Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä: Ihan oon vaan pilkkonu pari kevätsipulia pieneksi, lorauttanu sen sekaan reippaasti öljyä ja lisänny n.3-4 tl sitä chipotle tabascoa ja vähän paprikajauhetta :) Tuo sitten levitellään kalan päälle ennen uuniin laittoa, suolat tietty sinne alle. Jos oikeen haluaa namustella nii muutaman voinokareen voi kans siihen kalan päälle nakata :hungry: Tulisuutta ja savunmakua voi säädellä tolla tabascolla :)

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Meillä pitäis vielä keskiviikkoon asti ootella. Onneks on heti aamusta 8:20 niin ei tarvi kauaa jännäillä :D

Tervetuloa myös uusille! :)

Ihania ostoksia ootte Henriikka tehneet! Varmasti ihan erilaista odottaa kahta pientä, toivottavasti teillä sujuu kaikki hyvin ja pienet malttaa olla masussa mahdollisimman pitkään :)

Meillä ostettiin iso osa esikoisen tavaroista ja vaatteista käytettynä, siinä kyllä säästää pitkän pennin! Nyt ei tietenkään tartte niin paljon ostella, kun kaikkea on jo valmiina, mutta ainakin vaunut ollaan aateltu uusia. Saa sitten nähdä, sijoitetaanko tällä kertaa aivan uusiin yhdistelmiin vai löytyiskö esim. jotkut vähän käytetyt. En oo vielä pistäny tikkua ristiin koko vaunuhomman kanssa, mutta ehkä kohta ihan oikeesti pitäis :D

Pitääpä laittaa toi viikonlopun ruokalistalle, vallan herkulliselta kuulostaa kun täällä pieni chili himppa nostaa taas päätään :)

Kävin lääkärissä mahakipujen ja emätinkipujen takia. Sisätutkimuksessa paikat kii. Pissassa oli punasoluja(siis verta?)
Onko kellään vastaavaa? Mistä vois johtua? Tuon tuloksen sain vasta kun olin jo lähteny ni kai sieltä soitetaan huomenna

Voisko olla pissitulehus joka on päässy leviimään munuaisiin asti. Eli munuaisaltaat ois tulehtunu.

Tai sitten ne punasolut voi tulla siitäkin että limakalvot on kuivat/herkillä ja niistä tulee verta ihan niin vähän ettei sitä silmällä millään erota.. ? Mulla virtsatieinfektioissa tulee ihan punaista pissaa ja verihyytymiäkin, mutta ei oo koskaan munuaisiin asti menny..

Mulla tuli äsken semmonen minuutin tapaus, jossa tuli sekunnin välein tai parin sekunnin välein, tasaisesti kuitenkin sellasia.. öö, kipuja tuonne vattan ja vauvan alueelle, voiko nää nyt sit olla niitä harjotussuppareita? ei nyt ehkä iha minuuttia kestäny, mut jonku aikaa kuitenkin että kerkes huomaamaan että tasasesti tuli aaltoina nuo kivut "tai supistukset"

Toivottavasti Äippä selviää mikä on! Joillainhan se pahoinvointi voi alkaa uudestaan, mut parempi selvittää kun arvailla. :)

Meilläkin ois tarkotuksena hommata uudet vaunut, mut ongelma on se että mun mielipide vaihtuu n. kerran viikossa et mitkä haluan. :p Oispa kiva,kun olisi mahollista kasata sellaset custom-made-kärryt itselle sopivilla ominaisuuksilla ja ulkonäöllä!

Tsempit vielä huomisille ultraan menijöille!

Lilith_Mist, kovettuko sulla vatsa samalla? Kannattaa seurailla tuleeko tota kovettumista niin siitä voi päätellä ovatko supistuksia. Voivat myös olla muutakin, ainakin itsellä välillä "kramppaa" joku lihas tuolla alavatsan alueella. :)

Hei kaikille -

Tosi hauskaa ja hyödyllistä ollut seurata teidän kuulumisia, mahtavan aktiivista keskustelua täällä! Itse kirjoittelin vain muutaman viestin alkuraskaudesta, mut nyt (rv 20+3) tuli tarve jakaa kokemuksia.. :)

Me muutettiin siis ulkomailta (USA:sta) takaisin Suomeen kaksi viikkoa sitten. Olipa suuri helpotus päästä kotimaisen neuvolasysteemin piiriin! Jenkeissä jokainen raskauden seurantakäynti maksoi noin 200 euroa, josta onneksi vakuutus korvasi suurimman osan, mutta laskubyrokratiaa silti riitti.

Näihin kahteen Suomi-viikkoon on meillä mahtunut muutto ja mun paluu entiseen duuniin, mikä on pitänyt stressitasot melko korkeina. Vauvan liikkeitä oon tuntenut noin viikon verran -- se on ollut ihanaa ja rauhoittavaa. Hymyilyttää edelleen joka kerta kun tunnen kunnon potkaisun.

Meilläkin on huomenna aamupäivällä rakenneultra. Jännitän, mutta kohtuullisesti. :) Ollaan mun miehen kanssa ehkä vähemmistössä siinä, että ei haluta tietää sukupuolta. Hauska pitää se yllätyksenä -- vähän niin kuin joululahjana!

Muutaman kerran oon kehittänyt itselleni paniikin tunteen syömisten suhteen: listeriariski pelottaa. Oon miettinyt esim. salaattien syömistä ravintoloissa; mistä sitä tietää kuinka hyvin vihannekset on pesty?! Ja sitten toisaalta yritän taas rauhoitella itseäni, että riski on tosi pieni. Mut hormonit näköjään vaikuttaa tällaiseenkin hermoiluun.

Voimia, iloa ja stressitöntä mieltä kaikille!

Apua, lueskelin tuolta hankinnat-ketjusta mitä kaikki jo on ostellu. Mä en oo hankkinut vielä mitään :O yhden vauvanvaatteen, mut seki yli 70cm... Mistä mä tiedän mitä pitää ostaa?!

Tuo "Esikoista odottavien apupalsta" -ketju oli muuten varsin hyödyllinen! En ehtinyt vielä lukea kaikkia viestejä, mutta jo heti alussa löytyi listasta sellaista hankittavaa joka ei ollut tähän mennessä käynyt ees mielessä ja ihan samoja kysymyksiä mitä itse oon miettinyt.

Heippa taas kaikki! Mäkin palailen kuvioihin lomalta ja pahoittelen jo etukäteen että oon aivan pihalla, en millään ehdi lukemaan tuhansia viestejä! Ootte olleet aktiivisia :D

Meidän reissu meni hyvin, ultrassa saatiin poikalupaus ihan mun poikafiiliksen mukaan, tyyppi on superaktiivinen, liikkuu niin että koko maha hytkyy. Liikkeet alkoi tuntua sillon vk 14 ja vk 18 asti on sekä näkyneet että tuntuneet ulospäin :) Pahoinvointikin loppui juhannuksen tienoilla eikä mitään ihmeempiä oireita oo ollut harjotussuppareiden ja satunnaisten särkyjen lisäksi.

Vähän hirvittää tää sopeutuminen, tultiin eilen ja rytmit on ihan sekaisin. Esikoinen nukkui viime yönä 00-03 ja tällä viikolla alkaa sekä koulu että työt.

Palailen pikkuhiljaa kirjoittelemaan enemmän kunhan ehdin vähän silmäillä ketjuja :)

TSC92 ja Leo 23+0

Moikka uusille :)!
Tänää pamahti 23+0!
Shoppailin ittelleni mama farkut ja on kyllä siunaus! Aivan mahtavat :)
Eilen illalla miehen kanssa keskusteltiin nimiehdotuksista, ei tainnut vaihtoehdot käydä meijän prinsessalle ku senverran alko mahassa riehumaan että tuli ihan huono olo. Ikänä potkinut niin lujaa! :D
Kalaa tulee syötyä TOSI vähän kun vakuumipakattuakaan ei saisi syödä :( kraavilohi ehdoton lemppari. Mulla on myös pienestä asti ollut kova ruotokammo, jonka takia mun kalansyönti on toosi hidasta kun jokaisen haarukallisen tutkin läpikotaisin :D
Huomenna lähdetään leville 2 yöksi hotelliin hemmottelulomalle, en oo ikänä käynyt lapissa ja haluisin sen kokea nyt kun vielä kerkee :)

JoSa Mjulla kans kans kraavilohi lemppari ja pienestä asti ollu kauhee ruotokammo :happy: Jos yksikin ruoto pääsee suuhun, tai jestas kurkkuun asti nii oksennusrefleksi on varma :grin

Kyllä sitä vakuumipakattua lohta voi syyä, mut pitää vaan kuumentaa eka :)

Takaisin