Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi kaikki :) täällä ollu tänään masussa oikei aktiivinen päivä. Hauskasti tuntuu liikkeet tuolla vähän enemmän vasemmalla, missä oon alusta asti tuntenu pientä painetta..siellä se potra olla möllöttää. Välillä tuntuu jopa inhottavalta tuo möyriminen, mutta silti niin se on niin ihanaa <3 ens viikon torstaina ois rakenneultra niin jos siellä sukupuoli selviää niin lähen intopinkeenä shoppailemaan pieniä kuteita sun muuta tavaraa..tai kai sitä pitäis alkaa pienen tuloon valmistautumaan pikkuhiljaa kun oikein mitään ei olla vielä hommattu. Vauvan hoito/ leikkihuonekin on vielä maalaamatta ja sisustamatta, mies kun päätti alkaa meidän paluun ympärille rakentaa terassia sen sijaan että sisällä rempattais :D No, antaa isännän nyt tohottaa kun kerran sai inspiraation :D täällä kaikilla ihania ultrakuulumisia, toivottavasti saan itsekin sellaisia reilun viikon päästä :)

Amanda tutulta kuulostaa nuo raskausajan herkistelyt. Mullakin välillä ollut kauhee tarve päästä kullan kainaloon ja halattavaks, ja jos se ei onnistu niin tulee järkky ja hyljätty olo.. voi meitä naisia. Ja meijän miehiä :Heartred

Ja tervetuloa uusille :) Mäkin yritän käydä lukemassa kaikki kommentit täälä koska niistä saa niin paljon. Ja kirjotan aina jos johonkin väliin ehdin tai osaan :) Tärkeä foorumi itelle ja henki on edelleen niin hirvittävän mukava , kiitos siitä kaikille!!

Rakenneultrassa meillä oli painoarvio 360g ja viikkoja oli 20+4 (vastasi viikkoja 20+3). Tämä poika oli tismalleen samanpainoinen kuin siskonsa aikoinaan rakenneultrassa samoilla viikoilla :) Jännä siis nähdä onko minkä painoinen syntyessään :)

Niin ja onnittelut ultrassa käyneille tyttö- ja poika lupauksista :)

Mulla on ru vasta ens viikon pe, ja varasin varuulta 4D ultran yksityiseltä kun aattelin että jos ru:sta jäis jotain ajatuksia kaihertamaan tms., mutta siis onko kellään kokemuksia Lahden paikasta? Joku Arte?
Esikoisen kanssa käytiin Femedassa mutta nyt ei oikein raaski, plus matka olis vähän lyhkäsempi. Mun mielestä Porvoossa ei ees oo 4D mahdollisuutta, useimmissa muissa taitaa jo olla?

Nannuska; Lahes käyty PerheArtessa. Ihana paikka ja erittäin mukava henkilökunta. Hinnat tosi edulliset ja tekevät varsin perusteellista työtä.:)

Me saatiin molemmista ultrista varmaan 10 kuvaa mukaan :) ihana möyryäminen mahassa nyt jo tosi usein ja tuntuu hyvin uloskin päin <3

Mistähän vois johtua kun on alkanut sattuun mahaan aina kun käy kävelyllä? Silleen samantyyppinen kipu kuin jos pistää (lenkillä rinnan alle) mutta tossa alavatsalla vähän oikeella navasta pituussuunnassa melki koko matkan navasta alas?

Onko Hgissä suosituksia sille 4D-ultrapaikalle? Halpa ja hyvälaatuinen paikka haussa. Moni on käyny sillä jollain suositulla Brunolla, mut kai niitä muitakin on?

Miulla on kipuja alavatsassa aivastaessa, mietin että olisiko ihan kasvukipuja :)

Tytsy78, mulla just tollaset kivut ristittiin liitoskivuiksi neuvolalääkärillä. Ite olen sairaslomalla kipujen takia ja liikuntaa saan toteuttaa vaan sen verran, ettei satu. Eli mummokävelylenkkejä harrastanu nyt viikon verran. Eikö näy kivut helpottavan. Joillaki kuulemma menee ohi, mut joillain kestää loppuun asti.

Ngale, voi ei :/ onko sulla kipuja koko ajan? Mulla kun vain lenkillä. Kotona hääräillessä ei mitään. Muuta liikuntaa en oo nyt paljoa harrastanut, mut taisi tanssiessakin samaan paikkaan tuntua välillä. voi apua jos tästä joutuukin saikulle heti loman perään :/

Meiän Pötkylä oli 320g ja rv 19+6 eilen. Sekä tään painoarvion ettänsukupuolen kysyin. Harmittaa kun en kysynyt pituutta. Kuvittelin et se olis automaattisesti ollu siinä tulodteessa jonka sain.

Mulla kiridtelee ja kovettelee tosi herkästi nyt alavatsalla. Istuminen pahentaa, makaaminen olis parasta... Tuntuu semmonen jännä niinku olis vanne tuossa alahalla... No jospa kuuluu asiaan?

Tytsy siinä oikeella puolen aika alhaalla on umpisuoli.. Mulla tutkivat kyssissä tosi tarkasti sillon alkuraskaudessa kun oli tollasia samanlaisia kipuja kun sulla. Ja mulle sanottiin, että raskaus altistaa umpisuolen puhkeemiselle vielä herkemmin.
Mut jospa ne olis vain liitoskipuja sulla. Jos ei ala helpottaa, niin kannattaa olla neuvolaan yhteydessä. :)

Metsäläinen, niin mullakin! Pitää istuu tosi hyvässä ryhdissä, jotta olis mukavaa. Ja vatsalihakset on selkeästi kipeät. Kaipa ne paikat vaan alkaa nyt venymään, kun toukka tarvii lisää tilaa? <3

Mulla on ollu ongelmana kanssa nuo masukivut kävellessä, mutta mulla ne menee ohi jos jatkaa kävelyä. Mutta neuvolassa väittivät ettei voi olla liitoskipuja muka vielä.. Kai ne jotain kasvukipuja sitten vaa mut kuulostaa ainakin ihan täysin liitoskivuilta

Takaisin