Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä poksahti 16+0 <3

Vitsit oon onnellinen,tää viikko piti olla töitä,kun toukokuussa tyhmänä lupauduin.. Sainkin tän ja huomisen vapaaksi :) torstaina on kyllä hirveä aamuvuoro,alkaa klo 6.25..

Tänään kahvittelua ystävän kanssa ja sitten käymään porukoiden luona :)

Eilen muuten sain ekat tilaamani vaatteet sintille,voi kun tulisi jo joulukuu!

Täällä 17+1 ja eka neuvolalääkäri takana. Sykkeet oli 150 eikä siellä sitten muuta juuri tehtykään. Kunhan juteltiin. Vissiin tuohon käyntiin joskus kuulunut sisätutkimuskin, mutta nyt muuttunu niin ettei kuulu, ainakin Espoossa. Tosin ei mua yhtään harmittanu, ettei tuolla alakerrassa käyty. Kun ei oo onneks ollu mitän vaivoja tai vuotoja, niin ei kai turhaa tarvi sit ronkkia. Jotenkin en koko aikuiselämäni aikana vieläkään ole tottunut noihin sisätutkimuksiin vaan aina se tuntuu yhtä epämiellyttävältä. Vaikka kai siihenkin asiaan raskauden myötä oppii suhtautumaan vähän rennommin.

Hoitopöytäasiaa täällä on myös mietitty niin, että semmonen pinnasängyn päälle laitettava taso ja siihen pehmeä alusta vois olla paras ratkaisu. Ja jos sängyn löytäisi semmosen sängyn, missä alla on säilytyslaatikot, niin saisi kaiken tilan hyötykäyttöön. Ikeassa ainakin tuommonen laatikollinen sänky näytti olevan. Onko kellään tuosta tai jostain muusta vastaavasta mallista kokemuksia?

Sama juttu Elinatuuli, lääkärineuvolassa tuli tänään käytyä eikä tehnyt sisätutkimusta. Hämmästyin kyllä vaikka en minäkään niin pahakseni sitä pistänyt kun ei ole vaivoja ollut tuolla alakerrassa.

Mulla myös ultrasi pikaisesti :) Eihän se neuvolan ultra ihan niin huippu ollut kuin sairaalan mutta pikku nöpönen näkyi sieltä hyvin, jumppaamassa ja pyörimässä. Ihana hetki se kyllä on katsella omaa vauvaa :Heartred Mieskin herkistyi kovasti ja on koko tämän päivän silitellyt mun massua :)

Me meinataan hoitopöytä kyllä hankkia, vaikka tilaa meidän kaksiossa ei hirveästi ole. Ikeasta olen katsellut näppärän näköistä, joka ei ole koolla pilattu ja siinä taisi olla kaksi laatikkoa alhaalla ja ei maksanutkaan kun 79 euroa.

Meillä vaippa vaihdetaan kodinhoitohuoneessa joka rempattiin syksyllä vauvaa silmällä pitäen. Toimii ihan loistavasti ja hana vieressä :)Esikoisella vaippa vaihdettiin pinniksen päällä. Oli käytössä ehkä 3kk, sit aloin vaihtaa matolla. Jos vauva alkaa aikasin liikkumaan ni niin siinä varmaan helposti käy. Ei tarttee varoo, et toinen tippuis...

Milloin teillä on/oli ru? Mulla 19+4, et mieskin pääsee (ku ei oo tyyppiä viel nähny) ja tyksissä vaan mietti, et onks näkyvyyden kannalta liian aikasin. Eiks se väli kuitenkin oo vk 18-22? Ja siellä nyt laitteisto ainakin priimaa...

Elinatuuli, mä kävin viime viikolla lääkärineuvolassa Espoossa ja kyllä mulle tehtiin sisätutkimus! Taitaa riippua ihan lääkäristä tehdäänkö vai ei. Oli kyllä hyvä, että se tutkimus tehtiin kun löyty oireeton hiiva.

Ja erillistä hoitopöytää meille ei näillä näkymin tule. Yläkerran kylppäriin ajattelin laittaa hoitoalustan pesukoneen päälle ja alakertaan ostaa jonkun siirrettävän ohuen alustan, jonka voi nostaa tarvittaessa esiin.

806e900d023d94078f3cdef5e2be23ca

Täälä aika pieni masu viikkoihin nähden, nyt siis 20+0 :)

Takaisin