Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon onnea ultrakuulumisista Mirr, Anders ja Hansu ja poika ja tyttölupauksista! Noita ultra-uutisia on vaan sitten päivä päivältä ihanempaa lukea :)

Meillä on vuokrasopimuksen ehdoissa kotivakuutus pakollinen, ollu kyl edellisissäkin asunnoissa. Omaisuudella ei liiemmin arvoa ole, arvokkain omaisuus taitaa olla lp-soitin 900e :) Kotivakuutus meillä ois muutenkin ilman ehtoja sopimuksessa, kun korvaa tosiaan itseaiheutetut vahingot tai sen jos muksut vaikka päättäs viskoa kiviä naapurin auton tuulilasiin.

Onnittelut ultrakuulumisista nyt muillekin! :)

Jemina, ettei tuo kyseinen tykytys ole vauvan hikkaa? Mulla nimittäin joskus sellasta rytmikästä tykytystä ja oon mieltäny ne pikkusen hikoiks.

Joo ehdottomasti pitää kotivakuutus olla ja sellanen on tulossa meille kolmen viikon päästä kun päästään uuteen asuntoon. Onneksi enää harvakseltaan täällä omassa yksiössäni kyhnötän kun ei ole tekemistä.. Herranjumala tajusin juuri, että me muutetaan kohta ihanaan kolmioon metsän keskellä. Pääsen nauttimaan omasta saunasta ja omasta pihasta sekä omasta takasta :3 Oiiiih! Onnellisuusmittari täyttyy päivä päivältä enemmän.

Onnea ultrista ja poika- sekä tyttölupauksista. Tää alkaa todella nyt konkretisoituu enemmän ja se listan teko kuulostais munki mielestä todella hyvältä. :)

Mennään torstai iltana isännän kans kaksistaan oikein illallistamaan tasokkaaseen ravintolaan. Meillä on lahjakortti, jossa saadaan ottaa vapaavalintaisesti kolmen ruokalajin ruoka sekä saatais pullo talon parasta viiniä (toivottavasti tuon voi vaihtaa vaikka limppariin vaikka ei niin juhlallinen olekkaan, muuten isäntä saa litkiä paljon viiniä :D )
Eikun parempaa päälle ja juhlimaan (ajateltiin juhlistaa uutta kämppää sekä sitä, että päästiin raskauden puolen välin) ja päästään varmasti vielä tanssilattiallekkin pyörähtelee tuona iltana. Odotan tosi innoissani! Saattaisipa miehelle jopa irrota illallistamisen jälkeen romantiikan parissa täällä kotona ;) Täydellinen illan päätös. ;) Harvoin tehdään mitään romanttista.

Tytsy78 Mulla ihan hyvät kokemukset julkisesta terveydenhuollosta, ainakin toiminut täällä Pihlajamäessä hyvin. Ei kyllä mitään perus räkätauteja ihmeellisempää lapsilla ole ollutkaan.

Kellään apuja sp-herpekseen?! Mulla on pysyny herpes kurissa hyvin l-lysiinin avulla mutta NYT puhkes ja pahasti. Inhottava kirvely ja tuska.. Oma neuvolatäti on lomalla, en kehtais soitella vieraallekaan, osaisko kukaan sanoa saako apteekista mitään ilman reseptiä??

Toinen juttu, missä kohtaa teillä eniten tuntuu liikkeet? Kohtu on pikkasen navan alapuolella (tai se korkein kohta), mutta nyt tuntuu ja näkyy liikkeet oikealla puolella, välillä alempana ja välillä ihan kylkiluitten alla. Mietin vaan et nytkö jo nää kylkiluupotkut alkaa tuntua..

Mulla potkut tuntuu ihan ala vatsalla tai sivulla nyt menossa rv 21+5 :) tänään kyllä vähän vaisumpi päivä ja ultrassa sanoi että tyttönen on poikittain mahassa jalat rakon vieressä, hauskuus :)

Onnea kaikille ultrassa käyneille :) Pakko nyt kysästä että oonko mä ainoa joka ei aio kysyä sukupuolta etukäteen? Mulla ultraan vielä kolme viikkoa mutta en todellakaan halua tietää etukäteen kumpi tulossa vaan säästän sen yllätyksen synnärille. Tää on kolmas lapsi mulle ja kenestäkään ei oo kysytty.

Mä en oo tuntenu vielä mitään liikkeitä, tänään rv 19+1. Neuvolalääkäri pari viikkoa sitten sanoi, ettei varmaan tunnukaan ennen 20. raskausviikkoa kun on eka tulossa, mutta silti jotenkin odotan ja ihmettelen koko ajan, että millon huomaisin/tuntisin jotain. Mutta kaipa tuolla kaikki hyvin on, kun maha ainakin tuntuu kasvavan koko ajan.

Mulla kans tuntuu alhaalla potkut, ihan tuossa lantion suojissa. Tosi harvoin tuntuu yhtään ylempänä.

Nannuska; sitä asikloviiriä saa tablettina nykyään reseptivapaana. Sitä ilmeisesti saa raskaana käyttää? Ei se pika-apua tuo mut helpottaa ettei leviä ainakaan enempää.

Miä tänään taas heräsin siihen,että ihan kun mahassa pomppasi sydän :D ollut jo noin pari viikkoa aamuisin ja iltaisin. Tänään sitten mietin,että voisko ne olla liikkeitä ja kysäisin neuvolassa. Kyllä kuulma voi hyvinkin olla :D
Itse oon koko ajan odotellut sellaisia kuplan puhkeamisia tai kuin sulalla sipaisisi :D

Täälläkin liikkeet tuntuu alamahalla eniten ja eilen se ultra laitekin aika tiuhaan heilu siellä suunnalla :) mietinkin, että se on varmaan syy miks välillä tuntuu koko ajan pissihätä. Pieni mies varmaan hyppii rakon päällä :D

Me tai siis minä osallistun sikiön hypoksemia tutkimukseen :) itse en siitä sinänsä hyödy, kun olen terve verrokki, mutta ehkä joku muu tulevaisuudessa. Muuta minulta ei vaadita kuin 6 viikon välein käymistä ultrassa ja verikokeissa (yhteensä 3kertaa) :)

Täällä RV 20+3 ja mulla liikkeet tuntuu alavattalla sivuilla useimmiten. Oon myös huomannu että yleensä aina oikee puoli alavattasta pömpöttää enemmän ku vasen puoli, tykkääkö sitten vauva olla mieluummin sillä puolen? :D Täälläki mies lihoo samaa aikaa ku minä :D Mä vielä rakastan ruoanlaittoa ja syömistä, nii koittanu aina sit tehdä isompia ruokasatseja kerralla että vois syödä aina sit vähä ku iskee se nälkä, mutta yleensä käy niin että sitte ku sitä ruokaa onki enemmän, nii syö sitten kahen ihmisen eestä kerralla :'D
Mulla poistetaan viisaudenhammas nyt kolmen viikon päästä, vähän hirvittää, ku oon vannoutunut että panadolilla pärjään, ja niitäkin vain kun on ihan pakko.. Niin hirveitä kauhukertomuksia kuullu kivuista ja säryistä :O
Vauvaterapia olis nyt torstaina, mutta kun luin papereita, niin sinne tulee sossut ja kaikki, enhän minä sitä minään terapiana osaa pitää ku koko sairaalan ja sossun henkilökunta paikalla "kuuntelemassa kuulustelua". jätän siis menemättä, ja perun koko lähetteen.

Elinatuuli. En minäkään oo tuntenut mitään liikkeitä . Tänään neuvolalääkäri sano, erttei vielä tarttekaan tuntee... Nyt 19+0 tänään

Mullaki tuntuu taas enemmän tosiaan tuolla alamahalla ja vasemmalla aika usein. Joskus vilistää todella nopeesti oikealle potkimaan. Ja yhen kerran oon tuntenu pari potkua jonnekki kohdunsuulle ku alapäässä oikein on tuntunu semmonen tönäsy :D Viimeks ku katottiin ultralla niin vauva oli pää kohdunsuulla ja potki silleen et jalat oli navan kohalla. Että liekkö käsillä niin kovasti nyrkkeilee välillä kun alamahan puolella tuntuu liikkeet. Tokihan se vielä liikkuu siellä vapaasti ku mahtuu ja voi olla miten päin tahansa.

Takaisin