Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äityli :( tajuaako mies itse että sillä alkoholi on ongelma? Ei kuulosta meno enää normaalilta jos heti aamusta pitää... Mut toivoo on, kun kerran jäi kotiin :) auttaisiko jos nyt hellit ja pidät sitä hyvänä tänään, niin jos se sit näkis et kotona on oikeestaan kivempaa :) ja aamulla ei ees krapulaa, et keksiskö siihenkin vielä jotain kivaa... Jos ei hyvä auta, nii sit kovat kehiin. En kyl tiiä mikä toimii. Sivusta nähnyt tarpeeks paljon perheitä, missä isä varsinki ryyppää ja ei oo lapsille kyllä reilua... Eikä sua kohtaan tietenkään. Voimia ja toiv kaikki ratkee parhain päin :)

Ota siitä videokuvaa ja näytä kun on vastaanottavainen hetki :) ei vaan, ei taida toimia, vois ottaa pulttia.. Mä ainaki ottaisin. :(

Äh, anteeks, en osaa sanoittaa sanojani oikein, toiv en loukkaa. En vaan osaa auttaa, vaikka niin haluisin :(

Tytsy: sehän siinä on ku sen mielestä sillä ei oo ongelmaa,vaa kyllä mun mielestä ainaki alkaa olemaan ongelma, ku pittää välillä heti ekana aamulla saada olutta... Vanhin poika on kans joskus ehdottanut että videokuvataan iskää ku se on kännissä ja sönköttää niin sekavia ja pahasti... Tai meinaa kaatua kävellessä... Eli ei todellakaan lasten katseltavaa aina :-( itestä tuntuu että sillä on vaa pahentunut tuo juominen nyt raskauteni aikana:-( ,vaikka hän itsekin niin toivoi meille vielä tämän neljännen vauvan, ja tätä yritettiin monta vuotta,kunnes vihdoin onnistui <3

Voi voi mikä nuita ukkoja riivaa. Täälä kans ukko juonu vkon joka pv kun ollaan mökillä oltu... Keväällä tais puhella, että olis kuivin suin yhessä mun raskausajan... Nyt yhtenä päivänä avauduin ja utelin, että mitenkä aikoo sitten juomistensa kanssa pelata kun Pötkylä on syntynyt, kun ite en haluas lapsen saavan mallia isältään, että on ok juua pvt läpensä... Etenki kun tuo juominen on tosiaan sairaus miehen suvussa. Kimpaantu mulle eträ kun murehin etukäteen että kyllä hän sitten ei enää juo... No katotaan...

Meillä se on kans sairaus ukon suvussa,samaten minun suvussa, valitettavasti :-( välillä tehny mieli laittaa omiin lähisukulaisiinki välit kokonaan poikki,ku aina kun nähdään niin joku on kännissä ku käki...Eli olipa mikä tahansa "sukukokous" niin lapseni näkevät vain humalaisia :-(

On kyllä ikävää toi alkoholinkäyttö, ja nyt kun itse on täysin tipattomalla niin siihen alkaa kiinnittään enemmän huomiota. Mun omat vanhemmat on aina olleet vähä tuommosia ikinuoria pilettäjiä, ja kun oltiin miehen ja mun vanhempien kanssa pärnuussa viettämässä viiden päivän lomaa niin yhtäkään päivää eivät selvänä olleet. Onneksi mieheni on ollut kutakuinkin tipattomalla, mutta se ei nyt normaalistikaan paljoa juo :)

Harmillista tuo alkoholin liiallinen käyttö. Monella minunkin kaverin miehellä on ongelmana tuo, että lomalla pitää tissutella joka päivä. Mun mies juo kyllä todella harvoin, joskus ottaa yhden saunaoluen, mutta siihen se jää. Ja nyt raskausaikana ei ole sitäkään ottanut.

On tuo pirullinen aine tuo alkoholi. Omalla edesmenneellä isällä oli ajoittain alkoholin runsasta käyttöä liittyen masennukseen. Lisäks meillä on tuo ukon isä piilojuoppo.. :/ mun ei onneks oo hirveesti tarvinnu saarnailla ukolle tuosta alkoholin käytöstä, kun itse on päättänyt sen että hänestä ei tule samanlainen kun isästään.. Toivottavasti lupaus pitää. Eipä tuota hirveesti oo tarvinnu alkoholin juomisesta sanoakaan..

Kannattipa hirveesti ladata tuo uus päivitys vau.fi odotus-sovellukseen... Ei toimi enää ollenkaan >:/ Suututtaa.

Joo tosi harmillista.. Meillä mies ei kans onneks ota. Toki saa joskus ottaa, niinkun nytkin on jalometallissa jätkäporukalla mut ei se sielläkään kovin kännissä ole ja muistaa kyllä soitella mulle sieltä välillä. Eipä ole munkaan tarvinnu huomauttaa häntä alkoholista. Ja hän on itse sanonut, ettei halua edes ottaa paljoa, koska haluaa olla kykenevä huolehtimaan musta ja vauvasta.
Ja oon sanonu sille, että jos haluaa ottaa niin mielellään silleen ettei mun tarvitse kattoa vierestä. Ja sillon kun oon ollu paikalla, niin todella kohtuullisesti on ottanu, koska tietää etten halua sitä örvellystä kattoo.. Mun henkilökohtanen mielipide on, että olisin lähtenyt jo sellasesta suhteesta jossa alkoholi menee perheen edelle. Olen joskus ollut sellaisessa suhteessa kyllä ja tiedän, ettei ole helppo lähteä. Itsekkin suunnittelin silloin eksän selän takana muuton ja järjestin itselleni muuttoporukkaa. Vietiin kavereiden kanssa sitten yks päivä vaan meidän yhteisestä kämpästä tavarat mun uuteen asuntoon, sillä välin kun mies oli töissä. Jätin keittön pöydälle kihlasormuksen ja lapun että "en jaksa tätä, että alkoholi on sulle kaikki kaikessa. Hyvästi" En ole sen koommin hänen viesteihin vastannut enkä soittoihin.
Hän oli myös väkivaltainen.
Muutto tosiaan piti suunnitella häneltä salassa ja kaikki muut omaan elämääni liittyvät asiat. Tosin meillä ei ollut lapsia, joten siinä mielessä lähteminen onnistui paremmin.

Joo tosiaan ite on ruvennu kiinnittämää huomiota muitten alkoholinkäyttöön..ja kukaan ei sitä tunnu oikein osaavan käyttää:bored: mut heii. Tarttisin vinkkei teiltä kokeenemmilta, että millainen sitteri olisi hyvä?Pitääkö siinä olla vibra mukana tai lelukaari taitai?mikä olisi tärkeää ottaa huomioon?ja toinen kysymys olisi, millainen on hyvä syöttötuoli?:anyone

Anteeks Jemina, mut aiheutit mulle päivän naurut.. :D VIBRA!!! Tiiän kyllä mitä tarkoitat, mutta kuulostaa niin härskiltä...

Tosi ikävää toi ketkä painitte miehen/sukulaisten alkoholin käytön kanssa, paljon voimia!

Jemina meillä ollut ihan perus sitterit, ilman mitään vibroja ja hyvin ollaan pärjätty, lelu kaari taitaa aika useassa olla aika vakio mutta ei sekään mun mielestä mikään must, ihan maku asia minkä haluaa ja kuinka paljon haluaa rahaa käyttää ja millä lisävarusteilla.
Meillä on ikean antilop syöttö tuoli jossa on turva vyö että ei pääse tippumaan kun kiipeämään oppii, pehmuste siihen ostettiin prismasta että mukava istua:)
Me kun ei hirveästi rahaa viitsitä käyttää sellaiseen mitä ei pitkään tarvitse:)

Mies vaan höpisee niistä pennuista kun se niin haluaisi lunalle leikkikaverin ja tontille vahtikoiran niin ei tarvitse nähdä meistä huolta kun se on töissä... Jos se pentu meille tulee niin alkaa olla kokoa meidän pesueella 4 lasta ja 2 koiraa aikamoinen combo:)

Kyllä se on ihan selvästi jo ongelma, eikä mitenkään normaalia, jos tuohon tahtiin tinttaa! Mä en ole esimerkiksi edes koskaan nähnyt mun miestä varsinaisesti humalassa, vaikka me ei kumpikaan todellakaan mitään absolutisteja olla. Nyt se ei juo juuri koskaan, korkeintaan 1-2 jos joku tarjoaa ja mä erikseen sanon että ota sä vaan ihmeessä ja että ei mua haittaa. Sen mielestä se on ihan normaalia huomaavaisuutta mua kohtaan olla myös juomatta, kun minä olen raskaana. Myöskin mun "sosiaalisessa kuplassa" on nykyään aika harvinaista nähdä tuttuja ihmisiä kovasti päissään.

Mä olen nuorempana pari kertaa myös ollut suhteessa, jossa on miehellä ollut pientä alkoholiongelmaa. Silloin keskustelut käytiin aina ylilyöntien jälkeen, mutta aina tuli seuraava kerta. En vielä silloin nuorempana ihan tajunnut, mitä se tarkoittaa, kun ihminen ei pysty kontrolloimaan omaa juomistaan. Samaa mieltä olen siitä, että paras tapa auttaa sekä itseään että miestä on nostaa rauhallisesti kissa pöydälle (silloin kun hän on selvinpäin), asettaa ehdot ja pysyä tiukkana. Siitä tietysti suuttuvat, mutta silloin ei puhu mies vaan alkoholi. Jos mies ei itse ymmärrä oman käytöksensä typeryyttä, jossain vaiheessa pitää olla realisti ja miettiä ratkaisuja suojellakseen lapsiaan ja itseään jatkuvilta pettymyksiltä. Ja kyllähän se luottamus väkisin tuollaisessa kärsii, ja sitten hiipuu lopulta myös rakkaus.

Voimia ja sympatiaa teille, joiden puolisoita tai muita läheisiä alkoholi riivaa! <3

Alkoholi on kyllä pirullinen kun ottanut vallan sekä omassa että mieheni suvussa useammalla miehellä, lapsemme molemmat ukit olivat menehtyä alkoholismiin alkuvuodesta joutuen aivoleikkaukseen ja dialyysiin. Appi jatkaa viinin parissa mutta edes toinen ukeista ryhtynyt raittiiksi ja saanut reseptilääkkeen joka tarkoitettu alkoholin suurkuluttajien avuksi, olen kovin ylpeä hänen elämäntaparemontista :) Sitteristä en hyvää merkkiä osaa sanoa mutta meillä toiminut perussitteri jonka korkeus säädettävissä ja turvakiinnitys ilman erillistä kaarta, esikoinen ollut halukas yrittämään kuperkeikkoja joten turvallisuussyistä saa istua sitteristä vain jos siinä turvakiinnitys. Meillä stokken syöttötuoli johon tykästytty, sitä voi säädellä hyvin eri ikävaiheita varten :)

Voimia kovasti miestenne alkoholinkäytön kanssa tuskaileville!!! Itekkin huomaan, että toleranssi on tosi pieni kattella humalaisianäin raskaana ollessa... Mies on pari kertaa ottanut enemmän mun raskausaikana,mutta onneks on sit ollut baarissa loppuillan. Mä en kestä yhtään känniapinointia näin odotusaikana!

Muuten tuli tossa mieleen yks asia, mitä en ole viä lääkäriltä kysynyt (kun ei ole lääkäriä viä ollut), että miten on mahdollista, että mun l.a. siirtyi ekan ultran perusteella 2.1.2016--->24.12.2015, Kätilö tarkisti mitat viä pariin otteeseen, joten ei siinä pitäs olla virhettä :wideyed: Mulla on kuitenkin ihan säännölliset kierrot, joka toinen kierto 24vrk ja joka toinen 25vrk. Viimeiset kuukautiset alkoivat 28.3. ja ovulaatiolaskurilla hedelmöityksen olis pitäny tapahtua jo kp 6, että saa lasketuksi ajaksi 24.12... Jos nyt oikein laskin, mutta eihän toi voi olla mahdollista? Onko ketään muuta, jolla l.a. siirretty ultran perusteella?

Mukkis rv 20+2

Muokattu viimeksi:
Mun isä oli ennen alkoholisti ja joi vuosikymmeniä ja mulle aina sano että hän voi lopettaa millon vaan. Hyvätuloisena omaisuuttakin oli mun isälle kertynyt paljon ja firma pyöri oikein hyvin. Sitten pikkuhiljaa se viinan kittaaminen johti velkaantumiseen ja siinä joi autot, mökin, asunnon ja kaiken minkä omisti, tietenkin yritykselläkään ei enään pyyhkinyt kovin hyvin kun äijä oli aina kännissä. Ennen kun mun isä suostu menemään vihdoin katkolle se oli luuta ja nahkaa, kakkas ja oksensi verta, liikkuminen onnistu ennään vaan konttaamalla. Nyt 10-vuotta myöhemmin mun isä ei koske edes liköörikonvehtiin ja on saanut yrityksensä pyörimään niin hyvin että on saanut asunnon, autot, kaikki takas. Menetettyjä vuosia ei saanut mutta sanon vaan että on se hitsi kumma kun niin monen suomalaisen (varsinkin miehen) on pakko lähestulkoon kuolla kun myöntää että on ongelma.
Mun miehen kanssa ollaan oltu yhessä pitkään ja varmaan näistä kokemuksista johtuen mun mies ei halua juoda alkoholia. Nyt ei ole kolmeen vuoteen yhtäkään ottanut, Ite oon ottanut ennen raskautta ehkä yhen saunasiiderin kerran kuussa. Muutenkaan en tajua sitä hirveetä hinkua olla sekasin, ehkä jokaisella meistä omat kokemukset alkoholista/läheisten alkoholin käytöstä vaikuttaa omaan alkoholin käyttämiseen.

Mua on nyt kolme päivää huimannu, varmaan verenpaineesta ku yläpainen noin 100 luokkaa ja alapaine noin 50.
Millähän sitä sais nostettua? Inhottavaa tää keikkuminen.
Sit toi hitsin nukkuminen, kui se voi olla niin vaikeeta päästä heräämisen jälkeen takasin uneen? :meh:

Joulukuuta ei millään jaksais odottaa. Tuntuu että aika menee nopeesti mut silti aivan liian hitaasti.
Mies haluaa mennä tässäkin raskaudessa 4D-ultraan, sinne olis sitten tarkotus ens viikolla mennä. Mä en ehkä menis tällä kertaa Brunolle kun se ei viimeks oikein osannu päättää lapsen sukupuolta :grin
Vaikka onhan se tietenkin pätevä ja huippu mutta täytyy vähän vertailla.
Mä yhtenä päivänä tässä mietin että kenellekköhän meistä vauva syntyy ekana, no joka tapauksessa saadaan jokainen vuorollaan. On vaan jotenkin niin herkkää ajatella että jonain päivänä meillä ihan kaikilla on tosiaan ne vauvat sylissä :Heartred
Tänään oli tällänen purkauspäivä.
Ainiin, tissit on pääsääntösesti kuitenkin ruokkimista varten, ja mun mielestä on aivan väärin häätää jonnekkin vessaan äitejä syöttämään lasta. Toki itse haluan olla jossakin rauhallisessa paikassa imettämässä, kuitenkaan mun tissit ei kuulu ihan kaikille :p

Mulla siirty la ekassa ultrassa oliko se nyt omien laskujen mukaan 7.12 ja ultran mukaan la on 3.12, mulla kierto suht säännöllinen 26 päivää ja viimeisimmät menkat oli 3.3. Me kyllä oltiin lopetettu minpillerit ennen kun tärppäs ja ihan kalenterista laskemalla katsottiin hed.päivät:)
Oliko teillä mukkis ovistikutuksia ennen kun tärppäs? Mietin sillä kun välttämättä ovikset niin tarkkoja joka kk? Jos kuitenkin pikkunen saanut alkunsa oletettua aikasemmin?
Anyways en olis kamalan huolissaan asiasta jos kerran kaikki muuten ok:)

Pikku pikkunen taas iltajumpalla ja en malta liikkua makkarin suuntaan kun potkii kovin<3

Mulla myöskin ikäviä kokemuksia alkoholista. Mun isä on juonut koko mun elämän ja vuosi vuodelta enemmän. Itsehän ei myönnä ongelmaa kun töitä tekee ja on vakavarainen. Juomisellaan on aiheuttanut niin paljon pahaa mieltä ja huolta kaikille, erityisesti äidille joka ihan ihmeellisesti aina vaan jaksaa ja jaksaa Reilu vuosi sitten katkaisin välit kokonaan, en halua/tarvitse elämääni tuollaista juoppoa saati halua, että lapset joutuvat näkemään ja kuuntelemaan samaa paskaa mitä minäkin. Jos juomisen lopettaa niin otan avosylin vastaan. Kaiken on nyt kääntänyt minua vastaan, eikä ole ottanut yhteyttä ollenkaan. Mieheni kanssa tein ko. asian heti selväksi, etten todellakaan aijo katsoa kännäilyä, ota tai jätä ja meillä ei ole asian suhteen ollut koskaan ongelmaa. Alkoholia käytämme kohtuudella, tosin nyt tietenkin ilman ja mies saattaa muutaman saunakaljan viikonloppuna ottaa. Periaatteena myös se, että lasten ei tarvitse nähdä ja kuulla humalaisten juttuja! Ugh olen puhunut

Takaisin