Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun maha ei oo paljoo kasvannu, mut hiukset on! Mutta mul onkin tota massaa entuudestaan jo.
Tänään menin ostamaan ekoja mammavaatteita hyvinkään kauppakeskuksesta ja en löytänyt yhdestäkään liikkestä mitään äitiysaateosastoa. Käytiin miehen kanssa 7 eri liikkeessä. Itku siinä meinas tulla...

KettuKuittaa hyvinkäällä h&m :llä mamma osasto siirtynyt lastenvaateosaston takanurkkaan, yläkertaan ja on tosi vaikeasti hoksattavissa. Tosin valikoimakin oli viimeksi niin huono, että parempi tilata netistä:/

Täällä ollu koko illan kamala jumppa maraton vatsassa käynnissä, maha muljuu koko ajan :D itsellä tulee tästä ihan paha olo.. Kellään ollu samaa? :D:D on se kyllä kuitenkin ihanaa huomata nyt, että siellä joku riekkuu <3

Onko teillä muilla vielä menkkamaisia kipuja? Mulla on tänään koko päivän ollu ja alkaa jo huolettaa. Nyt rv 17+3

Meillä on vessan takaseinustalla alakaapisto, jonka päälle ajattelin hoitotason perustaa. Vessan pesuallas on kyllä aika pieni, että saa nähdä joudunko siirtään hoitopisteen sitteki alqkerran kodinhoitohuoneeseen... Vessa on vain ihan makkarin vieres. Khh alakerrassa... Isoja kysymyksiä! :)

Mulla on joskus ohimennen ollu niitä menkkamaisia tuntemuksia. Oon mieltäny ne kasvunkivuiks. Aika lieviä ovat tosin olleet.

Wildis ittellä ei oo ollu oikeestaan ollenkaa mitää menkkamaisia kipuja, mut nyt on pari päivää ollu semmosia menkkamaisia kipuja. Ittekki vähä varuillaan oon, mutta uskon kuitenki että ne on iha vaan kasvukipuja.

16+3

Kiva kuulla, etten oo ainoo niin todennäkösesti sitte kaikki on hyvin. :) Ajattelin huomenna käydä avoimessa neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, niin mieli hiukan rauhottuu. Vaikka ei tätä raskautta edelleenkään meinaa uskoo, muuta ku kasvavasta massusta. Massu kasvaa niin kait siellä kaikki on niinku pitääki :)

Meillä muuten täällä lieksassa vauvva saa ensikengät kaupungin puolesta. Lieksan kaupunki muistaa kaikkia vasta syntyneitä lieksalaisia vauvvoja ainoilla tai reinoilla. Söpöä, eikö? :3
Samoin ku täällä tekee th kotikäyntejä. :)

Wildis onpas siellä ihana palvelu! :) siellä tuntee siis jokainen äiti ja uus vauvva ittensä oikeen tervetulleeksi! Ihana! :)
Eiköhän se pieni siellä tosissaan möyri menemään, ja sydän jumputtaa ihan hulluna :)
Mut on nää kasvukivut pelottavan tuntosia, vaikka tietää että täysin normaalia :)

Munki mielestä tosi ihana teko kaupungilta. :3
Ja monesti pienemmillä paikkakunnilla on "laajemmat" palvelut kun isommilla kun hoidettavia on enemmän.

Mulla kun ei oo mitään kasvukipuja, muita ku noita menkkamaisia jomotuksia mut neki on semmosia et ne sietää. Välillä saattaa tuikata jonnekki nivuseen mut menee yhtä nopsaan ohi ku tuliki eikä oo edes kova kipu. Kovemmassa vauhissa ei edes tuntis sitä. :o

Täällä on ollu nyt lauantaista menkkamaisia jomotuksia välillä ja muuten älytöntä juilimista ja repimistä. Mut eilen oli oikeen virkeä ja yhtä itsepäinen vaavi masussa ja kaikki hyvin että kyl nää ihan normaaleita taitaa olla. Vaikka välillä tositosi kipeetä tekeekin :/

Mulle kanssa tuli yhtenä päivänä ihan kauheat menkkamaiset kivut. Kesti koko päivän aikas kovina, illalla en enää jaksanu sitä kipua ja otin puolikkaan panadolin. Helpotti. Muina päivinä ei oo ollu. Kyllä se mutkia vähän säikäytti, kun ei ollu aiemmin tullu noin kovana ja pitkään jatkuneena tuo kipu. Oli aiemmin menny ohi 15-30 minuutissa.

Mulla tuntuu maha täyttyvän nykysin yhtäkkiä ihan piukeeks ku syön. Siis niin että tuntuu ihan kamalalta ku kiristää. Ja on ijan kivikova turvonnu pallo. Onko muilla tämmöstä? Mielestäni en syö sen isommin ku ennenkää mutta silti näin käy.

Mul on.. Varsinkin illalla on jäätävä oli :( yritän syödä vähän ja usein ja suurimmat hiilarit pois :) se vähän auttaa, turvotaa mut ei oo kiristävä olo vaa ankkaolo :)

Tällä kans ruokailun jälkeen turvottaa ja usein ahistaa, pitäis alkaa syömään pienempiä annoksia ja hitaammin. Lomalla sitten... :)

Ihan yhtäkkiä iski vauvantarvikkeiden ostovimma! Haluisin uutena pinnasängyn ja rattaat&turvakaukalon, niihin voi vähän sijoittaakin. Myy sitten lopulta eteenpäin. Eilinen menikin sit pinnasänkyjä googlettaessa... Ehkä täällä näistä jo ennemminkin keskusteltiin, mutta tuntui silloin kaikki niiiiin kaukaiselta ja epätodelliselta, että en muista :)

Onko teillä kokemusta Stokken sleepistä? Onko se käytännöllinen? Näyttäis niin näppärältä tänne meidän pieneen asuntoon :) Mut siit ei saa ainakaan laitaa alas, onko sellainen ominaisuus must? Ja kumpi on käytännös parempi: semmoinen kehtomallinen ihan aluksi vai heti sänkyyn kiinni ja laita irti? Kai se tietenki riippuu itsestä ja vauvasta ja tilasta, mutta mitä kaikkee kannattais miettiä ennen päätöksentekoa?

Takaisin