Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kaikille ultraan! Täällä pitää odottaa vielä melkein kolme viikkoa vielä,ennen kun oma ru..
Huomenna olisi onneks neuvola,jos saisi sydänäänet kuulla. Jotenkin kun ei oo nyt pariin viikkoon ollu mtn,niin haluisin varmistuksen. Kun liikkeitä ei vielä tunnu :(

Täällä myös eilen itkunen olo,itkin kun katoin telkkaria ja sitten yhdessä vaiheessa tuli vain itku,syytä en tiedä :D

Rv 17+6 <3

Onnea ultraan menijöille! Tänään ja lähipäivinä onkin oikea ultraryntäys. Oon niin kade! :grin Vielä ois toista viiikkoa odotettavaa.

Muakin itkettää melkein joka asia. Mut eniten itkettää kun kiukuttaa.. Yks päivä tyttö kaato mielenosoituksellisesti puol litraa kokista suoraan pullosta lattialle. Normaalisti oisin suuttunu ja kysyny et mitä nyt miksi, ja oltais keskusteltu sit . Mut nyt sain ihan järjettömän itkukohtauksen, hinkkasin kokista ja itkin iha olan takaa :D Muutenki mua suoraan sanottuna vituttaa kaikki asiat siis niin järkky ärsytys et vaikee edes selittää.

Täällä rakenneultra perjantaina ja edelleen ihan pieni aavistus jos ois poika, mut ei mitään varmaa oloa niinkuin esikoisesta.. Jännää. :) Onnea kaikille ultriin!

Onko muuten muita jotka jatkaa töitä tai opiskelua vaikka äippäloma alkaa? Mä valmistun joulukuussa ja loma alkaa marraskuussa. Vähän yllätyin kun luin Kelan sivuilta et sit saan sekä opintotuen ja äitiyspäivärahan (miniminä). Olin ihan varma et tuo opintotuki lakkaa kun loma alkaa...

Minulla on esikoisen aikana synnytystapa-arvio tehty muistaakseni käsikopelolla. Neuvolalääkäri teki sen.

Joo, ultria voi tulla, mutta ei enää tuollaisia, missä voi katsella vauvaa joka puolelta. Pian se on jo liian isokin siihen :) Ultrakuulumisia odotellessa!!

Jee! Pitää tulla tännekin hehkuttaa :happy::happy: saatiin ihana kämppä, jossa mainiosti tilaa uudelle tulokkaalle ja tosi lapsiystävällinen alue! Muutto ois kuukauden päästä edessä. En malta odottaa, että pääsee muuttaan ja sisustaan sekä vihdoinkin osteleen vaaville kaiken tarvittavan :)

WopWop mulla teki myös joskus tuota etten päässy vanhalla kirjautuu. Ootko kokeillu ettei esim koneelle oo jääny auki sun tunnarit, siis sisään kirjautuneeks. Sillon ei päästä kännystä sisään. Ite huomasin jossain vaiheessa ja kävin kirjasmassa itteni koneelta ulos, niin johan kännykkä päästi :)

Ja mulla kyllä toi sovellus toimii ihan normaalisti, mitään ongelmaa.

Me puhuttiin Lieksan neuvolassa, että jos mulla nyt vaihtuu tuon paikkakunnan myötä synnäri joensuuhun niin saisin siellä sit tarkemmat seurannat eli tarkottaen kahen viikon välein ultraamista niin pitkälle kun voi. Lieksan neuvola voi kuullemma järjestää sinne sellaset, kun mua on tarkkailtu kyssilläkkn niin tiuhaan. Varmistaavat niillä ettei liian aikasiin vauva tule ulos, kun mulla nyt jo ollu kipeitä supistuksia.
Äitin kaveri oli joutunu olee sairaalassa neljä kuukautta vuodelevossa kun vauva oli tulossa liian aikaseen. Näillä viikoilla siis sinne joutunut. Voi olla kallista ja tylsää maata noin pitkään sairaalassa.

Onnea marjasose pojasta :)

Mullakaan toi vaun odotus app ei toimi, poistin ja latasin uudestaan mutta silti ei pelaa:/ tiedä mikä siinä on?

Hansu onnea uudesta kodista:)

Krampeista mä juon 1 lasin päivässä kivennäisvettä kramppeihin ja mulla auttaa, kokeilkaa jos vaikka apua.

Kyllä alko keittää kun takasin betoni helvettiin palattiin! Olis vaan halunnut jäädä Loviisaan... No ei enää kauaa ensi viikolla lopullinen muutto:)
Saatiin kitkettyä pahimmat pois talon edestä ja nurmi leikattua, vielä syksyllä pitäis miettiä ensivuoden istutuksia kun olis tarkoitus hyötykasveja kasvattaa ja jos vaikka pieni kasvihuone?
Koiruus ja lapset ihan elementissä kun saa vapaana painella:) lähin naapuri 500m päässä ihanaa kun ei ketään kyljessä kiinni:)
Mukavan oloinen perhe jolla on 1v vanhempi tyttö kun meidän esikkö ja saman ikäset kaksoset kun meidän pienin, olispa kiva jos niistä sais leikkikaveria!

Toivottavasti kukaan ei pahastu tästä mun hypetyksestä, oon vaan niin intona kun pääsee pois tästä lähiöstä!!:)

Wildis (ja muut), jos nyt joutuis olee loppuvuoden sairaalassa levossa, ni kustantais ymmärtääkseni noin 300€. Laki on määränny tommosen maksulaton/hoitojakso. Eli jos välillä ei pääse kotiin, ni noin. Ainakin lapsilla. Muutenkin vuosittainen maksukatto on n. 700€, eli sitä kalliimmaksi ei/vuosi voine tulla.

Ja turussakin synnytystapa-arvio on ihan käsikopelolla. Mut jos jotain tsekattavaa ilmenee tai menee paljon yli, ni sit on ultra.

Mulla on muuten raskauksissa ollu aina järkky jano, niin et oon iteki alkanu epäilee diabetestä, mut aina kaikki ollu kunnossa.

Joku muuttamassa Loviisaan? me asutaan Loviisassa..
B-vitskua ja kaikkia mahdollisia oon vetäny jo pidempään, kivennäisvettä aloin nyt juoman jos siitä sais ekstrajelppausta. Inha tunne ku tekis mieli venytellä mut ei pysty..

Takaisin