Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Poodle onko teillä tyttö minkä ikäinen? :) Me on tässä nyt muutama viikko neiti 2v hiljalleen opettettu kuivaksi. Ongelmaksi meillähän muodostui sitten se, ettei vaippa kelpaa edes yöksi (nukahdettua salaa täytyy laittaa). Päivät menee tällä hetkellä joko täysin kuivina tai sitten huonoimpina päivinä lirutellaan joka välissä :arghh: Ongelmana myös Iltasin se, että käytetään neiti potalla ennen sänkyyn menoa, mutta silti muutaman minuutin päästä ilmoittaa sängyn olevan märkä! Ja on siis tehnyt ennen sinne menoa pissit pottaan. Jollain pitäis saada tämä tapa pois.

Äääh ei oo kyllä kivaa olla työtön. Päivät on nii kamalan pitkiä,tylsiä sekä niin samanlaisia! Blaah. Ja ku vasta lahteen oon muuttanu ni ei oo ketään tuttujakaan kenenkaa lähtis vaikka kahville tai jotain. :/
Päivät pitkät makoilen himas ja katon tylsiä ostos teeveit ja selailen facebookkii. Ääh. Onkos täällä muita työttömiä ?

Wopwop ja muut ensimmäisen odottajat jaan teidän kanssa sellaisen asian mitä mun serkku jako minulle kun odotin ekaa ja makasin tylsistyneenä sairaslomalaisena kotona viimeiset 3 kk.
Nauttikaa tosta tylsyydestä!!!!! Kohta sitä ei enää ole:)
Helpommin sanottu kuin tehty i know, mutta nyt haaveilen tylsästä sohvalla makaamisesta, ostostvn tuijotuksesta ja netin selaamisesta:)

Ei se onneks vaadi yhdyntää, jos mieli tekee. Muut keinot toimii melkein jopa paremmin.

Heippa te ihanaiset, tuli kyselemään tuolta tammikuisten höpöttelyistä.. :)

Täällä menossa nyt 16+6.. Oliko teillä juuri 16+ viikon jälkeen minkälaisia jomotuksia ja juilimisia?
Tässä ollut nyt viidettä päivää, ei kuitenkaan sellaista että lääkärin asti pitäisi lähteä, jos alkaa liikaa miettimään niin epämukava olotila vain..

Eka lääkärikäynti oli tuossa parisen viikkoa sitten ja kohtu taaksepäin kallellaan ja massua ei kyllä ole vielä näkyvissä.
Pieniä hipeltelyjä ja kutituksia tuntunut muutaman päivän ajan navan alapuolella.
Pienen sydän jumpsuitti 152, aika alamassussa, nuo hipeltelyy jo jonkunverran ylempänä..

Pakkohan sen jossain vaiheessa on kääntyä eteenpäin, tuskin se selkärangasta läpikään kasvaa :D
Voisiko nämä jomotellut olla juuri sitä..

Kiitos jo etukäteen :)

Kallistumista en osaa sanoa mitään mutta kyllähän noilla viikoilla ja edelleen varmaan loppuun asti kaikenmoista jomotusta ja juilintaaon ollut alamassulla ja alaselässä. Kasvukipuja.

Hemmutar kasvu kivuiksi itsekin noi laittaisin, mutta kannatta soitella neuvolaan jos pahasti mieltä painaa, ja pääset tarvittaessa tutkimukseen:)

Niiksi minäkin näitä olen epäillyt, ei kuitenkaan ole vihlomista tms, ei vuotojakaan. Välillä jomottelee alamassua ja välillä nivusia, ah sitä tunnetta......

Mulla oli kohtu taaksepäin kallellaan eikä siitä kyllä aiheutunu mitään kipuja tms. Ekan kohdalla vatsa alko kunnolla näkymään vasta rakenneultran paikkeilla, eikä koskaan kovin isoksi kasvanut. Tai ainakaan valtavaksi :)
Vaikkaisin noita ihan liitoskivuiksi tai jonkun näkösiksi kohdun kasvukivuiksi...

19+3

Tiuh: Meillä on tyttö nyt 2v 3kk :) Tuo on kyllä hankala, jos ei suostu vaippaa laittaan missään välissä ku eihän se yöpidätyskyky varsinkaan oo vielä luotettava. Meillä ainaskin tulee joka yö vaippa melkeen täyteen. Me suostuteltiin sillon aluksi vaippa päälle niin, että sai siihen laittaa vielä sitten pikkarit :D Lopulta meni läpi ku kaupusteltiin se vaippa "univaippana". Potta on ollu tytön huoneessa oikeestaan koko ajan, niin ei tarvi vessaan asti lähtee leikeistä jos tulee hätä. Mutta tuo on kyllä niin totta, että välillä tuntuu menevän iha loistavasti ja sitte tulee niitä päiviä ku saa puolet päivästä luututa lattioita -.- Tsemppiä teilleki kuivaksi harjotteluun! :)

Wopwop: Voin kyllä niin samaistua tuohon sun olotilaan... Jäin itse nyt toukokuun lopussa työttömäksi, kun määräaikanen resurssiopen homma loppu. Mitään pysyvää ei tietenkään oo tiedossa kun työnhakumotivaatio näin raskaana ei kieltämättä oo ihan huipussaan. Oon aatellu lähinnä tehdä syksyllä joitain sijaisuuksia. Me ollaan kans muutettu vasta vuosi sitten Hämeenlinnaan, eikä mulla serkun perhettä ja miehen isää lukuun ottamatta ole ketään tuttuja täällä. Lähimmät kaveritki on Helsingissä. Tympäsee just tuo, että kun olis periaatteessa aikaa niin sitten ei oo ketään, ketä nähdä, ja välillä tulee ihan mökkihöperöt fiilikset. Aattelin nyt syksyllä änkeytyä kaikkiin mahollisiin mammakerhoihin (esim. mll:lla on ainaki täällä odottajien ryhmä ja muita tähän elämäntilanteeseen sopivia ryhmiä), että sais vähän edes uusia tuttavuuksia luotua :)

Poodle: Joo, ei kestä ilman vaippaa yötä. Minä käyn sen salaa laittamassa ja aamulla herätessä heittää itse sen ensimmäisenä pois. Tänään neiti lirutti kirjakaupassa pissit housuun. Tulikin sitten kaliimpi pissi, kun piti uudet housut, alkkarit ja sukat käydä ostamassa (yleensä vaihtovaatteet mukana, mutta totta kai juuri tänään ei :/ ) Ens viikolla jatkuu päiväkoti, niin saapa nähdä miten kiltisti ulos ja nukkumaan mennessä laittaa vaipan :)

Joo, nuo julkisen paikan pissat on aina yhtä hauskoja... -.- Itelläki joka kerta vähä pelko persiissä ku vaihtovaatteet unohtuu matkasta :D Päiväkodista varmaan on hyötyä tossa, kun musta ainaki tuntuu, että ipana kuuntelee välillä paremmin niitä hoitajia ku meitä vanhempia, mikä on toki tommoselle uhmaikäiselle normaalia :P

Meillä tää meidän 2,5 v likka ei suostu edes potalle menemään saati sitten ilman vaippaa olemaan:/
Vanhin oli päivä kuiva noihin aikoihin, mutta ei tää... Ilmoittaa olevansa vauva niinkuin Sonja (meidän pienin)!

Kuivaksiopettelun kanssa taistelevat: googlatkaa hiekkapikkarit (Maitotytön nettikauppa). Vaikutti hyvältä tuotteelta. Ei siis omaa kokemusta.

Hirmu yksilöllisestihän nuo menee, millon lapsella sattuu mikäkin herkkyyskausi oleen menossa :) Meilläki pottailu oli hirveää vänkäämistä ennenku jätin vaipat sitten ihan suoraan pois. Olin iteki tosi yllättynyt, että pottailu alko sitten sujumaan nii vaivattomasti, vaikka harvoin vieläkään ihan omasta alotteestaan sinne potalle menee. Varmasti nuo sisaruskuviot tekee asioista vielä monimutkasempia kun on kaikkea huomion haluamista ja muuta, yhen kanssa kaikki on vielä suht yksinkertaista.

Näin huomasin, tosiaan kun baby #2&#3 väliin ei jäänyt vuottakaan ja jossain määrin tuli keskimmäiselle taantuma jälki käteen, tää ei siis halua pukea itse, syödä itse tai tehdä oikein mitään muutakaan itse kun 1,5 v pikku siskoa kuitenkin pitää auttaa... Vaikeaa! Mutta eiköhän nää mun muksut viimeistään kouluun menessä ole "sisäsiistejä":D
Kaikki aikanaan tässäkkin!

Joo ei tätä voi täysin mistään oppikirjoista lukea, kun kaikki niin yksilöitä :) meillä varoitteli neuvolassa tuosta taantumisesta, kun vauva syntyy. Saapa siis nähdä, kun nyt on, minä ite! Pissihätäänsä huonosti ilmottelee ja kysyttäessä ei ole koskaan hätä. Joutuu aina viemään tietyn välein potalle, mutta menee kiltisti. Esikoisella oli potalla käymisen kanssa ongelmia. Ei suostunut millään potalle ja ajattelin, että tämä käyttää ikuisuuden vielä vaippoja! Ykskaks se vaan alkoi käymään ja olikin nopeasti päiväkuiva :)

Meillä on poika 2v4kk ja kun tässä ei kesää näy et vois ulkona juoksennella ilman vaippaa nii täytyy kai ottaa matot lattialta ja ottaa vaippa pois vaan tossa syksyllä. En halua kolmee vaipatettavaa..
Seksin jälkeen on paikat hellänä, tuttua edellisistä raskauksista..
Rakenneulrtrassa kaikki hyvin ja en suostu uskomaan tyttölupausta kun on niin poikafiilis. Kontrolliultra rv 28 istukan sijainnista kun oli niin lähellä kohdunsuuta.. Jospa siellä vielä varmistus toi sukupuoli..

Takaisin