tullut +5kg rv 22+0, vähän jännittää missä lukemissa sitä taas lähetään synnärille. :rolleyes:

Miehen tueks päivystykseen :( Pitkään jatkuneet masukivut, kuukausia jo ja nyt 3 päivää tosi runsasta verenvuotoo kakkoseesta :( Ei olisi itse halunnut lähteä, kun lääkäri hänellä asiantiimoilta 27. päivä, mutta verenvuoto niin runsiissa määrissä kuin hänellä, niin pakotin. Toivottavasti ei mitään vakavaa, kamala stressi :(

Uuh, mulle on tullu ihan huimasti painoa, jotain 10kg.. Toisaalta lähtöpaino oli alakanttiin ja niinku sanoin jo aiemmin niin rinnat on paisuneet 4 kuppikokoa ja ja ja. .. Seli seli:woot:
Herkkuja ei sikäli oo tehny mieli mutta grillilihaa. . . . Grilliribsejä ja kassleria ja semmosia menis ihan tolkuttoman paljon. :nailbiting:

Lilith toivottavasti ei ole mitään vakavaa, tsemppiä :)

Painosta, -3 kg lähdöstä ja viikkoja 24+1:)

Sormet ja varpaat laitettu ristiin lilith mistin puolesta!!

Tänään on huono päivä. :/ Aamusta asti kiristelly ja vihlonu alavatsaa, välillä joku tökkii puukolla oikeeseen nivuseen ja lonkkaan. Niveliä kolottaa ja lihaksia särkee, mutta ei oo kuumetta vaikka olo on ihan sellanen.. Silmiä kivistää ja väsyttää... Huono olokin on... Huoh! Onneks kuitenkin sain tänään ystävän ja hänen lapsensa vierailulle, vähän piristi. :)

Mun mielestä noita tulleita kiloja on lähes turha vertailla, koska kaikilla aineenvaihdunta ja elimistö toimii aivan erilailla.. ja myös alun oksentamiset vaikuttaa aikalailla, sekä painoindeksi sun muut :)
Ei siitä kannata sellaista stressiä ottaa, kunhan itsellä on vaan hyvä olla ja jaksaa puuhastella normi askareet ja työt :)
Hyvää viikonloppua kaikille ❤️

Tsemppiä Lilith, toivottavasti ei oo kyse mistään vakavammasta!

Miusta on jännä ku miun aineenvaihunta ei oo mikäännopee. Oikeesti. Oon aina ummessa! Ja syön ku hevone... Ei vaan nouse.. :D

Takaisin