Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on vihlonu alamahaa nyt muutaman päivän, ei kovasti mut aika usein. Toivottavasti vaan jotakin kasvuipuja.
Liikkeitä tuntuu usein istuessa tai nukkumaan mennessä. Nyt rv 19+3.

Kun teillä on ollu noita mahakarvajuttuja niin onko kellään ruvennu tulemaan karvaa ylähuulen yläpuolelle?
Mua ärsyttää kun raskaana mulle tulee sellasta vaaleaa hentosta karvaa ja sitä saa olla nyppimässä varmaan kerran viikossa, edellisessäkin tuli eikä välissä lakannut tulemasta mutta hidastu niin että täytyy nyppiä muutaman kuukauden välein :shifty:

Rakenneultra on vasta ens viikon perjantaina, en malttas oottaa että pääsee kattomaan pientä. Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Eilen oli pakko tehä riisipuuroa ja luumukiisseliä kun mies on vihellelly joululauluja pari viikkoa ja poika laulellut joululauluja viikon verran, kyllähän tollanen joulufiilistely tempaa mukaansa. Mä oon muutenki niin jouluihminen :grin

Äippäx3; kaveri tossa just kerto kun juteltiin et sil pamahti parhaimmillaan kun iski herkuttelu päälle kun ei tehny pahoinvoinnin vuoks muuta mieli sokereiks jopa 12.0. Ja terve tyttö syntyi kuitenkin :)

Mul on nyt taas ollu suht normia. Aamuarvot meinaa nousta koholle... en tiedä millä ne sais alemmas.

Ninnu kiitos, tosta tuli vähän parempi mieli:) kooltaan nää meidän lapset kun aikas pieniä (edellinen sokerivauva 2.6kg:)) mutta hirveästi ei uskaltais "irrotella"!
Soittelen huomenna neuvolaan että mitä mieltä ne on...

Aamu arvot on munkin heikko kohta. Niistä jäin labrasta kiinni ja muutenkin :/ Onko sulla kuinka pitkä väli iltapalan ja aamupalan välillä? Mulla ei saa tulla ylin 10h muuten arvot päin prinkkalaa:/ kokeiles vaikka kourallinen pähkinöitä just ennen nukkumaan menoa, mulla se ainakin tasaa "paasto" arvot:)

Toivottavasti tää loppuu pian! Vallan ennennäkemätöntä tällainen puolenvälin oksentelu mulle...

Äippäx3; mä kans jäin kiinni paastoarvosta joka oli 5.8 rasituksessa. Mulla jää iltapalan ja aamupalan väliin n. 11h. Täytyy testata pähkinöitä! :)

Joilla karvat kasvaa nopeasti ja väärissä paikoissa, suosittelen kokeilemaan sokerointia.

Täälä neuvolassa todettiin raskausajan migreeni :( oon voivotellut päänsärkyä jo aika alusta asti, mutta pahimmat oireet tulee auringon paistaessa.. Tänäänkin kävelin salilta kotiin ja aurinko paistoi matkalla silmiin niin äkkiä vaan pöntölle ja nyt on päänsärky ja makaan sohvalla :( migreeniksi en kumminkaan tätä päänsärkyä kutsuis mutta ei oo ikinä ennen moista ollut

Mulla on vihlonu alamahaa nyt muutaman päivän, ei kovasti mut aika usein. Toivottavasti vaan jotakin kasvuipuja.
Liikkeitä tuntuu usein istuessa tai nukkumaan mennessä. Nyt rv 19+3.

Kun teillä on ollu noita mahakarvajuttuja niin onko kellään ruvennu tulemaan karvaa ylähuulen yläpuolelle?
Mua ärsyttää kun raskaana mulle tulee sellasta vaaleaa hentosta karvaa ja sitä saa olla nyppimässä varmaan kerran viikossa, edellisessäkin tuli eikä välissä lakannut tulemasta mutta hidastu niin että täytyy nyppiä muutaman kuukauden välein :shifty:

Rakenneultra on vasta ens viikon perjantaina, en malttas oottaa että pääsee kattomaan pientä. Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Eilen oli pakko tehä riisipuuroa ja luumukiisseliä kun mies on vihellelly joululauluja pari viikkoa ja poika laulellut joululauluja viikon verran, kyllähän tollanen joulufiilistely tempaa mukaansa. Mä oon muutenki niin jouluihminen :grin
Mulla kans tullu viikset.oon päättäny etten tee niille mitään.. kun muutenki iho herkkänä. Kumpaa sukupuolta se nyt meinas jos tulee masuun karva vana?

JoSa toivottavasti toi sunkin vaiva helpottuu ajan myötä, voimia!

Jemina tarkoitatko linea negraa? Se ainakin muistaakseni merkkaa poikaa:)

Mies oli varannut meille 22h risteilyn mun synttäreiden kunniaksi, oli jopa mun porukoiden kanssa sopineet että lapset menee sinne pariksi yöksi:) ihana yllätys! Saadaan hetki kahdestaan parin viikon päästä, piristi päivää mukavasti :)
Mies oli jostain lueskellut jostain naisesta joka oli tullut raskaana ollessa raskaksi, mietiskeli josko se syynä tähän oloon... Epäilen!

Arya, ilmeisesti se alapään kipuilu on viitannut avautumiseen.. Mutta kahden viikon päästä kontrolli ja sitä ennen päivystykseen jos olo tai muuta kipuilua esiintyy. Peiton heiluttelu kielto tuli ja pitäisi mahdollisimman paljon olla lepoasennossa. Kamalaa, minä joka koko ajan pyörin ja hyörin, mutta mitä en tekis sen eteen et saan pitää pienen turvassa masussa kasvamassa mah pitkään :)

Onko teillä kipuilua tuola emättimen sisällä? Välillä pistää vai vaikka mitä kipuja ja myös kävellessä alkanu mennä alamaha kovaksi(supistuksia?). Nyt 18+4. Välillä ollu ihan menkkakipua mahalla edelleenkin. Alusta asti mulla on kaikkia kipuja kyllä ollu mutta aina nämä vaan huolettaa. Vauvan sydän sykkii tuossa tosi alhaalla mahassa keskellä, siinä kohti sitä kipua monesti tuntuu. VoikoHa se liikkua jotenki niin että se tuntuu kipuiluna?

Tsemppiä Josa ja Äippä, toivottavasti olot paranee!

Mulla kasvaa kans karvaa... mahaan ihan kauttaaltaan, rintoihin ja tohon ylähuuleen vaaleana myös :D Oon vaan nii laiska, etten oo jaksanu sille mitään tehä. Mies halusi leikata multa yks päivä yhden hirviän pitkän viiksikarvan pois, how romantic :hilarious:

Vihlontaa ja (kylkien) kramppailua on kans. Jotenki tuntuu, että nuo kylkien lihakset kiristää ihan hulluna välissä.

Hyvä homma, ettei Nepsu vauvalla ollu mitään hätää :) Toivottavasti tuo avautuminenkin pysyy kurissa!

Ninnukka mulla oli tollaiset oireet kun oli bakteeri vaginoosi, kannattaisi varmaan soitella neuvolaan jos ne kirjais lähetteen...

Tän illan aikana on maha hetkeksi kovettunut ja helpottanut taitaapi olla harkkari suppareita kun ei satu, tuntuu vaan. Nää aina alkanut tässä 20+ viikoilla...

Vatsaoireista... mulla on lapsena jo todettu keliakia ja koko ikani siis melkein tarkkaillut syomista ja kuulostellut vatsaa. Vuosien tutkimustulosteni saatossa oon huomannut, etta pavut ja linssit, omena aiheuttaa herkemmin vatsaoireita, koska oon keliaakikko. Tassa myos linkki artikkeliin Fodmap ruokavaliosta, jossa puhutaan arsyttavista ruoka-aineista ja gluteeniherkkyydesta yms: http://www.terve.fi/laihdutus/79798...taa-vatsan-gluteenin-valttaminen-ei-aina-auta

Mutta silti paras vinkki on kuunnella sita omaa kehoa ja testailla tuote kerrallaan, kuinka vaikuttaa.
Ja se piti viela sanoa, ettamaitohappobakteereista olen kuullut suosituksen kayttaa kuurinomaisesti, esim viikon ajan aamulla ja illalla tai kerran paivassa. Jos syo joka paiva, voi heikentaa vatsan omaa bakteerikantaa, kun ideana on kuitenkin vahvistus. Mutta tieda naita nyt varman paalle.

-terveisin myoskin yksi karvamaha.

Onko teillä kipuilua tuola emättimen sisällä? Välillä pistää vai vaikka mitä kipuja ja myös kävellessä alkanu mennä alamaha kovaksi(supistuksia?). Nyt 18+4. Välillä ollu ihan menkkakipua mahalla edelleenkin. Alusta asti mulla on kaikkia kipuja kyllä ollu mutta aina nämä vaan huolettaa. Vauvan sydän sykkii tuossa tosi alhaalla mahassa keskellä, siinä kohti sitä kipua monesti tuntuu. VoikoHa se liikkua jotenki niin että se tuntuu kipuiluna?
Mulla ihan samat päivät menossa ja ihan samat oireet!!!! Kova masu ja vihloo alapäätä.. kai se tökkii siellä jotn ja tekee tilaa itselleen xD

Juuri tänään vahasin ylähuulen :D Mulla tää tummienkin karvojen kasvu huulen yläpuolella ollut silti ihan normi juttu jo teini-ikäisestä... ihana pcos... :rolleyes:

Onneksi ei Nepsu ollut vauvalla hätää, nyt vaan otat rauhallisesti.

Äippä, kannattaa kokeilla mansikkakeittoa tai vastaavaa mehujäänä. Niitä löytyy sokerillisina ja sokerittomina. Hyvää on ja vähän "ruokaisampaa" kun sokerittomasta mehusta tehdyt. Toivottavasti saat apua neuvolasta ja mielenrauhan noiden sokereiden kanssa. Tärkeintähän se, että sokerit ei koko aikaa oo korkealla, satunnaiset ylitykset ei haittaa :)

Ja piti sanoa, että mulla taas menee toisin päin. Aamuarvot on kaikki alle viiden, mutta päivällisen ja iltapalan aikaan arvot lähestyy rajoja...

Ninnukka mulla oli tollaiset oireet kun oli bakteeri vaginoosi, kannattaisi varmaan soitella neuvolaan jos ne kirjais lähetteen...

Tän illan aikana on maha hetkeksi kovettunut ja helpottanut taitaapi olla harkkari suppareita kun ei satu, tuntuu vaan. Nää aina alkanut tässä 20+ viikoilla...

Mulla oli alko reilu viikko sitten kans vastaavat oireet ja mulla myös lääkäri totesi bakteeri vaginoosin. Harkkasuppareita oli tosi paljon. Suosittelen Ninnukka vaatimaan lääkärille pääsyä tai lähetettä labraan...

Oho kopsasin vahigossa äipän viestin, mutta huomasit ehkä että vastasin tähän :D

Takaisin