Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun kaveri ihmetteli kun olin sunnuntai aamuna klo viis fb:ssa. Hällä itellä oli lähtö niin siks hereillä. Eipä tälle yökukkumiselle tosiaan minkään voi. Mä yleensä nukahan heleposti ja melko aikasinkin mutta herään sit vaihtelevasti 3-5h jlkn (sadatta krtaa kuselle) enkä sen kusireissun jlkn saakaan unta. Huomaan vaan vaihtelevani kylkee puolelta toiselle ja käet huonosti, korvat huonosti... Kunnes sitten tulee se klo viis eikä jaksa enää pyöriä sängyssä. Tsemppiä siis T_87 ja Ninnu85 ja me muut... Nyt viime yönä tosin siis NUKUIN viiteen...

Tää itkeminen ja käsittämätön tunneherkkyys on kans kyllä jotain mitä en olis aikasemmin voinu kuvitellakaa.!

Ai pitkä istuminen aiheuttaa liitoskipuja? En olis ehkä liitoskivuiks osannu laittaa mutta mulla kyllä eilrn loppumatkalla ku pysähyin vessan huoltsikalla tuntu etten pääse autosta ulos ku oli semmonen paine alamahassa..

Ja nyt hoksasin et mun poskessa kukoistava punanen aöue on ruusufinniä.ollu joskus ennenki jaolis hoitovoidetta Rozex nimistä mutta saakohan sitä raskaana käyttää? Tietääköhän wildiksen mies? :)

Nannuska, hyvinkäälläkin menee päivystysnumero synnytysosastolle iltasin ja nimenomaan siihen numeroon pitää soittaa jos tulee joku hätätilanne raskaana. Varmaan porvoossa sama homma?

Enää en muuten pysty suoraa makuulta nousee istualleen vaan pitää keppuroia. Ei tunnu hyvältä näet. Onko muut kokenut saman?

Metsäläinen mieheni huuteli tuolta, että ei mielellåån sais käyttää kun sisältää metronidatsolia. Mutta lääkärin kautta voi vielä tarkemmin kysästä. :)

Mukkis onnea teidän tytöille :)
Kyllä on mahtavaa että olet saanut mielialan nousuun ja siellä pysymään!
Mietin tossa teidän kylän nuoriso "ongelmaa" niin tuli sellainen mieleen että voisihan sitä keskustella hyvässä hengessä vanhempien kanssa varsinkin jos kaikki tuntee kaikki, eihän se nyt mukavaa ole jos saa yöt kuunnella junnujen mekkalaa! Vaikka kerranhan sitä nuoria ollaan mutta silloinhan sitä pitäis oppia yhteiskunnan normit. Itse olin ainakin ihan kamala teini, mutta omasta mielestä kasvoin ihan ok ihmiseksi :)
niin ja missä muuten menee kotirauhan rikkomisen raja? Tai ajeleeko ne ylinopeutta? Tms eihän virkavaltakaan voimaton ole vaikka ei esim sakkoa tulis mutta jutellahan nekin voi... Valitettavasti niiltä itsekin muutamat puhuttelut saanut:/
Vaikea tilanne mutta kannattaa ehkä eka jutella vanhemmille jos kylillä esim törmää:)
Kyllä sitä itsekin välillä kaipaa aikuisten seuraan ja töihin mutta ei oikein vanhaan työhön ole paluuta, enkä maissakaan baariin hommiin haluais:/ mitäköhän sitä isona haluais tehdä?

Huomenna olis pikku likkasen neuvola ja jos samalla puhuis omista oloista, jospa löytyis apu tähän oloon:/
Tuntuu masukilla olevan tänään hiljainen päivä, painaa kyllä niin mahtavasti rakkoon että saa juosta vessassa n 15 min välin, enteilee taas mukavaa yötä :)

Täälläkin ollu tosi rankkaa "stressiä" ja tunneherkkyyttä, eioo kiva ku koko ajan huolehtii ja murehtii pienistäkin asioista, jotka tuntuu niin isoilta ja raskailta, ja omassa päässä löytää jos minkämoisia kauhuskenaarioita jos millekkin asialle, ja kaikki ne tuntuu niin mahdollisilta, vaikka eiiiiiiiii, eihän ne ny oikeesti. Muistuttelen ittelleni vähän väliä ku mieli laukkaa hullunlailla, että hormonit vaa jyllää ja että kyllä tämä menee ohi.

Äsken lensi moneen kuukauteen taas oksennus. tuli mustaa oksennusta, olin että Miiitäääääää!?! Sit tajusin että rautalääkkeistä johtuu se väri, kerkesin jo käymään päässä läpi kaikki scifi-elokuvat yms :eek::happy:

Onko täällä kukaan kokeillu kasvojumppaa tai kuullu että se toimis/siitä olis oikeesti jotain hyötyy? Tuntuu että näin raskaana ollessa sitä löytää joka päivä jotain uutta ja mielenkiintosta tutkittavaa :woot:

Uuuuh täällä pamahti tänään 20+0 ja pikku Ärpäke massussa riekkuu <3
148f7b32fe8f7e68ecb77c21877f206b

Mulla emättimen tykytys jatkuu vaan... Epäilen kutinan ja punoituksen perusteella hiivaa tai emätintulehdusta :( Ollaan vaan kätevästi anoppilassa kaukana kotoa, joten en haluis lääkäriinkään mennä... Voikohan vaan hakea canestenia apteekista ja toivoa, että osuin oikeaan? Valkovuoto kun on koko ajan ollu mega paksua ja klimppistäkin, joten en osaa sen puolesta sanoa mitään... Voi itku, kun pitää aina tulla ongelmia matkalla :mad:

Canesten kombista ei oo mitään haittaa. Ootko kokeillu, että ostasit kaupasta ihan karpalomehua? Mulla menee hiiva yms parissa päivässä ohi. Valkovuotokin tasaantuu melkein samantien. Tai ostat apteekista niitä emätinpuikkoja missä on karpaloo mukana. Jos on sulla esim ph vähän muuttunu.

Kannattaa tosiaan kokeilla tuota mehua. Paljon terveellisempi vaihtoehto vauvan kannalta. Jos se ei auta, niin sit lääkärin pakeille :)

Lilith: Mulla tuli esikoisen kohdalla ihan noista rautalääkkeistä itsestään huono olo. Söin ekaksi Obsidania, mutta se sai mut oksentamaan ja teki mahan ihan sairaan kipeäksi. Vaihdoin sitten mutkien kautta lopulta Maltoferiin, joka passasi. Että jos huono olo yhtäkkiä palaa pysyvämmin ja on esim. vasta alkanu syömään rautaa ni kannattaa kokeilla jotain muuta valmistetta :)

Nuo hormonien aiheuttamat mielialanvaihtelut, alakulot ym. on kyllä välillä ihan hanurista. Mullakin oli jostain syystä tosi huono viikko sillä saralla, eilen vasta rupesi helpottamaan ja tuntuu taas, ettei tää maailma iha surkea paikka ole... :) Esikoisesta opin, että noista oloista kannattaa mahdollisimman avoimesti puhua ja tosiaan muistuttaa itseään, että raskaudesta (ja sitten myöhemmin imettämisestä) ne vaan johtuu :) Riittävä lepo ja ittestään huolehtiminen on kanssa tärkeitä.

Oon juonukin sitä, kun tuota pissitulehdusta pukkaa. Enpä ole koskaan kuullut, että karpalo auttaisi hiivaankin... Ne puikot maksaa maltaita ja maitohappoja oonkin nyt vetäny kuurina jonkun aikaa. Tää voi siis myös olla tuota emätintulehdusta, en tiedä. Tinttikään ei ole itsestään moneen päivään ilmoitellut, vaikka jo melkein päivittäin liikkeet on tuntunut. En ole ollut asiasta hädissäni, mutta nyt rupeaa ahdistamaan, kun ei tunne pientä ja tulehdus jyllää :(

Air kyllä kannattais huomenna hakeutua lääkärille, niin saisit hoitoa ja mielen rauhaa! Ellet sitten tänään päivystykseen jaksa?
Se on kumma juttu noiden vierailujen kanssa kun jos ei aina niin aika usein tulee jotain:/ paljon voimia!:)

Niin ja wild ihana kumpu sulla, täällä pikkuisella rauhallinen päivä... Vähän riistakäristyksestä piristy potkimaan mutta ei ihan samalla temmolla ainakaan vielä kun esim eilen.

Ette ole ainoita oireidenne kanssa! :) itse en pysty kauaa olemaan edes paikallani ( istuessa, maatessa, seistessä) en tiedä mistä johtuu mutta tulee niin epämukava olo ja pakollinen liikkumisen tunne. Tän takia joskus menee yötkin ihan mönkään jos satun heräämään yöllä niin kukun ja pyöriskelen seuraavat parituntia kun en saa millään hyvää asentoa :(
Itkuherkkyys on ihan huipussaan! Kirjaimellisesti. Unohdin lähettää isälleni syntymäpäiväkortin, jonka takia itkin murheen murtamana koko päivän, mieheni vanhempien kissa käveli vahingossa seinänkulmaa päin ja itku siinä tuli kun raukkaa varmaan sattui, telkkaria katsoessa pudotin kaksi kertaa kaukosäätimen jonka jälkeen itkin kun mikään ei onnistu, sekä eräs ilta eksyin lukemaan kuolinilmoituksia.. Aijai on se surullista.
Masukka ei tunnu kasvavan ollenkaan ja salilla olen alkanut käymään ihan intoa puhkuen! Välillä salilla unohdan olevani raskaana ja ajattelen että parin kuukauden päästä on kiinteä vatsa, kunnes havahdun todellisuuteen ( vaikka tuleehan se massu kiinteä varmasti olemaankin, vaan vähän eri tavalla :D )
Vieläkään ei tunne potkuja päällepäin, en malta odottaa et mieheni pääsis kans tunnustelemaan :)
Olikohan muuta valittamisen aihetta? :D.....

Poodle kattoin että mullakin tuota Obsidania ja on ollu kyllä maha ihmeen kipee/sekasin :eek: Taidampa minäkin siis huomenna marssia apteekkiin hakemaan eri rautalääkkeet.
Utelisin muitten mammojen ruokailutottumuksista, mulla itellä vieläkin niin huonot epäsäännölliset ruokailut :eek:
Ja kuinka paljon syötte kalaa? Tunnustan etten oo pahemmin melkeempä YHTÄÄN syöny kalaa, kun en siitä välitä, kalapuikkoja ( :grin ) syön kyllä parikin kertaa viikossa, mutta täyttäneeköhän nuo sitä määrää, mitä sitä kalaa pitäisi syödä...

Ei tätä mahan kasvuakaan oikein tajua muuten, kun ottamalla kuvia ja katsomalla niitä. Kuitenki koko ajan ite tuon massun tuossa näkee niin kasvun kanssa vähän sokea. Sit esim anoppi on sanonu, että massu kasvaa hyvin :)

Joo siis karpalo auttaa hiivaankin kun on hapanta. Jos esim emättimen ph on päässy liian emäksiseks niin muuttaa sitä happamammaksi :) Monta hiivaa oon saanu sillä pois.

Mulla käytössä maitohappobakteerit joissa karpalouute mukana, mutta hiivaan oli pakko nykästä se kolmen illan kuuri Canestenia. Tosi epämiellyttävä vaiva ja kurja lääke laittaa, mutta nyt vihdoin oireet poissa.

Takaisin