Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Merituuli tervetuloa linjoille ja tervetuloa Suomeen :)
Onnea tämän päivän ultra kierrokseen!!! Mahtaako olla tyttö vai poika päivä ;)

Kelasta voi hakea etuuksia rv 22 jälkeen äitiyspakkausta/äitiysavustusta (140€)
Samalla voi hakea sen äitiyspäivärahan (oliko se 3kk) ja sen jälkeen jatkuvaa vanhempainpäivärahaa (6kk) lapsilisää muistaakseni ei tarvii erikseen hakea tai itse en ole sitä hakenut:)
Isävoi halutessaan hakea sitä isyysvapaata.
Neuvolasta saa sen raskaustodistuksen niin se pitää viedä kelaan ja työnantajalle!

Tänään viimeset tavarat pitäis viedä uuteen kotiin... Ja tietysti se mun lääkäri, paljon hommaa taas tähän päivään:)

Rv 22+5

Netissä saa ne kelan tuet haettua ja kaikki sillä samalla hakemuksella samalla kertaa

Mulla ollu kerran kunnon pissatulehdus 2,5v sitten ja se oli kauheaa. Mitään semmosia oireita ei oo ollu. Ainoastaan käyn usein pissalla. Muuta siitä pissassa ei löytyny ku ne punasolut. Tosin vaikuttaako ettei ollu ku tunnin rakossa...? Jospa ne soittais mahd pian jatkosta

Hei uusille ja onnea ultraan menijöille!

Mies heräsi aamulla ja totesi nähneensä painajaista, että meille tulikin kaksi tyttöä kerralla! :D Mies vähän stressaa, jos meille tulee tyttö, että miten pärjää sen kanssa, joten kaksi tyttöä olisikin hauska. Ylihuomenna selvinnee kumpi on tulossa, itsellä niin vahva poikaolo, että varmasti hämmentää, jos masussa kasvaakin tyttö.
Sanomattakin on varmasti selvää, että on se tyttökin tervetullut ja rakastettu.

Onnea ultrailijoille! Se on jännittävä päivä! Itse tässä olen ollut ihan onnessani eilisen ultrakohtaamisemme jlkn. :) Pötkylä ilmeisesti on alkanut potkia myös niin, että tunnen sellaisia pieniä tökkäsyjä mahassa..? Ihmeellistä. Mulla istukko on edessä mutta ei kohdun suun päällä. Nyt olemme myös mökillä joten en välttämättä kovin aktiivinen täällä ole. Käyn aina vilkaseen mitä teille muille kuuluu.
Metsäläinen ja Pötkylä rv20+0 POKS

Tervetuloa uusille ja tauon jälkeen palanneille:) Mulla on kans sen verran puuhaa,etten pysty lukeen kaikkia viestejä ja pysymään aina keskusteluissa mukana,mutta on ihana lukea kaikenlaisia viestejä,ja opin paljon näistä jutusteluista.

Muutto täällä ohi,mut aika poikki.Paljon laatikoita purettavana ja tarttis hankkia yhtä sun toista, mutta rahaa on vähän ,kun mies opiskelee ja minä olen työtön opintojen loputtua.Sain osa-aikaisia töitä,mutten meinaa oikein jaksaa niissä.Etsin jotain vähän rennompaa ja kevyempää työtä.

Mulla on nyt alkaneet mielialat vähän heittämään.Olen kyllä ihmetellytkin,miten oon ollu suhteellisen tasainen raskauden aikana,vaikka monet puhuu mielialojen hankaluuksista.Ihan alussa ennen plussaa mulla oli kiukkuisuutta,ja sit on ollu enemmän vaan sellasta tunteiden herkistymistä,esimerkiksi jotkut jutut saa mut liikuttumaan tosi helposti.Vastasyntyneiden vauvojen kuvat,videot eläimistä,se kun ihmiset tai eläimet auttaa toinen toisiaan...

Nyt mä huomaan olevani jotenkin melankolinen ton muuton jälkeen,ja mietin,miks mies ei voi halata mua enemmän.Hellyydentarve on voimistunut,ja skitsoilen mielessäni,että mies on kyllästyny muhun,vaikka se melkein joka päivä sanoo rakastavansa mua....

Että hormoneilla on kenties jotain tekemistä näiden fiilisten kanssa.

Torstaiaamuna mennään rakenneultraan!Jännittävää!Mieskin pääsee ekan kerran mukaan ultraan,kun viimeks oli matkoilla.

Tänään 20+3.

Töihin palauttamaan kulkukortit ja avaimet... sitten pakkailua. Enää 3 kokonaista päivää Lahessa :) ja tänään 20+0! :)

Eilen kun kävin nukkumaan kyljelle alko hirveä nykiminen mahassa. En oikein osaa kuvailla muuten, ihan kun joku ois näplänny sisäpuolelta mahaa. Kesti aika kauan. Lie tyypillä ollu jorailut menossa?

cd11ca89e88e4191543be12ee4f2f155
Pojan haba <3 Isäänsä tulee <3

Oi miten ihana kuva Wildside! :) Onnea täältäkin vielä ultrassa käyneille ja ultraan menijöille!

Eilen piti sitten taas mooonien viikkojen jälkeen oksentaa o_O Olin syöny illalla liian vähän, mansikat närästi, pää oli kipeä ja keittiössä haisi palanu possu. Eihän siihen sitten muuta tarvittu :hungover: Muutenki oon huomannut, että alkaa taas vähän herkemmin etoa jos ei oo illalla syöny kunnolla. Oliskohan nuo raskaushormonit jotenki ottanu pomppausta ku mielialatki on olleet iha mitä sattuu...

Mulla ma ultra ja hitsi kun rupes nyt jännittää. Ihan ku olis vauvan lisäksi perhosia mahassa ;) eilen tuntu kädellä potkut just kun olin nukahtamassa..eihän siitä nukkumisesta mitn enää tullut kun tapitin silmät suurina ja tunnustelin potkuja. Eli ekat potkut check! Vko 19+2 iiiiiiiih♡

Huonosti nukuttu yö takana:(
Herättiin poikien kanssa kolmelta vessaan ja kun päästiin takas sänkyyn kuului kauhea ryminä, isän virittelemä hattuhylly rojahti lattialle. No eihän siitä nukkumisesta tullu enää mitään, pojat kuunteli jokaista rasahdusta. Sitten luettiin satukirjaa ja laulettiin unilauluja ja mitä kaikkee keksittiin. No viideltä pojat nukahti ja itse valvoin vielä reilun tunnin. Yhdeksältä ylös... Taidan ottaa päikkärit tänään.
Pikku Junior onneksi potkii masussa :)
Meidän pojan nimeksi tulee Francisco Gabriel, vielä käydään miehen kanssa keskustelua kummalla nimellä poikaa tullaan kutsumaan. Isänsä on itse Francisco ja haluisi poikaa kutsuttavan sillä nimellä (tai se lyhennetään joko Paco tai Pancho) ja itse taas ajattelen että suomessa helpompi olisi Gabriel. Tällä hetkellä poikaa kutsutaan Junioriksi ja katsotaan sitten miltä hän näyttää kun syntyy :)

Miulla ei oo ollu minkäänlaisia pahoinvointeja koko raskausaikana, alkuun se pelotti että onko kaikki kohdallaan kun ei oireita tuukkaan mut näin puol välissä oon iha tyytyväinen ettei oksennuskammosen oo tarvinnu ykäillä :D miekin öisin jään valveille ja tunnustelemaan potkuja <3
Eilen myös haettiin uuteen asuntoon jossa olisi takapiha :)
Se helpottaisi koiran ja kissan ulkoilutusta vastasyntyneen kanssa :)
Joku päivitteli kissan eläinlääkärikäyntiä, niin kyllä meilläkin maksoi paiseen poisto kissan korvasta 120€, vaikka aikaa siihen meni 15min...

Meillä on hankittuna jo pinnasänky, tai oikeastaan se on minun vanha, ystävältä saatiin syöttötuoli ja oma isäpuoleni osti yhdistelmävaunut jo kun olin n. viikolla 8 :D

Nyt RV 19+2 <3 ja poikafiilis täällä ja tieto saadaan ens maanantaina :o :)

No niin, lääkärissä käyty, kovasti se mittaili kohdunsuuta tms ja kehotti parin viikon vuodelepoon... Töissä on vaan tosi kinkkinen tilanne etten tiiä miten järjestää itseäni saikulle. Hankalaa. Ja nyt EI nimenomaan sais stressata yhtään.. aaaaargh.

Wild ihana kuva teidän pienestä, kunnon pala pojalla:D

Nepatti täällä mies pohti miedän ultran jälkeen sitä että ei se olis kuitenkaan osannut pojan kanssa olla kun meillä näitä tyttöjä muutama :)

Poodle täällä kans fiilis kun alku raskaudessa ällöttää ja kaikki haisee niin vahvasti, jännä nähdä mitä lääkäri kohta sanoo... Aika olis 14.30

Mir ihana nimi teidän pienelle tulossa :) onko kuinka monella jo nimi tiedossa? Meidän tytölle tulee nimeksi Emma Aurora <3 ellei mamman vipat osu oikeaan että sittenkin poika... Saa nähdä:)

Nannuska mitä se lääkäri sano että syy punasoluihin pississä? Jos saan kysyä ei tarvii vasta jos et halua!
Mutta nyt tärkeintä sinun ja vauvan hyvin vointi, työt on toisarvoista!

Just lähti vika kuorma kohti mökkiä, jäin itse jälkeen ja vähän siivoa tätä ja kohta tosiaan se lääkäri...

Meillä kaavailtu nimiä Henri Mikko Olavi tai Iida Emma Anita :) vielähän ne saattaa muuttua kun persoonan näkee ;) tuntuu kyllä nyt että vilkas kaveri tulossa, vähön väliä potkii ja muljuaa :)

Mir77 mistäpäin sun mies on? Mitä teillä tehdään sukunimen kanssa?
Meillä on ollut jo pitkiä ja uuvuttavia keskustelu nimistä ja ehkä ollaan päädytty jonkinlaiseen kompromissiin. Mun (espanjalainen) mies on sitä mieltä, että jos Suomessa meinataan asua, olis lapselle helpompaa, että sillä olis selkeästi suomalainen etunimi, mutta kuitenkin sellainen, joka ei aiheuta kauheesti hämminkiä Espanjassa. Espanjalainen kaksoissukunimi (jos siihen saadaan lupa) tulee varmaan aiheuttamaan lapselle ihan tarpeeksi hämminkiä sitten täällä päässä. :D No tämä ok, mutta sitten monet suomalaiset nimet tarkoittaa jotain typerää Espanjaksi tai eivät ole helppoja lausua siellä. Ja sitten kansainvälisemmät nimet, joista toinen tykkää kuuluukin toisessa maassa "väärälle sukupolvelle" ja tuntuu hassulta antaa lapselle. Ja muuten ei sitten vaan tykätä samoista nimistä! :D

Takaisin