Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllähän se valitettavasti on... Mut en voi tehhä mitään, koska olin vuokra firman kautta sopparilla jossa luki 0-40h viikossa ja määräajan. Eivät jatkanu vaan sopparia enää "tuotannollisista" syistä mukamas. Vähän vituttaa, koska olin pääsemässä sinne talon kirjoille vakkariksikin..

Wildside: liittoon yhteyttä, niin saat 2 vuoden palkan korvauksena :D

Mulla tää stressi johtuu ihan syyllisyyden tunnosta. Pääsin just työhön, jonka takia opiskelin neljä vuotta enkä omaa mitään työkokemusta (työharjoittelujen lisäksi). Muuttuisi vakituiseksi, jos voisin olla töissä 4.12 asti, mutta ei ole mahdollista raskauden takia. Plus et tiedän työyhteisön joutuvan pulaan ainakin aluksi.
Tuntuu et kaikki on ihan valtavan innoissaan vauvasta ja itse pelkään syyttäväni vauvaa loistavan työmahdollisuuden menetyksestä. Työpaikka on hyvin lapsi myönteinen, joten pelkoni ovat todennäköisesti turhia, mutta mutta..
Kerron vasta rakenneultran jälkeen

Poodle: hyvästä hoitopaikasta kannattaa pitää kiinni. Kunnallisessa yksi hoitaja huolehtii 7 yli 3-vuotiaasta ja se on paljon! Teil on ollu hyvä tuuri

Ei onnistu tuolla sopparilla. Liittoon oltu yheyksissä. Sillähän ne pystyy livahtamaan tuosta tilanteesta ku sopparissa lukee 0-40h viikossa eli ei periaatteessa tartte tehhä yhtään tuntia.. Sen takia on hankalaa. Eikä sitä voi todistaa millään että olisivat raskauden takia lopettaneet työsuhteen. Ei oo muuta ku sana sanaa vasten. :(

Täälä ei oo rinnoissa oo maidosta varmaan tietookaan, kun ei kasva tms. Voikohan vaikuttaa jotenkin imetykseen jos vielä ei näy rinnoissa mitään merkkejä?

Josa ei se rinnan tuotanto oo tissien koosta kiinni :) mun serkulla oli iha jäätävät melonit, varmaan jotai F-kuppia ja ei yhdenkään raskauden aikana tai sen jälkeen tullut tilkkaakaan maitoa rinnoista. Ja kolme lasta on kuitenki mun serkulla.
Itteeki jännittää ku rinnat kyllä kasvaa ja nyt huidellaan jo koossa 80E, ni mietityttää että tuleeko mulla maitoa ollenkaan! :/ kaverille synty pari viikkoa sitten muksu ja sillä alko vasta viikko synnytyksestä tulla maitoa, kun se vaan jakso yrittää eikä luovuttanu kesken vaikkei maitoa tullukkaan.
Aika sen varmaa sit näyttää että kuinka se imetys ja maidon tulo alkaa onnistua.
Mutta elä josa vielä huoli <3 :)

JoSa ei se merkkaa sitä että jos raskaus aikana ei tule rinnoista maitoa etteikö imetys menis hyvin kun synnytys käynnistää hormoonit jotka käynnistää maidon tulon, jos nyt muistan tän väärin niin korjatkaa :)

Käytiin tänään katsomassa 6 viikkoisia rotikan pentuja porukoilla ja voi söpöys, että olivat ihania pikku palleroita<3 tytöt olisivat halunneet pikkusen kotiin, mutta katsotaan nyt...

Onnea muuten kaikille jotka ovat käyneet ultrassa:)

On teillä kyl pikkasen eri kokoluokan tissejä ku täällä... Edelleen mennään samoilla A-rintsikoilla, joistain malleista hyvällä säkällä B. Nyt ne on ihanan täydet ku ennen just ja just... Voi miesparkaa kun ei tie miten olemattomat ovat sit imetyksen jälkeen :(

Ei ne isotkaan aina kauheen kivat oo. Mulla on F-kuppi jo ennen raskautta ja mullaki vaan paisuu.. Ensinnäkin mulle ei löydy tissiliivejä normaalikaupasta sitten alkuunkaan ja vaikka löytys niin eivät oo kovinkaan tukevia. Pitää ostaa ihan tissiliivikaupasta (siellä on kallista), että löytyy tarpeeks tukevat yms. Ja kyllä ne pistää kivasti välillä silti hartiat tooodella jumiin.. Nooh ei tarvitse varmaan puhuakkaan sitten kun imetyksen lopettaa. Kaks rukkastahan tuohon jää sitte vaan roikkumaan :D Isoa rukkasta :D

Mies tykkää kyllä isoista tisseistä ja oonki sen antanu nyt nauttia niistä kun vielä voi :D

Wild veit sanat suoraan mun suusta... Mulla kans F kk ja olisin iloinen jos olisivat pienemmät! Mulla joka raskauden aikana kasvanut 1kk aikalailla vaan miehen iloksi;)

Tytsy78 veit sanat suustani nyt tuntuu täysiltä b kupit, mutta imetyksen jälkeen on taas aivan toisin nimim kokemusta on

Joo itekki välillä kiroon, et vois pienemmät olla. Kauheesti rajottaa myös vaatteiden pitoo esim ei yksinkertasesti voi pitää olkaimettomia tissiliivejä kun eivät tue ollenkaan. Eikä näin ollen voi myöskään olkaimettomia mekkoja tms..

Tisseistä tulikin mieleeni, onko kukaan koskaan miettinyt että mistä johtuu kun nyt on ollut uutissivustoilla aikapaljon juttua että imettämistä ei sais somessa/julkisesti näkyä ( vaikka eihän se ole kuin lapsen ruokkimista, ei mitään seksuaalista) mutta sitten kadun varret täynnä bikinimainoksia, somessa tms avoimia kaula-aukkoja ja muutenkin tuntuu että katsot minne tahansa niin on tissit naamalla... Miten imettäminen on sitten niin kauheaa että sitä ei saa näkyä? Mutta muuten saa rinnat esillä taplailla? Olen asiaa kovin miettinyt mutta mä en keksi mitään hyvää syytä miksi luonnollisesta kauniista asiasta tehdään luonnotonta ja rumaa? Siinä loppuillan pähkinä:)

Äippä, täälläkin mietitty iha samaa, ja kai tämäkin sellanen asia, johon ei saa kunnollista selkeää vastausta mistään suunnasta. Onko se sitten sitä, että perheen perustamisessa jotkut asiat, kuten imettäminen on vielä niin "tabu" jollain tapaa, että siitä ei millään haluta julkista tapahtumaa, öö, olikohan kaukaa haettua? Mutta pakostikkin tuntuu että vieläkin jopa täälllä suomenmaassa halutaan yrittää tunkea perheet, äidit ja iskät tiettyyn muottiin sopiviksi, säädyllisyyttä vähän turhan tiukoissa mittasuhteissa, vähän tällanen vanhoillinen meno tuntus vielä olevan perheen perustamisessa..Ja jännän tekee tästä asiasta vielä sekin, että on niin paljon ristiriitasta tietoa tästä julkisesti imettämisestä, joissakin ruokapaikoissa saa, joissain ei, joissain yleisissä paikoissa saa, joissakin ei, ja tää on omituisinta, että joissain paikoissa ei saa imettää, joissa on vessassa lapsen hoitopöydät ja kaikki, eli ns. perheystävälliset paikat, joissain näissäkin paikoissa se pitäisi tehdä siellä vessassa, muitten katseilta piilossa??

Täällä herätty taas aamuyöstä, kuten näkyy. Yksinkertasesti silmät pamahtaa auki kesken unien eikä väsymyksestä oo enää tietookaan. Tänään miehen 4w pojan kanssa markkinoille, jos sieltä löytys possujunaa tai pomppulinnaa, ja ittelle jotain kaunista ja turhamaista härpäkettä ^_^ Kuuman suihkun ja teekupposen voimalla.

Onko muilla alkanu näkymään ihan järkkyjä painajaisia? Mä oon nyt niistä kärsinyt jo jonkun aikaa, ovat niin realistisia kauhu-unia että porautuvat niin lujaan tuonne muistiin, ei kiva :/

Imettämisestä olen sitä mieltä.. Miksi pitä tehdä siitä iso numero? Mun mielestä pitää siirtyä sivummalle ja imettää lasta. En ymmärä miksi pitä kaikkil näyttää "minä olen äiti ja imetän"
Juu ja itse rakastan sitä hetkeä kun saan imettää lastani, mutta edelleen en ymmärä miksi ei vois kunnioita muita ihmisiä ympärillä? Mut kukin omalla tavalla :) itseäni ei häiritse kun äidit istuu tissit paljaana ja ruokki lasta en vaa ymmärä kenelle ja mitä siinä todistetaan :)

Äippä: Ostin muutamat Disney-aiheiset asut yhdestä urheiluliikkeestä (?), mutta muuten jäi vauva-aiheiset shoppailut vähiin. Ei tullut vastaan mitään ihania liikkeitä ja en ollut etukäteen sellaisia etsinyt.
Oli ihanaa vaan tallustella Tallinnassa ja nauttia kauniista ilmasta.

Tuosta imettämisestä oon Marabellan kanssa samoilla linjoilla. Itse vähän sivumpaan ja vauvan päälle hieman huivia tai jotain muuta peitettä, niin ei häiritse ketään. Näin ovat kaverini toimineet ja näin aion itsekin toimia.

Takaisin