Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sama levottomuus vaivaa, missään asennossa ei ole hyvä. Koko ajan pitäisi vaihtaa asentoa. Huomaan töissä seistessäni, että vaihdan kokoajan painoa jalalta toiselle. Onneksi minulle on annettu loistavat unenlahjat ja tämä ei haittaa nukkumista. Mieheni kertoo minulle keskusteluista joita hän on yöllä käynyt kanssani kun olen käynyt pissillä. Itse en muista näistä keskusteluista mitään tai että olisin käynyt pissillä.

Nestemäinen kasviperäinen rauta Ferronol toimii mulla hyvin, imeytyvyys on hyvä ja ei pistä mahaa sekaisin. Kuuriluontoisesti otettava, viimekskin hb oli 126 kun alkuraskaudessa oltiin alle 110.

Mutta sehän siis happamoittaa pissaa! Se hapan pissako sitten happamoittaa myös emättimen suuta ja auttaa sitä kautta?!? Mutta menemme nyt apteekkiin canestenia hakemaan, kyllä tää melko varmasti tuota hiivaa on... Ja potkutkin tuntuivat, kun miehen kanssa niitä rupesimme yhdessä kuulostelemaan. Ihan kuin olisi pieni tajunnut, että kaipailemme varmuutta, että kaikki on hyvin. Sellaisen muksauksen antoi miehen poskelle, ettei tarvinnut epäillä. Helpotuksen ja onnen kyyneleet siinä vierähti :) Kiitos tuestanne kanssamammat <3

Joo siis kun syö vauva saa sokeri ja sitä kautta energiaa mellestää:)

Mutta olen huomannut näin jälkikäteen kun tyttöjä odottelin ja ne vaati esim tomaattia,sitä söin niin tuli enempi monoa kun jos olisin syönyt jotain muuta, ja nyt tytöt tykkää tomaatista (tai oikeestaa kaikesta hevistä:)) ja nyt tekee mieli proteiinia(punaista lihaa) ja se saa rumpan käyntiin paremmin kuin esim salaatti:) kumma homma...

Kalaa meillä syödään 4 kertaa viikossa (2 päivällistä ja niitä seuraavat lounaat)
Ja muutenkin saa olla aika kello tarkkaa tää syöminen niin pysyy kaikki hyvillä mielin:)

Mittasin äsken verenpaineet ja aika alas yläpaineet vetänyt 118/73 mulle noi aika alhaalla:/ onko kellään tietoo onko normaalia?

Kuulostaa tutulta tuo yöllinen heräily siihen,ettei ole hyvä nukkua oikein missään asennossa tai että pitää nousta ylös ja liikkua.Mulla on usein öisin myös nälkä,vaikka olisin päivän aikana syönytkin kunnolla ja usein.

Huh ollaan tänään saatu muutettua tavarat uuteen asuntoon!!!Meni tosi hyvin muutto,ja nyt voi suunnitella ja sisustaa sitten rauhassa askel kerrallaan:)

Nyt on canestenit ostettu ja meinaan ohjeista huolimatta laittaa asettimella tuota voidetta niinkuin viime kerrallakin. Sillon oli lääkärin määräämä kuuri, nyt en käynyt tosiaan lääkärissä. En ymmärrä miksi se asetin olisi jotenkin paha, kun ei se kuitenkaan kokonsa puolesta kilpaile miehen varustuksen kanssa enkä sitä pohjaan saakka survaise. Paljon halvempi kuin se sisään työnnettävä tabletti ja saa vähän miedompaa ainetta laittaa useempana iltana sen yhen tehotabun sijaan. Ostin nyt taas tuota karpalomehuakin, toivottavasti helppaa tuhellus.

Mulle ainakin neuvolatäti ja lääkäri sanonut että "mieluummin" alapaineet ku yläpaineet, että alapaineesta eioo sen kummempaa haittaa ku huimaus ylös noustessa tms.

Asetinta kun ei suositella käytettäväks siksi, että saattaa ärsyttää kohdunkaulaa ja että tosiaan ei vahingossa työnnä liian perälle ja sitä kautta mene kohdun puolelle vaikka kohdunsuu onkin tiukasti kiinni. Mut lääkäri osaa näissä asioissa tietenki sanoa paremmin.
Itse en riskiä uskaltais ottaa. Mieskin sanoi, että ohjeet on tehty koska ei olla asiaa tutkittu sen koommin. Ja että ihmisten elämä olisi helpompaa. Mutta jokainen tyylillään. :)

Niin mäki ajattelin... mutta jos yrittäisin sormella työntää niin luultavasti sörkkisin paikkani rikki paljon pahemmin. Ja tuo kun on tosiaan voidetta, niin ei varmaan niin pelkoa siitä, että sitä mitenkään kohtuun läpi saisi. Ellei nyt tosiaan sitten väkisin sitä putkiloa läpi työnnä :p Viimeksi ainakin toimi ihan hyvin, ei tullu vuotoja eikä mihinkään sattunut. Ja vauvalla kaikki hyvin. En mäkään sitä tabua varmaan uskaltais asettimella työntää...

Vietettiin viikonloppu miehen ja muutamien ystävien kanssa saaressa. Pojat oli mun vanhempien kanssa, joten oli vapaa viikonloppu, ihanaa oli mutta kyllä oli ihanaa tulla takas ja pussailla pojat puhki :D

Mä sain tänään hurjimmat monotukset kun söin kolumbialaista tikkaria :)

Nyt väsyttää hulluna, pitäs vielä jaksaa pyykkiä pestä ja miettiä pakkauksia kun huomenna taas suunnataan poitsujen kanssa Hämeenlinnaan järjestelemään äitin ja siskon synttärijuhlia.

Äippä: Mulla oli viime neuvolassa yläpaineet tosi alhaalla, 109/70 o_O Normaalisti ne taitaa olla jossain vähä päälle 120. Mulle on ainaki aina sanottu, että tuo paineitten lasku on normaalia raskausaikana, joskin siitä voi toki seurata huimausta. Yleensä jos paineet on kovasti laskenu nii syöminen on auttanu siihen sitte :) Mulla ei myöskään paino ollu vielä rv19 mennessä lähteny nousemaan, joten voi olla, että oon syöny vähänlaisesti. Nyt kun on vähä lisänny tota syömisten määrää nii ei oo ainakaan alhaisiin paineisiin viittaavia oireitakaan niin paljo ollu.

Semmonen tuli tuossa mieleen, että oisko kellään heittää vinkkejä hyvästä tukivyöstä? Oon harkinnut tukivyön ostamista, kun selkä on alkanu vähän oireileen rasitukseen. Olis varmaan parempi hommata se näin ihan hyvissä ajoin...

Neuvolasta saa lainaan ihan ilmaseksi ainakin Nokialla.

Poodle mulla nyt käytössä carriwell tukivyö aikasemmin oli cantaloopin ja molemmat on hyviä, voin suositella:)

Mulla paino ei ole noussut ollenkaan ja noi mun mittaukset oli ruuan jälkeen äskenkin mittasin 114/65... Mulla normaalit arvot 120-125/70-80
Joten nää mun vp arvot mulle jotain niin outoa, muissa raskauksissa oli ihan noissa normi arvoissa, onneksi pääsee huomenna juttele thn kanssa:)

Mulla oli lähtöpaino 52 kg ja nyt on 57 kg. Nyt on alkanu nousee niinku pitääki tietysti :)

Täällä syödään kalaa kyllä tosi harvoin kun minä en hirveesti välitä. Sillon tällön uunikalaa tai kalapuikkoja..

Täällä kans yläpaineet ollu koko raskauden ajan 110-120 välillä, vaikka ennen raskautta oli 130-140 välillä. :)

Masussa melkoinen iltavilli menossa ja mieskin tuli just kotiin kisareissulta, toi mukanaan ruokaa mammalle, pääsee herkuttelemaan! <3

Takaisin