Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on sellainen alusta, jonka voi laittaa pinnasängynkin päälle. Esikoisen kohdalla hoitopöytänä toimi pesukone ja kakkoselle ostettiin ikeasta 25 euroa maksava hoitopöytä. Sängyn päällä en halunnut alkaa aina kumartelevaan ja varsinkaan jos kakat on niskassa asti. Nyt meillä on kodinhoitohuone, jossa taso johon laitan alustan :)

Joo mitä hemmettiä!!! Toi mun edellinen käyttäjä WopWop. Sekoilee jotain, en pääse sillä enään kirjautumaan ku väittää että ei löydy sitä käyttäjää :o öö mitähän ihmettä. No kirjotellaan tällä sitte haha :D
Tänään 16+1 :) -WopWop.

Oon miettinyt hoitoalustaksi justiinsa pesukonetta, mutta mies on 190senttinen hujoppi niin mahtaakohan sillä mennä selkä vaihtaa vaippoja niin matalalla alustalla? Onko kellään kokemusta? Vaikka toisaalta hoitopöydän säilytystila kyllä innostaisi myös kun saisi rättejä yms niihin laatikkoihin. :)

Mä ajattelen hommata sellainen hoitopöytä missä on amme mukanaan. Aikaisemmin on ollut ja meillä toiminut :) sit kun ei tarvi voi kasata pieneksi ja varastoon ;)

Meillä on sanomattaki selvää, että hoitopöytä tulee. Sellanen laatikosto. Meillä näätien takia ei onnistu vaipan vaihto muualla vaikka uuteen kotiin näädille tehdäänkin oma huone. Mutta ei niitä siellä huoneessa koko aika pidetä. Ja toinen näädistä on niin hyppivää sorttia, että vauvalle tarvii oman rauhan jne. Tosin hoitopöytä tulee ilmasiks anoppilasta, se vaan pitää entisöidä :)

Joo ja ammeeseen meinaan kans hommata jalat, tällä selällä ei oikein onnistu toi kylppärin lattialla kyykkiminen :D Toista se oli silloin nuorena ja vetreenä, haha :D

Oon miettinyt hoitoalustaksi justiinsa pesukonetta, mutta mies on 190senttinen hujoppi niin mahtaakohan sillä mennä selkä vaihtaa vaippoja niin matalalla alustalla? Onko kellään kokemusta? Vaikka toisaalta hoitopöydän säilytystila kyllä innostaisi myös kun saisi rättejä yms niihin laatikkoihin. :)
Aluksi itsekin mietin hoitopöytää, mutta nyt muuttaessa isompaan asuntoon, tuli kaupan päälle myös iso kylppäri. Ajatuksena nyt olisi laittaa hoitoalusta pesukoneen päälle ja sain uusittua lipastonkin vauvan huoneeseen niin että lipastoon saa vaatteet ja muut tavarat:shy: (Ja täällä kans avopuoliso 191cm pitkä:grin)

Meillä oli esikon kanssa hoitopöytä makkarissa, mutta se jäi siellä vain keräämään rojua. Tuolloin käytössä oli pesukoneen päällä hoitoalusta, vieressä oli kuivausrumpu jonka päälle sai vaipat yms pieniin koreihin ja oli ainakin hana lähellä. Ja hyvin 185 senttinen ukkokin siinä vaipat vaihtoi :) . Muuton jälkeen hoitopöytä mahtui yläkerran vessaan ja on ollut kovassa käytössä.. uusi, vähän tukevampi meinataan hankkia sinne ja alakerrassa laitetaan taas pesukoneen päälle alusta.

18+1

Niin juu.. Mekin oltais mieluusti muutettu tästä kaksiosta jo isompaan asuntoon ennen vauvan syntymää että oltais saatu isompi kylppäri tai jopa kodinhoitohuone! Mutta harmi meillä on vielä helmikuuhun asti sopparia jäljellä :( kai se pesukonekin olisi toki hyvä vaihtoehto kun ei oo ees lastenhuonetta mihin saisi justiinsa tarvittavaa säilytystilaa.

Siitä puheen ollen, oon mietiskellyt että onko lapsen syntymä hyväksyttävä syy purkaa vuokrasopimus jos ei oo tilaa lapselle, Kun oon kuullut että se olis mutta en oikeen tiedä uskoisko?

Me saadaan hoitopöytä mun veljeltä. Siinä on muistaakseni häkkyräkoreja alla, mihin saa vaippoja, rättejä, vaihtovaatteita ym. Mua vähän arveluttaa, missä vauvan pyllyä oikeen tullaan pesemään, kun ei ole kodinhoitohuonetta... vessassa pienehkö lavuaari, keittiössä iso (mutta ei kai keittiössä voi sellaista tehdä!) ja sitten suihku. Vessassa varmaan pesut tehdään... Tämäkään asia ei tullut vuosi sitten asuntoa ostaessa mieleen...

Meilläki ekana oli tarkoitus laittaa hoitoalusta pesukoneen päälle, mut meillä on päältä täytettävä kone niin ärsyttää se jatkuva hoitoalustan siirtely sit :/
Tehtiin kylppäriremontti vajaa vuos sitten ja sanottiin remppa miehelle tarkat mitat ja toiveet että pitää mahtua se iso pesukone joka on edestä täytettävä ni hitto vie ku ei se sit kuitenkaa jättäny tilaa sille!!! Tosin muutenkaa ei oltu tyytyväisiä siihe remppamieheen, ni ei mikää ihme ettei noi sen hommat menny iha putkeen.. :/

Josa meillä on omistusasunto tää kaksio missä asutaan ni ei oo varaa siirtyä isompaan vielä pariin vuoteen ni kyllä se pienillä järjestelyillä varmaan onnistuu ja mahutaan tuossa asumaan :)

Josa, kantsisko kysyä suoraan vuokranantajalta, luulis et se olis ihan suostuvainen joustaan tommosessa tilanteessa? Tähän aikaan vuodesta helppo kai löytää uusiakin vuokralaisia, jos opiskelukaupungissa asutte.

Mekin asuttiin esikoista odottaessa sekä syntyessä kaksiossa ja ihan hyvin mahduttiin :) Muutettiin kolmioon joskus, kun oli 10kk. Oltais vielä mahduttu pidempäänkin asumaan mutta eteen tuli silloin mieleinen vuokra kolmio :)

Noniin hyvä sitten! :) täytyy kysellä siltä vuokranantajalta pikkusen että mitä mieltä se olis

Meillä oli esikoisen kanssa pinnasängyn päälle laitettava hoito"pöytä", sivuissa oli lokerot johon mahtu vaippoja ja muuta tarpeellista. Sivut sai nostettua päälle ja pysty siirtämään pinniksen päällä sivumpaan. Oli tosi kätevä! Kakkosen kanssa hommattiin lipasto jonka sai hoitopöydäksi, kun tarvittiin enemmän säilytys tilaa.

Verikokeet oli ok joten ei saatu selvitystä mistä korkea leposyke johtuu.. Alkaa ottamaan päähän kun se on helmikuusta saakka pomppinut siellä 99-115.. Nukkumaan mennessä häiritsee eniten.. Oon kyllä yks kenellä näitä vaivoja riittää!!

Me muutettiin tänä keväänä omistusasuntoon, jossa on kyllä kaikki vauvaa ajatellen: kodinhoitohuone kylppärin yhteydessä (hoitoalusta pöydälle ja sen alle laatikostoihin tavarat), kaappitilaa, kolme makkaria (yksi myöhemmin lastenhuoneeksi), yhdessä kerroksessa, oma piha, varasto ulko-oven vieressä (vaunut mahtuu), tuulikaapissa kuramatto, lasitettu takaterassi (talvellakin saa ulos nukkumaan), rauhallinen asuinalue, iso kauppakeskus 2,5 km päässä. Oon tosi onnellinen tästä uudesta, ihan omasta rivitalokodista <3

Takaisin