Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvää syntymäpäivää Neppsu! Olkoot päiväsi ihana! :)

Olen vähän mustikoita käynyt eilen ja tänään raapasemassa, mutta jostain on hyökännyt väsymys.. Ei oikein jaksais tai huvituttais tehä mtn ja päätäki särkee. Pieni on ihan hiljaa edelleen eikä mitn liikkeitä tunnu. Erilaisia alavatsatuntemuksia sen sijaan löytyy.

Äippäpakkauksen ajateltiin kyllä ottaa.

Ihanaa synttäripäivää Nepsulle!!!

Me ei olla päätetty vielä otetaanko pakkausta vai ei, suurin osa vaatteista on laitettu kiertoon ja tykkäsin pakkauksen vaatteista. Tosin se toppapuku on joka vuosi yhtä kamala.

Onnea nepppsulle myös täältä :)

Täällä myös odotellaan,milloin liikkeet tuntuisi. Vielä yli viikko pitäisi odottaa neuvolaan,jotta saisi kuunnella sydänääniä. Välillä epätoivo iskee,että onhan kaikki hyvin. Maha kyllä kasvaa,joten toivotaan parasta <3

Onnea nepsulle!

Me ollaan ajateltu ottaa pakkaus. Oikeestaan laskennpäiviä, et saan tilata sen :D tykkäsin melkein kaikista väreistä.

Huomenna neuvola, jossa kuulemma vähän ultrataan. Jänskättää :D mies tulee onneks mukaan.

Oon tässä nyt muutaman viikon seurannu verenpaineitani ja huomannu et mun väsymys sekä huonovointisuus liittyy mun verenpaineisiin. Eilen ku menin aamuvuoroon ja oli vähän huono olo niin paineet oli 72/45 p71. Nousi sit päivän mittaa kun aloin syömään suolapitoisia ruokia. Tunti lounaan jälkeen niin paineet oli normaalit eli yläpaine vähän yli 100 ja alapaine tais olla 61. Tänään oon sit syönny suolaa urakalla ja olo on ollu aika hyvä. Mua ei siis huimaa vaikka on alhaset paineet, normaalistikkin alhaset. Mut huono olo on ollut sekä väsymystä. Eli jatkossa aijon syödä suolaa enemmän ku ennen. En ole siis vältellyt suolan käyttöä mut en ole kyllä koskaan oikeestan erikoisemmin sitä mihinkään ruokaan laittanut :D aamupuuroon vähän...

Paljon onnea kaunis Nepsu!! :)
Me aiotaan myös ehdottomasti ottaa äitiyspakkaus! Lasken kans päiviä milloin sen saa tilata!! Ja ei oo enää kun viikko neuvolaan missä saan todistuksen ja sitten sen voi laittaa tilaukseen <3 :) Ihanaa!
Millä pesuaineella olette pessyt vauvanvaatteet? Ja 60 asteessa varmaan?

Eilen tunsin jännää muljahtelua masussa,olikohan pikkuisen liikkeitä?Öisin tuntuu,kun kohtu venyisi sisältä päin.Taitaa olla kova kasvu ja meno siellä :)
Nyt siis 18+1.

Pesulämpötila riippuu vaatteesta, mitä materiaalia. Meillä aine on joku perus allergialiiton suosittelema, hajustamaton, sensitive jne. Mies herkkähipiäisempi niin valmiina

Voiskohan munki väsymys johtua alhaisesta verenpaineesta? Ja kun siihen yhdistää vielä ilmeisesti aika alhaisen hemoglobiinin ja vauvan muutenkin viemän energian, niin ei ihme jos on työpäivän jälkeen aina ihan kuollu.

Tytsy: onko sulla ollu suonenvetoja? Ite oon jopa yöllä heränny suonenvetoihin. Suosittelen mittamaan pari viikkoo säännöllisesti, jos pystyt. Ja mielellään myös silloin kun on hyvä olo. Ite oon laittanu oman väsymyksen vaan raskauden piikkiin, mut mun nukkumiset on alkanu olee päivisin 3h + yöllä 8h...nyt yritän syödä paremmin ja katon lähteekö olo ja energiat paranee.
Oon myös himoinnu paljon suolasia ruokia ja lihaa. Pepperooni viime viikkoina maistunut. Eli kai täsdä pitää kuunnella vaan omaa kehoa :D oma hemoglobiini viime neuvolassa muistaakseni 123, 7 vko aikasemmin 136. Huomenna selvii onko laskenu entisestään.

Lisäys:vichy on kans yks mikä on maistunut!

Muokattu viimeksi:
Täällä kanssa ollaan äitiyspakkaus ottamassa, tykästyin kanssa pöllökuoseihin :) meillä esikoinen syntyi helmikuun alussa ja kuopus tulossa joulukuun puolivälissä minkä vuoksi kela puolestaan ilmoitti leikkaavan etuuksia kun samana vuonna syntyvät, isyysvapaa lyheni 54 arkipäivästä 42 arkipäivään joista 18 pidettävä lokakuuhun mennessä tai hukkaan menee (vaikka tavallisesti isyysvapaan voi pitää siihen mennessä kun lapsi täyttää 2 vuotta) ja koska vanhempainvapaani menee reilun viikon tulevan äitiysvapaan kanssa päällekkäin menee päällekkäin menevä vanhempainvapaa hukkaan koska sitä ei kuulemma isä pitää eikä siirtää myöhempään ajankohtaan tai saa rahana. Kelan virkailija tokaisi että toiminut työssään vuosikymmeniä eikä koskaan kohdannut vastaavaa tilannetta ja soitti sitten tukipalveluun jossa lakipykälillä perustelivat leikkaukset, mukava kuulla että kaksosten kohdalla äitiysavustus hieman parempi :)

No onpa kyllä typerää taas kelalta, kun rokottavat samana vuonna syntymisestä :/

Kyfi, toihan on ihan älytöntä! Varsinkin jos kaksosista taas saa enemmän?! Voisi vaikka isän antaa olla yhtä aikaa sitten kotona sen päällekkäin menevän osan, kun varmasti on kädet täynnä työtä.. Tosi nopsaa teillä tullut toinen :) miten oot jaksanu?!

Kettu, ei kyllä suonenvetoja oo. Onko sulla magneesiumin puutettakin? Yritän nyt muistaa joka päivä ottaa ton mun raskausvitamiinin ja en vältä suolaa :) ja laku, nam!

Tytsy: ilmeisesti :'D suonenvedot loppu kun aloin taas muistaa ottaa noit vitamiineja. Olin siis viikon ilman, ennen kuin suonenvedot alko. Lakua ja salmiakkia on täälläkin tullu pari viikko vedettyy huolella :love017

Kieltämättä erikoiselta kuulosti kun kelan virkailija tokaisi että jos lapsen laskettu aika olisi ollut 1.1.2016 eikä samana vuonna niin etuuksia ei olisi leikattu :) joka tapauksessa kuopusta odotellaan ilomielin, viime raskaus oli loppukolmanneksen täyttä tuskaa liitoskipujen, hepotaasin, istukan repeämän ja aikanaan murtuneen lonkan takia, lopulta esikoinen syntyi puoli kuukautta ennenaikaisena ja synnärillä lopulta lääkäri pahoitteli että emme voi enää saada lapsia koska kohtuni todettiin olevan erityisen huonossa kunnossa ja sitä piti polttaa (selitti sen miksi esikoista yritettiin tuloksetta yli 1 1/2 vuotta) nyt onneksi kivut eivät vielä vaivanneet mutta raskaushepotaasi taas vereslihalla kiusana, riskisynnyttäjänä tämä raskaus jää viimeiseksi ja toivottavasti komplikaatioilta vältytään. Vauva-arki sujunut meillä muuten hyvin, onnea vielä neppppsulle :)

Muokattu viimeksi:
Aika hurjan ja kurjan kuuloista kyfi:/ Ihanaa, kun teille kuitenkin toinen tulossa yllätyksenä! :) Ihmettelen tosiaan tuota kelaa, kun harvemmin lapsia samaan perheeseen samana vuonna syntyy! Ja luulisi, että erityisesti kahden pienen kanssa sais pidettyä kaikki kuuluvat vapaat :O Monikko perheissä etuudet kyllä hyvin suunniteltu :) onkos sillon pidemmät äitiys- tai vanhempainvapaat?

Mun kummitäti soitti ja kertoi laittaneensa lahjaksi 200€ rahaa. Wow........ En oo saanu häneltä 6vuoteen mitään ja nyt tämmöinen pommi :D kovasti kuumottaisi mennä 4D ultraa kun RU:ssa ei selvinnyt sukupuoli, mutta toisaalta kuukauden päästö olisi uusi ultra jossa EHKÄ se voisi selvitä, en tiedä mitä teen? :D tänään 21+5 ja hei 7 kuukautta Putsina sekä sain videoitua kun pieni paineli menemään mahassa :D Pakko sanoo, että hyvä päivä!!

Takaisin