Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kohdunkaula hyvä ja napakka, täysin kiinni. Hiivaa se ilmeisesti on, mutta sain nyt vahvemmat tropit, joissa on myös bakteeriin tehoavat aineet. Jos ei siis sillä parane, niin sitten on ihme. Kipukin johtuu ilmeisesti tulehduksesta ja se rasituskin oli sitä ilmeisimmin pahentanut. Tosi ärhäkkä tapaus vaan tämä tulehdus.

Air4M hyvä että kohdun tilanne on hyvä. Pikkunen saa vielä kauan pysyä massussa kypsyttelemässä <3

Mulla on muuten rv 28 joensuussa, joku pään kontrolliultra. Sano eilen kyssissä, että sen vois varmuuden vuoksi käydä ja nyt alko ihmetyttää, et eikö se saanu päästä näkyviin kaikkee aivojen osia vai mitä... Helvetti ku en tajunnu kysyy ku olin niin huumassa siinä tilanteessa..

Outs :s toivottavasti wildside kaikki on hyvin :) parempi se on varmistaa ainakin kaikki saa mielenrauhaa sitten :)

Tottakai on hyvä varmistaa, mutta noi viikothan on jo tosi isot esim keskeytykseen... Tai siis elkää nyt käsittäkö väärin.. Ollaan miehen kanssa puhuttu, että jos vauvasta löytyy jotain poikkeamaa niin keskeytetään. Lähinnä pelottaa nyt sitte se, että jos ei ookkaan kaikkien aivojen osia kehittyny ja kontrolliultra vasta noin myöhään niin meidäthän pakotetaan synnyttää vammanen lapsi. Ikävän aiheen otin esille, mut ku ei tätä voi olla miettimättä..

Wildside: Saiko teillä rakenneultrassa päästä miten kuvaa? Meillä katottiin pää vielä varuulta alakautta kun asento oli sellainen että ei mahan päältä saanut tarpeeksi hyvää kuvaa.

On kyllä jännä että noin myöhään on vasta kontrolliultra! Mut toisaalta luulen et ei ollu mistään isosta kyse kun annettu vasta noille viikoille kun ei oo keskeytys enää mahdollinen. Tietysti tommoset huolestuttaa mut uskon että kaikki on hyvin :)

Hui, nyt alkaa itseäni jännittämään enemmän se rakenneultra :\ aika jännittynyt oon koko raskauden ollut kun aika pitkään tätä palleroa yritimme ja nyt se viimesellä onnistu niin toivois vaan että kaikki menis hyvin :) toivottavasti teilläkin menee ! :) <3

No ei me saatu ku profiilista kuva mukaan. Meilläki vauva käänty aina huonoon asentoo ku päätä katottiin, mut ei meillä kyl alakautta sitä katottu ollenkaan. Massun päältä mentiin koko tutkimus.. :( Apua nyt jäi kyl huolettaa asia..
Munki mielestä jännä, et noin myöhään!! Kun tosiaan meillä ei vaan yksinkertasesti rahkeet riitä hoitamaan vammasta lasta. Toki arvostan sellasia ihmisiä, jotka siihen pystyvät. Mut itse katson sen liian rankaksi.
Aloin just tutkii omaa kantaa, et oisko tuosta eilisestä käynnistä kertomusta tuonne laitettu.

Jos ne nyt vaan haluaa saada paremman kuvan päästäkin. :) Toivotaan että ei oo mitään ihmeempiä kuin varman päälle tarkistus! Kyllä sitä uskoisi, että olisivat sieltä aikaisemman ajan teille varanneet jos olisi jostain vakavasta epäilys. Aikansa se ultraaja kokeili sitä saada tuosta päältä katsottua, mutta sai vaan mun olon tosi epämukavaksi niin ehdotti joko uutta aikaa tai alateitse ultrausta.

Tuolla mun omassa kannassa lukee näin: uä:llä hyvä näkyvyys, sikiö normaalissa lapsivedessä, kasvultaan viikkoja vastaava. Rakenteet normaalit, kaksi napa-arteriaa ja napanuoran kiinnittyminen normaalisti siistiin takaseinäistukkaan, joka ei tule kohdunsuulle.

Sit suunnitelma kohassa lukee: muuttamassa Lieksaan. Tämä teksti ja kopiona aiemmat gyn-tekstit lähetteenä pkks/äitiyspoliklinikalle, jonne suositellaan kohteliaimmin keskiraskauden kontrollia H 28.

Elikkä onko teillä muilla tota keskiraskauden ulrtaa ollenkaan.
En myöskään tienny, et tätä raskautta hoidetaan riskiraskautena. Vaikka tiesin kyllä, että tiiviimpi seuranta on keskenmenojen takia.

Meillä ei ainakaan oo ollut puhetta kun np, ja rakenneultrista. Käväsin mielenkiinnosta kattomassa ton oma kanta tekstin niin oli kyllä vähän suppea pätkä. Merkitty että rakenteet ok, viikot 20+3 koko vastaa viikkoja 20+6, normaali määrä lapsivettä ja näkyvyys aivojen alueelle huono.

Kauheita kun tälläistä joutu miettimään :( toivotaan ett hänellä olis kaikki loistavasti :)
Itselleni aikaa kurja fiilis :( väsymys jatkuu ja sehän tarkoittaa ett koko päivä on pilalla :(
Olin eilen neuvolassa ja siellä oli sijäis täti! Kysyi multa ett miten voi?, nii kun rupesin kertomaan hän vaa siihen ett sulla on kohta lääkäri nii juttele sille!
Kaikki muu oli oko ja jopa -300g "laihduin"
Ja taas pahoitin mieleni anopista! Kattosi kun fb:ssa hän viettää aikaa lapsilapsien kaa ja meidän mukulat ei koska saanu osallistua :( mikäkö meidän mukulois on vika ko hänelle ne ei kelpaa? Päätin ett mä en oo sen kaa enää tekemisissä ko vaa pakosta!
Muutenkin huomasin ett jos mä en soita kenellekään nii eipä mullekaan soitetaan! Jopa oma äiti!!!! Tai "unohdetaan" soittaa takaisin!
Ehkä sekin masentaa ett jäin ulkopuoliseksi :(
Mikä ihmisiä vaivaa?! Jos mä oon paksuna nii ei se sitä tarkoita ett olen kuilut!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Wildis, mä muistelisin että jos tosiaan hoidetaan riskiraskautena, on ultria neljä? Joista yks siinä viikon 30 paikkeilla. Jos siellä aivoissa olis ollut jotain vikaa, niin varmasti olisivat laittaneet sut kontrolliultraan paljon aijemmin. :) Riskiraskauden seurantaan taitaa kuulua toi rakenteiden perusteellisempi tarkkailu, joten jos kyse olis vain siitä? :)

Meillä oli painoarvio 20+3 385g, taitaakin selittää tän mamman ruokahalun. :-D

Onkos muilla pesänrakennusviettiä? Täällä on hulluus valloillaan, oon pessyt, viikannut ja surrannut nukkaleikkurilla vinon pinon vauvanvaatetta läpi, seuraavaks tekis mieli järjestellä kaappeja.. :wacky:

Salli 20+5

Muoks, oi pajko muokata tähän nää viikot oikein, miten, siis MITEN onnistun aina sössimään niiden kanssa. :-D

Muokattu viimeksi:
Meillä pesänrakennus viettiä miehellä sen verran että meinas kolme viikkoo aikaistaa muuttoa, eli muutto ois ylihuomenna ja ei ole edes alettu pakata :D kuulemma talkoovoimilla selviää, itsehän en edes ole kotona viikonloppuna joten saa nähdä osaanko kotiin enää ollenkaan reissun jälkeen :D

Joo mustaki tuntuu, et jos riskiraskaus niin tarkkaileevat rakenteet sitten tarkemmin. Toisaalta hyvä, mut onhan tässä huoli koko ajan kuitenki mukana.

Ompa jännä kun en tosiaan tienny, että kyseessä on riskiraskaus. :D Noh kannattaa käydä joskus lukemassa näköjään diagnooseja :D

Meillä pesänrakennus viettiä miehellä sen verran että meinas kolme viikkoo aikaistaa muuttoa, eli muutto ois ylihuomenna ja ei ole edes alettu pakata :D kuulemma talkoovoimilla selviää, itsehän en edes ole kotona viikonloppuna joten saa nähdä osaanko kotiin enää ollenkaan reissun jälkeen :D

Haha, meilläki mies aikaisti muuttoa että päästään sisustamaan ja sovittelemaan minne vauvantarvikkeita voisi laittaa :laughing002
Onko muuten täällä kukaan ostanut valmiiksi hoitopöytää? Mielenkiinnosta kyselen että, millaisia hoitopöytiä olette ostaneet/ tai hankkimassa? Itse kun tahtoisin sellaisen leveämmän version.. jossa olisi laatikoita vauvan tavaroita varten (: täytyy katsoa vielä netistä millaisia löytyy!

Meillä on sellanen aika levee versio, jostain 26 vuoden takaa kun on miehen entinen. Siinä on tilaa ihan kunnolla vaatteille yms. Anoppi on sitä ite nyt käyttäny omana vaatelaatikkona. :) Katotaan miten se mahtuu meijän uuteen kämppään sitten kun kahen viikon päästä muutetaan.

Takaisin